G: Kumpi parempi: kotihoito vai päivähoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vitsit sulla on kyllä outo logiikka. Joku saa keskustelun käännettyä uusille raiteille, niin tämä merkitsee sinun mielestäsi, että joku on idiootti... hih.

Jaa-a, jos sun mielestä ihmisistä tekee idiootteja se että keskustellaan samasta asiasta kuin täällä on ennenkin keskusteltu niin hohhoi, tekeekö se sinusta oikeasti jotenkin niin paljon fiksumman ;)

Leiju toki korkeuksissasi, sulla taitaa olla todella tyhjä elämä :(

Tällä tyylillä kasvatetaan vain lisää umpimykkiä suomalaisia jurottajia. Ettekö te nyt ymmärrä, että lapsi kaipaa sosiaalista kanssakäymistä ja harjoittelua ikäistensä kanssa useammin kuin vain kerran viikossa jossain kerhossa.

Paskapuhetta.

No toki lapsi tarvii enempi sosiaalisia kontakteja ku kerran viikossa kerhoa. Jos on sisaruksia tai naapurustossa lapsia leikkikaveriksi ni se kertaki riittää.
Kotihoito ei automaattisesti tee erakoksi, eikä päiväkoti sosiaaliseksi.

Mä en ota kantaa kotihoidon/päivähoidon paremmuuteen, koska mun mielestä perheet ja lapset ovat erilaisia. Jokainen perhe tekee omanlaisensa ratkaisun, ja se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Meidän tyttö meni päiväkotiin ollessaan 1,5-vuotias, ja meille kaikille se oli juuri sopiva ratkaisu. Tyttö on sosiaalinen tyyppi ja tykkää, kun ympärillä on kavereita ja aktiviteetteja. Nyt neiti on 2-vuotias ja menee joka aamu mielellään hoitoon. Teen lyhennettyä työpäivää, joten hoitopäivä ei kuitenkaan ole liian pitkä.
Mun työhönpaluu oli osittain taloudellinen ratkaisu, osittain oli kyse ihan puhtaasta halusta palata töihin.

mä oon päättäny hoitaa kotona ainakin siihen 3 vuoteen asti, ja sit alan joko opiskelee tai meen töihin. sitte poika päiväkotiin. tosin eipä sitä tiiä, mitä tuleman pitää :)

No se kumpi on parempi, riippuu täysin perheestä ja monista tekijöistä sen sisällä. Ei mun mielestä voida sanoa että vain toinen vaihtoehto ois se parempi, koska asiaan vaikuttavat niin monet tekijät. Itse tykkään pitää lapsen kotona 2-3 vuotiaaksi ja sen jälkeen päiväkotiin.

Yhteistyössä