Meillä tyttöjen ikäero on 1 v 7 kk. Itse olen tykännyt tästä ikäerosta kyllä, vaikka tosiaan tuo isompi olikin aikas pikkuinen kun vauva syntyi. Isompi oli siis vaipoissa ja häntä piti vielä syöttää jne. Kuitenkaan meillä ei ollut mitään mustasukkaisuuksia ennen kuin tää pienempi lähti 8 kk iässä konttaamaan. Silloinkin se vaihe meni äkkiä ohi. Rasittavinta oli se, että tuo mustasukkaisuus iski samaan aikaan kuin tämän isomman 2-v uhma, joten molemmissa yhtäaikaa oli kyllä kestäminen. Luonnekysymyksiä nämäkin, kaikille ei tule edes 2-v uhmaa ja useimmille se varmasti tulee vielä paljon lievempänä kuin tälle meidän tuittupäälle.
Nyt tytöt on 2 v 11 kk ja 1 v 4 kk. Hyvin alkaa mennä leikit yksiin jo nyt vaikka toki tuo pienempi ei silleen vielä varsinaisesti leikkiä osaakkaan. Tästä eteenpäin uskon, että vaan helpottaa kun tää pienempikin oppii kunnolla puhumaan ja alkaa vielä enemmän mennä leikit yksiin. Sekin kai auttaa, että ovat samaa sukupuolta.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen tähän ikäeroon. Kun pienempi syntyi, niin isompikin oli vielä niin pieni, ettei muista aikaa ennen pikkusiskoa. Ei siis mitään traumanaiheita siitä, että olisi menettänyt vauvan/ainokaisen/pienimmän paikan talossa.