Pakko purkautua aviomiehestä, etten poksahda..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkaparka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Akkaparka

Vieras
En kaipaile neuvoja tai mitään erityistä, musta vaan tuntuu että poksahdan ihan justiinsa, jos en jonnekin saa purkautua.

Kun juttu on siis semmoinen, että mulla olisi illalla ystävän kanssa iltameno, juhlitaan ystävän synttäreitä. Ollaan suunniteltu sitä monta kuukautta, kun ystävä ei ole vuosikausiin käynyt missään ja lastenhoidon järjestäminen on hankalaa. Muutama viikko sitten mies ilmoitti, että hänellä on perjantaina, siis eilen, iltameno myöskin. (Hänkään ei juuri ravintoloissa käy) Mies lupasi olla siististi ja sitä rataa, ettei mun yötäni tarvitsisi hänen vuokseen valvoa. Ja mitäs sitten tapahtuikaan?

Mies tuli puolenyön jälkeen kaverin taluttamana kotiin. Naama veressä. Oli niin tukka täynnä, ettei pysynyt omilla jaloillaan ja kotimatkalla oli tosiaan nenänsäkin johonkin lytännyt, vai oliko joku antanut kunnolla turpiin, en sitä vielä silloin tiennyt. Ei antanut kaverin kertoa. (Myöhemmin yöllä sain kaverin kiinni ja sain onneksi kuulla, että mies oli lyönyt nenänsä taksin oveen siitä poistuessaan.. kun mä olin jo pelännyt jotain vakavampaa)

Tuloksena se, että olen yön siivonnut verta ja oksennusta. Pitänyt taju kankaalla olevaa miestä pystyssä, ettei tukehdu siihen oksennukseensa (joka tuli makkarin lattialle). Kuunnellut miehen putoavan sängystä, tehnyt petiä lattialle, kuunnellut palelevaa miestä, hakenut ylimääräisiä peittoja. Kuunnellut miehen ylenpalttista kännisen örinää ja toisaalta pelännyt saako mies hengitettyä vai ei (hengitys on joskus katkonaista, kun on kovasti kännissä). Ja kaiken lisäksi lohdutellut lapsia, jotka ovat yöllä heränneet mun itkuuni..

Mä olen nukkunut kolme tuntia ja mies oli äsken vessassa käydessään aivan ihmeissään, miksi mä olen niin kiukkuinen. Ei varmaan muista yöstä mitään. Näillä kolmen tunnin unilla mun pitäisi jaksaa lähteä illalla. No, ehkä mä päivällä saan tunnin päiväunet otettua. Mä olen niiiiin pettynyt, mies lupasi ja vannoi olevansa siististi. Mulla ei ole minkäänlaista fiilistä lähteä illalla, mutta mä en tiedä miten sen voisin jättää tekemättäkään, koska tämmöinen mahdollisuus on mun kaverille hyvin harvinaista. Ja jos ilta peruuntuu, niin en tiedä milloin tämä olisi mahdollista toisen kerran. Enkä mä ole itsekään ollut missään pitkiin aikoihin. Yksissä pikkjouluissa kävin ja sitä ennen kahta vuotta aikaisemmin. Odotettu ilta ja miehen vuoksi tuntuu että nyt jo ihan pilalla :(

Ota nyt kunnon päikkärit ja lähdet illa baanalle. Kyllä sä jaksat :)
Ni, ja pistä ukko tekeen kaikki kotihommat tänään. Lastenhoito ja ruuanlaitto jne.
sä alat valmistautua iltaan!!

Ei hätää, peliä ei ole vielä menetetty :)

Kunhan ukko vähän friskaantuu ja uskallat jättää lapset hänen huomaansa, potkaiset sekä ukon, että lapset ulos leikkimään tai vaikka iltapäivällä kun mies uskaltaa taas ajaa, niin voivat mennä mummolaan tjtn.

Ja sitten sillä aikaa sä nukut.

Miehesi teki paskan tempun, mutta sä ET nyt ala marttyyriksi vaan unohdat viimeyön kuvot täksi päiväksi ja illaksi ja lähdet pitämään hauskaa. Käytte sitten keskustelua tuosta viime yöstä vaikka huomenna.

Kello on tosiaan vielä niin vähän että ehdit nukkumaan, käymään suikussa, laittautumaan ja ottamaan positiivisen asenteenkin vielä esiin.

