Jos miesystävä on oikeasti valmis menemään naimisiin, niin hän on valmis kosimaan vaikka heti. Tuo kuulostaa pelkältä tekosyyltä, että muka odottaa oikeaa hetkeä kosia. Noita juttuja kuulee liian usein, että nainen itkee vuosia turhaan odotettuaan että mies ei vaan kosi, vaikka joskus lupaili niin. Lupaillahan voi, mutta teot osoittavat onko lupailut sanottu tosissaan.Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:Mä oon avoliitossa, mutta olisin ihan valmis menemää naimisiin kun on tuo ipanakin jo maailmassa (tosin olin ennen aina ajatellut että eka naimsiiin, sitten lapset. No, ei tuo tyttö meidän lupia kysellyt kun päätti tulla Mutta siis, kun tuo mies jahkailee, niin en viitti painostaa. On se luvannu että mennään naimisiin ja silläkin on sellaset perinteiset arvot, mutta se kuulemma oottaa oikeaa hetkeä... Varmaan sitte jossain palvelutalossa kasikymppisenä kosasee. Jei.
Onneksi mun suhde on niin vakaa ja hyvä, ettei tarvitse ulkopuolisille todistella avioliiton avulla yhtään mitään. Harmi jos sulla ei näin ole.Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:Avoliitto = sitoutumiskammosille
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:''Muista perintövero, leskeneläke ja se, ettei avoliitossa ole välttämättä puolisonsa lähiomainen, vaan anoppi saattaa saada esim. sairaalasta tiedot ennen sua.''
Ei jos lähiomaiseksi on ilmoitettu puoliso ja yhteystiedot.
Alkuperäinen kirjoittaja palma:Mut jos joutuu muuhun kuin lähisairaalaan tai on vietäessä tajuton, niin eipä silloin avopuolisolle taida tieto oikein kulkea? Ei siis taida olla mitään väestötietojärjestelmää, josta tieto leviäisi kaikkialle?Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:Sairaalaan. Joskushan ne kysyy ilmottautuessakin sitä, että onko lähiomaisen tiedot oikein.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Minne tiedot ilmoitetaan?Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:''Muista perintövero, leskeneläke ja se, ettei avoliitossa ole välttämättä puolisonsa lähiomainen, vaan anoppi saattaa saada esim. sairaalasta tiedot ennen sua.''
Ihana olla naimisissa, ja siis täysin sitoutunutAlkuperäinen kirjoittaja argh!!:Onneksi mun suhde on niin vakaa ja hyvä, ettei tarvitse ulkopuolisille todistella avioliiton avulla yhtään mitään. Harmi jos sulla ei näin ole.Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:Avoliitto = sitoutumiskammosille
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:Sairaalaan. Joskushan ne kysyy ilmottautuessakin sitä, että onko lähiomaisen tiedot oikein.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Minne tiedot ilmoitetaan?Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:''Muista perintövero, leskeneläke ja se, ettei avoliitossa ole välttämättä puolisonsa lähiomainen, vaan anoppi saattaa saada esim. sairaalasta tiedot ennen sua.''
Kyllähän avioparit pystyvät sitoutumaan toisiinsa täysin ilman toisten käskyjä, sillä eihän kukaan käske menemään naimisiin tai siinä pysymään. Täysin OMASTA VAPAASTA TAHDOSTA JA SYDÄMEN HALUSTA naimisiin mennään ja siinä pysytään. Ja nimenomaan myös sen takia, koska JO avoliitossa on varma rakkaudestaan ja halustaan sitoutua, niin se johtaa luonnostaan haluun mennä myös naimisiin ja siinä pysymään. Silloin ei keksi yhtään tekosyytä, miksi naimisiin ei voisi mennä. Jos ei avoliitossa ollessaan ole varma sitoutumishalustaan, niin silloin luonnostaan pysyttelee VAIN avoliitossa.Alkuperäinen kirjoittaja argh!!:Mä en taaskaan käsitä millä oikeudella täällä täysin esimerkiksi meitä tuntematta paasaavat siitä, kuinka avoliitto sopii niille ketkä eivät halua sitoutua tai että suunnittelevat eroa. Mitä ihmettä te tiedättä meidän suhteesta, joka tällä "avo"-pohjalla on? Eikö yhteiset asunnot, lapset ym merkitse mitään, vain se p*rkeleen papin aamen?? Ompa tekopyhää. Jos ette itse pysty sitoutumaan toiseen ihmiseen ilman ulkopuolisten käskyjä niin fine by me, mutta älkää ikinä tulko väittämään meidän suhdetta muka helposti rikkoutuvaksi..
