G: Ensimmäisiä oireita/ mistä tiesitte synnytyksen olevan lähellä?

  • Viestiketjun aloittaja ekakertalainen :)
  • Ensimmäinen viesti
piipuna
Supistukset alkoi neljä päivää ennenkuin vauva syntyi, koko ajan ne kovenivat ja lopulta lähti n. vuorokautta ennen limatulppa ja supistuksia alkoi tulla entistäkin tiheämmin. Kyllä sitä ties et nyt on varmasti synnytys lähellä kun oli 40+ ja en saanut nukuttua 4vuorokauteen supistusten takia. Rankkaa!
 
"mmm"
Supistukset alkoi neljä päivää ennenkuin vauva syntyi, koko ajan ne kovenivat ja lopulta lähti n. vuorokautta ennen limatulppa ja supistuksia alkoi tulla entistäkin tiheämmin. Kyllä sitä ties et nyt on varmasti synnytys lähellä kun oli 40+ ja en saanut nukuttua 4vuorokauteen supistusten takia. Rankkaa!
Mulla on samanlainen kokemus. Pari yötä olin osastolla ja sain kipulääkkeen avulla nukuttua noin 20 min yöllä. Olin niin poikki, että varsinaisten synnytyskipujen sietäminen oli tosi vaikeaa. Toinen lapsi syntyi sitten ihan normaalisti alle vuorokaudessa ja se oli ekaan verrattuna niin kuin kampaajalla olis käyny. :)
 
"mamma"
Tää ois aika ihanteellinen... kai! :D
Toka synnytys oli raju, huusin suoraa huutoa koko ponnistusvaiheen ajan. Mitään kivunlievitystä en ehtinyt saada. Toisaalta, äkkiähän se oli ohi.

Jatkan vielä, että kolmaskin alkoi suppareilla ja vajaa 4h meni lapsen syntymään. Jälleen ilman k.lievitystä.
Neljännellä kerralla menin synnyttämään kaksosia, jotka molemmat olivat perätilassa. Ilmotin heti alkuun, että haluan k.lievitystä. Sain spinaalin ja mikä ihanuus oli ponnistaa perätilassa ollut vauva (ponnistusaika 25min) verrattuna aikasempiin. B-vauva kääntyi sitten raivotarjontaan ja tuli 6min ponnistamisella. Tämä oli minun helpoin synnytys.

Kiitos ja kumarrus, jos jaksoit lukea :)
 
ekakertalainen :)
Kiitos vastauksista :) Ja tuosta lapsivedestä vielä, ni ilmeisesti sitä sitten tihkuilis kokoajan, jos joku reikä ois kalvoissa? Aloin vaa miettiä, kun ehkä viikko sitten ( seksin jälkeen ) "lorahti" n. desi jotakin, mut aattelin sitte, että kaipa vaan virtsankarkailua... :p Tai valkovuotoa, mut alko huolestuttaa kuitenki myöhemmin...
 
ekakertalainen :)
[QUOTE="mamma";24848998]Toka synnytys oli raju, huusin suoraa huutoa koko ponnistusvaiheen ajan. Mitään kivunlievitystä en ehtinyt saada. Toisaalta, äkkiähän se oli ohi.

Jatkan vielä, että kolmaskin alkoi suppareilla ja vajaa 4h meni lapsen syntymään. Jälleen ilman k.lievitystä.
Neljännellä kerralla menin synnyttämään kaksosia, jotka molemmat olivat perätilassa. Ilmotin heti alkuun, että haluan k.lievitystä. Sain spinaalin ja mikä ihanuus oli ponnistaa perätilassa ollut vauva (ponnistusaika 25min) verrattuna aikasempiin. B-vauva kääntyi sitten raivotarjontaan ja tuli 6min ponnistamisella. Tämä oli minun helpoin synnytys.

Kiitos ja kumarrus, jos jaksoit lukea :)[/QUOTE]

Huh, hurjia kokemuksia... alkaa jänskättää ;) Ja toki jaksoin lukea, kiitos itsellesi =)
 
"vatelma"
mulla näin..ensin alkoi menkkamaisia jomotuksia jotka tuli ja meni ja niiden mukana irtosi limatulppa..Siihen loppui menkkakivut kuin seinään ja seuraavana aamuna heräsin supistuksiin ja siihen että vatsa oli ihan sekaisin.ja samana päivä syntyi poika:)
 

Yhteistyössä