G:Miehet ja naiset vastaa: Pitääkö naisen meikata?

  • Viestiketjun aloittaja .öö
  • Ensimmäinen viesti
.öö
Pinnallinen galluppi. Naisia painostetaan huolehtimaan ulkonäöstä ja meikkaamaan jo pikkutytöstä lähtien. Teininä tytöt meikkaavat ja viettävät peilin ääressä tunteja laittauten. Kun naisesta tulee äiti, yleensä muut asiat ovat tärkeämpiä ja ei ole aikaa/halua/viitseliäisyyttä panostaa ulkonäköön samalla tavalla kuin ennen. Jotkut eivät silti ole meikanneet juuri koskaan.

Naisill3: Meikkaistteko nuorempana enemmän ja oletteko lopettaneet meikkaamisen nyt kokonaan tai vähentäneet sitä, kun olette tulleet äideiksi? mitä mieltä miehenne siitä on? Mitä luulette, toivoisiko miehenne että laittaudutte myös arkena vai onko asia samantekevää?

Miehille: Mitä mieltä olette naisista, jotka eivät meikkaa laisinkaan? (ei edes juhliin, töihin tms.) Miellyttääkö luonnollinen nainen silmää mieluiten vai pitäisikö naisten joka päivä edes vähän laittautua miehen vuoksi?

Yleisesti: Mitä mieltä meikittömistä naisista?
 
e
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että meikki ja ehostus on joskus aivan paikallaan. En ole vielä kertaakaan elämässäni nähnyt ihmistä, joka näyttäisi huolitellummalta ilman meikkiä kuin meikattuna.
 
No pakko ei ole :D Mutta tosiasiassa kyllä se meikki kaunistaa ja tekee siistin vaikutelman. Ennen meikkasin jokapäivä (puuteri + ripsari) mutta nykyään ei viitsi :ashamed: Mies ei ole mitään mieltä, näytän kuulemma hyvältä ilman ehostustakin B)

Mulla taitaa itseasiassa olla enemmän niitä ystäviä jotka EI meikkaa päivittäin, eikä mulle oo asialla mitään merkitystä.
 
äiti23
Meikkaan yhtä paljo kun ennen. Ei se vauva mua niin kiireisenä pidä etten vähän ehtis laittautua kun menen kaupungille/saan vieraita. Meikittömässä naisessa ei oo mitään vikaa, varsinkaan jos on luonnonkaunis. Mulla taas sen verran huono iho että haluun peittää... Usein teenkin ihan luonnollisen meikin pelkällä pohjustuksella ja ripsivärillä.
 
...
Kyllä minusta naisen täytyy myös arjessa (mutta ei koti ja koti/ulkoilupäivinä) ehostaa itseään. ei varsinaisesti meikata... siis meikkivoide-puuteri-ripsari riittää! ja kyllä mieheni pitää siitä että näytän siistiltä!!
 
!
No ennen meikkasin joka päivä, ellei vaan lojunut kotona. Yhden kanssakin tuli meikattua ja laitettua itseään. Nyt kaksi niin ei vaan pysty siihen päivittäin. Nuorempi huutaa ja haluaa koko ajan huomiota. Mut jos lähden johonkin niin sit kyllä yritän edes pikkasen laittautua.

Ja mun mielestä jokaisen oma asia meikkaako vai ei... sellanen ylipinnallisuus, että ei edes roskia voi ilman meikkiä viedä, menee yli hilseen!
 
iippo
En meikannut nuorempana enemmän, vaan päinvastoin vähemmän kuin aikuisena. Äidiksi tulo ei vaikuttanut meikkaamiseen mitenkään, vaan edelleen meikkaan joka päivä arkimeikin verran. Satunnaisesti pidän meikittömiä kotipäiviä, mutta aika harvoin. Miehelle tuntuu olevan yhdentekevää onko meikkiä vai ei.
 
Jep
Oon nainen.

Mua ei ole kukaan koskaan painostanut meikkaamaan, (varsinkaan pikkutytöstä lähtien, daa), en ihmeemmin paklannu nuorena. Nykysin meikkaan koska tykkään siitä. Miehen mielestä oon nätti laitettuna, muttei oleta että oon koko ajan tällissä.

Mun mielestä jokainen meikkaa tai on meikkaamatta ihan oman mielen mukaan. Samoin kun jokanen muutenkin panostaa ulkonäköönsä, vaikka vaatteisiin, sen verran kun haluaa.

Omasta mielestäni nainen on kauniimpi hieman ehostettuna, mutta meen itekin naturellina kaikki ulkoilut, liikunnat, mökkireissut jne. Ei kauneus olen niin tärkeä asia että se aina ajaisi käytännöllisyyden edelle.
 
