G: metsästyskausi alkoi, monenko mies vaanii pusikoissa :)

  • Viestiketjun aloittaja puu
  • Ensimmäinen viesti
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Mutta ikävä kyllä rakas poliisi ystävä voi sinua sakoittaa moottoriteillä jos sinä ajat 60km/h ihan vain liikenteen vaarantamisesta..
:D

Mutta näkemys asioista ei voi riidellä ;)
Ei muuten voi. Suomessa ei voi antaa sakkoja liikenteen hidastamisesta. On tarkistettu juttu. Sorry :D
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vaisså:
Itse oilen hyvinhyvin eläinrakas, enkä olisi kestänyt tämmöistä toopea tappajaa.
Tuota tuota.... mielummin kuitenkin katselen hirveä paistina pöydällä kuin ruhona auton konepellillä :/
Metsästäjissä, kuten meissä kaikissa muissakin, on varmasti kaikenlaisia (valitettavasti) hulluja tapauksia, mutta ihan rauhaa ja eläimiä rakastavia kaikki omat metsästäjä-tuttuni ovat :)
Joo, eläimet kuoliaaksi rakastavia...toivottavasti yksikään näistä sun tuttavista ei rakasta mua ikinä...
Siis oikeesti oletko tuota mieltä?
Otat mielummin hirven konepellillesi pahimmassa tapuksessa syliisi,
kuin antaisit kenenkään vähentää hirvi kantaa..
huh.hu

Kyllä mä mielummin syön paistin kuin katselen sitä auton konepellillä.

Eilen oli todella,todella lähellä hirvi sonnin kanssa kolari.. Jos se olisi tullut mun eteen kun ajoin 100km/h niin olisin tällä hetkellä pilven reunalla.

Ja sanoin ukolle,etä jokainen hirvi johon teillä on lupa on kaadettava tai kotio ei ole asiaa.. :whistle:
Mä en ajele hunttia yleensäkkään. Ei mulla ole koskaan niin kiire. Mä lähden sen verran ajoissa, että mä ehdin perille hiljempaakin. On muuten reaktioaikaakin huomattavasti enemmän hiljasemmassa nopeudessa. ;)

Ja joo, kyl mä olen sitä mieltä, että jos mä onnistun hirven kanssa kolaroimaan, niin itseäni saan siitä kyllä syyttää. Ihan niinkuin syyttäisi siinäkin tapauksessa jos onnistun toiseen autoon ajamaan kiinni. Tai ihmiseen. Ei se hirvi poikkea noista mitenkään. Kaikkia pitäisi pystyä väistämään.
Anteeksi en voi muuta kuin nauraa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Niin en ajellut ylinopeutta vaan ihan rajoitusten mukaisesti :p
Sä varmaan ajat motarillakin 60km/H ja sehän EI ole VAARALLISTA..
BTW,oletko ikinä milloinkaan nähnyt kuinka nopeasti hirvi juoksee LIVENÄ... :whistle:
Joo se rajoitus on kato ENIMMÄISnopeus, ei pakollinen nopeus :D

Mutta mitä tohon motoriin tulee niin joo, se on turvallisempaa ajaa 60km/h siellä, kun vanhalla tiellä. Kato kun motorilla on ihan sitä varten se vasen kaista, että voi ohittaa ilman vastaantulijoita...*opastaa ihan nätisti*

Ja juu, kiitos olen hirviä nähnyt ollessani liikenteessä. Mahdottoman komeita otuksia :) En silti ole kokenut pakollista tarvetta tehdä niihin lähempää tuttavuutta autoni kanssa...ehkä se on johtunut sitten siitä, että on ollut tuo tilannenopeus siedettävä ;)
Tai sitten vain hyvää tuuria...
Joo, tuurillahan tuolla liikenteessä muutenkin mennään. Se on kökköä tuuria jos vastaantulevalta rekalta puhkeaa eturengas ja se tulee päälle...elämä on...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vaisså:
Itse oilen hyvinhyvin eläinrakas, enkä olisi kestänyt tämmöistä toopea tappajaa.
Tuota tuota.... mielummin kuitenkin katselen hirveä paistina pöydällä kuin ruhona auton konepellillä :/
Metsästäjissä, kuten meissä kaikissa muissakin, on varmasti kaikenlaisia (valitettavasti) hulluja tapauksia, mutta ihan rauhaa ja eläimiä rakastavia kaikki omat metsästäjä-tuttuni ovat :)
Joo, eläimet kuoliaaksi rakastavia...toivottavasti yksikään näistä sun tuttavista ei rakasta mua ikinä...
Siis oikeesti oletko tuota mieltä?
Otat mielummin hirven konepellillesi pahimmassa tapuksessa syliisi,
kuin antaisit kenenkään vähentää hirvi kantaa..
huh.hu

Kyllä mä mielummin syön paistin kuin katselen sitä auton konepellillä.

