G: Mikä on mielestänne paras ikä saada lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sehän riippuu ihan ihmisestä. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani tulla äidiksi reilu parikymppisenä. Kun olen 30, omat lapset on jo kouluikäisiä ja tutut alkaa vasta vaippoja vaihtelemaan :D

Sain esikoisen 22-vuotiaana joten se oli mulle paras ikä :heart: Vauva oli kyllä toiveissa jo aiemminkin, jos se olisi ollut pelkästä tahdosta kiinni niin olisin tullut äidiksi 20-vuotiaana.

Siinä 20 kieppeillä. Järkeä päässä mutta vielä nuori kuitenki, jaksaa ja muutenki. Tokikaan ei kaikille sovi saada samanikäisenä. Itelle ois passannu jo 18 omasta puolestani.

Mä sain esikoisen 24v ja se oli hyvä ikä. Ei liian nuori muttei vanhakaan ;=)
Tämä on siis mun henk.koht mielipide, täytän 34v ja esikoinen täyttää 10v tänä vuonna!

Se on silloin, kun itse tuntee kykenevänsä ottamaan vastuun pienestä ihmisestä 24/7. Mieluummin vanhempana kuin nuorempana, sanoinsin jälkiviisaana, ihmisillä tuntuu nykypäivänä olevan hirmuinen kiire kaikessa.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
sillon kun on tarpeeks kypsä laittaa lapsen tarpeet omiensa edellä. joillekin se on 20 ja joillekin vasta 40 tai ei koskaan.

HelloShitty, kuinkas sinä osasit noin fiksusti vastata, olen ihan yllättynyt:)

Parasta ikää itse kullekin ei voi toinen määritellä. Tietysti määrättyjä lääketieteellisiä juttuja on, mutta jos alkaa liikaa muita kuunnella menee pian pää sekaisin. Tiedät itse parhaiten milloin olet valmis. Yksilöllinen asia.

Yhteistyössä