G: Kuinka usein käytät alkoholia?

Tottakai on luonnollista, että esikoisen syntymän jälkeen biletys ja alkoholin käyttö vähenee -niin se on vähentynyt huomattavasti mullakin. Kuitenkaan, en ihan usko, että suurin osa (niin kuin kirjoitusten perusteella näyttäisi olevan) on lähes absolutisteja tai sen puolikkaan saunasidun nauttijoita. Suomi, alkoholinkulutuksen luvattu maa - ei se kaikki kulutus voi olla palstan ulkopuolella.
Moni palstalla kuultu on ainoastaan palstalla. Palsta on ihan oma maailmansa. Minusta tuntuu, että tällä palstalla on paljon enemmän erilaisia fundamentalisteja kuin irl. Ehkä tämä on paikka, jossa voi tuoda helpommin ehdottomuutensa esiin. Ja saada sille jopa tukeakin. Alkoholinkäyttö on yksi niistä asioista, jotka on mielestäni helposti liitettävissä moneen muuhun ehdottomuuteen. En siis pidä kummallisena, että aborttia kiivaasti vastustava, yksinhuoltajia halveksiva, ekaluokkalaisen kännyköitä kavahtava ja alle 13-vuotiaan jättämistä kotiin tunniksi paheksuva henkilö juo korkeintaan puolikkaan saunakaljan kerran viikossa. Ja tämä nyt ei koskenut aloittajaa vaan ylipäätään isoa joukkoa palstalla pyöriviä, jotka ovat tietyissä asioissa ..hmm... ei-kovinkaan-vapaamielisiä.

Noin puolitoista pulloa viiniä kahdessa viikossa, menee puoliksi miehen kanssa aterioilla. Jos koko vuoden juomat laskee niin todennäköisesti vielä vähemmän. Voi olla kuukausi tai kaksi ettei mene viiniä.
Olutta, teräviä ja varsinkaan siideriä en juo koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694087:
Mä en ole mitenkään ylpeä siitä, että tässä iässä ei enää jaksa bilettää ja tenuttaa. Enemmänkin se on vähän säälittävää, kun mieluummin ottaa vain lasin viiniä ja käärii lonkkansa villahuiviin kuin että lähtisi kavereiden kanssa kippaamaan ilolientä jonnekin Helsingin yöelämään.

Höpö höpö...jaksathan kuitenkin tööllökin olla kommentoimassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694188:
Moni palstalla kuultu on ainoastaan palstalla. Palsta on ihan oma maailmansa. Minusta tuntuu, että tällä palstalla on paljon enemmän erilaisia fundamentalisteja kuin irl. Ehkä tämä on paikka, jossa voi tuoda helpommin ehdottomuutensa esiin. Ja saada sille jopa tukeakin. Alkoholinkäyttö on yksi niistä asioista, jotka on mielestäni helposti liitettävissä moneen muuhun ehdottomuuteen. En siis pidä kummallisena, että aborttia kiivaasti vastustava, yksinhuoltajia halveksiva, ekaluokkalaisen kännyköitä kavahtava ja alle 13-vuotiaan jättämistä kotiin tunniksi paheksuva henkilö juo korkeintaan puolikkaan saunakaljan kerran viikossa. Ja tämä nyt ei koskenut aloittajaa vaan ylipäätään isoa joukkoa palstalla pyöriviä, jotka ovat tietyissä asioissa ..hmm... ei-kovinkaan-vapaamielisiä.

Näin toki on, mutta mä en oikeastaan tarkoittanut tällaisia ehdottomia ihmisiä, vaan ihan perus-vakkari-palstalaisia. Näitä tavallisia meikäläisiä. Jotka eivät muka juo alkoholia kuin viiniä ruoan kanssa tai puolikkaan sidun saunassa. heh.

Näin toki on, mutta mä en oikeastaan tarkoittanut tällaisia ehdottomia ihmisiä, vaan ihan perus-vakkari-palstalaisia. Näitä tavallisia meikäläisiä. Jotka eivät muka juo alkoholia kuin viiniä ruoan kanssa tai puolikkaan sidun saunassa. heh.
Mä tunnen kymmeniä vakkaripalstalaisia myös irl eikä mulla ole mitään syytä olettaa, että he "palstalta salaa" vetäisivät perseet olalle. Aika monen tavallisen pulliaisen alkoholinkäyttö tänä päivänä on just se viini ruualla ja saunakalja. Eikä edes joka viikko eikä kaikilla edes joka kuukausi. Mun lähipiirissänikin on paljon näitä. Monen nuoren kohdalla tuntuu tuo humalahakuinen juominen vähentyvän. Miksi he sitten alkaisivat tenuttaa, kun saavat lapsia? Kännääminen alkaa olla monien mielestä jo pois muodista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694209:
Mä tunnen kymmeniä vakkaripalstalaisia myös irl eikä mulla ole mitään syytä olettaa, että he "palstalta salaa" vetäisivät perseet olalle. Aika monen tavallisen pulliaisen alkoholinkäyttö tänä päivänä on just se viini ruualla ja saunakalja. Eikä edes joka viikko eikä kaikilla edes joka kuukausi. Mun lähipiirissänikin on paljon näitä. Monen nuoren kohdalla tuntuu tuo humalahakuinen juominen vähentyvän. Miksi he sitten alkaisivat tenuttaa, kun saavat lapsia? Kännääminen alkaa olla monien mielestä jo pois muodista.

Totta.
Mulla on lukuisia 18-25-vuotiaita kavereita, joista about 85% juo muutaman kerran vuodessa. Mun lähipiirin kovimmat kännääjät ovat kolmikymppisiä. :D

Nyt kaksi vuotta absolutistina. Sitä ennen tuli juotua reippaastikin, ja kun mä en ole ollenkaan sellainen yhden tai kahden siiderin juoja, vaan jumankauta sitä juotavaa piti olla niin että riitti seuraavaan päivään saakka. Eikä mitään siiderinlitkuja, vaan valkkaria ja kossua. Krapulat oli ihan hirveitä, siis aivan suoraan helvetistä. Joten varmaan nyt jeesustelen jonkun mielestä kun sanon, että eipä ole niitä ***tanan kahden vuorokauden oksennuskrapuloita yhtään ikävä!

Harvakseltaan. Ei mulla ole mitään henkilökohtaista rajaa asetettuna itselleni asian tiimoilta, koska käytön kanssa ei ole ongelmaa. Yleensä otan silloin, kun on joku erityistilanne kuten keikka, juhla ym. Eli käytännössä se voisi tarkoittaa suunnilleen kerran 1-2 kuukauden aikana.

Yhteistyössä