Eilen oli todella,todella lähellä hirvi sonnin kanssa kolari.. Jos se olisi tullut mun eteen kun ajoin 100km/h niin olisin tällä hetkellä pilven reunalla.

Ja sanoin ukolle,etä jokainen hirvi johon teillä on lupa on kaadettava tai kotio ei ole asiaa.. :whistle:
Mä en ajele hunttia yleensäkkään. Ei mulla ole koskaan niin kiire. Mä lähden sen verran ajoissa, että mä ehdin perille hiljempaakin. On muuten reaktioaikaakin huomattavasti enemmän hiljasemmassa nopeudessa. ;)

Ja joo, kyl mä olen sitä mieltä, että jos mä onnistun hirven kanssa kolaroimaan, niin itseäni saan siitä kyllä syyttää. Ihan niinkuin syyttäisi siinäkin tapauksessa jos onnistun toiseen autoon ajamaan kiinni. Tai ihmiseen. Ei se hirvi poikkea noista mitenkään. Kaikkia pitäisi pystyä väistämään.
Anteeksi en voi muuta kuin nauraa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Niin en ajellut ylinopeutta vaan ihan rajoitusten mukaisesti :p
Sä varmaan ajat motarillakin 60km/H ja sehän EI ole VAARALLISTA..
BTW,oletko ikinä milloinkaan nähnyt kuinka nopeasti hirvi juoksee LIVENÄ... :whistle:
Joo se rajoitus on kato ENIMMÄISnopeus, ei pakollinen nopeus :D

Mutta mitä tohon motoriin tulee niin joo, se on turvallisempaa ajaa 60km/h siellä, kun vanhalla tiellä. Kato kun motorilla on ihan sitä varten se vasen kaista, että voi ohittaa ilman vastaantulijoita...*opastaa ihan nätisti*

Ja juu, kiitos olen hirviä nähnyt ollessani liikenteessä. Mahdottoman komeita otuksia :) En silti ole kokenut pakollista tarvetta tehdä niihin lähempää tuttavuutta autoni kanssa...ehkä se on johtunut sitten siitä, että on ollut tuo tilannenopeus siedettävä ;)
Tai sitten vain hyvää tuuria...
Joo, tuurillahan tuolla liikenteessä muutenkin mennään. Se on kökköä tuuria jos vastaantulevalta rekalta puhkeaa eturengas ja se tulee päälle...elämä on...
Oikeessa oot! Nää metätysasiat nyt on vaan tällasia ikuisuus kysymyksiä...aina näistä kyl saa täällä väittelyn aikaseks! :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Mutta ikävä kyllä rakas poliisi ystävä voi sinua sakoittaa moottoriteillä jos sinä ajat 60km/h ihan vain liikenteen vaarantamisesta..
:D

Mutta näkemys asioista ei voi riidellä ;)
Ei muuten voi. Suomessa ei voi antaa sakkoja liikenteen hidastamisesta. On tarkistettu juttu. Sorry :D
Laitatko linkkiä?
Koska sen jälkein voin mennä minua ajamaan opettaneelle sen näyttämään :D
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Mutta ikävä kyllä rakas poliisi ystävä voi sinua sakoittaa moottoriteillä jos sinä ajat 60km/h ihan vain liikenteen vaarantamisesta..
:D

Mutta näkemys asioista ei voi riidellä ;)
Ei muuten voi. Suomessa ei voi antaa sakkoja liikenteen hidastamisesta. On tarkistettu juttu. Sorry :D
Laitatko linkkiä?
Koska sen jälkein voin mennä minua ajamaan opettaneelle sen näyttämään :D
Käväisin paikalliselta poliisilaitokselta kysymässä asiaa. Eli linkkiä minulla ei ole aiheesta antaa. Valitettavasti.
Nämä paikalliset poliisisedät asiaa selvittivät niin, että koska Suomessa on niin muuttuvat olosuhteet niin käytännössä on mahdoton sakottaa ihmisiä siitä, että ajavat omien rajojensa mukaan. Kun ei voida olettaa, että täydessä lumituiskussa auraamattomalla tiellä ajetaan tierajoitusten mukaan. Ja käytännössä jos alinopeudesta voitaisiin sakottaa, niin pitäisi sakottaa myös kaikkia niitä, jotka eivät uskalla ajaa tuolla kelillä tierajoituksen mukaan.