Mahtavaa iltaa, pidä oikein hauskaa! :D

Käsket miehen laittaa ruokaa, ja hoitaa kaikki muut koko päivän askareet ja menet koko päiväksi sänkyyn. Kyllä sitä jaksaa, kun nukkuu kunnon päiväunet.

Mä taas antaisin miehen nukkua olonsa pois, laittaisin päivällisen valmiiksi ja sen jälkeen vaihdettas univuoroja. Mä en "kostais"miehelle työntämällä kaikkea päivän puuhaa niskaan siksi että kävi kuten kävi, vaan huolehtisin että lapsille jää illaksi normikuntoinen aikuinen kotiin :whistle:

Kiitoksia tsempityksestä! (ja sille joka kehotti olemaan ottamatta viinaa juovia miehiä.. vähän myöhäistä tässä vaiheessa) Mun mies ei tosiaan käy ravintoloissa kuin kerran, pari vuodessa, koska se tietää itsekin, että sillä saattaa karata alkoholinkäyttö käsistä tilanteissa, jossa on viskipullo pöydällä ja joku täyttää lasin aina kun se on tyhjä. Mutta tällä kertaa mies vannoi, ettei koske siihen viskiin. Taisi kuitenkin toisin käydä.

Toi mies ei vaan tuosta ennen iltaa selviä. Jos vielä silloinkaan, koska näiden 12 yhteisen vuoden aikana mä en ole ikinä nähnyt miestä semmoisessa humalassa kuin mitä se viime yönä oli. Justiinsa se kävi taas oksentamassa ja se kun loppuu, niin sille iskee tajuton hedari, vapina ja semmonen olo, etten mä sitä ennen iltaa uskalla jättää yksistään lasten kanssa. (enkä tiedä vielä silloinkaan..)Sillä on silloin pinna tiukalla, enkä mä halua että se huutaa lapsille, kun ne on muutenkin yöllä heränneet epätavalliseen tilanteeseen.. mutta ei mulla oikeastaan ole tänään muutakaan paikkaa mihinkä lapset laittaa.

Kyllä mä illalla lähden, en mä voi kaveriani pettää. Ehkä mä tästä pikku hiljaa piristyn, kun vaan saisin nukkua jossain kohtaa. Voi olla että koti kutsuu ihan liian aikaisin, mutta ainakin mä yritän. Mutta on tää niitä kertoja, kun tekisi mieli vetää miestä ympäri korvia ja kunnolla..

Mä taas antaisin miehen nukkua olonsa pois, laittaisin päivällisen valmiiksi ja sen jälkeen vaihdettas univuoroja. Mä en "kostais"miehelle työntämällä kaikkea päivän puuhaa niskaan siksi että kävi kuten kävi, vaan huolehtisin että lapsille jää illaksi normikuntoinen aikuinen kotiin :whistle:

Samaa mieltä. Eli annat miehen nyt huilia aamupäivän ja teet ruuat yms. Menet vaikka hetkeksi lasten kanssa ulos että mies saa nukkua. Sitten herättelet miehen syömään ja laitat miehen ja lapset pihalle ja käyt itse unille.
Hauskaa iltaa, kyllä sä jaksat :)

Tietty on paha mieli mutta tosiaan yritä vielä nukkua päivällä laitat itsesi ja lähdet illalla ulos pääset
tuulettumaan. Tosin voisit sille miehellesi kertoa miksi sulla on paha mieli koska hän oli kumminkin luvannut sinulle olla ihmisiksi ja tiesi menostasi, joten ottaisi opikseen olla vaikka itse menemättä
jos ei osaa olla iisisti.

[QUOTE="juu";23392146]Samaa mieltä. Eli annat miehen nyt huilia aamupäivän ja teet ruuat yms. Menet vaikka hetkeksi lasten kanssa ulos että mies saa nukkua. Sitten herättelet miehen syömään ja laitat miehen ja lapset pihalle ja käyt itse unille.
Hauskaa iltaa, kyllä sä jaksat :)[/QUOTE]

Ootteko te nyt ihan pimeitä. Toinen pettää luottamuksenne melko rankasti, ja vielä alatte jotain ruokaa hänelle laittamaan...
Mies on käsittääkseni kuitenkin aikuinen ihminen, joten osaa varmasti kantaa tekojensa seuraukset. Korvaukseksi viime öisestä joutaa hyvin kyllä hoitamaan lapaset koko päivän ja samoin ruokahuollon.

