Se Oikea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sakari6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sakari6

Vieras
Olen vakaasti sitä mieltä, että utopistinen käsite ”Se Oikea” tulisi mitä pikimmin heittää romuksi. Sellainen henkilö on olemassa huomattavasti epätodennäköisemmin, kuin ”Se Väärä”. Tämän viimeiksimainitun näet jopa tunnistaakin helpommin.
Monesti kuulee sanottavan, että sen tietää, kun Se Oikea tulee vastaan. Monet myös odottavat sitä tapahtuvaksi ja siinä odotellessaan elevät sitten jos jonkinlaisissa suhteissa, kun yksinkään ei oikein viitsi, eikä voi, olla.

Eikä tiedä. Sen oikean hahmo muodostuu loppujen lopuksi ihan muusta, kuin ensihuumasta, hullaantumisesta, jalkojen alta-katoamisesta, tähtisateesta, tai maan järkkymisestä, joskin kaikki nuo voivat toki olla - ja ovatkin - sysäyksenä rakkauden alulle. Mikään niistä ei kuitenkaan yksin riitä, vaan kaikki ne ennemmin tai myöhemmin pikkuhiljaa katoavat. Vain rakkaus on se, joka pysyy ja kasvaa yhdessä kiintymyksen myötä, ja joka myös kestää vuodesta toiseen.

Ensihuuman ja ihastumisen kadotessa on suuri houkutus alkaa etsiä uutta tunteiden herättäjää, jonka kanssa pyritään kokemaan taas ne suuret tunteet, kunnes nekin katoavat, jolloin taas etsitään uusi, jne. Lopulta ollaan ehkä niin vanhoja, ettei enää jakseta, tai sitten on viimein opittu rakastamaan.

Rakkkaus on kuin onkin ikuista. Huumat ja humaukset eivät ole. Se Oikea on juuri se, ketä tahdot rakastaa ja kenelle rakkautesi antaa, sillä rakkaus on antamista, eikä saamista. (Vitsinvääntäjät älkööt vaivauko kommentoimaan.). ”Rakastan sinua, mutta…” -lause antaa jo ymmärtää, ettet rakasta kuitenkaan, et ainakaan oikein. Rakkaus ei ole ehdollista, eikä se kysele, mitä ja kuinka paljon itse saan, vaan kuinka paljon voin toiselle antaa.

Lainaus

”Rakastan sinua, mutta…” -lause antaa jo ymmärtää, ettet rakasta kuitenkaan, et ainakaan oikein.

Niinpä eli se, jota rakastaa ei näe rakkautta, koska sitä ei anneta hänelle oikein eli siten, miten hän sitä haluaisi saada.

Tämä ei kutenkaan tarkoita sitä, että toinen osapuoli EI RAKASTAISI vaan, että hän osoittaa rakkautensa "omalla tavallaan" eikä vastaanottaja sitä halua sillä tavalla vaan jollain omalla tavallaan. Ts, jos toinen ei muutu niin joko erotaan tai opitaan NÄKEMÄÄN sen toisen ihmisen tapa osoittaa rakkautta.

Itse kannatan, että ei erota vaan opetellaan hyväksymään toinen sellaisena, kun hän on ja OPITAAN NÄKEMÄÄN toisen TAPA RAKASTAA. Ja opitaan arvostamaan tätä toisen tapaa rakastaa.

Minä löysin sen oikean. En ole näitä "pakko seurustelijoita", jotka eivät osaa olla yksin. Mieheni ei tosin ole sellainen, kuin aluksi luulin sen oikean oleva, eli pitkä, tumma, harteikas yms. Tumma hän on kyllä ja melkein mittaiseni, hartiatkaan eivät ole ladonovet, tosin leveämmät kuin minun.

Yleensä ihminen kuitenkin huomaa viim. kuukaudessa, viihtyykö toisen seurassa oikeasti ja jos ei viihdy, niin ei minun mielestäni silloin kannata edes yrittää. Itselläni on näitä 3kk "seurusteluja" ollut menneisyydessä, nykyisen kanssa olen toivottavasti lopunikää.

Jos ihmiselle on olemassa "Vain Yksi Se Oikea", niin entä jos tämä "Se Oikea" asuukin Bengalissa tai Hokkaidolla eikä koskaan tiedä mitään Oikeastaan.

On lottovoittoa pienempi mahdollisuus tavata yli viiden miljardin ihmisen joukosta se "Yksi ja Oikea".

Kun tämän tietää, tyytyy nurkumatta "Yksi oiken ja varanumeroon"

niinpä lottovoittoja on monen kokoisia eikä sitä päävoittoa kannata norkoilla KOKO ELÄMÄÄ HAASKATEN vaan tehdä itse elämästään, minkä jo on saanut, se PÄÄVOITTO.

