G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
"vieras"
[QUOTE="vieras";28879533]Siis voi jeesus :D Salli mun nauraa. Luuletko että se äitiys tekee susta jonkun jumalan? :D Kuules 12 vuotiaskin voi tulla äidiksi, ei se paljoa vaadi ja hänkö tietää sitten kaikesta kaiken? Sitä paitsi ap opiskelee kasvatustieteitä eli on tuleva opettaja, joten todellakin hän ehkä tietää lapsen kehityksestä ja kasvatuksesta HIEMAN enemmän kuin sinä. Vaikka kuinka isoäiti olisit :D[/QUOTE]

Voi tytsin fani, ihan sama mitä se neitsytmaria opiskelee, äitiyden kokemusta ei voita mitkään opinnot. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28879998]Kuka väittää, että jokainen äiti toimii lapsen parhaaksi? Mua pistää naurattamaan se, että kyseenalaistat HYVIEN äitien kommentit. Meillä on kokemusta pienen vauvan täysimetyksestä, jopa useammankin ja tiedämme mitä vauvan nälkä on. Tiedämme jokaisen itkun vivahteet ja sen miten vauvamme reagoivat kun se nälkä iskee ja mitä tapahtuu jos sitä ruokaa ei olekaan sekunnissa saatavilla. Sitä sinä et voi tietää, vaikka kuinka olisit jotain vauvaa joskus hoitanut.

Mun omien kokemusteni perusteella, jotka olen saanut imettäessäni kaksi lasta voin kertoa, että en antais sinulle enkä kenellekään muulle lupaa imettää mun lapsiani jos lapseni saa puolen tunnin päästä korviketta.[/QUOTE]

Voi että kuinka säälittävää on vähätellä ja mitätöidä ap siksi ettei hänellä ole omia lapsia. Mitä väliä?!? Ei yhtikäs mitään. Vauva on vauva ja tarvitsee maitoa silloin kun sillä on nälkä. Tämän ymmärtää pikkulapsikin.

Ap on näiden kommenttien perusteella erittäin analyyttinen, fiksu ja lapsirakas. Sekä oikealla alalla kasvatustieteiden tiedekunnassa! :) Erittäin hyviä pointteja, ja rohkeutta puolustaa lapsia vaikka täällä näitä sairaita, itsekeskeisiä äitejä riittää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880002]Voi tytsin fani, ihan sama mitä se neitsytmaria opiskelee, äitiyden kokemusta ei voita mitkään opinnot. :)[/QUOTE]

Lopeta, ei todellakaan ole mitään väliä sillä onko vaikka 10 lasta. Ei ole vaikeaa harrastaa seksiä ja synnyttää lapsia tähän maailmaan. Siinä ei ole mitään ihailtavaa ja hienoa - ainoastaan jos sen lapsen osaa kasvattaa hyvin ja aidosti lapsilähtöisesti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28879958]Vaikka kauppaan on matkaa ja korvikkeen hankkimiseen menee aikaa? Että annetaan lapsen kärsiä äidin itsekkyyden ja mahdollisen mielipahan takia? Sulla ei ole empatiakykyä. Tuolla logiikalla suvaitset ja pidät OK:na myös äitien raskausajan tupakointia ja alkoholin käyttöä ja muuta lapsen kaltoinkohtelua. Kun äidin tunteet on tärkempiä kuin pienen vauvan.[/QUOTE]

Harvemmalla se kauppa on tuntien päässä ja jos onkin, niin kukaan vastuuntuntoinen äiti ei elele siellä korvessa ilman korviketta/pakastettua rintamaitoa ja pulloa. Nih.

Kaikista sekopäisintä on väittää juuri noin kuten tuossa lopussa väität. Sunko mielestä on sama asia odotuttaa vauvaa puoli tuntia tai kessutella raskaana? Mun mielestä niistä ei voi edes puhua samana päivänä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880020]Harvemmalla se kauppa on tuntien päässä ja jos onkin, niin kukaan vastuuntuntoinen äiti ei elele siellä korvessa ilman korviketta/pakastettua rintamaitoa ja pulloa. Nih.

