G:Miehet ja naiset vastaa: Pitääkö naisen meikata?

  • Viestiketjun aloittaja .öö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
Minkälainen miehen pitää olla, ja miltä hänen pitää näyttää?
 
aiokas
Nuorena meikkasin vähän, yhtenä vuoten vähän enemmän. Nyt äitinä, meikkaan ihan epäsäännölisen säännöllisesti. Eli joskus voi olla vierähätä kuukausi ilman meikkiä ja joskus saatan 2 viikon aikana meikata joka päivä. Tosin meikkini on aina ollut meikkivoide, puuteri ja ripsiväri. Ex-mieheni piti siitä kun en meikannut, valitti jos meikkasin koska hän ei huomannut mitään eroa ja se vei turhaa aikaa :) Että näin..
 
nainen
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
Joo heti, kun löytyy mies, josta on samaan naista kohtaan!
 
mies
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
Joo heti, kun löytyy mies, josta on samaan naista kohtaan!
Tässä olisi heti yksi.
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Veikkaan että oma mieheni tykkää että meikkaan ja muutenkin laittaudun kun mennään ulos jne.
Kyllä mäkin uskon että mies tykkää kun meikkaan kun mennään julkisille paikoille jne, kivempi ylpeillä nätillä tyttöystävällä kun tulee kavereita vastaan ;)
 
En lue muita vastauksia.

Meikkasin teininä paljon, sen jälkeenkin paljon. Nyt vähemmän, en arkena erityisemmin. Jos pitää lähteä johonkin niin sitten mielialasta riippuen. Sillä oikeastaan ei minulle ole väliä, mitä mies haluaa, meikkausasioissani. Eipä tuo huomaa vaikka meikkaisinkin, joten, ei väliä.

Välillä on kiva olla kaunis, siis ihan kunnolla laitettu, mutta ei se arki rullaa yhtään helpommin ripsivärin kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mun mielestä naisen ei varsinkaan miestä varten tarvitse laittautua mitenkään.
Olen eri mieltä.
Mitenkäs miehesi sua varten laittautuu?
Pitää se itsestään huolta esim. liikkumalla, värjäämällä tukkaa yms. :)
Ja tekee sen sua varten?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
En lue muita vastauksia.

Meikkasin teininä paljon, sen jälkeenkin paljon. Nyt vähemmän, en arkena erityisemmin. Jos pitää lähteä johonkin niin sitten mielialasta riippuen. Sillä oikeastaan ei minulle ole väliä, mitä mies haluaa, meikkausasioissani. Eipä tuo huomaa vaikka meikkaisinkin, joten, ei väliä.

Välillä on kiva olla kaunis, siis ihan kunnolla laitettu, mutta ei se arki rullaa yhtään helpommin ripsivärin kanssa.
Mistä päättelet ettei huomaa? Anteeksi vaan mutta kyllä sen huomaa jos on meikkiä, jos ei ole sokea. Anteeksi etukäteen jos miehesi on sokea ja pahoitin mielesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
:LOL:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Nuorempana en juurikaan meikannut, nykyisin kylläkin. Äitiys ei ole vaikuttanut meikkaamiseni määrään. Miehelleni ei tunni olevan merkitystä sillä meikkaanko vai en, enkä sitä hänen takiaan teekään vaan ihan omasta tahdostani kaikkien iloksi.

On muuten aivan helvatan raivostuttava tällainen lähtöoletus, että naiset lakkaavat huolehtimasta ulkonäöstään tultuaan äidiksi. Itse en tunne yhtään sellaista tapausta.
Kyllä tässä oli aika paljon yleistyksiä :D Itse olen vain huomannut että niin on käynyt useimmilla naisilla, en tiedä johtuuko se siitä että ikää on tullut vai että on tullut äidiksi. Enkä tarkoita, että äidit lopettaisivat ulkonäöstä kokonaan huolehtimisen, kuten esim. kyllä varmasti pukeutuvat siisteihin ja puhtaisiin vaateisiin, huolehtivat hygieniasta ja harjaavat hiuksensa. Tässä on juuri kysymys meikkaamisesta, ennen ja jälkeen äitiyden.
 
