Facebook tosiaan taitaa olla aikuisten leikkikenttä... En tiedä mitä tästä ajattelisi

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli esikoisemme kummit ovat eronneet ja tämän kummisedän uusi avovaimo ei voi sietää minua. Syytä on täysin mahdoton sanoa, koska olemme tavanneet toisemme vain kerran ohimennen kaupassa. Hän ei siis tunne minua, ei olla koskaan juteltukaan. Ei ole koskaan kutsunutmeitä sinne. Lapsen kummisetä käy yksin meillä. Me olemme kutsuneet, olen muistanut vauvalahjalla heitä jne jne käyttäytynyt siis täysin normaalisti. Vähitellen huomasin, että hän ei aio ottaa mitään kontaktia minuun. Sitten huomasin, että on laittanut minut facebookissa niin etten löydä häntä edes haulla. Huomasin asian vahingossa, kun yritin joulukorttiin tarkastaa tämän naisen sukunimeä. Emme siis olleet edes kavereita siellä.

No oletin tämän johtuvan ihan siitä, että en vain ikinä puhuisi häestä tai hänen perheestään tälle ex-vaimolle.

Nyt huomasin, että lapsemme kummisetäkin on poistanut minut facebookista. Ja me sentään olimme siellä ihan kavereitakin. Mutta en näe hänen kommenttejaan yhteisten kavereiden keskusteluissa enkä löydä haulla.

Mitä hittoa tästä pitäisi ajatella? Facebook on tosiaan vain facebook, mutta en tiedä voiko sitä ajatella niinkään että ollaan mukamas kavereita ja sitten kuitenkin tehdään noin? Kavereita siis tosielämässä, mutta facebookissa olemme eliminoidut. Niin ja miehelleni tätä ei ole siis tehty.

Minä ole se huonoin kommentoija kyllä, kun en ole itse Facebookiin mennyt, mutta näin ulkopuolisena joskus kyllä tuumin, että onko siitä ihan oikeasti joskus enemmän haittaa kuin hyötyä, harmia kuin iloa, kun kuulee/lukee näitä kertomuksia Facebookista. Ehkä siinä on se oma suhtautuminen se tärkein, osaa ottaa ne edut ja ilot eikä närkästy jostain piilotuksista tai statuksista. Kovin tosissaan moni tuntuu kyllä Facebookin ottavan.

oho
Aiheen ohi, mutta pitää kysyä:

"Sitten huomasin, että on laittanut MINUT facebookissa niin etten löydä häntä edes haulla"

Onko tuo mahdollista? Siis voinko minä laittaa facebookissa sellaisen asetuksen, että joku tietty yksittäinen ihminen ei löydä minua edes haulla?

"Apsi deisi"

"Sitten huomasin, että on laittanut MINUT facebookissa niin etten löydä häntä edes haulla"

Onko tuo mahdollista? Siis voinko minä laittaa facebookissa sellaisen asetuksen, että joku tietty yksittäinen ihminen ei löydä minua edes haulla?
No minusta ei. Siksi kirjoitinkin tossa yllä, että ovat varmaan poistaneet itsensä sieltä kokonaan.

"alkup"
Mitä jos ne on molemmat lähteneet facebookista?
Eivät ole. Mieheni löytää haulla tämän naisen ja kummisetä taas on ihan normaalisti edelleen hänen kaverinsa. Ja huomasin asian siis, kun tajusin eräästä keskustelusta, että tämä lapseni kummisetä on kirjotitanut siihen kun hänelle kommentoitiin nimellä takaisin. Mutta minä en hänen kommenttiaan nähnyt niin sitten katsoin hausta ja oman kaverilistani.

