facebook mammat jotka selostaa koko elämän naamakirjassa ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jurlikka83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jurlikka83

Vieras
Miks mulla on näitä facebook äitejä kavereina jotka ei muuta tee kun puhuu heidän täydellisen suloisista lapsistaan ja heidän perheestään ja asioistaan.. Oikeasti, olen minäkin äiti, mutten todellakaan selosta meidän koko elämää naamakirjassa. :D

Ensin selostellaan se koko raskaus aika ensimmäisistä viikoista alkaen siihen päivään saakka kunnes synnytetään ( kaikki kohdunsuun tilanteet missäkin vaiheessa ja niin ihanaa ja rankkaa kun onkin olla raskaana). En tajuu miten jollakin on mielenkiintoa selostaa 2-3 raskautta peräkkäin ja ne samat jutut. Ei itellä olis kyllä tullut mieleenkään kirjata facebookissa joka raskaus viikon tuntemuksia + kuva kuinka suukotellaan vatsaa jne jne... hohhoijaa.. Ihan kiva on joku tollanenkin laittaa, MUT RAJANSA KAIKELLA! ja synnytyksen jälkeen kirjataan kaamee synnytys kertomus jossa kuvaillaan kaikki sisätutkimukset, kohdunsuut, ja "sitten puskin vauvaa ulos ja mieheni piti minua kädestä kiinni". ja kerrotaan ne ensihetket kun vauva syntyi kuinka olin niin onnellinen ja kuinka uskomatonta ( idioottimaisesti selostettuna ).. HOHHOIJAA .. Siis mun mielestä oma synnytykseni oli maailman upein juttu ja mä olisin voinut kirjoittaa vaikka kirjan niistä onnellisuus sekunneista,minuuteista jopa nyt vuosista, mut hei.. ne on meiän perheen asia, toki kiva kertoo kavereille jos kyselevät ja näin, mut...

Nyt sit seuraava vaihe menossa kuinka "meidän ihana vauva sitä tätä tota" meidän ihanat lapsen on vaan niin ihania"... yms yms.. 20 päivitystä tällästä soopaa.. mitä te jotkut oikee ajattelette, toi on ärsyttävää :D hahha.. En ite ees kehtais kirjotella tollasii juttui jatkuvasti, ihmisethän pitäis mua hulluna tai jotenki hieman itserakkaana tms. :D Tai sit se on vaa nii et noi tyypit on just niitä joilla ei oo mitää elämää... On muutenki nii paska elämä et pitää jotai kulissii ihanaa perhe elämä paskaa pitää yllä tutuille... Laitetaa kuvia lapsista ja kehutaan ite niit maasta taivaaseen. onneks on niit "hyviä" facebook tuttuja jotka sitte kirjottaa niihin kaikkiin miljooniin päivityksiin ja kuviin "ai siis AIVAN IHANA" "Voi että ootte niin super sulosiii" "Teil on kyll mahtava elämä" "Ihanaa että synnytys meni niin hienosti" " aivan IHANA MAHA!, Mäkin haluun" "aivan ihanan kauniit lapset sulla, sä olet kyllä onnenpekka".. Näitähän nää ihmiset kalastelee!!

"Meidän perhe lähtee kylpylään nauttimaan" - NO hei LÄHTEKÄÄ! nyt kaikki ainakin tietää!!!

Minusta koko Facebook on yksi suuri aikuisten hiekkalaatikko. Sitä vartenhan se on, että siellä mainostetaan omaa erinomaisuuttaan. Laitetaan kuvia joita toiset sitten kehuu, ylpeillään omilla / lasten saavutuksilla jne.
Sitä vartenhan ihmiset siellä ovat.

Eikö siellä ap saa jotain estoa, että tuollaisten rasittavien ihmisten kirjoitukset ei sinulle näy?

:D ja mä en käsitä näitä tyyppejä jotka jaksaa valittaa joistain fb päivityksistä :D siellä saa hi semmoisten henkilöitten jutut piiloon, joita ei kestä punastelematta lukea.
onneksi omankin seinän saa ihmisiltä piilotettua, ettei tarvitse moisten nirppanenien valitusta kuunella ja tiedän itse keitä juttuni kiinnostaa, keitä ei ;)

• Tykkää
Reactions: röppö
Selostaako joku synnytyksiäänkin FB:ssä??!! Siis apua.... Omassa Facebook-kaveripiirissä ei sentään tuollaista ole ollut, mutta kyllä jotkut jaksaa laitella statuksiksi lasten "hauskoja" kakka- ja pissajuttuja...

En tiedä saanko jotenkin estettyä ne ärsyttävät ihmiset jotka tukkii sen etusivun niil raivostuttavilla meidän perhe- jutuilla. Ja voinko estää jonkun ihmisen ilman, että hän tietää siitä? En ainakaan viitsi poistaa kaverilistalta, ettei tuu sitte mitää sanomista ja "juttua".
Juu no näköjään on aikamoinen hiekkalaatikko. Ja kyllä saa toki kirjoittaa että "mennään kylpylään" riippuu tosin vähän mulle kuka niin kirjoittaa. Mulla on paljon tosi fiksuja kavereita siellä myös, mut ne ei elä mitää kaksois elämää facebook/ oikee elämä välillä. Mulle facebook on vaan merkinnyt paljon muuta kun sitä että ylpeilisin kuinka kivasti mulla menee jne, ei tulis mieleenkää kertoa kaikille tutuille ja kavereille kaikkea. :D Mä olen löytänyt facebookin kautta PALJON vanhoja lapsuuden kavereita ja esim. sukulaisia joita en oo nähnyt vuosiin, eipä tulis mieleen siinä kirjoitella kaikille näkyville kohdunsuun tilannetta ja kuinka tisseistä maito virtaa :D Mun mielest toki facebook on sosiaalinen kanava, mut mielestäni jotkut menee vain "HIEMAN" yli.....

