G;Kamalin kipu mitä olet tähän asti elämässäsi kokenut?

  • Viestiketjun aloittaja MINÄ
  • Ensimmäinen viesti
sori mut
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Kakkosen synnytys ambulanssissa, sappikohtaus, migreeni ja ison selkäleikkauksen jälkeinen kipu. Noista on vaikea valita pahinta.
Hmmm... sun profiilissa on kauheesti sinisiä karkkeja ja sininen väriaine aiheuttaa migreeniä, sanoi muuan lääkäri mulle kerran. No, koristeenahan nuo ovat piparitalossa, mut oli pakko sanoa:)

 
Kipushokista
ns. kipushokki on pahin fyysinen tuska jonka olen kokenut. Luomusynnytys ei vedä vertoja sille valtavalle, kaiken ylittävälle tuskalle jota tunsin kipushokissa ollessani.
Jokin varmaan sattui sinuun kovasti kun koit kipushokin, mutta kipushokki itsessään ei satu, päin vastoin.

Kipushokki on sellainen shokkitila joka vie kivun tunteen hetkellisesti kokonaan pois. Se laukeaa nimensä mukaisesti silloin kun ihmiseen sattuu liikaa. Yleensä kipushokkiin siirtymisen hetkellä ihminen myös pyörtyy hetkeksi.

Tietäisiköhän kukaan onko kipushokissa jälkivaikutuksena jatkuva matala verenpaine?
 
"Vieras"
Kaksi synnytystä takana, molemmat luomusti, muutamia murtumia yms. Mutta voiton näistä vie kuopuksen synnytyksen aikana, taistelu ponnistamista vastaan. Synnytys oli todella nopea ja alkoi rajusti. Supistukset ei kuitenkaan ollut niin pahoja, kuin se että paniikissa pidätteli sitä ponnistamista.
 
kortisonipiikin runnominen polveen, jossa synnynnäinen epämuodostuma ( sisällä siis, polvi näyttää ihan normaalilta)

epiduraali notkoselkään, samalla reissulla kovakouraisen lääkärin tekemä ompelu

ilmavaivat sektion jälkeen, en olisi uskonut että pieru voi sattua niin hirveästi!!!!!!!!!!!

valtimoverikoe ranteesta

sokin hälvettyä kipu, kun työkaveri iski oven auki niin että kahva upposi rutisten kyljen sisään...
tunsin, miten kylki antoi periksi ja seuraus oli mahtavin koskaan näkemäni mustelma. ei murtuneita kylkiluita, kumma kyllä!
 
"vieras"
Ranteen reponointi.

Päihittää kaikki muut kokemani kivut ihan mennen tullen. Lääkärismies kannusti minua toimenpiteen jälkeen, kestin kuulemma hyvin, kun en pyörtynyt kertaakaan.
 
Liitoskivut synnytyksen jälkeen (ilmaantuivat vasta silloin, raskauden aikana ei tietoakaan moisista..) sekä imetys. Liitoskivut jatkuivat pitkään enkä saanut ekoina päivinä liikutettua jalkoja mitenkään päin ilman kipua, mutta tuo imetys sattui pistävästi vauvan joka imulla niin prkleesti että itkin ja huusin kun sitä yritin - myös tissikumin kanssa -.- ja oli vielä 2,5kg vauvakin että ei mikään iso imuri.. Ihan kuin olisi jotain hermoa imetty tissin sisuksista, jostain selkärangasta saakka..
 
hmhm
1. Munuaistulehduksesta johtuva selkäsärky

2. Viisaudenhampaiden poistoista johtuva särky. (revittiin neljän päivän sisällä kolme) Kipu oli aivan kaameaa monta viikkoa.

3. Luomusynnytys
 
avulias
eka synnytys käynnistettiin ja luulin et se on jotain kamalaa, sit kolmas leikattiin sektiolla ja se kipu vasta oli ihan hirvee kunnes sain SAPPIKOLIIKIN!!! se oli jotain järkyttävää, mä luulin oikeesti kuolevani ;(
 
leikkauskipu
Leikkauksen jälkeinen kipu oli pahin. Onneksi kesti vain hetken ennen kuin kipulääke alkoi vaikuttaa, mutta sitä ennen näin kirjaimellisesti tähtiä :(

Myös supistukset olivat kipeitä epiduraalia odotellessa. Itse synnytys ei ollut niin paha, vaikka epiduraalin vaikutus ehti lakata.
 
"Sirkkeli"
En voi laittaa järjestykseen:

Muutama päänsärky on ollut sitä luokkaa, että olen luullut/toivonut kuolevani.
Mahakrampit. Aivan järkkyjä jalat alta, kuolema tulee kipuja.
Synnytys. Siis ne supistukset, selkäkipu ja häntäluun murtuminen. Ja se häntäluukipu kesti kauan. Tosi kauan.
 
vvvvvvvvvvvvvv
Kyllä synnytyskivut on olleet pahimpia vaikka on minulla pari kertaa ollut niin kovat mahakrampit vatsataudissa tms. että meinannut taju lähteä, mutta vastaan silti, että synnytystuskat.
 

Yhteistyössä