Kysyin myöskin sitä, että jos autossani on sellaista vikaa, että sillä pystyy ajamaan, muttei uskalla ajaa esim. 80km/h, mikä on tuossa vanhalla tiellä rajoituksena niin kannattaako minun ajaa sillä moottoritietä pitkin vai sitä vanhaa tietä pitkin. Poliisin kanta oli se, että auton voi kuljettaa moottoritien oikeaa laitaa pitkin; perusteena juuri se, että siellä on ohituskaista ohitusta helpottamassa. Ei synny vaaratilanteita niin helposti.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ei muuten voi. Suomessa ei voi antaa sakkoja liikenteen hidastamisesta. On tarkistettu juttu. Sorry :D

Itse asiassa voidaan ja tämä on 100 % tieto.
Sulle on annettu väärää tietoa, ei ole ollut kovin fiksu poliisi.

Ja muutenkin nuo kommenttisi on todella huvittavia. Hyvähän se on näillä etelän pelleillä puhua, jotka ajavat hirviaidatuilla moottoriteillä ja hirviä ovat nähneet ehkä telkkarissa tai kuvissa. :D
Täällä pohjoisemmassa se on pikkaisen toista. Ajelen useinkin tuollaista 250 kilometrin väliä ja joka kerta näkyy hirviä. Kerran talvikelillä sattui niin, että keskellä tietä oli 3 hirveä ja tie aivan jäässä niin kuin talvella monesti on. Minulla vauhtia 80 ja voin kyllä sanoa, että aivan tuurilla meni välistä.

Mutta sinähän tietysti osaat aina ennakoida tilanteet niin, ettei tuollaista olisi kohdallesi voinut sattua. Hah haa!
 
Ai se alkoi jo tänään? Eikö sorsastus ala sitten huomenna? Meillä tuo 20.8 on miehellä aina pyhitetty harrastukselle eli mökkisaaressa viettää aina sen päivän kaislikossa. Ennen harrasti metsästystä ja ampumista enemmänkin, mutta lasten tultua on jäänyt tuohon yhteen päivään.
 
No mun mies ei metsästä mikä on sinänsä harmi että esim.hirvenluut on koirille todellista herkkua :p Ja siks toisekseen että kun meidän takapihalla ja talonympärillä hirvet kuljeksii niin aika komee ryminä käy metsässä :whistle: Niin että ajatelkaas sitä ryminää mikä tulee auton ja hirven yhteentörmäyksestä.Täälä on niin paljon hirviä että niitä näkee joka syksy ja kevät.Varsinkin ne yks vuotiaat jotka emo on just vierottanu niin ne on aivan pöllöjä, ne pomppii tielle kuin lystää eikä ne väistä yhtään ja kun ne tulee niin ne sit kans tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Ai se alkoi jo tänään? Eikö sorsastus ala sitten huomenna? Meillä tuo 20.8 on miehellä aina pyhitetty harrastukselle eli mökkisaaressa viettää aina sen päivän kaislikossa. Ennen harrasti metsästystä ja ampumista enemmänkin, mutta lasten tultua on jäänyt tuohon yhteen päivään.
10.8. alkoi kyyhkyllä, huomenna sorsa, ens kuun alussa jänis.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Käväisin paikalliselta poliisilaitokselta kysymässä asiaa.
Ihanko tuota asiaa varten kävit paikallisen kyläpoliisin juttusilla? :LOL:

No ensinnäkin sua on neuvottu päin peetä ja toisekseen sulla on pikkuisen liian isot luulot kaikkivoipaisuudestasi :whistle:
 
Tuosta sakoista liian hiljaa ajamisesta:
Minä kerran ajelin ajatuksissani liian hiljaa 4-tiellä yö aikaan. Poliisit sitten lähti pillit päällä perään ja pysäyttivät ja puhalluttivat. Sanoivat, että ajoin liian hiljaa ja siksi lähtivät perään. Kysyin niiltä, että onko kiellettyä ajaa liian hiljaa ja saanko nyt sakot siitä, niin he sanoivat että ei ole ja ei siitä sakkoja tule :) Eli käsittääkseni liian hiljaa ajamisesta ei tosiaan sakkoja saa...

Eriasia tietenkin jos ruuhka aikaan ajelet 4kymppiä 100 alueella, niin silloinhan se on liikenteen vaarantamista ja liikenteen vaarantamisesta taas tulee sakot ;)
 
Meillä mies harrastaa. On nyt saikulla, mut ei sellasella ettei voi liikkua. Meinaavat käydä katsomassa josko sorsia näkyy. Koirien juoksuaikakin alkaa eli omat ajokoirat saa laittaa tutka kaulassa metsään jänisten perään. Hirvimetsästys on sit vielä, mutta meillä ei ole hirviä täällä alueella niin metsälle menevät kun on selkeä havainto. Mulla on kans metsästyskortti, mutta en ole päässyt metsälle lasten takia enkä tiedä että kiinnostaako enää kauheasti. Meillä on perheessä iän kaiken metsästetty, isä ollut ikänsä hirvijahdissa, samoin veli. Se on maalla "perinne" ja niitä harvoja ns. harrastuksia, joita voi syrjässäkin harrastaa. Saa liikuntaa ja raitista ilmaa.
 
