1968:millaisia ikäeroja lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anjuska

Jäsen
18.02.2005
38
0
6
Onko meillä VIELÄ alle 4-kymppisillä aikaa tehdä vauvoja, vai joko pitäisi ajatella missä iässä olemme kun lapsi menee kouluun..? Minun lapseni ovat syntyneet -88, -95 ja -04. Vielä tekisi mieli yhtä, kaveriksi pienimmälle. Millaisia ikäeroja teidän lapsillanne on? Kuinka vanhemmat lapset suhtautuvat pienimpään ja toisiinsa? Meillä isommat hoitavat innoissaan pienintä, mutta eivät tule keskenään lainkaan toimeen, vaikka tyttö on jo 16, poika 10.. Rankkaa olla ikuinen erottuomari!

heippa vaan .. mulla 93, 97, 01,02,04 ja kuudetta odotetellaan...kauheet tappelut noilla meitin muksuilla on, mutta kait se ihan normaalia...onhan niistä aina joskus apuakin..suurperheestä oon aina haaveillu.. jokohan meil kohta semmonen on...

Meillä lapset -88,-91,-93 ja -04. Isommat lapset tykkää kyllä hoitaa tuota nuorimmaista, keskenään kyllä kinaavat melki koko ajan. Reilu puoli vuotta ollaan yritetty vielä kaveria tuolle iltatähdelle, mutta vielä ei oo onnistanu :( Toivotaan että yrittäminen jossain vaiheessa palkitaan(mahdollisimman pian! =) )

Haaveena oli saada kuusi lasta parin vuoden välein, mutta todellisuus on: -88, -89, -94, -01, -02. Vielä uupuu yksi. Isommat ei meillä riitele mutta 10v koettelee rajojaan. Onhan vähän hassua edes ajatella vauvaa kun ensi vuonna esikoinen tulee täysi-ikäiseksi, mutta onneksi se ei ole ratkaisevaa. Vielä se kuudes kummittelee mielessä.

hei. ihana kun teillä on noin monta lasta. meidän perheeseen kuuluu 2001 ja 2004 syksyllä syntyneet pojat. mulla on raskausajat olleet vaikeita (raskausdiabetes), mutta haaveilen vielä kolmannesta tässä muutaman vuoden sisällä. haluan kuitenkin saada vauvelin ensin vuoden ikään ennen kuin aletaan kolmatta yrittämään. ekaa toivottiin 7kk ja toista yli vuosi. itse täytän tänä vuonna 33 v ja haaveena on saada perhe kokoon ennen tuota 35 vuotta. voihan sitä tiestysti haaveista lipsua...mies pitää pehmitellä tuohon kolmanteen lapseen.

Meillä lapsia on neljä 96, 99, 02 ja 04. Isommat hoitavat pienempiä tosi paljon mutta välillä tulee aina riitää kumpi hoitaa nuorinta. Meillä oli haaveena että lapset on saatu ennen kun taäytän 35-v mutta toisin kävi.

eli melkein kolmekymppinen...meidän lapset ovat syntyneet -03 ja-04. hyvä ikäero, vanhempi ei ole ollut mustasukkainen ollenkaan... osaako vielä hirveästi niin pieni ollakaan.haaveissa olisi vielä ainakin yksi lapsi ja siitä olemmekin mieheni kanssa samaa mieltä, mutta katsotaan...neljäkin olisi kiva. molemmat pojistamme ovat olleet ainakin tähän päivään asti oikein rauhallisia ja "helppo hoitoisia", tyytyväisiä poikia...joten miksikäs ei lisää..tappelut sisarusten välillä kuuluu asiaan, oppiipahan pitämään puolensa niin pärjää elämässä... :wave:

no teenpä varmaan ennätyksen tällä..

lapset 99,00,01,03 ja04 syntyneet. kolme ekaa on tyttöä ja ollut huomattavasti temperamenttisempia ku nää pojat. tapellaan kyllä, mutta pidetään kyllä toisten puoliakin ja huolehditaan toisista. ikäerot ollut niin pienet ettei nuorin oo oikein edes ymmärtänyt olla mustasukkainen kun vauva on syntynyt.

ja parhaat kaveruksethan nuo tytöt on! =)

-01 ja -03 ja nyt kinataan ja nuorempi seuraa isompaa kaikessa,voi olla että joskus vielä iltatähti? itse olen ny 35v.joten ainakin 3v. sisään olis tehtävä mutta välillä mentävä töihin joten ainaskin yli vuosi menee. :heart:

Meillä on -99 ja -00 syntyneet tytöt ja heillä on siis 1,5 v ikäeroa ja se on mielestämme hyvä ikäero. Aluksi oli tietysti kova tohina, kun he olivat pienempiä, mutta nyt he leikkivät hyvin yhdessä ja on samat kiinnostuksen kohteet ja touhut. Nyt odotan kolmatta, jonka pitäisi syntyä lokakuun alussa ja ajattelimme kertoa tuleville isosiskoille tuossa alkukesästä uutisen(elleivät he jo ennen arvaa, kun tulee siitä puheltua miehen kanssa päivittäin). He jo kyselivätkin jo aiemmin että koska saisivat pikkusiskon tai-veljen. Olen voinut vähän huonosti ja odottelen, että milloin olo helpottaa. Mieheni mielestä 3 lasta on maksimi, itse ehkä vielä haluaisin lisää lapsia, mikäli nyt tämäkin odotus menee hyvin ja yleensäkin kaikki muut asiat ovat silloin kunnossa. Hyvää kevättä kaikille!

