G: Kenen lapsuuteen EI kuulu yhtään ikävää muistoa, johon liittyy alkoholi?

  • Viestiketjun aloittaja siru
  • Ensimmäinen viesti
siru
Tuosta lapsuusajan pelottavin muisto -ketjusta heräsi mieleeni tämä kysymys. Mua oikeesti itkettää, kun mä ajattelen, miten hirveitä asioita jotkut on saanu lapsuudessaan kokea, useimpiin on liittynyt alkoholi.

Meillä vl-perhe, eli alkoholia ei käytetty lainkaan. Ikävimmät muistot liittyy tosin uskonnolla pelotteluun - helvettiin ja piruun ym.
 
itse raitis
Olen alkoholistin lapsi - mutta en alkoholistiperheen lapsi - eikä minun muistoissani alkoholia juurikaan ole. Silloin juominen pysyi vielä melko hyvin hanskassa ja hei kaikkien muidenkin vanhemmat joi saunakaljat ja ruokaviinit. En minä osannut nähdä että meillä juodaan vähän enemmän.

Sitten kun tuli se aika että juotiin vieläkin enemmän en enää asunut kotona.
 
Vaikka alkoholi oli erittäin tärkeä mun isälle, ei mulle silti jäänyt mitään kauheita muistoja joihin viina olisi liittynyt. Aika hyvin se ongelmaisempi juominen lapsilta salattiin, sinänsä meidän onneksi. Eli vastaan :wave:
 
Nana
Ei yhtään. Minä en ole koskaan, edelleenkään, nähnyt vanhempiani humalassa tai edes hiprakassa. Meillä ei ole alkoholia kulunut kotona koskaan enempää kuin saunakaljan verran ja se pätee omassa perheessäkin. :)
 
äiti
Vaalitettavasti useampikin ikävä muisto lapsuudesta johon liittyy alkoholi. Ja meidän perheessä se ei ollut ongelma mut sitten kun juhlittiin, juhlittiin kunnolla, lapset mukana. Oi ihana 80-luku...
 
Qaz
Ei meillä kotona alkoholi aiheuttanut ongelmia, mutta naapurin akka sai uuden naaman aina silloin tällöin. Sitten, kun sen ukko sammui, niin se tuli verisenä meille soittamaan poliisit. Silloin kun oli vain lankapuhelimia.

Poliisit sitten tulivat ja hakkasivat sen ukon paskaksi.
 
Kauheeta juu lukea mitä joutuneet kokea :'(

Minulla ei ainuttakaan, onneksi.
Näin yhden kerran lapsuudessa pienessä ilosessa hiprakassa kun olin n.13v ja toinen kerta oli kun olin 19v.

Koskaan ei kännissä ole ollut, ainakaan että olisin sen nähnyt.
 
Qaz
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Ei meillä kotona alkoholi aiheuttanut ongelmia, mutta naapurin akka sai uuden naaman aina silloin tällöin. Sitten, kun sen ukko sammui, niin se tuli verisenä meille soittamaan poliisit. Silloin kun oli vain lankapuhelimia.

Poliisit sitten tulivat ja hakkasivat sen ukon paskaksi.
Se mäiske, mikä lihan tummumisesta tulee on kamalaa kuultavaa.
 
:wave:
Yhtään ikävää muistoa ei liity. Isä otti ehkä kerran vuodessa hienon humalan (yleensä oltiin isolla porukalla jossain reissussa) ja sillon me saatiin veikan kanssa pelata pelikoneita ihan himona ja isä teki tavallisesta poikkeavampia taikatemppuja :D Äiti ei juonut eikä juo vieläkään lainkaan. Syynä tähän mummini, joka vetää senkin edestä - on aina vetänyt. Joskus muistan oikeen odottaneeni sitä, että isä ottaa mökillä "pari" kaljaa ja pelataan korttia yöhön asti, se oli sellasta jännää ja spesiaalia aina. Silti turvallista
 
:wave:
Jälkeen päin ollaan veljen kanssa tajuttu, että joskus kun oli kylässä vieraita (olimme silloin jo 12-15 vuotiaita vanhemmat sekä vieraat nauroivat aika paljon. Tosiaan vasta parikymppisinä tajuttiin, että naurua on ehkä vauhdittanut muutama lasi viiniä :D
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
meillä ei juotu alkoholia saunaolutta lukuunottamatta. kerran olen nuorena nähnyt isäni humalassa. halaili koiraa eteisessä :D
Halaili koiraa humalassa? Tavallaan humalassa potkitaan koiria.

Ettei isälläsi olisi vain salaista menneisyyttä? Onko hänellä wanhoissa kuvissa pulisongit ja korvien päälle ylettyvä tukka?
 
meillä
alkoholin käyttö oli hyvin kohtuulista. Mun tai sisarusteni nähden joivat lähinnä ehkä konjakit hyvän aterian päätteeksi ja juhlissa sen kuohuviinimaljan ja ehkä 1-2 juomaa. Oli meidän juhlissa (esim. 50 v, rippijuhlat, meidän lasten häät) normaalisti alkoholiakin tarjolla. Muistan että äitini siskon mies oli perso viinalle.

Lomamatkoilla ulkomailla muistan että saattoivat ottaa 1-2 drinkkiä joka ilta. Mutta olin jo koululainen kun tuommoisen muistan.

Eka kerran näin pikkaisen huppelissa, kun olin jo 18 v. Oltiin siis etukäteen sovittu että tuun autolla hakemaan heidät pikkujouluista. Kävivät siis kyllä joskus aikuisten juhlissa, pikkujouluissa ym. mutta silloinkaan ei oltu ainakaan kovin pahoissa krapuloissa aamuisin.

Ei uskonnollista taustaa.
 

Yhteistyössä