G: Juhannusmenu

nora
*salaattia uusista perunoista(ihan niistä pienimmistä,laitetaan kokonaisina sinne)
*grillimakkaraa
*grillattua maissia
*pekoni herkkusieniä
*hampurilaisia
*mansikkakakku
 
tytteli
Perunasta salaatia itse: keitä ja kuori jäähtyneet potut, laita kastike, anna maustua, nauti grillimakkaran ja grillibroiskun kera+vihree salaatti ja kylmä olut!
Kastike1) oliiviöljyä, sitruunankuorta tai valkosipulisilppua, punasipulia,persiljaa reilusti, suolaa maun mukaan.
Helppoa jos ei jaksa pähkäillä.
 
olio
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
*salaattia uusista perunoista(ihan niistä pienimmistä,laitetaan kokonaisina sinne)
*grillimakkaraa
*grillattua maissia
*pekoni herkkusieniä
*hampurilaisia
*mansikkakakku
meillä on kans joskus kokeiltu noita täytettyjä ja pekoniin käärittyjä herkkuseiniä..mutta niistä tuli ihan lötköjä, en tykänny eikä mieskään! mitenhän sais hyviä vai onko ne teilläki sellasia ällöjä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Mä en tiiä ihan koko menua, kunnei olla kotosalla, mutta jotakin tälläistä:

- uudet potut
- silliä
- tuoresalaattia
- perunasalaattia
- pihviä&makkaraa
- patskua
- jälkkäriksi mansikkakakkua :p
Patskua??
 
plm
Mä ajattelin torstaille jauhelihatäytteisiä tortilloja, perjantaina kavereiden kanssa ruokaa raclette-grillillä ja lauantaina syön varmaan jotain normaaliruokaa esim kasvissosekeittoa.
Sunnuntaina Ikeaan, ruokailu sillä reissulla.
 
Syödään aattona lounaaksi uusia perunoita, smetanasilliä ja savukirjolohta ja tietysti fetasalaattia, illalla grillaillaan maissia, hunajahornetteja ja makkaraa. Juhannuspäivänä grillaillaan jossain vaiheessa nakki-lihapullavartaita ja pihvejä kera salaatin
 
- uusia perunoita & silliä
- grilliin ulkofilettä ja makkaroita
- savukalaa
- lämpimiä kasviksia
- tuoresalaattia
- karjalanpiirakoita & munavoita
- riisirieskaa
- voileipäkakkua
- juustokakkua
- kaikkea pientä purtavaa: karkkeja, sipsejä, dippiä ja jne..
 
Minulla on ihan menu miettimättä, mennään huomenna kotiin ja pe-aamuna pitäisi nopeasti käydä kaupassa, ellen sitten huomenna illalla vielä piipahda. Sushia piti alunperin olla, muttei maltettu odottaa vaan syötiin sitä jo täällä äidin luona.

Jos sää sallii, olisi varmaan grillaaminen paikallaan. Pihvejä, salaattia eli semmoista melko perusjuttua.
 
josimix
meillä on kans joskus kokeiltu noita täytettyjä ja pekoniin käärittyjä herkkuseiniä..mutta niistä tuli ihan lötköjä, en tykänny eikä mieskään! mitenhän sais hyviä vai onko ne teilläki sellasia ällöjä...
Laita tavallisen tuorejuuston sijaan Koskenlaskija-sulatejuustoa. Niitä on eri makuja ja pysyy suht kiinteenä. Eli ei valu kaikki lautaselle, ku leikkaat sienestä palasen :)
 
"Blushing"
Perjantaina tätä: http://www.maku.fi/resepti/parsaa-possukaarossa
Lauantaina tätä: http://www.nelonen.fi/ohjelmat/sokkokokki/reseptit/grillattua-lohta-ja-latva-artisokkaa Tosin lisäksi paistan vielä messiin vuohenjuustoa :)

Jälkkäriksi tehdään, jos jaksetaan, ihan banaanipirtelöä. Se on mun herkkua :p
 
Meillä:

-Uusia perunoita
-vihannesvartaat
-rosmariini-nautakyljykset
-sipulilihavartaat
-jauhelihakebakot (omalla reseptillä)
-perunanyytit
-herkkusieniaurajuusto herkut
-grilliin myös anasta

-broiskusalaatti ja jokin muu lämminsalaatti
-tuoresalaatti

-katkarapupiirakka ja lihatasku

-marjapiirakka ja muurinpohjaletut kermavaahdolla


Jotain tämmistä olis.
 
"Piipi"
Meillä huomenna lihacurrya ja basmatiriisiä sekä fetasalaattia ja naan-leipiä. Juhannuspäivänä grillataan mitä kukin haluaa eli varmaan makkaraa, maissia, kasviksia, lihaa, perunanyyttejä...
 

Yhteistyössä