Vanhin poika täyttää kesällä 14 v ja keskimmäinen poika täytti just 13v ja sitten iltatähti, hänkin poika 1,1 v. Vanhemmat pojat pienellä ikäerolla, olihan se joskus rankkaa kun ei koskaan oiken samaan aikaan nukkuneet mutta kavereina aina toisilleen, vielä nytkin kun vanhemmalla jo murkkuikä menossa ja toiselle just tulossa. Rakastavat yli kaiken pikkuveljeään ja hoitoapuakin välillä saa, että pääsee yksin ruokakauppaan. Kaveria kuopukselle ei tule! Nautimme tästä hetkestä näin!

meillä lapset syntyneet 90, 91 ,93 ,95 ,00 ,01, 03 ja kahdeksatta odotellaan syntyväksi lokakuussa. olen kolmen viimeisen jälkeen päättänyt etten enää tee enempää kun selkä oikuttelee ja raskaudet on alkaneet hankaloitua ja synnytykset muuttuneet nopeiksi ja tosi kivuliaiksi. Nyt kuitenkin innolla odottelen uutta tulokasta ja raskauskin tuntuu paremmalta kuin ennen. Ikää on jo 33 enkä enää tunne itseäni yhtä energiseksi kuin ennen. on nää lapset vaan niin ihania--vaikka työllistävätkin aika tavalla.

Meillä tytöt kevät-00, kesä-02 ja syksy-03. Jos se "talvikin" joskus tulisi niin varmaan 3-4 vuoden sisällä. Silloin olisi isosiskot jo omatoimisempia (myös kuopus), mutta äiti ei vielä ihan nelikymppinen (eli ehkä 36). Mutta tuskin enää... tää on hyvä sarja ja varmasti myös tulevaisuudessa (toivottavasti) likat ovat pienen ikäeronsa vuoksi hyviä kavereita. Ja jää sitten äidillekin "omaa elämää" taaperovuosien jälkeen...

No onpas ikäisilläni kanssasisarilla paljon lapsia... hui ;)
Itselläni on vasta yksi lapsi 5vee ja toista odotellaan... En tunne itseäni lainkaan vanhaksi ja voisin tehdä vielä lisääkin, jos joskus niin päätämme.. Ihminen on juuri niin vanha miksikä itsensä tuntee...itse tunnen itseni alle kolmekymppiseksi ja siksi minulla varmaan tuo 10 vuotta nuorempi mies onkin ;)
Mieleeni ei ole tullut koskaan että lapseni ajattelisi kouluun mennessään että hänen äitinsä on liian vanha... Oma äitini on minua 33vuotta vanhempi, enkä koskaan lapsena pitänyt häntä vanhana, ihmettelin vaan miksi kaverini vanhemmat ovat niin nuoria ;)
Joten, ei muuta kuin vauvahommiin, jos siltä tuntuu... :D
:hug:

Meillä on -84,-87,-91 ja kaksoset -03.Kaikki muut tyttöjä,paitsi -87 on poika.Akkavaltaa on! Vanhin ei asu kotona,mutta käy lähes päivittäin,tykkää yli kaiken kaksosista,on heidän kumminsakin.-91 tytöstä on kans ollut tosi paljon hoitoapua.Poika -87 on myös menettänyt sydämensä kaksosille.Että näin meillä..... :)

Meillä on tyttö -90, kaksostytöt -03 ja yhden laskettu aika olisi sitten ensi kuussa :)

Meillä aika isot ikäerot, koska matkusteltiin paljon eikä oikeen asetuttu aloillemme ja ajateltiin ettei haluta lisää lapsia siihen hässäkkään. Nyt sitten päätettiin viime tingassa, että halutaan isompi perhe ja sen jälkeen näitä onkin tullut vauhdilla .Vanhin on kyllä nyt ollut innoissaan mukana kaksosten hoidossa (lienekkö johtuvan siitä että on jo sen verran vanha?) ja odottaa tulevaa veljeäänkin innoissaan. Tuon ikäisestä lapsesta on jo apuakin pienempien kanssa.

Meillä kolmetyttöä -91, -93 ja -05
Keskimmäinen oli odotusaikana kauhean mustasukkainen, kun oli tottunut olemaan perheen vauva, mutta nyt hoitaa pikkusiskoaan innolla. Ikää minulla on 31v, ja meillä ainekin jää tähän kolmeen tyttöön.

Tervehdys kaikille :wave:

Meillä lapset syntyivät vuosina -90, -92, -94, -96, -98 ja kuudes odotetaan syntyväksi marraskuussa =) .Voi olla että vielä tämänkin jälkeen teen lisää. Itse olen vuosimallia -68.

Yhteistyössä