G:jos kävisi vahinko ja tulisit raskaaksi suunnittelemattomasti, niin mitä tekisit?

Mulle asia olisi erittäin vaikea, sillä en enää saisi tulla raskaaksi. Mulla olisi suoraansanottuna kuolema vaarana kummallakin. Olen "joutunut" tämän takia sterilisaatioon :'( eli lähes 100% varmuudella en tule enää raskaaksi. Jos kuitenkin tulisin niin siltikin keskeytys tulisi olemaan raskas päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
En mä raskautta keskeyttäisi, mutta en liioin antaisi sellaista vahinkoa tapahtua.

joo paitsi vahinko ei tule kello kaulassa, raskaaksi voi tulla jopa ehkäisystä huolimatta, jopa vaikka olisi tehty sterilisaatio!

Alkuperäinen kirjoittaja nuunuu:
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
En mä raskautta keskeyttäisi, mutta en liioin antaisi sellaista vahinkoa tapahtua.

joo paitsi vahinko ei tule kello kaulassa, raskaaksi voi tulla jopa ehkäisystä huolimatta, jopa vaikka olisi tehty sterilisaatio!

Juu totta tuokin. Samoin joku jo mietti raiskaustakin. En ajatellut asioita noin pitkälle kun en osaa kuvitella tuota tilannetta. Siis miehen kanssa yritettiin monta vuotta lasta ennen kuin tärppäsi, niin ei osaa edes kuvitella että estoista huolimatta joku toinen raskautuu.

No mutta jos näin kävisi, niin kyllä meille vielä yksi lapsi lisää mahtuisi :) .

Minulle on tehty sterilisaatio klipseillä, eli lapsilukumme on täysi, mutta jos tulisin silti raskaaksi, ottaisimme lapsen ilolla vastaan. (välillä jopa toivon, että sellainen ihme tapahtuisi, vaan epätodennäköistähän se on kuitenkin)

En. Paitsi jos olisi omalle terveydelleni todella vaarallista, tai lapsen terveydelle tms. Mutta sen jälkeen kun esikoinen syntyi, en ole pystynyt ajattelemaankaan aborttia omaksi ratkaisukseni (juuri) missään tilanteessa.

Hmm..Tämän hetkiseen elämäntilanteeseen ei oikein vauvan kannattaisi tulla. Mutta lapsiluku ei ole täysi joten todella hartaasti harkitsisin että mitä tekisin. Mutta jos elämäntilanne olisi toinen (siis parempi) niin saisi tulla vaikka lapsiluku täynnä olisikin.

Tällä hetkellä en osaa kuvitella muuta kuin että sitten meille tulisi toinen lapsi ( juu, että tervetuloa vaan :heart: ), olisi ihan toivottua. Ja varmaan meille sitten tulisi niitä useampiakin, sillä ensimmäisen saaminen oli senverran pitkä projekti, että jos lapsi vaan ilmottaisi tulostaan, olisin varmaan ihan onnessani, vaikka olisikin ns."vahinko".

kolmas oli yllätysvauva, sai alkunsa ehkäisystä (kierukka) huolimatta. Abortti ei ollut meille missään vaiheessa vaihtoehto, vaikka tieto tulevasta vauvasta olikin vähintään shokeeraava. Odotusaikana totuin itse asiaan, mies oikeastaan vasta vauvan synnyttyä. Emmekä pois tuota ilopilleriämme antaisi, emme ikinä! :D Nyt miehelle tehty vasektomia ja jos meille taas kävisi samoin, olisi kyseessä jo maailman ties kuinka mones ihme. Vaan emme siltikään aborttia kyllä voisi tehdä.

Pitäisin vauvan. Vaikka olen 2v:n ja 4,5kk:n yh. Ehdottomasti pitäisin! :heart:

Eikä se edes ole sanomatta selvää, että raskaus sujuis loppuun saakka ongelmitta.. Itselläkin kipeä km takana.

Jos sterilisaatiosta huolimatta raskaaksi tulisin niin varmasti sen annettaisi jatkua mutta sen jälkeen saisivat poistaa kohdunkin. Koska sterilisaation tein lapsiluvun täyttyessä

:wave: raskausviikolla 28 täällä!Neljännen jälkeen miehelle tehtiin vasektomia ja varmuudeksi käytimme vielä kumiakin! :o
Olihan se shokki saada tietää,että olen raskaana ja vielä viides lapsi perheeseemme syntyisi,mutta en olisi pystynyt tuota "sitkeetä sissiä" tappamaankaan,täytyy hällä olla kova halu syntyä meille! ;)

Yhteistyössä