G: Milloin laitat ulkovalot ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylähulluko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kylähulluko

Vieras
Tekisi niiiiiiii-in mieli jo laittaa kun iltain on pimeää. Isällä oli tapana toppuutella marraskuun lopulle ennen kuin kotona laitettiin ulkovaloja.
Jotenkin on jäänyt sellainen "bad fiilings"

Siis jouluvaloja? Me laitetaan aina marraskuun lopussa. Lyhtyjä kyllä on jo ulkona joissa on iltaisin kynttilät.:) Vielä en jouluvaloja laittaisi..yhdessä talossa tuossa lähellä on ja kyllä ne minusta on pikkasen liian ajoissa.

Mä aion laittaa marraskuun puolessavälissä :) Minusta valot voisi laittaa jo vaikka samantien sillä ulkona alkaa olemaan jo pimeää. Ihanat tunnelman luojat. Mutten kuitenkaan ihan vielä viitti laittaa..

Mä näin tossa kuukaus sitten jo ensimmäiset jouluvalot ja samantalon ikkunoissa oli jo sillon kyntteliköt... hieman liian aikaista minusta! :D

Itse olen ajatellut laittavani parvekkeelle pienet kirkkaat valot pyhäinpäivänaikaan. :) Lyhdyt mulla on ollut nyt reilun parinviikon ajan...

Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
lasten huoneessa meillä on ympäri vuoden ikkunassa vilkku....valot + pari poroa....... enää ei vaan pala??? nyt tilannu uuet vilkku valot joka ikkunaa

Voi ei!!!!

anoppi sanoo samaa...... ittekki miettiny onko liikaa???
aattelin sit että en piä niitä nii joulu-koristeina muuten tykkään tommosista valoista.....
joulu koristeet on sitte eri juttu ja niitä onki monelaisia

Mä juuri mietin tässä, joko kehtaisi... :whistle:
Minä siis laitan kirkkaat valot isoihin kynttilälyhtyihin ulos, ja ajastimella toimimaan vain pimeän aikaan.
Tämä äkillinen räntä-lumisade toi niin joulufiiliksen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja eih:
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
lasten huoneessa meillä on ympäri vuoden ikkunassa vilkku....valot + pari poroa....... enää ei vaan pala??? nyt tilannu uuet vilkku valot joka ikkunaa

Voi ei!!!!

Haloo!!! Ja kesälläkin tykkäät poroja ikkunassa pitää... vai?

kylläpä juu.......... itte poro miehen tytär= muistuttaa juurista???? = ei sen kummempaa

Isänpäivänä laitan kirkkaat valot ulos. En itse miellä niitä jouluvaloiksi ollenkaan, tuovat kivaa tunnelmaa pimeään ja harmaaseen syystalveen! Lyhtyjä mulla on ollut jo syyskuun lopulta.

Sisälle olen jo viritellyt pari kirkasta led-sarjaa maljakkoon.

Jouluvaloina pidän lähinnä kynttelikköjä tai tähtiä ikkunoilla. Tai jotain kammottavia punaisia/vihreitä viritelmiä tai vielä kammottavampia hahmojen (porot, joulupukit) muotoisia valoja.

Juu, muaki häiritsee ku ihmiset sanoo kaikkia pikkuvaloja jouluvaloiksi. Mulla itellä ollu pihalla jo kuukauden verran päällä pienet kirkkaat valot, ku ei oo oven pielessä muutakaan ulkovaloa. Sisälle laitoin tässä yks päivä pienet ledit kirkkaaseen vaasiin, ku oli niin tyhjän näkönen tuo yks pöytä.

Jouluvalot on sitte erikseen sellaset mitkä oikeesti on joulusen olosia ja näkösiä. Anoppi ja miehen sisko varmaan kauhistu ku kävivät meillä ja näkivät nuo valot.. "jouluvalot jo näin aikasten"... :/ :D
Mutta ne ei ookkaan sisustusihmisiä.. monessa lehessä on kuvia just syksyisistä sisustuksista ja niihin kuuluu pienet valot..

No kyllä ne mustakin vaan on JOULUvaloja... Esim. meillä on ulkovalot terassin katossa ja pihatien varressa. Jouluvalot on just näitä johtohässäköitä, joita viritetään kuusiin jne..
Ja mä en kyllä kehtais niitä jouluvaloja vielä laittaa, aikaisintaan marraskuun puolessa välissä. Voitais muuten tosiaan pitää vähän hulluna :D

Yhteistyössä