G:Leikkaatko lasten hiukset itse vai käytkö parturissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4v.n äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2v poika on käynyt jo kahdesti parturissa. Tuttu kampaaja jolla itsekin käyn, ja ihan takuulla tuon sähikäisen kuontalo siistiytyy nopeammin, varmemmin ja paremmin siellä kuin kotona. Ja joo, olen leikannut vuosia omia ja kavereiden hiuksia, joten sinänsä ei pelota saksiin tarttua, mutta tuo on vain niiiiin paljon parempi molemmille osapuolille. Maksaa 13€, ja on joka euron väärti.

Kyllähän noita lapsia on kerhot ja tarhat pullollaan, joilta äiti itse leikkaa hiukset "koska osaa ja on ilmaista". No se kyllä näkyykin, ei niin että se lapsi siitä välittäisi, mutta ei myöskään kannata sanoa että "kotona saa ihan yhtä hyvin leikattua" ja "kun pitää helpon mallin (eli semmoinen potta päähän ja ylimääräiset veke) niin ei voi epäonnistua" jne.

Niin ja mun lapset käyvät parturissa ja leikataan myös kotona, fiiliksen mukaan.

[QUOTE="Heh";27899562]Kyllähän noita lapsia on kerhot ja tarhat pullollaan, joilta äiti itse leikkaa hiukset "koska osaa ja on ilmaista". No se kyllä näkyykin, ei niin että se lapsi siitä välittäisi, mutta ei myöskään kannata sanoa että "kotona saa ihan yhtä hyvin leikattua" ja "kun pitää helpon mallin (eli semmoinen potta päähän ja ylimääräiset veke) niin ei voi epäonnistua" jne.

Niin ja mun lapset käyvät parturissa ja leikataan myös kotona, fiiliksen mukaan.[/QUOTE]

Kiva jos jo tarhaiässä pitää miettiä, onko tarpeeksi trendikäs kampaus...

[QUOTE="...";27900755]Kiva jos jo tarhaiässä pitää miettiä, onko tarpeeksi trendikäs kampaus...[/QUOTE]

Siistiys on eri asia kuin trendikkyys. Minä koen, että lapsen tukka on siistimpi kun käymme parturissa sitä ammattilaisella leikkauttamassa. :)

Oon leikannut vain itse. Pikkutytön hennot hiukset kun voi laikata vain suunnilleen tasaiseksi ja jos etutukkaa haluaa, niin sitten sitä. Oon kattonut miten kampaaja tekee mulle ja yrittänyt suunnilleen samalla tavalla. Lähinnä vaan kumminkin tasottelen latvoja. Pojan tukkaa ei saa enää leikata.

[QUOTE="...";27900755]Kiva jos jo tarhaiässä pitää miettiä, onko tarpeeksi trendikäs kampaus...[/QUOTE]

Kukaan ei varmaan ole tarkoittanut, että pitäisi olla erityisen trendikäs. Siisti malliin leikattu tukka nyt vaan on kivemman näköinen kuin siili tai sieltä täältä napsittu leikkaus. Enkä tarkoita, että kaikki itse leikatut olisivat epäsiistejä, kyllä jotkut osaavat kotonakin leikata nätit hiukset.

koneella leikkaan pojan ja miehen hiukset (saa eri pituuksia, joila on kiva kikkailla). Tytöltä leikkaan pari kertaa vuodessa latvoja. Itse pyrin noin kerran vuodessa leikkauttamaan latvoja joko kaverilla/siskolla/äitillä tai ihan liikkeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;27901268:
koneella leikkaan pojan ja miehen hiukset (saa eri pituuksia, joila on kiva kikkailla). Tytöltä leikkaan pari kertaa vuodessa latvoja. Itse pyrin noin kerran vuodessa leikkauttamaan latvoja joko kaverilla/siskolla/äitillä tai ihan liikkeessä.

Näin meilläkin, ja on tässä 10 vuoden yhteiselomme aikana säästetty pitkä penni (tai euro ;) ) hiustenleikkuissa. :) Kun sen taidon osaa, niin miksi maksaa sikakalliista leikkauksista. Lapset 6v ja 4v. eivätkä ole koskaan käyneet parturissa/kampaajalla.

Meillä lapset ovat käyneet kampaajalla n. 1- vuotiaista saakka. Pojan hiuksien leikkaus ja tytön etuhiuksien tasoitus maksaa yhteensä 25 €, musta se on ihan ok hinta. Käydään varmaan keskimäärin 5-6 viikon välein. Itse käyn 5 viikon välein värillä ja leikkuulla ja maksan siitä 80 € ja se on mulle suuri nautinto.

Meillä ei käy parturissa/kampaajalla kukaan..:D
2v pojalta leikkaan itse trimmerillä.. aika pitkäksi jätän kumminki pojun tukan, kun en halua keskitysleirilapsi-lookia..

Kotona leikkaaminen tulee paljon halvemmaksi ja ennen kaikkea: ei tarvi varailla aikoja ja lähteä sinne parturiin! Ja kun en mä niin rumia leikkauksia tee, etteikö niitä kestäis kattella.... (paitsi oman pään kyniminen tuottaa vielä vähän hankaluuksia joskus.. noooo, onneksi on ponnarit keksitty sille varalle että, jos saksikäsi lipsahtaa paaaaaaaaaahasti :D)

Itse leikkaan kaikilta paitsi mieheltä. Ja vielä kelpaa teinillekin äidin saksiminen :)

Välillä on leikattu kerroksiakin netin ohjeilla. Ihan kivat tukat on, vaikka kyllä se leikkausväli toisinaan venähtää turhan pitkäksi.

5-vuotias poika käynyt parivuotiaasta saakka. Itse käyn neljän viikon välein ja poika 6-7 viikon välein. 17€ ipanan hiuksista on kohtuullinen hinta ja pysyy siistin näköisenä ilman mitään "tein itse ja säästin"-reuhkaa.

Itse leikkaan 3-vuotiaan tytön otsatukan. Muuten ei hiuksia ole vielä leikattukaan. Tytöllä on kaunis, lähes peppuun ulottuva ja lainehtiva tukka. En tiedä koska latvoja lähdetään siistimään, mutta toistaiseksi ei ole tarvetta. Kampaajalle varmaan aion viedä, kun sen aika on. Tuon 5-kuisen vauvan hiuksia ei ole vielä tarvetta lipsiä.

Parturissa käy 5-vuotias poika, ja 3-vuotias tyttö käy harvakseltaan. Itse en leikkaa. Anoppi haluaisi leikata, mutta lapset ei oo suostuneet. Ihan onnessaan ovat parturikäynneistä - varsinkin kun saavat lopuksi jonkin värikkään kuvan hiuksiin (vaikka ne nyt ei seuraavaan päivään asti kestä).

Yhteistyössä