Ompa taas mustavalkoista.Alkuperäinen kirjoittaja hymy-iita:Kyllähän avioparit pystyvät sitoutumaan toisiinsa täysin ilman toisten käskyjä, sillä eihän kukaan käske menemään naimisiin tai siinä pysymään. Täysin OMASTA VAPAASTA TAHDOSTA JA SYDÄMEN HALUSTA naimisiin mennään ja siinä pysytään. Ja nimenomaan myös sen takia, koska JO avoliitossa on varma rakkaudestaan ja halustaan sitoutua, niin se johtaa luonnostaan haluun mennä myös naimisiin ja siinä pysymään. Silloin ei keksi yhtään tekosyytä, miksi naimisiin ei voisi mennä. Jos ei avoliitossa ollessaan ole varma sitoutumishalustaan, niin silloin luonnostaan pysyttelee VAIN avoliitossa.Alkuperäinen kirjoittaja argh!!:Mä en taaskaan käsitä millä oikeudella täällä täysin esimerkiksi meitä tuntematta paasaavat siitä, kuinka avoliitto sopii niille ketkä eivät halua sitoutua tai että suunnittelevat eroa. Mitä ihmettä te tiedättä meidän suhteesta, joka tällä "avo"-pohjalla on? Eikö yhteiset asunnot, lapset ym merkitse mitään, vain se p*rkeleen papin aamen?? Ompa tekopyhää. Jos ette itse pysty sitoutumaan toiseen ihmiseen ilman ulkopuolisten käskyjä niin fine by me, mutta älkää ikinä tulko väittämään meidän suhdetta muka helposti rikkoutuvaksi..
Siis mitä puutaheinää sä kirjotat? Onko puolisoiden välinen rakkaus sitten vain avioliitosta riippuvainen? Ettäkö rakkaus ei lopu kun ollaan naimisissa?Alkuperäinen kirjoittaja hymy-iita:hymy-iita lisää: Ja nimenomaan KESKINÄISEN rakkautensa vuoksi puolisot haluavat mennä naimisiin. Jotkut naimattomat naiset (jotka eivät pääse naimisiin), tuntuvat perustelevan suhteensa sitoutuneisuutta lapsilla ja asuntolainalla. Mutta eihän PUOLISOIDEN VÄLINEN rakkaus ole riippuvaista lapsista tai asuntolainasta, vaan rakkaus on olemassa myös vaikka lapsettomana ja vuokralla asuvilla.
Olisivatko nuo lasten tai asuntolainan takia yhdessä olevat susiparit edes yhdessä, jos heillä ei olisi lapsia tai asuntolainaa? Eikö puolisoiden välinen rakkaus riittäisi?
Lisään vielä, että ei rakkaudella ja avioliitolla ole mitään tekemistä keskenään. Kuten ei rakkaudella ja avoliitollakaan. Yhdessä voi olla monista eri syistä, toiset rakkaudesta ja toiset jostakin muusta.Alkuperäinen kirjoittaja no:Kumpikaan ei toistaan parempi. Mies haluaa avioon, minä en kun ei se meidän elämää mitenkään muuta. Sukunimetkin pysyvät ennallaan. Toisille sopii toinen ja toisille toinen.
Tämä on totta, että lain nimissä avioliitto on ns parempi vaihtoehto. Itse en moiselle laita arvoa. Meillä on yhteinen koti ja lapset ja muu on mallillaan, joka ei muutu avioliiton myötä. Ehkä jossain vaiheessa myönnyn miehen kosinnalle jos se sopii muuten tilanteeseen.Alkuperäinen kirjoittaja papin aamen:avoliittoon tarvitaan muuttoilmoitus samaan osoitteeseen.
avioliitossa ollaan vaikkei asuttaisi edes samassa osoitteessa.
avioliitto ei muuta mitään elämässä, mutta kuolemassa sen merkitys saattaa nousta arvoon arvaamattomaan.