Ootteko te nyt ihan pimeitä. Toinen pettää luottamuksenne melko rankasti, ja vielä alatte jotain ruokaa hänelle laittamaan...
Mies on käsittääkseni kuitenkin aikuinen ihminen, joten osaa varmasti kantaa tekojensa seuraukset. Korvaukseksi viime öisestä joutaa hyvin kyllä hoitamaan lapaset koko päivän ja samoin ruokahuollon.

...ja lapasten ohella myös lapset :D

Jos oisin itse tuossa tilanteessa, en kokis että mut ois jotenkin silmittömästi petetty... Lähinnä lapsia varten sen ruuankin laittaisin, mutta toki miestä helpottaakseni. Mies voi kyllä hoitaa lapset ja kodin sitten huomenna, niin minä saisin levätä kovasti tanssitun yön jälkeen :D

[QUOTE="juu";23392146]Samaa mieltä. Eli annat miehen nyt huilia aamupäivän ja teet ruuat yms. Menet vaikka hetkeksi lasten kanssa ulos että mies saa nukkua. Sitten herättelet miehen syömään ja laitat miehen ja lapset pihalle ja käyt itse unille.
Hauskaa iltaa, kyllä sä jaksat :)[/QUOTE]

Ihana niin, kyllähän se miehen on saatava rankan illan jälkeen levätä. Onneksi meillä joillakin naisilla on vara valita, jotta ei tarvitse tyytyä siihen ainoaan, joka suostuu ottamaan ja jota täytyy sitten paapoa, jotta ei vaan suuttuisi/ olisi hankala/ kieltäytyisi hoitamasta omia lapsiaan/ tulisi miehelle paha mieli/ jättäisi/ jne.

kermapersehommaa! teet kärpäsestä härkäsen!
ukko käy 2krt vuodessa baarissa, kyl se ne pennut hoitaa rapulasta huolimatta! tekee näemmä hyvää sulleki lähteä jonneki ku oot noin kireä tyyppi. Tai hommaa ittelles absolutisti tiukkapipo jolla hiiliki muuttuu tunnissa perseessä timantiksi.

[QUOTE="kolmen lapsen isä";23392333]kermapersehommaa! teet kärpäsestä härkäsen!
ukko käy 2krt vuodessa baarissa, kyl se ne pennut hoitaa rapulasta huolimatta! tekee näemmä hyvää sulleki lähteä jonneki ku oot noin kireä tyyppi. Tai hommaa ittelles absolutisti tiukkapipo jolla hiiliki muuttuu tunnissa perseessä timantiksi.[/QUOTE]

Ennemmin timantteja perseestään pukkaava mies kuin perusäijä, joka ei osaa hallita itseään edes sen vertaa, että tietäisi alkoholinkäytön rajansa.

Tylsä tilanne, ja olisin kyllä itekin vihanen ukolle. Mutta näitä vaan joskus sattuu. Älä pilaa omaa ja kaverisi iltaa miehen typeryyden takia. Koittakaa olla riitelemättä,mutta en mä kyllä sitä ukkoa lähtis passaamaan ja syöttämään...kuten joku tuolla jo totesi, mies on aikuinen ihminen ja jos tuollain hölmöilee, ei tarvitse mitään erityisiä päänsilittelyjä. Mies on mies, mutta kyllä heiltävoi vaatia ihan niitä samoja käytöstapoja ja itsenäistä ajattelua, kuin keltä tahansa aikuiselta...

Ihana niin, kyllähän se miehen on saatava rankan illan jälkeen levätä. Onneksi meillä joillakin naisilla on vara valita, jotta ei tarvitse tyytyä siihen ainoaan, joka suostuu ottamaan ja jota täytyy sitten paapoa, jotta ei vaan suuttuisi/ olisi hankala/ kieltäytyisi hoitamasta omia lapsiaan/ tulisi miehelle paha mieli/ jättäisi/ jne.

Voi kuule! Älä suotta ole huolissasi minun kynnysmattona olemisesta. Mulla on ihana ja rakastava mies siitäkin huolimatta, että se kerran vuodessa vetää perseet olalle ja pötköttelee yhden päivän sängyn pohjalla ;) Enemmän mä oon huolissani sun miehestä, jos sä oot heti työntämässä sille koko läjän paskaa niskaan yhden illan takia :D

Yhteistyössä