"alkup"
Minä ole se huonoin kommentoija kyllä, kun en ole itse Facebookiin mennyt, mutta näin ulkopuolisena joskus kyllä tuumin, että onko siitä ihan oikeasti joskus enemmän haittaa kuin hyötyä, harmia kuin iloa, kun kuulee/lukee näitä kertomuksia Facebookista. Ehkä siinä on se oma suhtautuminen se tärkein, osaa ottaa ne edut ja ilot eikä närkästy jostain piilotuksista tai statuksista. Kovin tosissaan moni tuntuu kyllä Facebookin ottavan.
En ota tosissani ja en tosiaan suhtaudu siihen vakavasti. Mutta minusta tuo on selvästi merkki jostain muusta. Ehkä se on sitten parempi hoitaa meidän kummilapsen lahjontakin jatkossa ihan postin kautta, kun kummitätikään ei ilmestynyt syntymäpäiville kutsusta huolimatta eikä laittanut asiasta edes ilmoitusta. Totesin vain, että ei näy syntymäpäivillä eikä ole jälkikäteenkään ilmotellut mitään. Eli ilmeisesti eivät jostain syystä halua olla tekemisissä. Mutta olen kyllä kuullut ennenkin, että eronneet ihmiset eroaa myös ystävistään samalla.

"alkup"
[QUOTE="vieras";24019588]Ehkä joku on haukkunut sinua tälle uudelle kumppanille?[/QUOTE]

Ainut yhteinen tuttavamme on lapseni kummisetä. Ihmeellistä, jos on haukkunut kun ennen heidän avioeroaan olimme todella tiivis ystäväpariskunta. Sitten heti kun alkoi seurustella tämän uuden kanssa niin minua ei kutsuttu edes tupareihin, vaikka mieheni kutsuttiin niihin.

"vieras"
Kyllä joltain ihmiseltä voi seinän piilottaa, mut jos sä et sitä naista löydä haulla, ei se tarkoita sitä, että se on piilottanut itsensä vaan sulta. Se on piilottanut itsensä kaikkien hauilta mikä onkin ihan järkevää...

[QUOTE="alkup";24019704]En ota tosissani ja en tosiaan suhtaudu siihen vakavasti. Mutta minusta tuo on selvästi merkki jostain muusta. Ehkä se on sitten parempi hoitaa meidän kummilapsen lahjontakin jatkossa ihan postin kautta, kun kummitätikään ei ilmestynyt syntymäpäiville kutsusta huolimatta eikä laittanut asiasta edes ilmoitusta. Totesin vain, että ei näy syntymäpäivillä eikä ole jälkikäteenkään ilmotellut mitään. Eli ilmeisesti eivät jostain syystä halua olla tekemisissä. Mutta olen kyllä kuullut ennenkin, että eronneet ihmiset eroaa myös ystävistään samalla.[/QUOTE]
Anteeksi, jos kommentistani sai sen käsityksen, että puhuin erityisesti sinusta. Tarkoitus oli puhua Facebookista yleisemmin, lähinnä otsikkosi pohjalta.

FB-addikt
Jos henkilö A pistää henkilön B estolistalle, niin A eikä B ei näe toistensa kirjoituksia eivätkä löydä toisiaan FB:stä. Esim. jos henkilö A on kommentoinut henkilön C seinälle ja siellä lukee että 4 kommenttia, mutta luettavissa on vain 3, niin silloin pitäisi hälytyskellojen soida.

Jos henkilöt A ja B käyttävät samoja applikaatioita, eli pelejä tai deittipalveluita, niin silloin he saattavatkin nähdä toisensa siinä applikaatiossa, mutta ei siis perus-FB:ssä.

Estolistalle voi laittaa profiilin tai jopa sähköpostiosoitteen perusteella.

Ja kikkailemalla myös profiiliasetuksia voi itsensä piilottaa melko tarkoin ilman estolistalle liittämistä. Laittaa kaikkiin mahdollisiin asetuksiin, että vain ystävät näkevät... Tämä ei kyllä ole niin täydellistä piiloutumista, sillä ystävien tekemiset saattavat paljastaa omat merkinnät.

