G: Kuinka paljon liikuntaa harrastat viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen istumatyössä, mikä on kyllä todella tylsää. Ihmistä ei ole luotu istumaan 8 tuntia päivässä.
Päivittäin käyn 30-60 min lenkillä, teen punttijumppaa eli kuntosalikäynnit oon jättänyt nyt lasten vuoksi pois ja kerran viikossa käyn spinningissä tai joogassa.
Lapset 3- ja 9-vuotiaat.

Muoks, mies hoitaa lapset sillä välin, sen puoleen ei olisi ongelmaa mutta itse en halua joka ilta juosta harrastuksissa vaan työn ulkopuolella nautin lasten seurasta.

3krt/viikko, about 2 tuntia kerrallaan. Käyn vesijumpassa ja/tai vesijuoksemassa.

Siihen päälle kävelylenkit ja lasten kanssa ulkoilu (joka on siis muutakin kun paikallaan seisomista ;) ).

Lapset, 2kpl, on 1v8kk ja 2v7kk, mies on lasten kanssa sen aikaa kun mä olen uimahallissa, ei vaadi sen isompia järjestelyitä.

Olen lasten kanssa kotona.

Epäsäännöllisiä harrastuksia (esim. laskettelua) en laskenut nyt tähän, koska siihen ei ole mitään rutiinia. Käydään miehen kanssa yhdessä ja sillon muksut on mummolassa.

Salilla 2 x 1h, uimassa ja vesijuoksemassa 2 x 45 min, jumpassa 1 x 1h.
Olen yh ja lapsi on 4 vee. Olen opiskelija ja harrastusväli löytyy aina aamuisin tai keskellä päivää kun lapsi on hoidossa (esim "hyppytunteja")

2 x 1h zumba, sit uintia, vesijuoksua, sauvakävelylenkkeilyä, luistelua tms..viikottain lisäksi. Yleensä tulee liikuttua ainakin 3 kertaa viikossa, plus tietysti vaunulenkit siihen päälle lähes päivittäin vauvan kanssa.
3 lasta ja mies hoitaa sillä aikaa.

4 krt viikossa, matkojen kanssa menee n. 2 tuntia / kerta. Mies on kotona lasten kanssa ja yleensä syöttää niille iltapuurot ja laittaa nukkumaan ne sillä aikaa. Tuohon lisäks sitte vaunu- ja pulkkalenkit ja muut juoksentelut. Lapsia kaksi, 1 v. ja 2 v.

3-4 krt viikossa jumppaa, spinningiä tai vesijuoksua.
Usein käyn päivällä luentojen välissä ja lapset on silloin tarhassa.
Spinningissä käyn iltaisin ja silloin joko mies on lasten kanssa / jos mies lähtee myös spinnaamaan, niin mun sisko tai vanhemmat hoitavat lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
4 krt viikossa, matkojen kanssa menee n. 2 tuntia / kerta. Mies on kotona lasten kanssa ja yleensä syöttää niille iltapuurot ja laittaa nukkumaan ne sillä aikaa. Tuohon lisäks sitte vaunu- ja pulkkalenkit ja muut juoksentelut. Lapsia kaksi, 1 v. ja 2 v.

Harrastaako sun mies jotain? Mietin vaan, että miten ihmeessä aika riittää ;)

vitsit mä olen kateellinen ku luen tällaisia..

Nauttikaa kun pystytte liikkumaan noin paljon :)

Olisi ihanaa kun olisi jäntevä voimakas vartalo ja energiaa. Itse käyn joskus lenkillä ja sen jälkeen en pääse liikkumaan moniin viikkoihin kipujen vuoksi.

En käy salilla enkä jumpassa.
Normaalisti ratsastan 3-6 kertaa viikossa, nyt vähän vähemmän ja rauhallisemmin tämän mahan kanssa.

Töitä teen osa-aikaisesti, mutta se on sitten rankahkoa liikuntaa vähintään puolet päivästä, ja loputkin vähintään kevyttä kävelyä, paikallaan ei tartte olla kuin jonkun pikaisen tauon verran.
Tosin tämän mahan kanssa en nyt just tee töitäkään ollenkaan.