Kaikista sekopäisintä on väittää juuri noin kuten tuossa lopussa väität. Sunko mielestä on sama asia odotuttaa vauvaa puoli tuntia tai kessutella raskaana? Mun mielestä niistä ei voi edes puhua samana päivänä.[/QUOTE]

Totta, mutta tässä ilmeisesti kyse hätätilanteesta johon ei äiti ole voinut varautua.

Ehdottomasti, kysy keltä tahansa neuvolatädiltä, lääkäriltä tai tervejärkiseltä äidiltä, niin lapsen turha ja tahallinen kiusaaminen on kaltoinkohtelua ja hoidon laiminlyöntiä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880011]Voi että kuinka säälittävää on vähätellä ja mitätöidä ap siksi ettei hänellä ole omia lapsia. Mitä väliä?!? Ei yhtikäs mitään. Vauva on vauva ja tarvitsee maitoa silloin kun sillä on nälkä. Tämän ymmärtää pikkulapsikin.

Ap on näiden kommenttien perusteella erittäin analyyttinen, fiksu ja lapsirakas. Sekä oikealla alalla kasvatustieteiden tiedekunnassa! :) Erittäin hyviä pointteja, ja rohkeutta puolustaa lapsia vaikka täällä näitä sairaita, itsekeskeisiä äitejä riittää.[/QUOTE]

Lapsettomuus ei tee kenestäkään idioottia, joku muu on sen tehnyt kun kyse on aloittajasta. Tuollainen mustavalkoinen maailmankatsomus, itsensä ylentäminen (joo-o, kokeehan hän olevan parempi äiti kuin oikeat äidit) ja hyvien äitien mollaaminen ei tee kenestäkään fiksua ihmistä.

Miksi vitussa aloittaa galluppia, jos ei kestä eriäviä mielipiteitä? Huvittavinta on se että jos joku äiti ei tykkää ajatuksesta toisesta naisesta imettämässä omaa lastaan, niin on totaalisesti kadottanut äidinvaistonsa eikä rakasta omaa lastaan (niin paljon kuin tytsi!!!), kessuttelee ja juopottelee koko raskausajan ja varmasti myös sitten hyväksyy lapsen hakkaamisen. Se, jos mikä, on kaikkea muuta kuin älykästä ja rakentavaa keskustelua.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880029]Totta, mutta tässä ilmeisesti kyse hätätilanteesta johon ei äiti ole voinut varautua.

Ehdottomasti, kysy keltä tahansa neuvolatädiltä, lääkäriltä tai tervejärkiseltä äidiltä, niin lapsen turha ja tahallinen kiusaaminen on kaltoinkohtelua ja hoidon laiminlyöntiä.[/QUOTE]

Mitä turhaa ja tahallista kiusaamista se on, jos sen korvikkeen hakemiseen menee se puoli tuntia ja sen tekee mahdollisimman nopeasti? Se olisikin kiusaamista jos lapselle tulisi nälkä ja hoitaja vaan odottelisi tekemättä mitään asian eteen ja antais vauvan huutaa, mutta tässähän hoitaja lähtisi heti hakemaan sitä ruokaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880033]Lapsettomuus ei tee kenestäkään idioottia, joku muu on sen tehnyt kun kyse on aloittajasta. Tuollainen mustavalkoinen maailmankatsomus, itsensä ylentäminen (joo-o, kokeehan hän olevan parempi äiti kuin oikeat äidit) ja hyvien äitien mollaaminen ei tee kenestäkään fiksua ihmistä.

Miksi vitussa aloittaa galluppia, jos ei kestä eriäviä mielipiteitä? Huvittavinta on se että jos joku äiti ei tykkää ajatuksesta toisesta naisesta imettämässä omaa lastaan, niin on totaalisesti kadottanut äidinvaistonsa eikä rakasta omaa lastaan (niin paljon kuin tytsi!!!), kessuttelee ja juopottelee koko raskausajan ja varmasti myös sitten hyväksyy lapsen hakkaamisen. Se, jos mikä, on kaikkea muuta kuin älykästä ja rakentavaa keskustelua.[/QUOTE]

Miten niin ei kestä eriäviä mielipiteitä? Ilman muuta hänkin saa oman kantansa kertoa ja tuoda esille! Sehän on keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.