"meeri"
Mä antaisin koko asian olla,en miettisiä enkä murehtisi...siirtäisin "pallon" tälle kummisedälle jos pitäisi yhteyttä lapseen niinhyvä jos niin ei...ei olisi niin vakavaa,koko kummius on ihan yliarvostettuu!!!jos toista ei kiinnosta niin minkäs teet...

"vieras"
[QUOTE="alkup";24019712]Ainut yhteinen tuttavamme on lapseni kummisetä. Ihmeellistä, jos on haukkunut kun ennen heidän avioeroaan olimme todella tiivis ystäväpariskunta. Sitten heti kun alkoi seurustella tämän uuden kanssa niin minua ei kutsuttu edes tupareihin, vaikka mieheni kutsuttiin niihin.[/QUOTE]

itse ainakin olen usein törmännyt siihen, että täällä Suomessa on loppujen lopuksi todella pienet piirit. Ihan hyvin voi olla joku sinun tutun tuttusi, joka tuntee tämän nykyisen kumppanin ja on puhunut sinusta hänelle jotain negatiivista, joka ei välttämättä edes pidä paikkaansa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24019728]Kyllä joltain ihmiseltä voi seinän piilottaa, mut jos sä et sitä naista löydä haulla, ei se tarkoita sitä, että se on piilottanut itsensä vaan sulta. Se on piilottanut itsensä kaikkien hauilta mikä onkin ihan järkevää...[/QUOTE]

Tuokin on mahdollista.

On myös mahdollista poimia ihan yksittäisiä henkilöitä ns. estolistalle. Silloin estetty henkilö ei löydä mitään ko. henkilöstä. Tässä tapauksessa on varmaan just niinkuin ap epäilee. Kyseiset tyypit ovat laittaneet ap:n estolistalle, että ap ei löydä heitä haulla eikä näe heitä missään yhteisten kavereiden listoillakaan.

Asia selviää vain yhdellä tavalla. Luo itselles feikkiprofiili vaikka nimellä maija meikäläinen. Katso löydätkö maijana ko. tyypit haulla. Sitten selviää, ovatko he estäneet kaikkia löytämästä vai vain sut.

ä-ä
Millasia määriä teillä 1.5v syö em. aterioilla?

Jos lapsi syö itse ni luotatko että hän on syönyt riittävästi kun viskoo lusikat ja mukit pois ja lopetaa syömisen?
Näin kai se pitäis tulkita et on maha täys kun lopettaa, mutta mulla on ainakin (huonona?) tapana vähan vielä koittaa tuputtaa jos syös reilusti alle puolet "normaalista" :/

"alkup"
[QUOTE="vieras";24019738]itse ainakin olen usein törmännyt siihen, että täällä Suomessa on loppujen lopuksi todella pienet piirit. Ihan hyvin voi olla joku sinun tutun tuttusi, joka tuntee tämän nykyisen kumppanin ja on puhunut sinusta hänelle jotain negatiivista, joka ei välttämättä edes pidä paikkaansa.[/QUOTE]

No itse en ole törmännyt siihen, että joku vihaisi minua niin saatanasti että ennen kuin edes joku ihminen yhdistyy minuun mitenkään niin minut oltaisiin haukuttu niin totaalisesti, että joku ei voi edes yrittää olla kanssani tekemisissä. Ei, meillä ei ole yhteisiä tuttavia. Ei aivan varmasti ole. Syy on se, että tämä nainen pelkäsi sitä että kerron jotain tälle ex-vaimolle. En jaksa täällä sen vuolaammin asiasta selittää, mutta mitään muuta vaihtoehtoakaan ei ole.

Se sen sijaan on mysteeri, että mikä tähän kummisetäänkin on iskenyt.

Toki pystyy, kun laitaa estolistalle. Simppeli toimenpide. Mutta aika tyhmää...

Yhteistyössä