g: kuinka monen tunnin yöunet nukutte itse?

• Viestiketjun aloittaja JaksaaJaksaa
  • Ensimmäinen viesti
JaksaaJaksaa
Elämä on mennyt siihen pisteeseen että itse nukun yöunia 4 tuntia itse, muuten ei päivässä riitä tunnit mitenkään. Kerran viikossa nukun 6-8 tunnin yöunet,luxusta.

Tämä tuli vain mieleeni, paljonko ihmiset muka oikeasti nukkuu ;) ?

JaksaaJaksaa
Tulipas toistoa, itse itse =D

Tosin selvennän etten ikinä ole ollut mikään nukkuja luonne, päiväunia en nuku kuin kipeenä.
Lasten vauva-aikojen valvomisetkin on olleet helppoja kun unentarve on kuitenkin ilmeisesti itsellä vähäisempi.

JaksaaJaksaa
Eli ihan normaaleja nukkujia =D ! Tuli tämä mieleen siitäkin kun satuin kuulemaan tänään keskustelua jossa mammat nukkuivat kymmennen tunnin jopa ylikin yöunia :p

Hyvin vähillä tulen toimeen. 4 tuntiakin riittää, mutta en todellakaan ole silloin täydessä iskussa, suht skarppi kuitenkin.
Jos on jotaki todella tärkeetä niin yritän pakkonukkua pidemmät yöunet.

Arkena riittää pääsääntöisesti 6-7 tuntia.
Viikonloppuisin saatetaan lojua 12 tuntia vällyissä.:)

JaksaaJaksaa
Blue, no höh!
Olen myös itse joutunut turvautumaan nukahtamislääkkeisiin siis että sais unen päästä kiinni eli ei unilääkkeisiin, mutta nukahtaminen on kyllä tarpeeksi väsyneenä vaikeaa.

Eli ihan normaaleja nukkujia =D ! Tuli tämä mieleen siitäkin kun satuin kuulemaan tänään keskustelua jossa mammat nukkuivat kymmennen tunnin jopa ylikin yöunia :p
Unentarve on melko yksilöllistä... Mun mies tarvitsee 8 tuntia vuorokaudessa. Nukkuu vielä helposti päiväunetkin. Samaten hyvä ystävä nukkuu noin 8-10 tuntia vuorokaudessa. Nukkui nuorena ja nukkuu nyt aikuisena saman määrän. Helposti vetelee parin tunnin päikkärit päivällä.
Jos mä nukun päivällä niin se siirtää mun yöunta. En ole nukkunut päikkäreitä koskaan muulloin kuin raskaana ja silloin kun lapset valvottivat vauvoina...

iu
Mä nukun arkena keskimäärin 1-2 h/vrk vähemmän kuin elimistö vaatis. Viikonloppuisin sitten sitä paikkailen, mutta ei se oo sama asia. :(

Välillä käy kyllä kateeksi ihmisiä, jotka pärjää jollain 5-6 tunnin yöunilla. Mun on saatava nukkua vähintään se 8 tuntia, tai ei aivo pelaa ollenkaan niin kuin pitäis. Ja kun tähän ei arkena mitenkään pääse, niin...

Olis kyllä tosi hienoo pärjätä vähemmällä unella: miten paljon enemmän kaikkee ehtis elämänsä aikana tehdä!

JaksaaJaksaa
Kai sitä kerkeää nukkumaan, tätä elämäntilannetta ei nyt varmaan kestä enää vuotta pisempään. Mutta 6 tuntia taitaa olla sellainen normaali itsellekin että ois aina skarpeimmillaan.

Hyvin vähillä tulen toimeen. 4 tuntiakin riittää, mutta en todellakaan ole silloin täydessä iskussa, suht skarppi kuitenkin.
Jos on jotaki todella tärkeetä niin yritän pakkonukkua pidemmät yöunet.

Arkena riittää pääsääntöisesti 6-7 tuntia.
Viikonloppuisin saatetaan lojua 12 tuntia vällyissä.:)
Mäkin pärjään lyhyilläkin unilla. Joskus jopa olen valvonut seuraavaan aamuun, tehnyt normaalin päivän töissä ja illalla ajoissa nukkumaan... Enkä ole kokenut oloani mitenkään nuutuneeksi. Eli työt sujuu ihan ok ja jaksan kaikki päivän asiat. Mutta illalla nukahdan kyllä heti kun pää koskettaa tyynyä.... Ja tiedän kyllä etytei tämä ole ihan hyväksi. SItä univelkaa nukunkin sitten useamman yön pois...

Blue
Blue, no höh!
Olen myös itse joutunut turvautumaan nukahtamislääkkeisiin siis että sais unen päästä kiinni eli ei unilääkkeisiin, mutta nukahtaminen on kyllä tarpeeksi väsyneenä vaikeaa.
Mä en käytä mitään. En stressaa unettomuudesta(olen opetellut siitä pois), pystyn toimimaan vähilläkin unilla ja tiedän että jossain välissä nukun taas kuin pikku possu. En pyöri sängyssä, nousen saman tien kun herään. Mulla on pari 24/7 kanavaa telkkarissa että saan ajatukset pois saman tien. Sänkyyn menen takaisin vasta kun väsyttää oikeasti ja nukahdan saman tien.

Ihan lapsesta asti ollut ongelmia.

"vieras123"
Kuulun niihin ihmisiin jotka eivät unta paljoa tarvitse! Nukun 4- 6t yössä, mutta jos lapset kipeinä valvottaa niin ei haittaa vaikken nukahda ollenkaan. Olen aina ollut samanlainen. Kerran puolessa vuodessa minuun saattaa iskeä väsymys jolloin nukun ehkä 8t vuorokaudessa.

Tänäkin aamuna olo oli mainio ja olo todella skarppi kun nukuin max.tunnin viime yönä ( 5v. esikoinen mahataudissa ja oksensi vähän väliä). Nytkään ei vielä väsytä vaikka olen pari vuorokautta melkein valvonut.

Yhteistyössä