G:Miehet ja naiset vastaa: Pitääkö naisen meikata?

  • Viestiketjun aloittaja .öö
  • Ensimmäinen viesti
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Aivan se ja sama.
Mä vähä veikkaan, että tässä kiteytyi suomalaisen perusäijän mielipide asiasta...

Meillä naisilla on aina vähä tapana miettiä liian syvällisesti kaikkia asioita ja vellata ees-taas olisko-vaiko-eikö-olis. Kyllä se perusäijä lähinnä toivoo töistä kotiin ajellessa, että kunhan saa hyvää ruokaa ja hetken huilia ni sit jaksais tehä muutamaa kotiaskarestaki. Ja varmaan viimmesin toive siinä kotiovea avatessa on, että toivottavasti se vaimoki olis edes tänään hyvällä tuulella... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Veikkaan että oma mieheni tykkää että meikkaan ja muutenkin laittaudun kun mennään ulos jne.
Kyllä mäkin uskon että mies tykkää kun meikkaan kun mennään julkisille paikoille jne, kivempi ylpeillä nätillä tyttöystävällä kun tulee kavereita vastaan ;)
Mä oon niin nätti ilman meikkiäkin, että mies pääsee ylpeilemään.
Kyllä minäkin koen itseni ihan sieväksi ja varmaan mieskin mutta silti uskon että tietyissä tilanteissa hänestä on tosi kiva kun puoliso on laittautunut.
En siis mene esim. rannalle täysissä meikeissä mutta siellä koen olevani naturellina ihan kaunis, riippuu jotenkin paikasta ja tilanteesta milloin meikki tekee vaikutuksen ja milloin ei.
 
uuli
Pysyvätkö miehet uskollisena, jos nainen ei tälläydy joka päivä? Miehet: Kiinnostutteko te muista naisista kun ette jaksa katsoa enää tuota naista vierellänne verkkareissa ja kasvot värittöminä??
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa mies:
Eipä ole juuri merkitystä jos meikataan vaan naamaa. Vartalon hyvien puolien esille tuominen hyvin sopivilla vaatteilla ja kengillä on paljon olennaisempaa.
Oon huomannu tän kans! Väliin tuntuu jopa, että kaulasta ylöspäin saa vaikka olla pommin jäliltä, niin ei mitään reagointia. Mutta auta-Armias jos on joku vähääkää avonaisempi paita/toppi päällä... :O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa mies:
Eipä ole juuri merkitystä jos meikataan vaan naamaa. Vartalon hyvien puolien esille tuominen hyvin sopivilla vaatteilla ja kengillä on paljon olennaisempaa.
mitkä niitä hyviä puolia ovat? etumus,takamus,persemys,rintamus,reisemys...?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
On muuten aivan helvatan raivostuttava tällainen lähtöoletus, että naiset lakkaavat huolehtimasta ulkonäöstään tultuaan äidiksi. Itse en tunne yhtään sellaista tapausta.
Mä luulen, että siinä tulee tehtyä paljon virhearviointeja... Mä en meikkaa, mutta mulla ei ole lapsia. Jos mulla olis, niin varmaan ajateltais mustakin, että "nii-in, tässä taas nähdään kuinka ei jakseta enää panostaa kun on lapset maailmaan saatu..." Mutta oikeesti kyse on vaan siitä etten haluu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .öö:
Pinnallinen galluppi. Naisia painostetaan huolehtimaan ulkonäöstä ja meikkaamaan jo pikkutytöstä lähtien. Teininä tytöt meikkaavat ja viettävät peilin ääressä tunteja laittauten. Kun naisesta tulee äiti, yleensä muut asiat ovat tärkeämpiä ja ei ole aikaa/halua/viitseliäisyyttä panostaa ulkonäköön samalla tavalla kuin ennen. Jotkut eivät silti ole meikanneet juuri koskaan.

Naisill3: Meikkaistteko nuorempana enemmän ja oletteko lopettaneet meikkaamisen nyt kokonaan tai vähentäneet sitä, kun olette tulleet äideiksi? mitä mieltä miehenne siitä on? Mitä luulette, toivoisiko miehenne että laittaudutte myös arkena vai onko asia samantekevää?

Miehille: Mitä mieltä olette naisista, jotka eivät meikkaa laisinkaan? (ei edes juhliin, töihin tms.) Miellyttääkö luonnollinen nainen silmää mieluiten vai pitäisikö naisten joka päivä edes vähän laittautua miehen vuoksi?

Yleisesti: Mitä mieltä meikittömistä naisista?

