G: laittakaa masukuvia+raskausviikkot+kuinka paljon painoa on tullut yhteensä:), kiva vertailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mies halua vielä lisää lapsia. Mä en enää halua olla raskaana ja synnyttä:/. Se kysyi jo minulta että tehdänkö me lisää lapsia. Kyllä, lapset ovat ihania, mutta miks raskaudet on niin arghhh...
Sanokaa rehellisesti, kuka tykkää olla oikeasti raskaana?

mulla oli eilen neuvolalääkäri ja vahvisti rakenneultran tuloksen :D sanoi,että heti näkee,että on tyttö..hassua sikäli,että mulla on ihan erilainen olo ollu koko raskausajan,mitä esikosta ja aina eiliseen asti oon miettinyt,että näkiköhän se kätilö sillon ihan oikein :D vaan eipä sillä,tyttö tai poika,niin ihan yhtä odotettu ja rakastettu

Mulla ei ollut mitään poika- tai tyttöoloa sinänsä, mitä nyt mahan muoto on kuulemma just tyypillinen pojalle, siis potkupallo korkeella ja takaapäin ei nää että odotan. Ja mahaan kasvaa tummaa karvaa, heh, ja mä oon kuitenkin itse tosi vaalea. Mut en ensikertalaisena silleen kuitenkaan osannut aavistella mitään suuntaan tai toiseen. Meillä kans oli ihan sama kumpi tulee, mut asia konkretisoitui jotenkin kun sai jotain tietoa taas lisää. Ja eilen tuli äitiyspakkauskin! :heart:

Mun mies halua vielä lisää lapsia. Mä en enää halua olla raskaana ja synnyttä:/. Se kysyi jo minulta että tehdänkö me lisää lapsia. Kyllä, lapset ovat ihania, mutta miks raskaudet on niin arghhh...
Sanokaa rehellisesti, kuka tykkää olla oikeasti raskaana?

Mä tykkäsin olla raskaana, synnytyskin oli ihan ok kokemus. Mutta imetystä ja vauva-aikaa mä en halua enää koskaan kokea uudelleen. Siksipä meille ei sitten enempää lapsia tullutkaan :).

Vai että liian iso. Mullakin oli esikoisesta liian iso maha liian varhain - sen totesi mm. silloin vielä lapseton ystäväni. Epäili että olen vaan syönyt hullun lailla, ja valisti mua vieläpä siitäkin ettei raskausaikana kuulu kahden edestä syödä. Hiljeni, kun muistutin häntä siitä että hänellä oli jalassa samanlaiset kesähousut kuin mulla, kokoa suuremmat kuin mulla, ja mä sentään olin raskaana vähän yli puolenvälin ja hän taas ei :saint:

Kuopuksesta sitten taas kuulin että oivoi, tulee joku viisikiloinen vauva kun maha on noin iso. Yms positiivista.

No, painonnousu molemmissa raskauksissa oli ihan normaalia. Vatsa vaan oli aika iso, ei mikään "liian iso" kuitenkaan.

Yksilöllisiä eroja - joillain ei maha näy laisinkaan, toisilla se näkyy alusta asti, ja niin se vaan kuuluukin olla että erilaisia ollaan tän asian suhteen. Prkl.

No niinpä. Mä luotan kuitenkin siihen että neuvolassa oltais huolissaan jos maha olisi liian iso, mut eivät ole kommentoineet mitenkään. Alustavien mittausten mukaan vauvakin näyttäisi olevan keskikokoa, siis n.3,5kg veikkasi neuvolan täti että poika olisi kenties syntyessään tätä kasvuvauhtia - eihän sitä tosiaan vielä voi tietää, mut kuitenkin. Mut ihan sama, me miehen kanssa ihaillaan masua ja paijaillaan, ja joskus asukki innostuu niin potkimaan että koko maha heiluu. Ja se vasta hullun näköistä onkin. :)

Minä olen niitä jotka voivat hyvin ja ovat seesteisimmillään raskausaikana, kummassakaan raskaudessa ei ollut mitään ongelmia ja voin tosi hyvin. Eli raskaushoronit sopii mulle. Mutta sitten taas synnytyksen jälkeen kun hormonitaso romahtaa, tulee hirveä olo ja siihen päälle prolaktiinihormoni (imetyshormoni) tekee vielä enemmän väsyneeksi ja alakuloikseksi.

ONKO täällä joku muu joka päätänyt ettei imettää lasta?

Sanokaa olenko mä paska äiti, jos en vaan halua imettää, vaan haluan heti juosta kampamoon, kosmetologille, kuntosalille ja jopa leikata itseä?:confused:

Sanokaa olenko mä paska äiti, jos en vaan halua imettää, vaan haluan heti juosta kampamoon, kosmetologille, kuntosalille ja jopa leikata itseä?:confused:

Älä kulta pieni vaan täältä yritä hakea hyväksyntää ratkaisuillesi koska siitä ei mitään tule. Itse nuo ratkaisut on tehtävä ja niistä vastuu (ja mahdolliset syyllisyydentunteet kannettava). .

Nyt kyllä heitit sellaisen punaisen vaatteen kehään ettei tosikaan...

joo ainakin palstamaailmassa punanen vaate..mutta samojen palstamaailmalaisten mielestä starat jotka tekee noin niin waude miten ne jaksaa olla noin hyvässä kunnossa kommentteja tai jotain muuta yhtä ihailevaa (ei toki kaikki mutta..)

