G: Kuinka paljon liikuntaa harrastat viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä välissä ehditte viettämään aikaa lastenne kanssa? :o Siis te, joilla on monta kertaa viikossa, useita tunteja harrastuksia. Oletteko kotiäitejä?

Mä olen ainakin kotiäitinä, että aikaa tulee kyllä vietettyä lasten kanssa paljon =) Kolme kertaa viikossa jos on tunnin-pari pois niin ehtii sitä silti vielä lasten kanssa olla, vaikka töissäkin kävisi.

Missä välissä ehditte viettämään aikaa lastenne kanssa? :o Siis te, joilla on monta kertaa viikossa, useita tunteja harrastuksia. Oletteko kotiäitejä?

Olen kotiäiti. Poljen aina illalla kun lapset nukkumassa ja mies kotona.:)

Alkuperäinen kirjoittaja nana:

Mä olen ainakin kotiäitinä, että aikaa tulee kyllä vietettyä lasten kanssa paljon =) Kolme kertaa viikossa jos on tunnin-pari pois niin ehtii sitä silti vielä lasten kanssa olla, vaikka töissäkin kävisi.

No jos työ/hoitopäiviä on 5 ja niistä kolmena päivänä käy harrastuksissa niin ei kyllä ehdi paljon lapsia näkemään, etenkin jos pääse vasta neljän-viiden aikaan töistä. Ja jos lapset menevät ajoissa nukkumaan niin siinä on jokatapauksessa vain muutama tunti illasta yhteistä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nana:

No jos työ/hoitopäiviä on 5 ja niistä kolmena päivänä käy harrastuksissa niin ei kyllä ehdi paljon lapsia näkemään, etenkin jos pääse vasta neljän-viiden aikaan töistä. Ja jos lapset menevät ajoissa nukkumaan niin siinä on jokatapauksessa vain muutama tunti illasta yhteistä aikaa.

...voihan viikonloppunakin harrastaa. Mulla esim. jumppa sunnuntaina ja uimassakin käydään usein viikonloppuna.

Noin viisi kertaa viikossa. Kolmena päivänä crosstrainerilla + lihaskuntotreeniä, kahtena päivänä crosstrainerilla + jumppa. Meillä on kotona pelit ja vehkeet joten lapset 3 kk ja 3v menevät siinä sivussa. Tietty joka päivä vielä ulkoillaan eli liikunnattomina kahtena päivänä kunnon lenkit ulkona.

Käytkö esim. salilla ja/tai jumpissa? Jos käyt niin kuinka paljon? Kuinka paljon tulee harrastettua arkiliikuntaa? Oletko liikunnallisessa työssä?

talvisin juoksen, hiihdän ja käyn erilaisissa jumpissa n. 3 krt/vko. kesällä juoksen, pyöräilen ja uin. töihin kuljen toistaiseksi autolla, mutta kesällä olisi tarkoitus kulkea mahdollisimman paljon pyörällä ja yhdistelmällä töihin-bussilla-kotiin-juosten (työmatka 11 km ). omakotitalossa arkiliikunta hoituu talvisin lumitöillä ja kesäisin pihahommilla. työssä nyt ei varsinaista hikiliikuntaa saa, mutta päiväkotityössä olen kyllä koko päivän melkolailla liikkeessä ja ulkoiltuakin tulee ainakin sen 2 tuntia.

omat lapset on 3, 5 ja 8. lastenhoito järjestyy puoliksi miehen kanssa: toinen on lasten kanssa ja toinen harrastaa. ja tietysti liikutaan myös lasten kanssa yhdessä.

Yhteistyössä