Oma talli pitää kuitenkin väkisinkin vähän edes liikkeellä, joka päivä kanniskelen vesiä, heiniä, olkia, taluttelen hevosia ja talikoin paskaa. Tunti vähintään päivässä jos pikaiseen pakolliset hoitaa, usein menee enemmänkin.

oh hoh ku liikunnallista porukkaa.. mä olen huono liikkumaan.. ei tule lähdettyä. vatsalihaksia jne teen aika usein iltaisin ja kävelyllä käydään viikottain, mut siinä se sitten onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Normaalisti ratsastan 3-6 kertaa viikossa, nyt vähän vähemmän ja rauhallisemmin tämän mahan kanssa.

Töitä teen osa-aikaisesti, mutta se on sitten rankahkoa liikuntaa vähintään puolet päivästä, ja loputkin vähintään kevyttä kävelyä, paikallaan ei tartte olla kuin jonkun pikaisen tauon verran.

Oma talli pitää kuitenkin väkisinkin vähän edes liikkeellä, joka päivä kanniskelen vesiä, heiniä, olkia, taluttelen hevosia ja talikoin paskaa. Tunti vähintään päivässä jos pikaiseen pakolliset hoitaa, usein menee enemmänkin.

Toi olis ihanaa, kun ei tarvis harrastaa vaan se liikunta tulisi työn ohessa. Mä oon ihan kipeä istumisesta, siis että 8 tuntia päivässä on liikkumatta oikeastaan metiräkään. Se on ihan hirveetä.

Joka päivä 2 kertaa lenkki. Aamupäivällä kera kuopuksen, kun esikoinen koulussa ja illalla kera molempien. Eihän tuo kauheesta hikilenkistä käy, mutta tommosen 6-7 kilsaa tulee yhteensä. Iltasin sit Zumbailen 20-60 minuuttia riippuen siitä, mihin aikaan saan muksut nukkuun.

Ja lapset on 2v ja 8v, minä yksinhuoltaja, totaali-sellainen.

Lapset 9kk ja 2-vuotias. Mies hoitaa kun käyn 2-3 kertaa viikossa ohjatussa jumpassa. Lisäksi perheessä koira, joka käytetään ulkona 3-4/pvä, yksi lenkki pidempi, noin 30min.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:

Ei mitään sellaista mitä tekis kodin ulkopuolella... Joten on itse harrastuksensa parissa kun lapset nukkuu. Eihän tuo oikeestaan ole muuta kuin että tekee lapsille puuron, hoitaa iltapesut ja pistää nukkumaan ja jonkunhan se on tehtävä ;) En mä noin usein menis jos ei olis mahollista =) Ja jos miehelle tulee meno mikä on mun jumpan kanssa samana päivänä niin totta kai mä jätän menemättä =)

Käyn tanssimassa itämaista 2 krt viikossa kahdessa eri ryhmässä, sitä tulee 3 tuntia mikä on minimi. Muu liikkuminen on satunnaista. Työ on fyysisesti rankkaa silloin kun sitä on.
Tytär täyttää 8v ja on käynyt samalla omissa harrastuksissaan, mies kuskaa meitä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:

Ei mitään sellaista mitä tekis kodin ulkopuolella... Joten on itse harrastuksensa parissa kun lapset nukkuu. Eihän tuo oikeestaan ole muuta kuin että tekee lapsille puuron, hoitaa iltapesut ja pistää nukkumaan ja jonkunhan se on tehtävä ;) En mä noin usein menis jos ei olis mahollista =) Ja jos miehelle tulee meno mikä on mun jumpan kanssa samana päivänä niin totta kai mä jätän menemättä =)

Ok. Sitten ymmärrän :) Meillä kun mieskin haluaa käydä salilla niin pitää "jakaa" iltoja niin että kumpikin pääsee urheilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Toi olis ihanaa, kun ei tarvis harrastaa vaan se liikunta tulisi työn ohessa. Mä oon ihan kipeä istumisesta, siis että 8 tuntia päivässä on liikkumatta oikeastaan metiräkään. Se on ihan hirveetä.

Mulle se on lähes ainoa tapa. Huonon itsekurin ja koululiikuntatraumojen takia mä en todellakaan saa itsestäni niin paljon irti, että liikkuisin vain liikkumisen vuoksi, tai varsinkaan lähtisin johonkin erikseen harrastamaan liikuntaa.
Mutta näin se toimii, kun se tulee ihan vahingossa.

Toisaalta jostainhan on tingittävä, järkevämpää olisi hankkia sellainen työ, josta maksetaan järkevää palkkaa. Mutta niin kauan kun pärjätään, niin mä harrastan työkseni :saint:

Yhteistyössä