Täysimetys yli 6kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä tulee tuohon raudansaantiin niin ei 6kk täysimetetyille lyödä ekana lihapullaa käteen vaan vähitellen niitä kiinteitä. Mulle on neuvolassa sanottu että siinä 7,5kk-8kk paikkeilla vois sitten ottaa vähitellen ne lihat mukaan siihen ruokailuun.

Siksi kannattaakin käyttää näitä muksun yms. vellejä ja puuroja joihin on lisätty rautaa.

Mitä tulee tuohon raudansaantiin niin ei 6kk täysimetetyille lyödä ekana lihapullaa käteen vaan vähitellen niitä kiinteitä. Mulle on neuvolassa sanottu että siinä 7,5kk-8kk paikkeilla vois sitten ottaa vähitellen ne lihat mukaan siihen ruokailuun.

Siksi kannattaakin käyttää näitä muksun yms. vellejä ja puuroja joihin on lisätty rautaa.

Tai ihan vain puuroja, koska viljoissa on rautaa :whistle: .

Meillä ei varmaan vellejä, kun vauva ei huoli pulloa (eikös niitä vellejä pullosta juoda?! :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä ei varmaan vellejä, kun vauva ei huoli pulloa (eikös niitä vellejä pullosta juoda?! :whistle: )

Nokkamukistakin niitä voi koettaa, ja kyllä puuro ehdottomasti mukaan aamuin ja illoin.

Joo näin on, että aloita muutkin ruuat. Hienoa, että imetys on sujunut noin hyvin ja vauva kasvanut! Maidon ravintoarvo alkaa kuitenkin hiljalleen olla liian vähän vauvallesi, joka tarvitsee jo pian muutakin. Ja meneehän siinä kuukausi-pari, että pääsette sosevauhtiin, jos mahassa tökkii ja aloitatte hiljalleen. Ja silloin kuukauden, parin päästä on sitten jo myöhäistä aloittaa kerralla isot määrät muuta ruokaa. Maito on silti huippuarvokasta vauvallesi edelleen, mutta senhän tietty itsekin tiedät :)

No mun mielestä vellit on aika turha välimuoto, meillä ei ole niitä edes kokeiltu. Vellivauvat näkee kuulemma poskista, eli ne, jotka on niillä syötetty pienestä pitäen. Mutta eihän ap:n vauva ole tässä tapauksessa ihan sellainen. Aloittakaa mieluummin kasvikset, lihat ja kunnon puuro, kuin että jotain vellimössöä tässä vaiheessa. Maitosi riittää tukemaan muuta aloitettavaa ruokavaliota hienosti, jos kerran on tähänkin mennessä riittänyt. Lusikkaa kehiin vaan - ja potalle myös, niin tottuu ;-) Ja oikea vähän ajan päästä oikea muki, mitä niillä välimuotohommilla tekee, jos voi opettaa suoraa mukiinkin. Meillä ei nokkamukeja ole edes nähty, mukista meni hienosti 8kk lähtien :)