äiti
Ja on metsästäjä ja näkee yleensä aina kaikki mikä vähänkään liikahtaa, mut tämä rysähti tosi nopeasti eteen! JOTEN EI SE VAUHTI MITÄÄN ESTÄ, JOS SE HIRVI HYPPÄÄ ETEEN, ET KERKIÄ TEKEMÄÄN MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Käväisin paikalliselta poliisilaitokselta kysymässä asiaa.
Ihanko tuota asiaa varten kävit paikallisen kyläpoliisin juttusilla? :LOL:

No ensinnäkin sua on neuvottu päin peetä ja toisekseen sulla on pikkuisen liian isot luulot kaikkivoipaisuudestasi :whistle:
Ihan tuossa kaupungin poliisilaitoksella kävin. Voin tietysti tarkistaa tuon vielä systerin mieheltä, joka on krp:lla töissä. Epäilen kyllä vahvasti, että sieltä tulee sama vastaus. Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä...periaattessa monestakin asiasta VOI antaa sakot, mutta se on eri asia meneekö oikeustasolla enää läpi, jos sakon kiistauttaa. Ja alinopeudesta annetun sakon kiistauttaisin aivan varmasti.

En minä ole itseäni kaikkivoipaisena pitänyt missään vaiheessa. Olen vain sen todennut, että jos itse ajan kiinni johonkin, oli se sitten hirvi, toinen auto, lapsi, aikuinen, aidantolppa tai vaikkapa panssarivaunu, niin oma syy se on.
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ihan tuossa kaupungin poliisilaitoksella kävin. Voin tietysti tarkistaa tuon vielä systerin mieheltä, joka on krp:lla töissä. Epäilen kyllä vahvasti, että sieltä tulee sama vastaus. Tämä on näitä ikuisuuskysymyksiä...periaattessa monestakin asiasta VOI antaa sakot, mutta se on eri asia meneekö oikeustasolla enää läpi, jos sakon kiistauttaa. Ja alinopeudesta annetun sakon kiistauttaisin aivan varmasti.

Että ihan krp... WAU.
Ja se on riitauttaa.
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
Ei muuten voi. Suomessa ei voi antaa sakkoja liikenteen hidastamisesta. On tarkistettu juttu. Sorry :D

Itse asiassa voidaan ja tämä on 100 % tieto.
Sulle on annettu väärää tietoa, ei ole ollut kovin fiksu poliisi.

Ja muutenkin nuo kommenttisi on todella huvittavia. Hyvähän se on näillä etelän pelleillä puhua, jotka ajavat hirviaidatuilla moottoriteillä ja hirviä ovat nähneet ehkä telkkarissa tai kuvissa. :D
Täällä pohjoisemmassa se on pikkaisen toista. Ajelen useinkin tuollaista 250 kilometrin väliä ja joka kerta näkyy hirviä. Kerran talvikelillä sattui niin, että keskellä tietä oli 3 hirveä ja tie aivan jäässä niin kuin talvella monesti on. Minulla vauhtia 80 ja voin kyllä sanoa, että aivan tuurilla meni välistä.

Mutta sinähän tietysti osaat aina ennakoida tilanteet niin, ettei tuollaista olisi kohdallesi voinut sattua. Hah haa!
Kjehehehhehe...ensinnäkin, tuolla kantatiellä missä minä normisti ajan, ei ole hirviaitoja. Hirviä kylläkin. Ja aina samasta kohtaa ylittävät tietä...nämä Etelän pellet ovat sitten ilmeisesti oppineet, että siinä menee hirviä, kun ei ole kertaakaan kolahtanut niillä kohdin...oisivatkohan osanneet laskea sitä nopeutta sillä kohtaa, kun vaaran paikka on? Varsinkin metsästysaikoina siinä näkee hirviä enemmän kuin kylliksi...iso kiitos siitä metsästäjille ;)

Juu, tuolla ihan pohjoisissa sitä liikennettä vasta onkin siellä tiellä, kun porojakin mennä jolkottaa :) Enkä ole sielläkään onnistunut vielä kertaakaan pussailemaan porojen kanssa ajellessani ja sielläkin on tullut sentäs monasti käytyä.


 

Yhteistyössä