Facesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lumihiutale"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lumihiutale"

Vieras
Miksi en näe kaikkien kavereiden päivityksiä omalla etusivullani. En ole niitä estänyt tai piilottanut. Näen heidän julkaisuja etusivun vieressä uutisvirrassa ja jos menen heidän sivuilleen. Ovatko he jotenkin julkaisseet niin että "kaikki paitsi mä" tai kaikki paitsi tuttavat (mä siis tuttavat joukossa) Olen itsekkin jaotellut osan kavereista osioon tuttavat niin näkevätkö he julkaisuni kuitenkin?

No ei pitäis kyllä näkyä jos estetty. Itsekin välillä ihmetellyt kun ei tule mun uutisiin kavereiden kaikki jutut, ja olen vieläpä kaikki merkinnyt läheisiksi kavereiksi ja ruksannut "kaikki uutiset" sieltä mistä valitaan, kun oletuksenahan oli vain useimmat.

Ainakin osan näen niitä kyllä kun valitsen sen läheiset kaverit -välilehden erikseen, mutta sitä ei esim. mun puhelimessa voi valita, ja sinne pääuutisvirtaan ei koskaan tule kahden kaverini jutut.
Ja joskus joku päivitys putkahtaa näkyviin muutaman viikon päästäkin vasta, mulla on hyvin vähän kavereita eivätkä juuri päivitä, niin ehdin kyllä huomata kaikki uutiset, että olenko nähnyt ennen.

Sitä olen kyllä miettinyt, että vaikka mulla nämä on läheisissä kavereissa, ehkä he ovat rajoittaneet mun julkaisujen näkymistä itselleen "vain tärkeimpiin", ja ehkä face tästä syystä arvottaa heidän uutisensa niin etteivät tule mulle.

Olen havainnut sellaistakin algoritmia, että niistä tyypeistä, joiden kanssa on jutellu useammin chatissa, näkyy herkästi kaikenlaista. En tosin tapaa katsella ihmisten fb-sivuja, joten en ole tehnyt tarkkaa analyysiä, mutta epäilisin, että sekin vaikuttaa, kuinka paljon puhuu chatissa / kommentoi juttuja yleensä.

Yhteistyössä