G: metsästyskausi alkoi, monenko mies vaanii pusikoissa :)

  • Viestiketjun aloittaja puu
  • Ensimmäinen viesti
Meillä pojat odottaa innoissaan, että koska pääsevät mukaan. Esikoisen (6v) ehkä voisi jo ottaa mutta noita muita ei kyllä todellakaan :LOL:
Kuopus sovittelee oranssia jahtiliiviä lähes joka päivä, on sen mielestä vissiin tosi hieno. Ainoo vaan, että liivillä on pituutta lähes samanverran kuin pikku herralla (1v8kk) itsellään. Joutuu ehkä "muutaman" vuoden vielä odottaa... :whistle:
 
Meidän isäntä lähti saareen veljiensä ja isänsä kanssa palailee sitten ke takaisin. Tää sorsajahdin aloitus on hälle kuin pikkupojalle joulu. Ollaan sovittu et molemmilla saa olla omat harrastuksensa ja niihin ei puututa. Meillä myös pojat (3 ja 6) innolla oottelee että ottasko iskä mukaan. Muutaman vuoden jos vielä kasvaisivat...

Hirmunen rähinä tästä alkanut?? Jos pitäis valita että kulkeeko ukko metsällä vai ryypyllä niin kyllä se edelleen ois toi metsästys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Walas:
Meidän isäntä lähti saareen veljiensä ja isänsä kanssa palailee sitten ke takaisin. Tää sorsajahdin aloitus on hälle kuin pikkupojalle joulu. Ollaan sovittu et molemmilla saa olla omat harrastuksensa ja niihin ei puututa. Meillä myös pojat (3 ja 6) innolla oottelee että ottasko iskä mukaan. Muutaman vuoden jos vielä kasvaisivat...

Hirmunen rähinä tästä alkanut?? Jos pitäis valita että kulkeeko ukko metsällä vai ryypyllä niin kyllä se edelleen ois toi metsästys.


Niinpä! Mitäköhän sitten sanottais jos kaikki lopettaa metsästyksen, kannat suurenee älyttöömästi, jänisrutto, kapi yms pääsis kunnolla jylläämään...
Ei pitänyt tuon tekstin tulla tummennettuna, mutta en osaa sitä enää muuttaa.
 
hips
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vaisså:
Tuota tuota... Tää nyt ei ole vastaus kysymykseen, mutta jätin yhden miehen siksi, että se nautti sorsastuksesta! Oikein selitti, kuinka oli lyönyt sorsaa melalla päähän. I.diootti! Itse oilen hyvinhyvin eläinrakas, enkä olisi kestänyt tämmöistä toopea tappajaa.
Mäkään en haluis miestä joka metsästää, onneksi oma ei sitä tee. Harkitsi kerran muiden yllyttämänä, mutta mie en hyväksy enkä vois rakastaa miestä joka nauttii eläinten tappamisesta. En sellasen kanssa alkanu seurustelee joten en hyväksyny että ois alottanu myöhemminkään.
Ja ei sit alottanu kun mietti asiaa uudelleen...
Et sit varmaan voisi olla miehen kanssa joka töissä teurastamolla:)
Niin ja kannattaa todella miettiä ennekuin kirjoittaa metsästyksestä ja vertaa sitä pelkästään tappamiseen:(

 
Kaktus
Mun ukko ei metsästä, enkä minäkään.

Sen verran pakko kommentoida tätä keskustelua, että tulee sellainen kuva, että luonnon tasapaino olis jotenkin ihmisen vastuulla. Jos jätettäis ampumatta ne sudet ja karhut, niin eikös ne pitäis hirvi, jänis ym. kantaa kohtuullisella tasolla? Ei sinne mitään ihmisukkoja tarvita pyssyjen kanssa heilumaan.

Vähän sama asia, kun joku metsänomistaja lehdessä sanoi, että metsät kuolee jos niitä ei hoida... joo niinhän nuo sademetsätkin kukoistaa ihmisen hoidolla oikein mainiosti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Mun ukko ei metsästä, enkä minäkään.

Sen verran pakko kommentoida tätä keskustelua, että tulee sellainen kuva, että luonnon tasapaino olis jotenkin ihmisen vastuulla. Jos jätettäis ampumatta ne sudet ja karhut, niin eikös ne pitäis hirvi, jänis ym. kantaa kohtuullisella tasolla? Ei sinne mitään ihmisukkoja tarvita pyssyjen kanssa heilumaan.

Vähän sama asia, kun joku metsänomistaja lehdessä sanoi, että metsät kuolee jos niitä ei hoida... joo niinhän nuo sademetsätkin kukoistaa ihmisen hoidolla oikein mainiosti...

Hmmm... kannattaskohan nyt ottaa vähän selvää noista asioista...?
 
Kaktus
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Mun ukko ei metsästä, enkä minäkään.

Sen verran pakko kommentoida tätä keskustelua, että tulee sellainen kuva, että luonnon tasapaino olis jotenkin ihmisen vastuulla. Jos jätettäis ampumatta ne sudet ja karhut, niin eikös ne pitäis hirvi, jänis ym. kantaa kohtuullisella tasolla? Ei sinne mitään ihmisukkoja tarvita pyssyjen kanssa heilumaan.

Vähän sama asia, kun joku metsänomistaja lehdessä sanoi, että metsät kuolee jos niitä ei hoida... joo niinhän nuo sademetsätkin kukoistaa ihmisen hoidolla oikein mainiosti...

Hmmm... kannattaskohan nyt ottaa vähän selvää noista asioista...?
Olen ottanut ja niiden perusteella muodostanut mielipiteeni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Mun ukko ei metsästä, enkä minäkään.

Sen verran pakko kommentoida tätä keskustelua, että tulee sellainen kuva, että luonnon tasapaino olis jotenkin ihmisen vastuulla. Jos jätettäis ampumatta ne sudet ja karhut, niin eikös ne pitäis hirvi, jänis ym. kantaa kohtuullisella tasolla? Ei sinne mitään ihmisukkoja tarvita pyssyjen kanssa heilumaan.

Vähän sama asia, kun joku metsänomistaja lehdessä sanoi, että metsät kuolee jos niitä ei hoida... joo niinhän nuo sademetsätkin kukoistaa ihmisen hoidolla oikein mainiosti...

Hmmm... kannattaskohan nyt ottaa vähän selvää noista asioista...?
Olen ottanut ja niiden perusteella muodostanut mielipiteeni.
Noh ehkä vain luetun ymmärtäminen on vaikeaa..
Mutta sä voisit ihan oikeasti miettiä mitä kävisi jos metsästys loppuisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja MetsänHOITAJA ja metsästäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ei oo. Se ei halua ite juosta huvin vuoksi tappamassa eläimiä. Ei kykenis nauttiin sen katsomisesta.
Huvin?? Sä olet siis ehdoton kasvissyöjä?
Ei olla kumpikaan kasvisyöjiä mutta sepä siinä onkin, että ME ei haluta itse tappaa eläintä ja nähdä miten se kuolee. Ostetaan liha ihan kaupasta. Niin yksinkertaista ;)
Huvin vuoksi tappamista se olisi, sillä eihän meidän ole pakko käydä mettällä halloooo kun saadaan liha kaupasta. Notta näin.
Liha on hyvää ja ravitsevaa ja sitä syömme ilolla, mutta emme tapa ilolla ja itse.
 

Yhteistyössä