Ap on tässä ketjussa (en ole palstaillut ja tiedä kuinka ennen) erittäin hyvin perustellut ja tuonut esille tärkeitä puolia asiasta, mistä kaikesta pikkuvauva kärsii kun itkee eikä hoitaja siihen vastaa. Nämä tiedot ovat ehdottomasti tervetulleita ja paljon rakentavampaa kuin hokea "en anna kenenkään imettää mun lasta!!"

Arvostan ihmisiä ja vanhempia ketkä aidosti pystyvät asettumaan lapsensa asemaan. Ap kannusti ja ohjasi keskustelua juuri siihen suuntaan - vauvan tarpeet oli tärkeämpää kun aikuisen tuntemukset.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880068]Miten niin ei kestä eriäviä mielipiteitä? Ilman muuta hänkin saa oman kantansa kertoa ja tuoda esille! Sehän on keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.

Ap on tässä ketjussa (en ole palstaillut ja tiedä kuinka ennen) erittäin hyvin perustellut ja tuonut esille tärkeitä puolia asiasta, mistä kaikesta pikkuvauva kärsii kun itkee eikä hoitaja siihen vastaa. Nämä tiedot ovat ehdottomasti tervetulleita ja paljon rakentavampaa kuin hokea "en anna kenenkään imettää mun lasta!!"

Arvostan ihmisiä ja vanhempia ketkä aidosti pystyvät asettumaan lapsensa asemaan. Ap kannusti ja ohjasi keskustelua juuri siihen suuntaan - vauvan tarpeet oli tärkeämpää kun aikuisen tuntemukset.[/QUOTE]

Tytsikö se siellä rustailee eri nimimerkillä. Tuo "en ole palstaillut ja tiedä kuinka ennen" paljasti sut ;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880040]Mitä turhaa ja tahallista kiusaamista se on, jos sen korvikkeen hakemiseen menee se puoli tuntia ja sen tekee mahdollisimman nopeasti? Se olisikin kiusaamista jos lapselle tulisi nälkä ja hoitaja vaan odottelisi tekemättä mitään asian eteen ja antais vauvan huutaa, mutta tässähän hoitaja lähtisi heti hakemaan sitä ruokaa.[/QUOTE]

Se on periaatekysymys; jos äiti pystyy ja haluaa kiusata lastansa ja viivytellä syöttömistä minkä pystyisi hoitamaan samantien, on se verratavissa hoidon laiminlyöntiin. Ja siinä herää todella huoli mitä kaikkea muuta äiti on valmis tekemään OMISTA mielihaluista eikä lapsen parhaasta käsin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880080]Tytsikö se siellä rustailee eri nimimerkillä. Tuo "en ole palstaillut ja tiedä kuinka ennen" paljasti sut ;)[/QUOTE]

En ole palstaillut niin kauan että tietäisin minkä ihmeen takia nämä huutelijat kokee nuoren naisen noin uhkana, mutta niinhän se menee - se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa. Onhan se teille varmasti raskasta huomata ikäviä piirteitä itsestänne äiteinä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880092]En ole palstaillut niin kauan että tietäisin minkä ihmeen takia nämä huutelijat kokee nuoren naisen noin uhkana, mutta niinhän se menee - se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa. Onhan se teille varmasti raskasta huomata ikäviä piirteitä itsestänne äiteinä.[/QUOTE]

Uhkana? Avaisitko vähäsen? Jos olen eri mieltä tytsin kanssa, niin koen hänet uhkana? Niin kuin mille?

