G:Leikkaatko lasten hiukset itse vai käytkö parturissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4v.n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän 3,5v on käynyt 2 kertaa parturissa, ensi viikolla olis taas aika. Otsahiuksia leikataan joskus itse, mutta takaa ei. 1,5 vuotias ei ole vielä käynyt parturissa, otsista vaan ollaan itse pari kertaa napsittu :)

Ihan ite leikkaan. Leikkaan myös omat hiukseni pääasiassa itse, välillä pyydän siskoa tai ystävää apuun. En kertakaikkiaan käsitä miksi pieniä lapsia pitäisi käyttää kampaajalla... :D Musta se on ehkä hupaisinta rahantuhlausta ikinä, siis omasta näkökulmastani. Jos sitä fygeä riittää niin totta kai sillä saa tehdä mitä haluaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja piteå;27898842:
Ihan ite leikkaan. Leikkaan myös omat hiukseni pääasiassa itse, välillä pyydän siskoa tai ystävää apuun. En kertakaikkiaan käsitä miksi pieniä lapsia pitäisi käyttää kampaajalla... :D Musta se on ehkä hupaisinta rahantuhlausta ikinä, siis omasta näkökulmastani. Jos sitä fygeä riittää niin totta kai sillä saa tehdä mitä haluaa! :)

Minusta pojan hiuksista tuli nätin näköiset,itse en olisi niin hyvin osannut leikata eikä maksanut kuin 17€.

Meillä 3v poika ja parturissa käytän. Joskus yritin leikkaa itse mutta siinä meni vaan molemmilla hermot kun ei ollu yhtään paikallaan (videot,herkut ym viihdykkeet kokeiltiin). Parturi on sopivasti jönnittävä paikka,istuu nätisti paikallaan ja ammattilainen osaa tietysti leikatakin kivemmin kun itse. Koneella ajeltua en omalle pojalle halua,tykkään kun tukka on "malliin leikattu"

Käytän aina parturissa. Alle vuosikkaasta asti. Poikien tukat tulee minusta olla siistit ja napakat. Pitkän tukan kanssa ei olis niin justiin, eihän se letiltä kellekään näy.

Leikkaan koko perheen hiukset, paitsi omani. Opiskelin hetkisen parturi-kampaajaksi, jotain oppia jäi ja välineet löytyy joten miksen leikkaisi? Itse käyn vanhalla luokkakaverilla kerran vuodessa, mulla on pitkät hiukset joita tasoitetaan vaan.

Ei se nyt niin kallista ole, meilläpäin 16 euroa. Joka toinen kuukausi taitaa se väli olla. Nopeasti ja nätisti leikattu tukka. En itse osais millään koneella leikata itse.

Miten milloinkin. Aika paljon olen leikannut itsekin, välillä ovat käyneet kampaajalla. Mummikin osaa saksia käyttää, joten hänkin on joskus leikellyt noiden tukkia. Esikoisen tyttöystävä opiskelee parturi-kampaajaksi, niin eipä tässä sen kummenpia kampaamokäyntejä enää nykyisin tarvita =)

Leikkaan (valitettavasti) itse. Olen todella saamaton varaamaan aikaa lasten hiustenleikkuulle, joten leikkelen itse etuhiuksia ja sitten kun pojan hiukset on totaalisesti kasvaneet mallistaan ulos saan aikaiseksi varata ajan ammattilaiselle. Syynä tähän on se että meillä ei ole mitään luottopaikkaa, tosi harva parturi-kampaaja osaa toimia lasten kanssa. Lapsi ei saisi liikahtaa milliäkään ja uhkaillaan että jos liikkuu niin sattuu (joo, se mahdollisuus on, mutta pitäisi olla joku muu keino saada 3v tai 4v lapsi pysymään paikoillaan). Tai sitten ollaan tuskastuttavan tarkkoja leikkaajia ja toimenpiteessä menee pieni ikuisuus. Olen pari kertaa ollut todella tyytyväinen, mutta nämä kokemukset on Siljalta ja mun vanhempien läheltä ja näissä ei ole mahdollista käydä kuin kerran, pari vuodessa.

Alkuun lyhensin pojan hiuksia ite, mutta tais olla 2,5vee kun kävi ekan kerran parturissa, ja sen jälkeen onkin käynyt sielä. Ite oon niin käsi saksien kanssa ja pojalla paksu pehko, että tulee kamalan näköstä jälkee kun mä ne leikkaan.

Suunnilleen joka toinen kerta vien lapset kampaajalle ja joka toinen leikkaan itse. Kampaaja leikkaa semmoisen mallin, ja sitten kun se on 1-2 cm kasvanut niin napsin ylimääräisiä pois. Sitten kun on se malli kasvanut pois tai yli niin sitten taas kampaajalle.

Mä leikkaan itse. Meidän alueen kampaamot ottaa vajaa 30 € lasten hiustenleikkuusta...

Samaa mieltä. Helppo malli, joka yksinkertainen leikata kotona, niin paljon halvemmalla pääsee. Sama koskee myös mua itseäni. Katsoin Hairstoren ilmoitusta, jossa luki, että hiustenleikkaus TARJOUKSELLA 39 € (norm 49, niin ja aikuinen kai). Ikinä, en ikinä kyllä maksaisi viittäkymppiä omien hiusteni leikkauksesta. En voi ymmärtää, kuinka jotkut raaskivat käydä muutaman viikon välein parturilla/kampaajalla.

Yhteistyössä