G; Jos saisit valita, olisiko ainokainen lapsesi tyttö vai poika?

  • Viestiketjun aloittaja mailea
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
No tyttö tietenkin. Ihana katsoa kun oma tytär kasvaa leikkien samanlaisia leikkejä kun minä pienenä.
Tämä on juuri se asia miksi toivoin poikaa. Olen itse naisena jo kokenut nämä jutut joten pojan saaminen on ollut huippujuttu, päässyt sisään aivan uuteen maailmaan :) Joten vastaus on poika!
 
minä
molemmat löytyy kotoa mutta jos vain yhden olisin saanut niin kyllä se on tyttö, itsellä jo vähän vanhemmat lapset 17v poika ja eihän meillä kauheasti ole yhteistä ei halua tulla mun kanssa mihinkää pörrää kevarillaan kavereiden kanssa ja väliin on päiviä että nähdään vilaukselta, tyttö taas 16v ja mennään nytkin yhdessä kesällä kahdeksi viikoksi kreikkaan kaksistaan (poika ei halunnut lähteä yllätys), käydään yhdessä shoppailemassa, elokuvissa, syömässä yms. uskon että kun lapset on aikuisia sama tilanne
 
Mama the strange
Nuorempana toivoin tyttöä. Nyt mulla on yksi poika, enkä vaihtaisi tyttöön mistään hinnasta. Nykyään lähinnä ärsyynnyn monista tytöistä... voi elämän kevät sitä kieroilua ja nipotusta jo pikkulapsesta tyyliin "oon sun kaa, jos ei olla Marin kaa"... "sun kaa ei olla, jos sulla ei oo vaaleenpunasia vaatteita" argh... joo tiedetään ei kaikki tytöt oo sellasia mutta tarpeeksi monta tollasta sattunut mun tielleni.

No jos nyt olisin raskaana, niin ihan sama ois, kumpi tulis. Olis tyttövauvakin ihana (ihania vaatteita nam)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Nuorempana toivoin tyttöä. Nyt mulla on yksi poika, enkä vaihtaisi tyttöön mistään hinnasta. Nykyään lähinnä ärsyynnyn monista tytöistä... voi elämän kevät sitä kieroilua ja nipotusta jo pikkulapsesta tyyliin "oon sun kaa, jos ei olla Marin kaa"... "sun kaa ei olla, jos sulla ei oo vaaleenpunasia vaatteita" argh... joo tiedetään ei kaikki tytöt oo sellasia mutta tarpeeksi monta tollasta sattunut mun tielleni.

No jos nyt olisin raskaana, niin ihan sama ois, kumpi tulis. Olis tyttövauvakin ihana (ihania vaatteita nam)
Osaa ne pojatkin olla melko riiviöitä, pillua huudellaan toisille, ennenkuin edes tiedetään mikä se on
 
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kun mun ainokaisen ON poika. Musta myös pojan ja äidin suhde on hieno. Monesti vain murrosiässä molemmin puolin säikähdetään ja etäännytään. Mutta juuri siinä kasvuvaiheessa äiti on pojalle todella tärkeä. Mulla on ystäväpiirissä pari äitinsä murrosiässä menettänyttä miestä ja sitä naiskontaktin hakua!! Siis ei vain parisuhde/flirtti/iskemismielessä, vaan sellainen jatkuva naisen huomion kaipuu.

Joten jos ainokaisenne sattuu olemaan poika, älkää antako sukupuolen hämätä. Vaalikaa ja kasvattakaa sidettä ja yhteyttä. On hankalaa kun lapsi on murrosiässä, mutta kantaa hedelmää myöhemmin.
Murrosika ei olekaan se ongelma, vaan se etta aikuisialla monet pojat vieraantuvat ja etaantyvat aideistaan. Varmaankin koska vaimo ottaa sen tarkeimman naisen paikan.
Mitä sitten, että pojan elämässä paikan ottaa vaimo? Eikö se ole pääasia että lapsi on onnellinen? En minä ainakaan ajattele että voi kun tuo poikani pysyisi helmoissani hamaan tulevaan asti. Aika ahdistava ajatus tuo että lapsi ei saisi vieraantua ja etääntyä.
 
vieras
Tyttö. Ja ihan siksi kun mun ainokainen on tyttö. Jos mulla olisi poika, niin voisi olla että ajattelen eri lailla ja valitsisin pojan. Oikeestaan ihan sama, kunhan lapsi on kaunis/komea.
 
miu
olin kerran saunaillassa jossa kaikilla naisilla oli vain poikia. Otin keskustelun; eikö teitä harmita kun ei ole sitä tyttöä ? Tuli yhdestä suusta : EI !
Tytöt kuulemma veemäisempiä murkkuna ( totta ainakin meidän perheessä )
Mulla ihana poika ja en tyttöön vaihtais ! On hömppäystä, huumoria ja semmosta elämisen makuista meininkiä josta nautin. Mutta tottahan se typykkäkin yhtä rakas olisi !
 
"mamma90"
Tytön halusin ja sen myös sain. Nyt neiti on 1v 6kk ja oikein äitin prinsessa. Toisen lapsen haluaisin koko sydämestäni, en pelkästään tyttärelle leikkikaveriksi vaan tuntuu vaan siltä sydämessä ja jää kyllä asia kaivelemaan jos en toista saa. Mutta kaikkemme yritetään ja loppuun asti taistellaan :) Toisen lapsen sukupuolella ei olisi väliä. Mutta jos vain yksi pitäisi valita niin sitten se olisi tyttö, koska tuntuu että välit voisivat olla paljon läheisemmät ja olisi äiti-tytär suhde voisi neidin kanssa tehdä tyttöjen juttuja. Mun mielestä pitää olla vähintään se yksi prinsessa ja en vaihtaisi kyllä tyttöä poikaan.
 
"Liila"
Tyttö. Tytön kanssa voidaan tehdä yhdessä kaikkia ihania naisten juttuja. Käydä kylpylöissä, kampaajalla, shoppailemassa. Saan väkerrellä kampauksia. Tytöt ovat yleensä läheisempiä äidin kanssa, myös aikuisena. Yleensä tyttöjen äidit saavat nauttia enemmän lapsenlapsistaan. Pojat eivät niin välitä pitää yhteyttä kotiinsa.

Itse olen äitini kanssa erittäin hyvä ystävä. Käymme yhdessä lomareissuilla ja tanssimassa. Voimme puhua kaikesta mahdollisesta. Toivoisin samanlaisen suhteen omaan tyttäreeni sitten kun hän on aikuinen.

Unelmani toteutui. Sain esikoiseksi haaveilemani prinsessan. Tulihan se poikasin sitten miehelle metsästyskaveriksi. Ei siellä ole juuri äitiä kaivattu. Hyvä näin.
 
"mie"
Aika vaikea olisi valita, molemmissa on ihanat ja myös ne kamalat ;) puolensa. Mulla siis on sekä poika että tyttö. En kyllä ymmärrä alkuunkaan noita "pitää olla prinsessa"-kommentteja, ehkä siksi kun meidän neidistä ei tekemälläkään saa prinsessaa, peppi pitkätossu osuu lähemmäksi. Kampauksiakaan ei tarvitse väkertää, kun tyttö ei alkuunkaan tykkää edes siitä, että tukka on ponnarilla. Yhtä läheiset ja kiinteät välit on ainakin vielä molempiin lapsiin, enkä näe syytä miksi tämä asia muuttuisi kun kasvavat.
 

Yhteistyössä