G: metsästyskausi alkoi, monenko mies vaanii pusikoissa :)

  • Viestiketjun aloittaja puu
  • Ensimmäinen viesti
kuu
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja MetsänHOITAJA ja metsästäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ei oo. Se ei halua ite juosta huvin vuoksi tappamassa eläimiä. Ei kykenis nauttiin sen katsomisesta.
Huvin?? Sä olet siis ehdoton kasvissyöjä?
Ei olla kumpikaan kasvisyöjiä mutta sepä siinä onkin, että ME ei haluta itse tappaa eläintä ja nähdä miten se kuolee. Ostetaan liha ihan kaupasta. Niin yksinkertaista ;)
Huvin vuoksi tappamista se olisi, sillä eihän meidän ole pakko käydä mettällä halloooo kun saadaan liha kaupasta. Notta näin.
Liha on hyvää ja ravitsevaa ja sitä syömme ilolla, mutta emme tapa ilolla ja itse.
HAH HAHA!!!! mut ostattepa ilolla esim broikkua jota on kohdeltu sikamaisesti....
 
Kyllä se metsääs painuu heti viikonloppuna ku ehtii. Riistahan on eettistä lihaa parhaillaan.
Naurettavaa vaahdota metsästyksen "epäeettisyydestä" ,jos kuitenkin hyvillä mielein popsii jotain tehosikaa ja broiskua. Se se vasta kammottavalla tavalla on ruuaksi tehty. Sen huomaa miten ihminen on luonnosta vieraantunut, kun ei kestä metsästystä, vaan syö mieluummin epäinhimillisissä oloissa kasvatettua lihaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Kyllä se metsääs painuu heti viikonloppuna ku ehtii. Riistahan on eettistä lihaa parhaillaan.
Naurettavaa vaahdota metsästyksen "epäeettisyydestä" ,jos kuitenkin hyvillä mielein popsii jotain tehosikaa ja broiskua. Se se vasta kammottavalla tavalla on ruuaksi tehty. Sen huomaa miten ihminen on luonnosta vieraantunut, kun ei kestä metsästystä, vaan syö mieluummin epäinhimillisissä oloissa kasvatettua lihaa.
Peesi,hyvin kiteytetty. =)

 
Kaktus
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Mun ukko ei metsästä, enkä minäkään.

Sen verran pakko kommentoida tätä keskustelua, että tulee sellainen kuva, että luonnon tasapaino olis jotenkin ihmisen vastuulla. Jos jätettäis ampumatta ne sudet ja karhut, niin eikös ne pitäis hirvi, jänis ym. kantaa kohtuullisella tasolla? Ei sinne mitään ihmisukkoja tarvita pyssyjen kanssa heilumaan.

Vähän sama asia, kun joku metsänomistaja lehdessä sanoi, että metsät kuolee jos niitä ei hoida... joo niinhän nuo sademetsätkin kukoistaa ihmisen hoidolla oikein mainiosti...

Hmmm... kannattaskohan nyt ottaa vähän selvää noista asioista...?
Olen ottanut ja niiden perusteella muodostanut mielipiteeni.
Noh ehkä vain luetun ymmärtäminen on vaikeaa..
Mutta sä voisit ihan oikeasti miettiä mitä kävisi jos metsästys loppuisi..
No kerropas minulle mitä kamalaa tapahtuisi?

Ja ihan tiedoksi kaikille epäilijöille, että olen kasvissyöjä, joten turha vaahdota broilerien epäeettisestä kasvatuksesta...

 

Yhteistyössä