G: maksatko ostoksesi käteisellä vai muovirahalla?

  • Viestiketjun aloittaja naana
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Kortilla maksan minäkin. On mulla yleensä satanen tai kaksi käteistäkin, mutta korttia mä käytän, jos se vain kelpaa ja yleensähän se joka paikkaan käy :) Pikkuostoksia tulee lähinnä makseltua käteisellä...
 
Välillä kortilla ja välillä käteisellä. Isommat ostokset yleensä suoraan tililtä, kun loppusummaa on vaikee ennalta arvioida ja pienemmät käteisellä. Joskus käytän korttia ihan siitä syystä, että oon unohtanu käydä automaatilla tai nostanu rahaa liian vähän. Eihän ne toisiaan pois sulje... Voi käyttää myös rinnakkain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Välillä kortilla ja välillä käteisellä. Isommat ostokset yleensä suoraan tililtä, kun loppusummaa on vaikee ennalta arvioida ja pienemmät käteisellä. Joskus käytän korttia ihan siitä syystä, että oon unohtanu käydä automaatilla tai nostanu rahaa liian vähän. Eihän ne toisiaan pois sulje... Voi käyttää myös rinnakkain.
peesi tähän
 
"Anonyymi"
90% käteisellä. On niin monta kertaa törmätty tähän tilanteeseen, jossa kortti ei käykkään jossain tai on taas joku yhteiskatko.

Raha on kuitenkin aina rahaa ja se kelpaa missä tahansa (ainakin kaikkialla missä itse asioin).
 
Yleensä muovilla, harvoin käteisellä. Tänään kyllä nostin rahaa automaatista ja maksoin kaupassa käteisellä.
 
"Lilian"
Isommat ostokset kortilla ja pienemmät ostokset käteisellä. Näin kotiäitinä ei ihan hirmuisia summia käyttötilillä loju, joten yleensä nostan jonkin 20-40€, ja sillä summalla saatan pärjätä pitkäänkin. Siis tuo summa sellaiseen pikkuostosteluun lasten kanssa arkena, esim. jätsikiskalla käynnit, bussilipun lataus, eväsostokset jne.
 

Yhteistyössä