G: Kuinka usein käytät alkoholia?

... tänne kirjoittavat ne, jotka ovat ylpeitä vähäisestä käytöstään/absolutismistaan
a030.gif
On ilmeisesti myös olemassa se mahdollisuus, että joku valehtelee
a035.gif
Sitä emme tiedä minkä takia.

Joo, täällä palstalla on muuten hirveän paljon absolutisteja ja näitä yhden saunasiiderin nauttijoita. :D

Minä tavallaan kaipaan sitä fiilistä, jonka saa kunnon yömyssystä ja sitä oloa, kun nukahtaa rentona, ilman liikoja ajatuksia ja aamulla herää joka saakelin lihas kipeänä, kun on nukkunut niin pehmän rentona, että kaikki solmut ovat auenneet...

Onneksi euforiaan on monta tietä. :saint:

No mä ainakin otan semmoset kännit välissä että huhheijaa. Ja sillon kyllä sattuu ja tapahtuu... Viimeksi meni silleen, että ukko lapsien kans mummolaan ja mie tyttöjen kans baanalle. No mitäs siitä seuras. Semmonen känni oli että huhheijaa ja päivällä heräs ku oli jonkun pojanklopin (19v, ite 40+) roudannu kämpille ja vähän opettanu... Kyllä sai poju semmoset opit ettei taia ikäsiltään tytyiltä saaha.

Muuten mää en paljoo juo mutta tämmöset totaalinollaukset 1-2 krt kuussa. Ja sillon kyllä sattuu ja tapahtuu. mites se meni, että ei sitä kuollessaan kadu että mitä teki vaan sitä mitä ei tehny...

Ja huhheijaa viel! Oon semmonen hulivilityttö, huumoria hattuun vaan jne...

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24694093:
Oikeesti, pahimman sortin jeesustelua on tämän aloittajan 'juon puoliksi saunakaljan vaimon kanssa' mit vit :laugh:
Mä en pidä jeesusteluna sitä, että esikoisen syntymän jälkeen alkoholin käyttö vähenee. Ainakin niillä, joilla ennen lapsia on ollut tapana bilettää tappiin ja tarjoiluun asti. Kyllä mäkin ennen esikoista riekuin keskiviikot ja viikonloput milloin missäkin Helsingin yökerhossa ja useimmiten kelpo kekkulissa könysin kotiin enkä aina kotiinkaan. Mutta kun tulin raskaaksi, niin se loppui sitten siihen. Mulle se muutos ei ollut mitään jeesustelua vaan ihan normaalia äidiksi tulemista. Absolutiksi en ryhtynyt, mutta koska yleensä jouduin viikonloput olemaan kotona enkä yökerhossa, niin alkoholin määrä oli varsin rajoitettu.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Minä tavallaan kaipaan sitä fiilistä, jonka saa kunnon yömyssystä ja sitä oloa, kun nukahtaa rentona, ilman liikoja ajatuksia ja aamulla herää joka saakelin lihas kipeänä, kun on nukkunut niin pehmän rentona, että kaikki solmut ovat auenneet...

Onneksi euforiaan on monta tietä. :saint:

Kuinka paljon oli "kunnon yömyssy"? Oliko sulla ad/hd? Aattelin vaan, että mulla on (ADD) ja tuntuu, että ihan 2-3 bissee laskee älyä ihan hirveesti... ja pikkasen enemmästä tuleekin sitten ihan hirvee krapula...

Ja sitten vielä, mikä on tuo sinun nikkisi tarina?

Eiks muilla oo semmosta, että joskus vaan vaikka laivalle tyttöporukan kanssa ja sitten mennään kännitunneliin ja huhheijaa mitäs siitä seuraakaa.... kerra oli samaa aikaa hytissä 3 miestä ja 3 naista...