Alkuperäinen kirjoittaja hieno näkemys:
oletko siis joskus jättänyt itse jonkun ihmisen pulaan/hättän, jota olet itse sanonut rakastavasi ... tai kääntynyt jopa häntä vastaan?
En ole jättänyt ketään pulaan, en myöskään kääntynyt vastaan. Sen sijaan neljännesvuosisadan naimisissa olleena olen tullut edelläkertomiini päätelmiin. Olen vuosien varrella ihastunut, joskus hullaantunutkin, mutta onneksi välttynyt vakavilta seurauksilta. Tunteita tulee ja menee, rakkaus pysyy.

eli kaikille, joille olet sanonut "rakastavasi häntä" niin olet rakastanut oikein ja eronnut hyvissä väleissä.

Silloin olet jo saavuttanut todellisen lottovoiton elämässäsi eli olet onnistuneesti päättänyt ihmissuhteet, joissa olet rakastanut tai ainakin sanonut rakastavasi.

Onnea toiselle neljännesvuosisadallesi sen oikean kanssa. Sen todellisen rakkauden :)

sen verran täytyy täsmentää, etten näille parille ihastukselle ja hullaantumiselle ole sanonut yhtään mitään. He eivät ole edes tienneet turhista tunteistani:).

Olet siis ensimmäisesi kanssa naimisissa ja ollut kaidalla polulla 25 vuotta. Olet siis ihan puhtoinen pulmunen näissä asioissa. IIk kuinka ihanaa. Vai oletko jo ikämies ja avioliittosi jo mahdollisesti toinen.

puhtoisuus ja minä emme sovi samaan lauseeseen, ikävä tunnustaa:). Avioliittoni on peräti kolmas. Ensimmäisen tärväsin nuorena nulikkana (17v) itse, toisen pilasi toinen vaimoni. Vasta tämän kolmannen kanssa voin sanoa onnistuneeni viimeksi kuluneet 25 vuotta, mutta kuten näkyy, kouluja on jouduttu käymään.

Minä tunnen löytäneeni "sen oikean". =)
Joo nyt sanotaan etten voi sitä tietää, kun vasta sitten 80vuotiaana kun istun kiikkustuolissa ja olen elänyt pitkän elämän tämän miehen kanssa.
Mutta emme ole olleet vielä yhdessä kuin kaksi vuotta ja tunnen sen luissani ja ytimissäni että tässä se on, tunsin sen jo ensimmäisen kuukauden yhdessä olon jälkeen...huuma ei ole haihtunut vaikka arki on meidät tavoittanut.
Se on eriasia sitten se, tuleeko meille jostain syystä jossain vaiheessa elämäämme ero. =( Sitä en todellakaan toivo, mutta eihän sitä voi ikinä tietää.Luulen vain, että jos noin ikävästi käy niin se on sitten minun osaltani se oikean metsästys turhaa sillä se olisi ollut juuri tämä ihana mies.

Muttamutta..miten sitten kun "se oikea" sattuukin olemaan naimisissa jo toisaalla?

Kuinka kertoa sen oikean nykyiselle omistajalle, että oletkin erehtynyt naimaan
MINUN sen oikean?? 8I

Ihmiselon ollessa pitkä, mahtunee siihen useampiakin oikeita.

Vähän niin kuin neljä vuodenaikaa, voisi ihmisillä olla parisuhteita.

Elämän kevätheila: Biletystä, matkustelua, vastuu-vapaata iloa.

Elämän kesäheila: Rauhoittumista, elämänsuunnan tarkistamista, perheen perustamista, vastuunkantoa.

Elämän syysheila: Luopumista pilteistä, oman elämän uudelleen haltuunottamista, hauskuutta tyyliin "rahaa on ja hevosella pääsee" eli sadonkorjuuta.

Elämän talviheila: Seestymistä, rauhoittumista, leppeää olemista, jälkipolville hyväntahtoista hymyilyä.

Ihmiset kehittyvät eritavoin ja on ihan selvää, että nuorina solmituissa liitoissa pari saattaa kasvaa eri tahtiin. Hyppy keväästä kesään saattaa toisella tulla parikymppisena, topisella vasta kolmekymmpisenä. Onnelisia, täydellisiä oikeita he, jotka samaan sykliin elävät. Keväästä talveen.

Elämän kesäheila: Rauhoittumista, elämänsuunnan tarkistamista, perheen perustamista, vastuunkantoa.

Siis miten tuo rauhoittuminen ja vastuunkanto liittyy esim. siihen, että aviottomia ja aviollisia lapsia syntyy juhannuksesta 9 kk myöhemmin eniten vuodessa eli maalis-huhtikuussa. Perheenperustaminen eli sikiäminen kyllä kuuluu aikaan. Rauhoittuminen ei siis niinkään.

pidetään yleensä hauskaa. Siitä nimitys "kesäleski" esim. ... eli syksyllä maksetaan hinta tästä kaikesta ........... yleensä kesäheilaa syyttäen kaikesta: "Se huono nainen .... minä hyvä mies".

