G: Ensimmäisiä oireita/ mistä tiesitte synnytyksen olevan lähellä?

  • Viestiketjun aloittaja ekakertalainen :)
  • Ensimmäinen viesti
ekakertalainen :)
Laittakaahan kokemuksianne, niin mä joutessani rv 39+ saan lueskella ja kuluttaa aikaani, kun vielä ei mitään oireita ittellä, ja kova olis hinku jo saada vauva syliin! :)
 
"mamma"
Minä ihmettelin kun housut kastu sen jälkeen kun olin käynyt WC:ssä. Menin uudestaan vaikka ei ollut hätä ja taas tuli vähän. Sitten huomasin ettei sillä ollut merkitystä ponnistelinko vaiko en, se oli lapsivettä mikä pienissä erissä valui housuun :D
Siinä menikin sitten 1½ vuorokautta ennenkuin sain lapsukaisen monen vaiheen jälkeen syliini.
 
ekakertalainen:)
[QUOTE="jaa";24848245]Ekalla kerralla lurahti pikkasen lapsivettä housuun. Siitä meni sellanen 10 tuntia ennen kun oli vauva sylissä. Kahdella seuraavalla kerralla alkoi supistuksilla.[/QUOTE]

Voiko lapsivettä tulla niin vähän, ettei sitä huomaa? Meinaan jos synnytys ei sitte käynnistykkään heti, ni onko vaarallista?
 
"jjj"
mä tiesin tokasta ja kolmannesta siitä, että limatulppaa alkoi tulemaan päivällä (neuvolatädin kovakouraisen tutkimuksen jälkeen) ja pikkuhiljaa kovenevempia supistuksia. illalla lähdettiinkin sitten synnyttään :)
 
ekakertalainen :)
[QUOTE="mamma";24848259]Esikoisen kanssa siitä kun supparit alko, meni 5h ja vauva oli sylissä.
Toisella alko kanssa supparit, sairaalaan ja 33min päästä oli vauva sylissä.[/QUOTE]

Tää ois aika ihanteellinen... kai! :D
 
"vieras"
1) Lapsivettä lattialle lammikko.
2) Kovat supistukset.

Molemmilla kerroilla meni noin 3-4 tuntia. Eli eipä sitä oikein mistään tiedä paljoa ennen. Jotkut sanovat, että ovat juuri nukkuneet edellisen yön hyvin ja olleet muutenkin levänneitä, siis kropan käskystä levänneet.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa";24848269]Lapsivettä voi lurahdella viimeisillä viikoilla, ei ole vaarallista.[/QUOTE]

Mulla on kyllä ollut eri käsitys. Siis että vuorokauden kuluessa käynnistetään lapsivesien menosta, jos ei muuten ala tapahtua. En tiedä, mitä tämä "lurahtelu" sitten olisi ja miten se olisi eri juttu ja ei aiheuttaisi vaaraa tulehduksesta??? Toki pieni reikä ei kaiketi haittaa ja voi umpeutuakin, mutta kyllä sekin pitää kontrolloida minusta. Olenko nyt väärässä?? En ole lääkäri saati kätilö.
 
"mamma"
[QUOTE="vieras";24848296]Mulla on kyllä ollut eri käsitys. Siis että vuorokauden kuluessa käynnistetään lapsivesien menosta, jos ei muuten ala tapahtua. En tiedä, mitä tämä "lurahtelu" sitten olisi ja miten se olisi eri juttu ja ei aiheuttaisi vaaraa tulehduksesta??? Toki pieni reikä ei kaiketi haittaa ja voi umpeutuakin, mutta kyllä sekin pitää kontrolloida minusta. Olenko nyt väärässä?? En ole lääkäri saati kätilö.[/QUOTE]

Jos kalvoon tulee reikä ja siis lapseen asti reitti auki (tulee lapsivettä) niin aina on infektioriski. Silloin pitää hakeutua hoitoon että tilannetta voidaan tarkkailla.
 
"Tansuli"
Mulla meni vedet molemmilla kerroilla. Sitä ennen ei ollut kummempaa. Molempien lasten kohdalla meni yli 1,5vrk vesien menosta ennenkuin lapsi oli sylissä, ekan kohdalla työläästi, toisen helposti.
 
"vieras"
[QUOTE="mamma";24848316]Jos kalvoon tulee reikä ja siis lapseen asti reitti auki (tulee lapsivettä) niin aina on infektioriski. Silloin pitää hakeutua hoitoon että tilannetta voidaan tarkkailla.[/QUOTE]

No niin eli tuo jonkun mainitsema "vaaraton lorahtelu" tulisi kuitenkin aina selvittää. Eli tulehdusriski on. Kiitos.

Ja ap:lle, enpä usko, että voi olla huomaamatta lapsivettä eli siis yleensä sitä tulee paljon. Mutta varmaan jokin poikkeuskin tästä löytyy ja joku tulee sen kertomaan.. Synnärillä helposti testitikulla näkevät, onko vettä vai vuotoa.
 
Esikoisesta supistelin kipeästi 4 yötä, jotka aina aamuntullen lakkasi kuin seinään. Viidentenä yönä menin sairaalaan ja sanoin, että tehkää jotain. Siellä puhkaisi kalvot ja vauva alkoi syntymään.

Toisesta lapsesta ei ollut niin mitään tuntemuksia, ei supistuksen supistusta. Aamulla klo 6 tuli ensimmäinen supistus, klo 10 olivat jo tiheitä (5-10 min väli) ja klo 16 syntyi vauva.
 
Minulla tuli lapsivedet kun olin vessassa ja sitä ennen ei ollut kun pieniä supisteluja. Siitä sitten sellanen 6 tuntia niin poika olikin maailmassa :)
Vaikka olikin nopea synnytys ekaks kerraks niin ei tullut edes repeämiä, pieni nirhauma vaan.. Olin kyllä todella onnekas :)
Voi hyvillä mielin tehdä toisen..
 
"jaa"
Minä taisin nyt muistaa sitten ihan väärin tuon lapsivesi asian. Ja itselläni siis eteni se synnytys sitten nopeasti kun alkoi tuo lurahtelu. Mutta luulin siis oikeasti että sitä voi loppuvaiheessa "lurahdella". Pyydän anteeksi. Täytyis aina tarkastaa ennen kuin laittaa mitään.
 

Yhteistyössä