G: Ensimmäinen, se oikea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Eli kuinka monelle teistä se ensimmäinen on ollut myös se oikea?

Enkä tarkoita tällä pelkästään sitä, että sinä itse olisit löytänyt ensimmäisessäsi sen oikean. Vaan myös sitä, olitko sinä kumppanillesi se ensimmäinen ja oikea?

Olemme toisillemme ensirakkaudet. Seurustelusuhteita oli teininä molemmilla, mutta niistä suhteista rakkaus oli kaukana.

Enhän minä voikaan _tietää_, onko mieheni juuri oikea minulle, mutta minusta _tuntuu_ siltä ja luotan vaistooni. Tähän mennessä (seurustelua takana 14 vuotta) ei ole tullut mieleen vaihtaa kumppania, koska siihen ei ole ollut pienintäkään syytä.

Koskaanhan ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan, mutta nyt tuntuu tältä. Ja toivon, että sama tunne kantaa elämän loppuun saakka.

Olen seurustellut vain yhden kanssa. Hän on ollut aviomieheni jo reilut 20 vuotta. Enkä ole muita kaivannut, miksi olisin ?

Edelleen on hauskaa yhdessä ja onni kukkii aina välillä. Nautimme toisistamme yhä. Siis ekankin kanssa voi onnistaa !

Mieheni väittää, että olen hänen esimmäinen rakkautensa! Itse en valitettavasti voi sanoa samaa, mutta suurin rakkauteni hän kyllä on. On oltu yhdessä 24 vuotta ja olemme edelleen erittäin rakastuneita molemmat. Toki miehelläni oli ollut suhteita ennen minuakin, mutta koko ajan kun on oltu yhdessä hän on sanonut, että vasta minuun rakastui. Voihan hän huijatakin, mutta en oikein keksi miksi niin tekisi :) Itse olin tavatessamme 19 v ja mieheni 21 v. Nyt ovat lapsemme tuon ikäisiä.. Aika menee niin kovin nopeasti!

Minulla on sellainen käsitys, että miehelläni ei ollut ketään ennen minua ja hän sentään oli 36-v kun mentiin naimisiin. Hän asui täsä samassa talossa missä nytkin asutaan äitinsä ja isäpuolen kanssa, teki töitä ma-su.

No, eipä mullakaan pahemmin ketään ollut. Joitain poikia oli ammattikoulun aikoihin kun asuntolassa asuttiin ja kirjeenvaihtoa harrastin muutaman pojan kans joita en kuitenkaan ees koskaan tavannut.

Me ollaan oltu naimisissa jo 22-vuotta eli kyllä hän sitten oli se suuri rakkaus ikäerosta huolimatta.

Et tietenkään osaa kaivata muita, kun et paremmasta edes tiedäkään.

Sinulla on ehkä käynyt moukan tuuri. Mutta moni joka jää ensi""rakkautensa"" luo tulee hakatuksi ja nöyryytetyksi ja siltikin luulee että juuri näin asioiden kuuluukin mennä. Kannattaisi todellakin hankkia vähän elämänkokemusta, se auttaa parisuhteessakin.

Omassa tuttavapiirissäni monikin nuorena seurustelemaan alkanut pariskunta oli vielä alle kolmikymppisenä sitä mieltä, että olivat heti tavanneet sen oikean ja ovat niiiiin onnellisia.

Kymmenen vuotta myöhemmin melkein jokainen näistä pariskunnista on eronnut.