...........sitä kutsutaan myös kotiinpaluuksi "häntä koipien välissä".

Näen jo sieluni silmissä, miten kaikki käy. "Paha nainen se ..... minä viaton pikkupoika".

"Muttamutta..miten sitten kun "se oikea" sattuukin olemaan naimisissa jo toisaalla"
Joo, tällaista sattuu, valitettavasti, mutta näissä tapauksissa on tyydyttävä Lähinnä Oikeaan, josta yllättäen kuoriutuukin täsmälleen Se Oikea. Tämän kylläkin huomaa vasta vuosien päästä:).

wikipedia:

Marilyn Monroe ja Tom Ewell
Metrotunnelin ilmavirta nostaa Marilynin hameenhelmat ilmaan.
Marilyn MonroeKesäleski (The Seven Year Itch) on yhdysvaltalainen komediaelokuva vuodelta 1955. Sen ohjaaja on Billy Wilder ja pääosissa esiintyvät Marilyn Monroe ja Tom Ewell. Tuotantoyhtiö on 20th Century Fox.

Newyorkilainen kustannustoimittaja Richard Sherman lähettää vaimonsa ja poikansa Maineen kesälomalle, jääden itse tekemään töitä kuumassa kaupungissa. Hän katselee halveksien ikäisiään perheenisiä jotka juoksevat hameiden perässä heti vaimon ja lapsien hävittyä näkyvistä. Palatessaan kerrostaloasuntoonsa hän tapaa aulassa vaalean 22-vuotiaan televisiomallin, joka on vuokrannut yläkerrasta huoneiston.

Sherman tutustuu yläkerran tyttöön ja huomaa tuntevansa vetoa tätä kohtaan. Kuvitelmissaan hän viettelee tytön maailmanmiehen elkein. Sherman kutsuu naisen asuntoonsa juomaan drinkkejä ja kuuntelemaan klassista musiikkia, mutta hänen kömpelö lähentely-yrityksensä päättyy katastrofiin. Tyttö ei ole asiasta millänsäkään vaan toteaa hilpeästi että "minulle käy näin yhtä mittaa", mutta Sherman joutuu moraaliseen paniikkiin tajuttuaan käyttäytyneensä juuri samalla tavoin kuin aiemmin halveksimansa kesälesket. Töissä hän lukee Seitsemän vuoden kutina -nimistä kirjaa jonka hänen yhtiönsä aikoo julkaista, ja jossa väitetään aviomiesten pettävän vaimojaan herkimmin seitsemän avioliittovuoden jälkeen. Sherman on ollut naimisissa seitsemän vuotta, joten hän uskoo saaneensa tämän syyhyn. Hän käy analysoitavana kirjan kirjoittajan tohtori Brubakerin luona, mutta laihoin tuloksin.

Shermanin ylivilkas mielikuvitus luo hänen mieleensä kauhukuvia. Hän kuvittelee, miten rouva Sherman saa selville hänen seikkailunsa nuoren blondin kanssa ja ampuu hänet hengiltä. Rauhoittaakseen omaatuntoaan hän uskottelee itselleen, että myös hänen vaimonsa saattaa Mainessa flirttailla komeiden miesten kanssa. Sherman alkaa kuitenkin kuvitella, että hänen vaimonsa pettää häntä heidän mainelaisnaapurinsa Tom MacKenzien kanssa. Kuvitelma pääsee valloilleen siinä mitassa, että kun MacKenzie pistäytyy yllättäen vierailulle Shermanin luo, tämä raivostuu ja kolkkaa hänet tajuttomaksi.

Kolkattuaan naapurinsa Sherman tajuaa oman typeryytensä. Hän päättää jättää taakseen kuvitelmansa ja yläkerran tytön ja lähtee siltä istumalta Maineen perheensä luo. Elokuvan lopussa Sherman juoksee katua pitkin kohti rautatieasemaa ja tyttö vilkuttaa hänelle ikkunastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sakari6:
"Muttamutta..miten sitten kun "se oikea" sattuukin olemaan naimisissa jo toisaalla"
Joo, tällaista sattuu, valitettavasti, mutta näissä tapauksissa on tyydyttävä Lähinnä Oikeaan, josta yllättäen kuoriutuukin täsmälleen Se Oikea. Tämän kylläkin huomaa vasta vuosien päästä:).

Näin on ja se huomaaminen on ihanaa ...... silloinkin/varsinkin kun niitä huomaajia on kaksi eli kaksi paria ovat huomanneet "että se oma kulta on se oikea kulta".

KAIKKI OVAT ONNELLISIA :))))))

Yhteistyössä