Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
No saisinko minä nyt tutkimusta siitä
Mulla on 4kk:n ikäinen poika ja en enää imetä, koska poika alkoi hylkiä rintaa, muutaman kuukauden jaksoin pumpata maitoa, mutta kun se väheni ja väheni niin lopetin (tää nyt ei kyllä liity tähän mitenkään... ) No joka tapauksessa, tiistaina käytiin neuvolassa ja kysyin kiinteiden aloittamisesta niin neuvolan täti sanoi, että hyvin voitte aloitella kiinteät, että se 6kk:n maitosuositus on lähinnä imettäville äideille imetysmyönteisenä suosituksena, että
jos vasta 6kk:n iässä aloittelee kiinteitä, niin siinä tulee jopa kiire niiden kanssa. Kun aloittaa 4kk:n iässä saa aloitella rauhassa pikkuhiljaa. Tämä siis neuvolatädin suusta...
Miten niin tulee kiire....No, neuvolantädit sanoo mitä vaan. Esim. niin, että odottavan äidin ei kannata lopettaa tupakointia, koska siitä aiheutuva stressi vahingoittaa sikiötä enemmän kuin tupakka

. Juu, näin on sanottu kaverilleni.
Mutta sitä mä en tajua, että jos kysytään "kuka on täysimettänyt 6 kk?", niin miksi joka ketjuun ryntää joku ei-täysimettänyt laittamaan tietojaan tai luulojaan siitä, että täysimetyksestä ei ole hyötyä, se lisää allergioita, jne. Eihän kukaan kysynyt mitään siitä.
6 kk täysimetys on suositus, mutta jos lasta ei täysimetetä niin kiinteitä suositellaan annettavaksi jo 4 kk iässä. Noin se mun muistaakseni menee.