Ja kyllä laivalla näkkee ihan kaikkea, ei niitä syyttä suotta porauslautoiksi sanota... Että älkääs olko tekopyhii... Ja jos joku kyssyy, että mitäs jos mies tekis nii... No enpäs mietikkää sitä, tekköö jos tekköö kuha en kuule.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694106:
Mä en pidä jeesusteluna sitä, että esikoisen syntymän jälkeen alkoholin käyttö vähenee. Ainakin niillä, joilla ennen lapsia on ollut tapana bilettää tappiin ja tarjoiluun asti. Kyllä mäkin ennen esikoista riekuin keskiviikot ja viikonloput milloin missäkin Helsingin yökerhossa ja useimmiten kelpo kekkulissa könysin kotiin enkä aina kotiinkaan. Mutta kun tulin raskaaksi, niin se loppui sitten siihen. Mulle se muutos ei ollut mitään jeesustelua vaan ihan normaalia äidiksi tulemista. Absolutiksi en ryhtynyt, mutta koska yleensä jouduin viikonloput olemaan kotona enkä yökerhossa, niin alkoholin määrä oli varsin rajoitettu.
En oikeastaan ymmärrä, miksi sinä puutuit juuri tuohon.

Kuinka paljon oli "kunnon yömyssy"? Oliko sulla ad/hd? Aattelin vaan, että mulla on (ADD) ja tuntuu, että ihan 2-3 bissee laskee älyä ihan hirveesti... ja pikkasen enemmästä tuleekin sitten ihan hirvee krapula...

Ja sitten vielä, mikä on tuo sinun nikkisi tarina?

On adhd... ja kunnon yömyssy on ehkä puoli lasia whiskyä yhdellä kulauksella ja äkkiä pää tyynyyn. :D Minusta tulee tylsä, harkitseva ja rauhallinen alkovoimalla.

Nikin tarina... hmmm. alku tulee sosiaalisista kyvyistäni, jotka muistuttavat villiintynyttä moottorisahaa: halki, poikki, pinoon, teräöljy roiskuu, ketju on tylsä, kaasu hirttää kiinni, äänenvaimennus puuttuu ja laippakin on vinossa. Loppua oli tapana vaihdella, kun se oli vielä mahdollista. Karhunkantaja on se, mitä olen. :) Olen ollut Rummuntekijä, Baroness of Bastardia, DeLaLoca, Lela-Pala-Tute... mitä milloinkin, mutta aina Jonsered. :)

[QUOTE="IsoTyttö";24694117]Eiks muilla oo semmosta, että joskus vaan vaikka laivalle tyttöporukan kanssa ja sitten mennään kännitunneliin ja huhheijaa mitäs siitä seuraakaa.... kerra oli samaa aikaa hytissä 3 miestä ja 3 naista...

Ja kyllä laivalla näkkee ihan kaikkea, ei niitä syyttä suotta porauslautoiksi sanota... Että älkääs olko tekopyhii... Ja jos joku kyssyy, että mitäs jos mies tekis nii... No enpäs mietikkää sitä, tekköö jos tekköö kuha en kuule.[/QUOTE]

Hyi, et olis kertonut, mä nään painajaisia kun tuli mielikuva kuudestä keski-ikäisestä hinkkaamassa toisiaan pikku kopissa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24694119:
En oikeastaan ymmärrä, miksi sinä puutuit juuri tuohon.
No ei siinä sun kommentissasi ollut muuta kuin tuo "Oikeesti, pahimman sortin jeesustelua on tämän aloittajan 'juon puoliksi saunakaljan vaimon kanssa' mit vit" Mihin mun olisi sitten pitänyt tuossa puuttua?

[QUOTE="IsoTyttö";24694117]Eiks muilla oo semmosta, että joskus vaan vaikka laivalle tyttöporukan kanssa ja sitten mennään kännitunneliin ja huhheijaa mitäs siitä seuraakaa.... kerra oli samaa aikaa hytissä 3 miestä ja 3 naista...

Ja kyllä laivalla näkkee ihan kaikkea, ei niitä syyttä suotta porauslautoiksi sanota... Että älkääs olko tekopyhii... Ja jos joku kyssyy, että mitäs jos mies tekis nii... No enpäs mietikkää sitä, tekköö jos tekköö kuha en kuule.[/QUOTE]

Ois kyllä kiva lähtä tyttöporukalla laivalle ja ottaa vähän (ei niin paljoa että seuraavana aamuna saa kärsiä, mutta sen verran että vähän tuntuu). Kun vaan ois se porukka ja vielä tilaisuus lähtä laivalle...tai edes johonki kivaan baariin. Vois kyllä olla että siitä kerrasta riittäis sit vaikka vuodeksi. En oikee tykkää humalaisista ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694135:
No ei siinä sun kommentissasi ollut muuta kuin tuo "Oikeesti, pahimman sortin jeesustelua on tämän aloittajan 'juon puoliksi saunakaljan vaimon kanssa' mit vit" Mihin mun olisi sitten pitänyt tuossa puuttua?
Ylipäätään