Jos nyt jätetään se leikkaus pois että ajatellaan noita suht normeja juttuja..
Kampaa,kosmetologi kuntosali..mitä haittaa siitä on jos pitä itsestään huolta ja kunnostaan? pakkoko se on rapautua synnytyksen jälkeen / äitinä.

(ja kyllä sitä on pullollakin vauvat kasvaneet vallan mainiosti..joo jaadi jaadi jaa imetys on luonnolisinta ja vauvan ravintoa...mutta silti eipä ne pullo vauvatkaan oo kuollu ja jos yleisesti ottaen ei ap:n tapauksessa niin jos äiti tuntee epämukavuutta imetyksestä ja ahdistuu niin kyllähän se heijastuu vauvaankin, sillon lienee parasta turvautua pulloon = toinen punainen vaate heitetty )

joo ainakin palstamaailmassa punanen vaate..mutta samojen palstamaailmalaisten mielestä starat jotka tekee noin niin waude miten ne jaksaa olla noin hyvässä kunnossa kommentteja tai jotain muuta yhtä ihailevaa (ei toki kaikki mutta..)

Jos nyt jätetään se leikkaus pois että ajatellaan noita suht normeja juttuja..
Kampaa,kosmetologi kuntosali..mitä haittaa siitä on jos pitä itsestään huolta ja kunnostaan? pakkoko se on rapautua synnytyksen jälkeen / äitinä.

(ja kyllä sitä on pullollakin vauvat kasvaneet vallan mainiosti..joo jaadi jaadi jaa imetys on luonnolisinta ja vauvan ravintoa...mutta silti eipä ne pullo vauvatkaan oo kuollu ja jos yleisesti ottaen ei ap:n tapauksessa niin jos äiti tuntee epämukavuutta imetyksestä ja ahdistuu niin kyllähän se heijastuu vauvaankin, sillon lienee parasta turvautua pulloon = toinen punainen vaate heitetty )

no mun mielestä se kertoo aika paljon,jos äiti ei viitsi edes yrittää imettää omaa lastaan,vain koska ei halua rintojen kärsivän..kuntosalille menoa suositellaan vasta 2 kk:ta synnytyksen jälkeen,jos ei halua kohdun laskeumia ja muita ongelmia,kun liian aikaisin alkaa treenaamaan itseään timmiin kuntoon,ettei vaan näytä siltä,että on synnyttänyt hetkeä aiemmin..

Mitä turhaan savanna.. Moni ei tykkää tollasista hieno pieruista tai jotka yrittävät olla. Ei sua sen kummemmin kadulla huomata vaikka oisit kampaamolla käynyt tai 10 kg laihtunut.

so%20sad.gif

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="vieras";24914409]Mitä jos saat vaikeasti cp-vammaisen lapsen, joka vaatii aikaa ja huolenpitoa 24/7, koko loppuelämäsi ajan.

Miten elämäsi muuttuisi, vai muuttuisiko se ollenkaan?[/QUOTE]

Muuttuisi niin paljon, etten tiedä jaksaisinko. Kait sitä lastaan rakastaisi, mutta jaksaisiko aina olla vastuussa. Tavan lapset kehittyvät.

[QUOTE="vieras";24914409]Mitä jos saat vaikeasti cp-vammaisen lapsen, joka vaatii aikaa ja huolenpitoa 24/7, koko loppuelämäsi ajan.

Miten elämäsi muuttuisi, vai muuttuisiko se ollenkaan?[/QUOTE]

Anatollialla ainakin muuttuisi, baikka häm
n kuitenkin kauniin apsen saa,onhan hällä ulokomaalainen mies. Sieltä ne kauniitt geenit. Suomalaiset ovat niin rumia pällinamoja, onneksi itsae uudesatisyntynyt ja geenejä näon blondena.

Alkuperäinen kirjoittaja sääli;24914779:
Tegty paikkaamaan avuosuhdetta.
Saisko saman suomeksi? :D

Ja ei, ei meidän suhteessa ole sen enempää tai vähempää paikattavaa kuin koskaan aikaisemminkaan. Eikä suhteita ylipäätään lapsilla paikata, päinvastoin...ei mun ja miehen kahdenkeskeinen lapsivapaa laadukas parisuhdeaika ainakaan lisäänny vauvan myötä, joillain on ehkä toisin.

Mutta on se hienoa kun lukihäiriöinen ja/tai känninen harmaa taas tietää asioiden oikean laidan. Juuh :xmas:

Saisko saman suomeksi? :D

Ja ei, ei meidän suhteessa ole sen enempää tai vähempää paikattavaa kuin koskaan aikaisemminkaan. Eikä suhteita ylipäätään lapsilla paikata, päinvastoin...ei mun ja miehen kahdenkeskeinen lapsivapaa laadukas parisuhdeaika ainakaan lisäänny vauvan myötä, joillain on ehkä toisin.

Mutta on se hienoa kun lukihäiriöinen ja/tai känninen harmaa taas tietää asioiden oikean laidan. Juuh :xmas:

Olikohan Marilii noiden tekstien takana? :D

Yhteistyössä