Kauanko olet imettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoista täysimetin 6kk. Tai no siis kun pojan vein mummille joskus muutamaksi tunniksi hoitoon tuon kuuden kuukauden aikana niin oli pakko antaa korviketta, koska pumppaamalla en saanut mitään tulemaan. Tosin poika ei halunnut oikein koskaan juoda tuttipullosta, joten mummilla oli vähän vaikeuksia saada korviketta menemään... Mutta kyllä poika taisi riittävästi saada itse imemällä kun pelkällä rintamaidolla keräsi noin viis leukaa ja reidet oli kuin Michelin-ukolla :D

Yöimetykset loppui vähän väkipakolla kun poika oli 10kk, koska lähdin yötöihin. Ensimmäisen yön huusi ja seuraavasta yöstä lähtin alkoi nukkumaan heräämättä.

Loppujen lopuksi imetin esikoista 1½-vuotiaaksi, muuten olisin jatkanut pidempäänkin, mutta se imetys alkoi olla pojan osalta niin leikkimistä että katsoin parhaimmaksi lopettaa... Pari ekaa päivää poika yritti tulla rinnalle, mutta ei se hermostunut jos en päästänyt. Oli aika leppoisa lopetus :)

Kuopus on tänään kuukauden ikäinen ja suurimman osan elämästään ollut rinnalla, ainakin siltä tuntuu, painoa tullut reippaasti... Siis lapselle :D
Eli varmaan aika pitkä imetys tulee tästäkin, saa nähdä =)

En imettänyt lainkaan. Aluksi ei tullut maitoa ja en halunnut sitä alkaa "pumppaamaan". Onpahan rinnat ainakin vielä kauniit, eikä imetyksen latistamat.

Rinnat ei "latistu" tahi litisty tai rupsahda imetyksen tähden, mutta raskauden myötä kyllä jonkun verran. Olet vaan siis onnekas ja kimmoisa muuten. Maidon nousuun voi mennä muutamia päiviä, naisesta riippuen. Ei sillä että olisit väärän ratkaisun tehnyt, vaan sillä että ei siitä touhusta tarvitse toisia pois pelotella myyttien mairittelulla.

Täysimetystä 8kk, osittaista kohta 16kk:ksi asti,vieroitus menossa.

En ole periaatteessa täysimettänyt kumpaakaan (tai esikoista päivän?). kumpikin sai luovutettua äidinmaitoa sairaalassa (kuopus heti synnyttyään, hänen elämänsä ensimmäinen maito ateria oli jonkun muun maitoa kun minun).

esikoista imetin 5,5 kk ikään saakka kunnes alotettiin kiinteät. hän sai imetyksen rinnalla satunaisesti korviketta.
Kuopusta imetin 6kk ikään saakka kunnes aloitettiin kiinteät. Hän ei saanut sairaalan jälkeen mitään muuta kun minun maitoani.

Kumpaakin lasta osittainimetin rielu 1 vuotiaaksi saakka.

olen imettänyt 6 vuotta!!!! Kauheeta, mutta totta......6 lasta ja jokaisen imetys kestänyt n.vuoden. PUolisen vuotta täysimetystä ja sitten osittaista loput puoli vuotta. HeH.....

Yhteistyössä