Saija
Meikkasin nuorenpana enemmän. Nyt äitinä/jotona olessani meikkaan kyllä joka päivä, en kykene olemaan täysin meikittömänä. Ensinnäkin on täysin alaston olo ja näytän aivan kauhealta. Toiseksi minusta on epäkohteliasta olla huolittelemattomana, varsinkin miestä kohtaan. Haluan olla nättinä hänen silmissään, joka päivä. Uskon että mieheni arvostaa sitä! Meikittömistä naisista: Riippuu naisesta. Jos on omat värit hyvät, vahvat ja iho loistavassa kunnossa, ei arkena tarvitse meikata. Juhliin kylläkin.
 
Lakkasin meikkaamasta jo kauan ennen esikoista, nykyään ei kiinnosta senkään vertaa maalata naamaa. Mies tykkää, on antanut ihan positiivista palautetta ja vaikkei hänellä mitään pientä ehostautumista vastaan ole, ei itsekään pidä mistään meikkipossuista.

Mun mielestä naisen ei varsinkaan miestä varten tarvitse laittautua mitenkään. Jos itse haluaa niin hyvä homma, jos ei niin sitten ei. Siistiltä voi näyttää ilman pakkelia tai pientäkään "ehostusta". Jos en omana itsenäni kelpaa niin ei tarvitse katsella.
 
Mies vastaa: Meikata ei pidä ainakaan miehen vuoksi. Jos ihminen on kaunis, hän on sitä myös ilman meikkiä.

Minä: En oo koskaan meikannut paljon, juhliin tms. tykkään laittaa vähän enemmän. Mutta saattaa mennä viikko jos toinenkin, etten edes tiedä missä meikkipussini on. :) Ja kuten ylläoleva miehen vastauskin antaa ymmärtää, hänelle ei mun meikkaus tai meikkaamatta jättäminen merkkaa mitään. Tykkää musta ihan yhtä paljon joka tapauksessa. :D
 
moi
No nuorempana meikkasin aina menin sitten vaan kauppaan tai lenkille. Nyt kun lapsen oon saanut niin en meikkaa enään edes kauppaan menoa varten. Toki sitten juhliin meikkaan ja kun kouluun palaan niin toki meikkaan joka päivä kouluun ja töihin tietenkin mutta en minä sitten muuten. Ja ei ole naisen pakko meikata muttaj otkut naiset ihan oikeasti näyttää rumilta ilman meikkii. Jotkut taas näyttää paremmilt ilman meikkii kuin meikin kanssa.
 
sipi
Ihan nuorena (teininä) meikkasin paljon enemmän ja silloin meikkaus oli melkein itsetuntokysymys. Luulin olevani ilman meikkiä ihan kauhean ruma ja meikki oli ikäänkuin suojamuuri. Mihinkään en lähtenyt ilman meikkiä, koska pelkäsin "rumuuteni" paljastuvan.

Meikkaaminen väheni pikkuhiljaa ja muuttui kai terveemmälle pohjalle muutenkin. Nyt äitinä meikkaan aika vähän ja kotona en ollenkaan. Mieheni on sanonut etten tarvitse meikkiä ja että tykkää siitä että en käytä paljon meikkiä ja meikkaan luonnollisella tavalla. Toisaalta kun laittaudun niin kyllä hän sitten huomaa...
 
Nuorempana en juurikaan meikannut, nykyisin kylläkin. Äitiys ei ole vaikuttanut meikkaamiseni määrään. Miehelleni ei tunni olevan merkitystä sillä meikkaanko vai en, enkä sitä hänen takiaan teekään vaan ihan omasta tahdostani kaikkien iloksi.

On muuten aivan helvatan raivostuttava tällainen lähtöoletus, että naiset lakkaavat huolehtimasta ulkonäöstään tultuaan äidiksi. Itse en tunne yhtään sellaista tapausta.
 
xx
Nuorena meikkasin enemmän tai käytin meikkejä enemmän. nyt ennen lapsen syntymää työelämässä ja nyt yli vuoden kotona olleena niin meikkaan joka aamu perus meikkivoide, puuteri, ripsari ja hiukset laitan. nainen 25v
 
Teininä en juuri meikannut, meikkaan nyt 30-vuotiaana yhtäpaljon kuin silloin 20-vuotiaanakin :) meikkasin jopa synnärilläkin ja yks hoitsu luulikin minun olevan kotiin lähdössä =) meikkaan joka ainut päivä, paitsi jos olen ihan hirvittävän väsynyt tai kipiä :)
 
mies
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
 
toinen mies
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
Juuri näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen mies:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
Juuri näin!
Veikkaan, että te molemmat olette joko sinkkuja tai puolisonanne on päältäkaunis tuulitunneli :D
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes57

Yhteistyössä