Meikkaan lähes päivittäin. Töihin laitan huolitellumman ehostuksen kuin ns. kotipäivinä. Toisinaan (harvoin) vietän täysin naturel-päiviä myös. Meikkasin ennen lasta suunnilleen saman verran kuin nykyisin. Nyt "vanhempana" olen tosin myös alkanut käyttämään huulimeikkiä ja lakkaamaan kynsiä, mutta tavallisina työpäivinä meikki on edelleen melko luonnollinen. Teininä meikkasin vain kulmat ja ripset. Miehen mielestä on mukavaa kun ehostaudun ainakin hiukan; uskoisin, että on tyytyväinen nykytilanteeseen.
*muoks* Ja naisen ei pidä meikata, kukin tehköön miten haluaa. Itse en enää osaisi lähteä mihinkään kotipihaa tai lähikauppaa kauemmas meikittömänä. Meikkaaminen kuuluu mulla rutiineihin samalla lailla kuin suihkussa käyminen ja hampaiden peseminen.
 
Meikkasin nuorempana aika paljonkin ja vielä raskaus aikanakin tuli käytettyy joka päivä, paitsi viikonloppusin. Lapsen tulon myötä oon meikannu jonkin verran, yleensä sillon jos jotkut juhlat on tiedossa niin sinne laittaudun. Mut eipä arkisin tuu kyl meikattua, enkä etes kerkeis ja se ei oo nyt päällimmäisenä etes mielessä. Tällä hetkellä tytön terveys vie ajatuksia ja voimia ihan riittävästi. Mun miestä ei haittaa vaikka ilman meikkiä täälä oon, niinkun sanoin niin tällä hetkellä meillä on tasan mielessä toi tyttö, en vaan jaksa ajatella tällä hetkellä mitään niin vähä pätöstä kun joku meikkaaminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mun mielestä naisen ei varsinkaan miestä varten tarvitse laittautua mitenkään.
Olen eri mieltä.
Mitenkäs miehesi sua varten laittautuu?
Pitää se itsestään huolta esim. liikkumalla, värjäämällä tukkaa yms. :)
Ja pistää joka päivä kotonakin edustavat vaatteet päälle ja tökötit tukkaan ym.? Eikö ihmiset todellakaan edes kotona rauhassa voi olla "omina itsenään"? Aina pitää jollekin edustaa. Jotenkin kauheeta :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Veikkaan että oma mieheni tykkää että meikkaan ja muutenkin laittaudun kun mennään ulos jne.
Kyllä mäkin uskon että mies tykkää kun meikkaan kun mennään julkisille paikoille jne, kivempi ylpeillä nätillä tyttöystävällä kun tulee kavereita vastaan ;)
Mä oon niin nätti ilman meikkiäkin, että mies pääsee ylpeilemään.
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Naisen pitää näyttää aina miehen silmissä nätiltä, jos ei muuten niin meikillä, aina pitää olla puhdas ja kunnioittaa miehen toiveita ja vaatimuksia useimmiten miehen siitä mitään sanomatta naisen tulee olla palvelualtis ja innostunut miehen asioista, muuten ei tule mitään.
Minkälainen miehen pitää olla, ja miltä hänen pitää näyttää?
Pitäisikö miehienkin ehostaa ihoaan ja peittää epätasaisuudet :D olisihan se kunnioittavaa muita kohtaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mun mielestä naisen ei varsinkaan miestä varten tarvitse laittautua mitenkään.
Olen eri mieltä.
Mitenkäs miehesi sua varten laittautuu?
Pitää se itsestään huolta esim. liikkumalla, värjäämällä tukkaa yms. :)
Ja pistää joka päivä kotonakin edustavat vaatteet päälle ja tökötit tukkaan ym.? Eikö ihmiset todellakaan edes kotona rauhassa voi olla "omina itsenään"? Aina pitää jollekin edustaa. Jotenkin kauheeta :/
Jollekin kevyt meikki on sitä "omaa itseään", ei mitään edustamista. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mun mielestä naisen ei varsinkaan miestä varten tarvitse laittautua mitenkään.
Olen eri mieltä.
Mitenkäs miehesi sua varten laittautuu?
Pitää se itsestään huolta esim. liikkumalla, värjäämällä tukkaa yms. :)
Ja pistää joka päivä kotonakin edustavat vaatteet päälle ja tökötit tukkaan ym.? Eikö ihmiset todellakaan edes kotona rauhassa voi olla "omina itsenään"? Aina pitää jollekin edustaa. Jotenkin kauheeta :/
Jollekin kevyt meikki on sitä "omaa itseään", ei mitään edustamista. :)
Mutta jos kyse oli miestä varten laittautumisesta. Sehän on tottakai ihan eri juttu jos vain omaksi ilokseen meikkaa.
 

Yhteistyössä