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880084]Se on periaatekysymys; jos äiti pystyy ja haluaa kiusata lastansa ja viivytellä syöttömistä minkä pystyisi hoitamaan samantien, on se verratavissa hoidon laiminlyöntiin. Ja siinä herää todella huoli mitä kaikkea muuta äiti on valmis tekemään OMISTA mielihaluista eikä lapsen parhaasta käsin.[/QUOTE]

Eikö se äiti ollut tässä viety sairaalaan? Eihän se sille mitään voi. Hoitaja taas luultavasti ja toivottavasti tuntee sen äidin hyvin ja tietää mitä mieltä äiti on toisen lapsen imettämisestä ja lähtee viipymättä hakemaan sitä korviketta tai alkaa pumpata omaa maitoa pulloon nälän varalta. Niin vastuutonta hoitajaa en lapselleni valitsisi, joka ei älyäis heti tarkistaa vauvan ruokatilanteen kun minut sinne sairaalaan kiikutettaisiin.

• Tykkää
Reactions: moona81
"vieras"
[QUOTE="vieras";28880100]Uhkana? Avaisitko vähäsen? Jos olen eri mieltä tytsin kanssa, niin koen hänet uhkana? Niin kuin mille?[/QUOTE]

Voit lukea tätä keskustelua alkupäästä hieman niin ehkä huomaat mitä tarkoitan. Aina kun ap sanoi hyvän pointin ja huomion alkoi heti kauhea lyttäys ettei pidä alkuunsakaan kutinsa ja kiusaat vain meitä kun haukut meidät huonoiksi äideiksi. Vaikka äitiydestä sinänsä ei ollut edes puhetta tässä ketjussa - vaan lapsen parhaasta. Siksi tuli fiilis että taitaa osua arkaan paikkaan nämä faktat.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880113]Voit lukea tätä keskustelua alkupäästä hieman niin ehkä huomaat mitä tarkoitan. Aina kun ap sanoi hyvän pointin ja huomion alkoi heti kauhea lyttäys ettei pidä alkuunsakaan kutinsa ja kiusaat vain meitä kun haukut meidät huonoiksi äideiksi. Vaikka äitiydestä sinänsä ei ollut edes puhetta tässä ketjussa - vaan lapsen parhaasta. Siksi tuli fiilis että taitaa osua arkaan paikkaan nämä faktat.[/QUOTE]

Nyt tarvitsen kyllä esimerkin tuosta, viitsitkö kaivaa? En ole nähnyt muuta kuin hyviä kommentteja vastaan ja aloittajan epätoivoista haukkumista toisia huonoiksi äideiksi sen takia että eivät halua vauvaa imetettävän puolen tunnin takia. Ja naurettavinta on verrata munkinlaista äitiä sellaiseen, joka polttaa tai ryyppää raskausaikana saatika sitten käyttää kasvatuksessa väkivaltaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880172]Nyt tarvitsen kyllä esimerkin tuosta, viitsitkö kaivaa? En ole nähnyt muuta kuin hyviä kommentteja vastaan ja aloittajan epätoivoista haukkumista toisia huonoiksi äideiksi sen takia että eivät halua vauvaa imetettävän puolen tunnin takia. Ja naurettavinta on verrata munkinlaista äitiä sellaiseen, joka polttaa tai ryyppää raskausaikana saatika sitten käyttää kasvatuksessa väkivaltaa.[/QUOTE]

Nyt kyllä olet lukenut aivan laput silmillä, sillä kaikissa ketjuissa joissa tätä on käsitelty (niitä taisi olla 3-4) on reilusti suurin osa ollut lapsen imettämisen kannalla. Koska lapsen etu menee äidin fiilisten edelle. Kuten myös tämän gallupin tulos näyttää tuolla ylhäällä, on pieni vähemmistö korvikkeen hakemisen kannalla.

Ap ei ole haukkunut edelleenkään, vaan kertonut oman kantansa rehellisesti niin kun muutkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880195]Nyt kyllä olet lukenut aivan laput silmillä, sillä kaikissa ketjuissa joissa tätä on käsitelty (niitä taisi olla 3-4) on reilusti suurin osa ollut lapsen imettämisen kannalla. Koska lapsen etu menee äidin fiilisten edelle. Kuten myös tämän gallupin tulos näyttää tuolla ylhäällä, on pieni vähemmistö korvikkeen hakemisen kannalla.

