g: kuinka monen tunnin yöunet nukutte itse?

• Viestiketjun aloittaja JaksaaJaksaa
  • Ensimmäinen viesti
"Minä täällä"
Pyrin nukkumaan 8h yössä. Ei aina onnistu, lapset heräilee ja välillä itsellä stressiä, joka valvottaa. Vuorotyökin vaikuttaa uneen. Tuntuu, että tarvitsisin enemmän unta, olen niitä, jotka hyötyisivät päikkäreistä tosi paljon. Välillä viikonloppuisin nukunkin päikkärit iltapäivällä. AP, mitä sinulla on niin paljon tällä hetkellä elämässäsi, että voit nukkua vain 4h yössä? Mä en varmaan jaksaisi toto kovinkaan pitkään, hajoaisi pää tai fysiikka lopullisesti.

"vvieras"
No jos nyt alan miettimään niin 6-7 h yleensä, joskus vaan 3 h. 5 tunnin unetkin ihan normaalit mutta väsynyt olen. Nukun vielä tuohon 30-2 h päikkärit. Riippuu miten vauva nukkuu. Pitäisi vaan päästä jo siinö 22 nukkumaan, mutteb ehdi. Vauva herää aina klo 7, vaikka miten olisi mennyt myöhään nukkumaan. Herää tosin kerran yössä, mikä toki väsyttää enemmän. Mutta enköhän saa nukkua kun nuo tuosta kasvavat. Esikoinen kukkuu siihen kymmeneenkin helposti illalla niin en saa unta heti samantien. 9 h olisi ihanne.

"vieras."
6-7 tuntia, enemmänkin nukkuisin, mutta illalla lasten laitettua nukkumaan tekee mieli vähän aikaa valvoa ihan aikuisten seurassa ja nuorempi lapsi herää yleensä kuin Sveitsiläinen käki kello 5.50 ja toisinaan 1-2 krt yössäkin.

HippuTAR
5-6h pääsääntöisesti, on mulle liian vähän. Sellanen 8-10h ois sopiva, silti tosin väsyttäis. Mutta en pysty nukkumaan noin kauaa ku herään siihen että kädet on puutunu ja selkä kipee. Viime yönä nukuin viitisen tuntia ja sit heräsin selkäkipuun, väsyttäny ois sairaasti, puolisen tuntia pyörin ja yritin ettiä asentoa jossa kipu edes vähän helpottais. Lopulta oli pakko nousta ylös.
Olen koko ajan väsynyt. Nukun päikkärit jos siihen tulee tilaisuus, mutta ei sekään oikein auta kun päivällä nukkumisen jälkeen olen jostain syystä loppuillan ihan tokkuras.
Mutta näillä mennään kun ei tilanteelle mitään voi.

5+2+lemmikit
Viime yönä nukuin 10 tuntia kun pienimmät lapset olis pois. Yleensä nukun 7-8 tuntia mutta työasiat tuppaa stressaamaan joten yölläkin heräilen.
Varmaan se 7 h on mulle se minimi. Yleensä nukun 23-07 joka on sopiva rytmi, ei oo vaikeuksia herätä. Toi toimii kun ei tee vuorotyötä.

gfg
Arkena pyrin nukkumaan sen 8 tuntia. Jos jää paljon alle, ei päivästä meinaa tulla mitään muuta kuin ärsytystä. Viikonloppuisin saatan nukkua (tai torkkua, koska lapset heräävät aikaisemmin) tunnin pidempään. Näillä unilla jaksan hyvin. Toki sellaisina viikonloppuina, kun lapset ovat hoidossa, saattaa sängyssä vierähtää pidempään.

vieras, minäkin
Olen aina tarvinnut paljon unta ja uni on minulle stressin purkukeino. Rakastan nukkumista! Nukun arkisin noin 8h ja se on liian vähän. Tarvitsen jossain välissä viikolla työpäivän jälkeen torkut, että jaksan loppuviikon. Viikonloppuna saatan nukkua helposti jopa 13h ja päiväunet päälle. Ehkä 10h on minulle optimaali. En ole kokenut koskaan nukkuneeni liikaa!

....
Viikonloppuisin saatan nukkua lähes kellon ympäri, mutta arkena pitää pärjätä 4-8 tunnin yöunilla. Nukun arkisin tosi huonosti, heräilen ja valvon yöllä, mutta onneksi vapailla saa sitten levätä.

Miuski harmailee
Mulle paras olisi 8h/yössä ja viikonloppuna yhdet parin tunnin päikkärit. Tällä pysyn hyvin kuosissa. Hektinen elämä näkyy pian unissa ja yöunet vähenee. Saan unenpäästä kiinni, mutta herään aikaisin. Päiväunet eivät onnistu siinä kohtaa, vaikka olis aikaakin. Nyt just mennään hektisesti - viime yönä unta hätäset 7h eikä toivoakaan ehtiä päikkäreille. Jospa ensi viikonloppuna vähän pystyis tasailla ja sit pääsiäisenä jo nukkuis kunnolla. Toivoa sopii :)

Yhteistyössä