N
No joo
Vieras
Vein äsken 5v tyttöni päiväkotiin ja eteisessä oli kaksi eskaria leikkimässä. Toinen oli esikoiseni kovasti palvoma tyttö, joka loihe lausumahan: "xxx tuli. Mäpäs leikinkin Tuomon kanssa enkä sun kanssa." Tuli niin paha mieli tyttöni puolesta. Tästä samasta aiheesta oli vähän aikaa sitten jonkun toisen äidin kirjoitus ja vaikka silloin symppasin häntä, niin nyt vasta tajuan, miten todella pahalta tuntuu, kun omalle lapselle sanotaan noin. Yritän ajatella, että tyttäreni ei pidä asiaa niin "pahana" kuin minä, koska lapset sanovat varmasti useinkin tuollaista toisilleen, mutta kun sitten kuitenkin näin, kuinka hän muuttui astetta vaisummaksi... 
Erityisen pahalta tuntuu, kun vielä mietin, miten usein tyttöni kotona toistelee tämän tytön olevan niin ihana - tekee sille lahjoja, kortteja ym. Olen näiden lahjojenkin suhteen yrittänyt vähän toppuutella, kun on pelottanut, että tytölleni tulee vielä paha mieli, jos ei lahjaa arvostetakaan enkä muutenkaan halua kannustaa "lahjomaan" ketään. Hän vain tykkää siitä puuhasta niin kovasti, etten halua sitä kokonaan kieltääkään.
Sanottakoon vielä, että tytölläni on lievä kehityshäiriö, joka näkyy hänen kasvoissaan - ei muuten. Sen vuoksi jatkuva huoli siitä, milloin häntä aletaan kiusata sen vuoksi ja milloin hän sen tajuaa, on mielettömän suuri.
Tulipa pitkä vuodatus. Masentaa vain niin kovin.
Erityisen pahalta tuntuu, kun vielä mietin, miten usein tyttöni kotona toistelee tämän tytön olevan niin ihana - tekee sille lahjoja, kortteja ym. Olen näiden lahjojenkin suhteen yrittänyt vähän toppuutella, kun on pelottanut, että tytölleni tulee vielä paha mieli, jos ei lahjaa arvostetakaan enkä muutenkaan halua kannustaa "lahjomaan" ketään. Hän vain tykkää siitä puuhasta niin kovasti, etten halua sitä kokonaan kieltääkään.
Sanottakoon vielä, että tytölläni on lievä kehityshäiriö, joka näkyy hänen kasvoissaan - ei muuten. Sen vuoksi jatkuva huoli siitä, milloin häntä aletaan kiusata sen vuoksi ja milloin hän sen tajuaa, on mielettömän suuri.
Tulipa pitkä vuodatus. Masentaa vain niin kovin.