Ap ei ole haukkunut edelleenkään, vaan kertonut oman kantansa rehellisesti niin kun muutkin.[/QUOTE]

Ai ei ap ole haukkunut? Ja minä olen se, jolla on laput silmillä? :LOL:

Mulle on ihan sama mitä mieltä muut on, mutta se ei tee toisista huonoja äitejä jos he eivät halua lastaan imetettävän puolen tunnin takia.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880205]Ai ei ap ole haukkunut? Ja minä olen se, jolla on laput silmillä? :LOL:

Mulle on ihan sama mitä mieltä muut on, mutta se ei tee toisista huonoja äitejä jos he eivät halua lastaan imetettävän puolen tunnin takia.[/QUOTE]

Itsekästä ja lapsen edun vastaista se on ja lapsen hoidon laiminlyöntiä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880272]Mene sinä kattelee niitä utareitas peilistä ja kylvetä ja rasvaa ne oikein tunteella. Sen jälkeen hae apua.[/QUOTE]

Kummasti te imetystä haluavat olette ainoita, jotka yhdistää imetyksen seksuaalisuuteen. Sen takia ilmeisesti imettää haluattekin. Sitä suuremmalla syyllä: mun lasta ei todellakaan saa imettää puolen tunnin takia!

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880281]Kummasti te imetystä haluavat olette ainoita, jotka yhdistää imetyksen seksuaalisuuteen. Sen takia ilmeisesti imettää haluattekin. Sitä suuremmalla syyllä: mun lasta ei todellakaan saa imettää puolen tunnin takia![/QUOTE]

Akaatti kuka oli teidän vähemmistön kanssa samaa mieltä teki ketjun jossa rinnasti suihinoton vauvan imetykseen! Minä eikä muutkaan normaalit äidit näe imetyksessä muuta kuin vauvan ruokkimisen, mutta osa kokee sen liittyvän enemmän äitiin. No enpä jaksa vaivata asialla päätäni.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880295]Akaatti kuka oli teidän vähemmistön kanssa samaa mieltä teki ketjun jossa rinnasti suihinoton vauvan imetykseen! Minä eikä muutkaan normaalit äidit näe imetyksessä muuta kuin vauvan ruokkimisen, mutta osa kokee sen liittyvän enemmän äitiin. No enpä jaksa vaivata asialla päätäni.[/QUOTE]

Eli kun olet äänestänyt jotain puoluetta ja samaa puoluetta on äänestänyt joku pedofiili, niin sinäkin olet pedofiili? HÄH?????

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880295]Akaatti kuka oli teidän vähemmistön kanssa samaa mieltä teki ketjun jossa rinnasti suihinoton vauvan imetykseen! Minä eikä muutkaan normaalit äidit näe imetyksessä muuta kuin vauvan ruokkimisen, mutta osa kokee sen liittyvän enemmän äitiin. No enpä jaksa vaivata asialla päätäni.[/QUOTE]

Lisään vielä että tuo sun heitto rintojen rasvauksesta peilin edessä viittasi kyllä vahvasti kieroutuneeseen mieleen ja se olit sinä, joka sen kirjoitit. Puistattaa, kannattais varmaan sun olla se, joka hankkii sitä apua.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28880317]Lisään vielä että tuo sun heitto rintojen rasvauksesta peilin edessä viittasi kyllä vahvasti kieroutuneeseen mieleen ja se olit sinä, joka sen kirjoitit. Puistattaa, kannattais varmaan sun olla se, joka hankkii sitä apua.[/QUOTE]

Niin koska TE koette sen seksuaallisena ja intiimininä!!! Akaatin ketju oli osoitus siitä. Ettehän te muuten näkisi siinä mitään muuta kun imetyksen = vauvan ruokkimisen. Vauvan perustarpeen ja hoitajan kuka antaa sen maidon sille.

Yhteistyössä