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24694140:
Ylipäätään
Nyt ihan lämmin ja äidillinen neuvo: juo välillä tuoremehua ja käy syömässä. Mä olen pari kertaa kirjoitellut palstalla vahvojen kipulääkkeiden vaikutuksen alaisena, mutta nykyään ymmärrän laittaa tämän läppärin kiinni jo silloin, kun otan pillerin. Jos ajatukset kulkee eri rataa kuin kirjoitettu teksti, niin siitä saattaa joutua kuulemaan pitkäänkin. Palstalaisten tiimarivihko ei ole mikään ihan turha juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694106:

Tottakai on luonnollista, että esikoisen syntymän jälkeen biletys ja alkoholin käyttö vähenee -niin se on vähentynyt huomattavasti mullakin. Kuitenkaan, en ihan usko, että suurin osa (niin kuin kirjoitusten perusteella näyttäisi olevan) on lähes absolutisteja tai sen puolikkaan saunasidun nauttijoita. Suomi, alkoholinkulutuksen luvattu maa - ei se kaikki kulutus voi olla palstan ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694151:
Nyt ihan lämmin ja äidillinen neuvo: juo välillä tuoremehua ja käy syömässä. Mä olen pari kertaa kirjoitellut palstalla vahvojen kipulääkkeiden vaikutuksen alaisena, mutta nykyään ymmärrän laittaa tämän läppärin kiinni jo silloin, kun otan pillerin. Jos ajatukset kulkee eri rataa kuin kirjoitettu teksti, niin siitä saattaa joutua kuulemaan pitkäänkin. Palstalaisten tiimarivihko ei ole mikään ihan turha juttu.
Oletat siis minun kirjoittavan klassisessa kolmessa promillessa. Hyvin oletettu. Olen tähän asti sinua pitänyt Mummeliisan tasoisena älyn suhteen.

Öö, ei ole, tosiaankaan.

Mä en harrasta saunakaljoja tai -siidereitä koskaan. Kaikki alkoholi on pahaa. Kun juodaan, juodaan kunnolla.

Kerran kuussa juon kännit ja silloin menee ainakin 10-15 annosta =).

[QUOTE="vieras";24693414]Joinakin vuosina en ollenkaan. Joskus voin juoda muutaman kerran vuodessa ja silloinkin ehkä 1-3 drinkkiä tai juomaa. Viimeksi join alkumaljan 2010 häissä.[/QUOTE]

Niin ja voin kertoa et aloitin alkoholin käytön 13-vuotiaana. Olin melkein joka viikonloppu kännissä, välillä esim. bilepaikan ensiavussa toipumassa. Seuraavana päivänä oli aina krapula ja oksensin. Sit kun tulin täysi-ikäiseksi juominen jotenkin vaan vuosi vuodelta väheni. Kunnes nyt miltei kolmikymppisenä sitä on nyt tässä vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24694157:
Oletat siis minun kirjoittavan klassisessa kolmessa promillessa. Hyvin oletettu. Olen tähän asti sinua pitänyt Mummeliisan tasoisena älyn suhteen.
Jos olettaisin sun kirjoittavan klassisessa kolmessa promillessa, en olisi vaivautunut kommentoimaan juttujasi lainkaan. Yleensä sulla on focus aika siinä keskusteltavassa aiheessa, mutta nyt vaikuttaa siltä, että sulla ei ole. Onhan toki mahdollista, että katsot telkkarista jotain leffaa just nyt samaan aikaan ja siksi vastaat kysymyksiin niin epämääräisesti, että vastaustasi ei sulle ihan tyypillisenä vastauksena voi pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24694175:
Jos olettaisin sun kirjoittavan klassisessa kolmessa promillessa, en olisi vaivautunut kommentoimaan juttujasi lainkaan. Yleensä sulla on focus aika siinä keskusteltavassa aiheessa, mutta nyt vaikuttaa siltä, että sulla ei ole. Onhan toki mahdollista, että katsot telkkarista jotain leffaa just nyt samaan aikaan ja siksi vastaat kysymyksiin niin epämääräisesti, että vastaustasi ei sulle ihan tyypillisenä vastauksena voi pitää.
Millä tavoin fokukseni on karannut sivuun aiheesta, sen voisi ilman paatosta tuoda ilmi?

Yhteistyössä