Ei kai naiset meikkaa vain miesten vuoksi?
 
vieraileva
En ole koskaan meikannut. Nykyään kylläkin kestovärjään ripsiä ja kulmia. Ihoani hoidan eli se on tasainen ja nätti ilman mitään puutereitakin. Tokihan mäkin meikkaan jos meen esim johonkin juhlimaan.

Mun mielestä meikin tarve riippuu siitä omasta pärstästä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa mies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva:
Mun mielestä meikin tarve riippuu siitä omasta pärstästä.
Ei vaan korvien välistä.
No ei nyt noinkaan. Toiset on luonnonkauniita ja toiset vaan näyttää variksenpelättimiltä ilman meikkiä :D
ehkä se variksenpelätin pitää itseään kauniina...
voiko silloin joku sanoa:eek:let ruma...
 
Alkuperäinen kirjoittaja uuli:
Pysyvätkö miehet uskollisena, jos nainen ei tälläydy joka päivä? Miehet: Kiinnostutteko te muista naisista kun ette jaksa katsoa enää tuota naista vierellänne verkkareissa ja kasvot värittöminä??
Miehen kommentti: Kyllä miehet kiinnostuu muista naisista ihan riippumatta meikkaako oma nainen vai ei, ja pettämään tuskin lähdetään sen takia että oma muija ei meikkaa.

Voi elämä oikeesti mikä kysymys! Siis mistä sulle tämä heräsi? Pelkäätkö itse että miehesi lähtee pettämään jos sä et laittaudu joka päivä? Surullista :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa mies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraileva:
Mun mielestä meikin tarve riippuu siitä omasta pärstästä.
Ei vaan korvien välistä.
No ei nyt noinkaan. Toiset on luonnonkauniita ja toiset vaan näyttää variksenpelättimiltä ilman meikkiä :D
Ja toiset näyttää variksenpelättimiltä pakkelit naamassa. En mä silti kenellekään menisi sanomaan: oot ihan kauheen näkönen meikkipossu, rajoita vähän. Yhtä vähän toivon että kukaan tulee mulle sanomaan: oot ruma, meikkaisit edes. ;)
 
hhhhhhhh
Meikkasin nuorempana mutta tein sitten mitä tahansa, yksikään mies ei huomannut minua. Masennuin ja jätin meikit naamasta useammaksi vuodeksi. Mieheni tykkää minusta eniten juuri meikittömänä, hänestä näytän oudolta meikattuna ja kulmat menevät kurttuun jos näkee minulla edes kevyen päivämeikin. Mielestäni en ole ihan niin paska meikkaaja että se pelkästään selittäisi tuon reaktion.
 
9
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja uuli:
Pysyvätkö miehet uskollisena, jos nainen ei tälläydy joka päivä? Miehet: Kiinnostutteko te muista naisista kun ette jaksa katsoa enää tuota naista vierellänne verkkareissa ja kasvot värittöminä??
Miehen kommentti: Kyllä miehet kiinnostuu muista naisista ihan riippumatta meikkaako oma nainen vai ei, ja pettämään tuskin lähdetään sen takia että oma muija ei meikkaa.

Voi elämä oikeesti mikä kysymys! Siis mistä sulle tämä heräsi? Pelkäätkö itse että miehesi lähtee pettämään jos sä et laittaudu joka päivä? Surullista :(
Naistenlehdet uskottelee että sillä on merkitystä, jos antaa itsensä repsahtaa niin sillo ukko alkaa kattelee muita.. ei ainakaa montaa vuotta jaksa katsella semmosta joka ei panosta ulkonäköön

 
hohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja 9:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja uuli:
Pysyvätkö miehet uskollisena, jos nainen ei tälläydy joka päivä? Miehet: Kiinnostutteko te muista naisista kun ette jaksa katsoa enää tuota naista vierellänne verkkareissa ja kasvot värittöminä??
Miehen kommentti: Kyllä miehet kiinnostuu muista naisista ihan riippumatta meikkaako oma nainen vai ei, ja pettämään tuskin lähdetään sen takia että oma muija ei meikkaa.

Voi elämä oikeesti mikä kysymys! Siis mistä sulle tämä heräsi? Pelkäätkö itse että miehesi lähtee pettämään jos sä et laittaudu joka päivä? Surullista :(
Naistenlehdet uskottelee että sillä on merkitystä, jos antaa itsensä repsahtaa niin sillo ukko alkaa kattelee muita.. ei ainakaa montaa vuotta jaksa katsella semmosta joka ei panosta ulkonäköön
ilmoitin miehelleni etten tahdo meikata enää, mielestäni olen ihan nätti ilman meikkiäkin. Sitten puhuttiin yksistä juhlista, johon meidän on tarkoitus mennä. Mieheni kysyy hämmentyneenä "Etkö sitten aio meikata juhliinkaan?" Olen yhtä hämmästynyt, lähinnä kysymyksestä ja vastaan vähän pettyneenä ja yllättyneenä "en ajatellut. Pitäisikö minun mielestäni meikata? enkö kelpaa tälläisenä?Etkö kehtaa liikkua kanssani jos en meikkaa." Mieheni mutisee jotain "en minä niin sanonut." Keskustelu päättyy siihen siltä osin. Mitäköhän tollakin hän tarkoitti...
 
Olen meikannut 13-vuotiaasta lähtien, ja meikkaan yhä, koska pidän naamastani enemmän silloin kun siinä on väriä.
Toisaalta, yksi syy meikkaamiseen on halu näyttää nätimmältä miehen vuoksi, huom. miehen, ei miesten vuoksi.

Ja mitä tulee meikkaamiseen yleensä, meikatkoon tahi olkoot meikkaamatta jokainen sen mukaan miltä itsestä tuntuu :)
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos omaa tarpeeksi itseluottamusta ja on sinut itsensä kanssa eli pitää itsestään,ei meikkeja ja ehostuksia tarvitase.
ja hei, KAUNEUS ON KATSOJAN SILMISSÄ. ;)
On muuten ihan kuraa, että meikin käyttö kertois huonosta itseluottamuksesta (tai toisinpäin).

Mä pidän ulkonäöstäni, ja voin varsin mainiosti liikkua julkisella paikalla ilman meikkiä. MUTTA pidän myös vaihtelusta, ja tykkään vaihdella hius- ja meikkityyliä siinä missä vaikka pukeutumistyyliäkin tai hajuvesiä.

Tai no, ehkä sikäli sulla on pointtia että en kai mä varsinaisesti meikkiä TARVITSE sen enempää kun vaikka kampaajaa, en kuole ilman, mutta koska mä PIDÄN laittautumisesta niin olisin aika tampio jos en sitä tekisi.

Mutta tietty jos joku ei laittautumisesta tykkää niin sillon hän ei varmaankaan niin tee.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja 9:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja uuli:
Pysyvätkö miehet uskollisena, jos nainen ei tälläydy joka päivä? Miehet: Kiinnostutteko te muista naisista kun ette jaksa katsoa enää tuota naista vierellänne verkkareissa ja kasvot värittöminä??
Miehen kommentti: Kyllä miehet kiinnostuu muista naisista ihan riippumatta meikkaako oma nainen vai ei, ja pettämään tuskin lähdetään sen takia että oma muija ei meikkaa.

Voi elämä oikeesti mikä kysymys! Siis mistä sulle tämä heräsi? Pelkäätkö itse että miehesi lähtee pettämään jos sä et laittaudu joka päivä? Surullista :(
Naistenlehdet uskottelee että sillä on merkitystä, jos antaa itsensä repsahtaa niin sillo ukko alkaa kattelee muita.. ei ainakaa montaa vuotta jaksa katsella semmosta joka ei panosta ulkonäköön
ilmoitin miehelleni etten tahdo meikata enää, mielestäni olen ihan nätti ilman meikkiäkin. Sitten puhuttiin yksistä juhlista, johon meidän on tarkoitus mennä. Mieheni kysyy hämmentyneenä "Etkö sitten aio meikata juhliinkaan?" Olen yhtä hämmästynyt, lähinnä kysymyksestä ja vastaan vähän pettyneenä ja yllättyneenä "en ajatellut. Pitäisikö minun mielestäni meikata? enkö kelpaa tälläisenä?Etkö kehtaa liikkua kanssani jos en meikkaa." Mieheni mutisee jotain "en minä niin sanonut." Keskustelu päättyy siihen siltä osin. Mitäköhän tollakin hän tarkoitti...
No kyllä muakin hämmästyttäis jos joku aiemmin meikannu nainen tekis jonkun yhtäkkisen periaatepäätöksen ettei meikkaa ikinä enää. Tai ehkä sun miehes vaan on sitä mieltä että oot nätimpi meikattuna ja hämmästelee mikset halua olla nätti. No, emmehän me voi tietää, mieheltäs pitäs kysyä.
 

Yhteistyössä