No mitä sinne saa laittaa jos ei edes "Meidän merhe lähtee kylpylään nauttimaan"?

Minun mielestä tälläinen päivitys on ok. Laitan itse päivityksen n. kerran 2 viikossa, silloin kun ollaan tehty jotain mitä harvemmin tulee tehtyä tms.

Mulla on kuitenkin sellaisakin kavereita jotka laittaa esim. "tulipas hiljasta, tais lapsi nukahtaa" ja "pistänpäs lapsen päiväunille"

Ja toinen kaveri kirjoittaa melkein joka päivä mitä hänen tyttärensä on sanonut, mukamas jotain hauskaa vaikka oikeesti se on jotain ihan tavallista.

Ja yksi äiti kirjoittaa aina miten hänen miehensä oli ihana ja he tekivät sitä ja sitä ja oli niin idyllistä vaikka tosiasiassa perhe voi todella huonosti ja ovat eroamassa, mutta sitä eivät tiedä kuin lähimmät.

[QUOTE="vieras";23297528]:D ja mä en käsitä näitä tyyppejä jotka jaksaa valittaa joistain fb päivityksistä :D siellä saa hi semmoisten henkilöitten jutut piiloon, joita ei kestä punastelematta lukea.
onneksi omankin seinän saa ihmisiltä piilotettua, ettei tarvitse moisten nirppanenien valitusta kuunella ja tiedän itse keitä juttuni kiinnostaa, keitä ei ;)[/QUOTE]

samaa mieltä.

Mulla on ainakin 2 kaveria kirjottanu koko kaverilistalle synnytys kertomukset (okei, toinen näistä kavereista viel pahempi tapaus) mut on mielestäni aika ällöttävää ja ihmettelen suuresti, et kun hänelläkin kavereita yli 300 nii kirjottelee sinne sitte limatulpista sun muista hommista...

[QUOTE="hei";23297576]Minun mielestä tälläinen päivitys on ok. Laitan itse päivityksen n. kerran 2 viikossa, silloin kun ollaan tehty jotain mitä harvemmin tulee tehtyä tms.

Mulla on kuitenkin sellaisakin kavereita jotka laittaa esim. "tulipas hiljasta, tais lapsi nukahtaa" ja "pistänpäs lapsen päiväunille"

Ja toinen kaveri kirjoittaa melkein joka päivä mitä hänen tyttärensä on sanonut, mukamas jotain hauskaa vaikka oikeesti se on jotain ihan tavallista.

Ja yksi äiti kirjoittaa aina miten hänen miehensä oli ihana ja he tekivät sitä ja sitä ja oli niin idyllistä vaikka tosiasiassa perhe voi todella huonosti ja ovat eroamassa, mutta sitä eivät tiedä kuin lähimmät.[/QUOTE]

Tohon lapsen sanomisiin esimerkkejä: "sanna kysyi tänään mietteliäänä miksi taivaalla on pilviä <3 <3 <3"
ja
"sanna luuli lattialla olevaa nöyhtää koppakuoriaiseksi<3 <3 :D"

minä päivitän nykyisin facebookkia hyvinkin tiheään, mä en jaksa sitä soittorumbaa että pitää kaikille soitella siitä miten mun lapseni voi, fb on hyvä tapa kertoa kaikille

[QUOTE="Blue cat";23297587]Mulla yks tuttu tais olla koko synnytyksen ajan puhelimella facebookissa ja selosti kaiken reaaliaikasena... :D[/QUOTE]

Hahha, siis VOI LUOJA sentää :D Tätä tää sit nykyää vissiin. Eipä tulis koskaa mieleenikään.
Itsekin kiva joskus kirjoittaa jotain, jos ollaan tehty jtn mukavaa tms mitä ei yleensä JOKA päivä tuu tehtyy, mut en ymmärrä näit kavereita jotka on SUPER äitejä, mut kuitenkin ehtii nuokkuu naamakirjassa KOKO päivän, koska siellä selostellaan joka ikinen arjen pieni askare aamupuuron keitosta kylpyhetkeen ja päiväuniin, päiväkahveihin, ulkoiluun, illalla ehkä saunahetkeen ja siinä välissä sit kaikki "esikoinen oli aivan vallattoman ihana kun tuli ja sanoi että" tai "on tuo meidän pieni vauva maailman ihanin kyllä, niin helppo äidin enkeli".
Ja sit tulee JATKUVASTI tätä piilovittuiluu et esim. " on tuo meidän kuopus hirmu helppo tapaus, en kyllä kestäisi jos meillä olisi joku koliikki vauva tms" . Tai esim. "mulla tota maitoa kyllä riittäis vaikka 5 vauvalle, onneks, olis tosi kauheeta jos sitä maitoo sais kokoajan stressailla et tuleeko". Kun kuitenkin on ihmisii joiden vauvoilla on koliikkia tai maitoa ei kunnolla tule (hänenkin kaveripiirissään).

Joo ja tyhmäähän tää on tänne tulla kirjottelee kuinka fb päivitykset ärsyttää, mut mitäpä tuosta.

no entäs kun yks kaveri postaa joka päivä joka ikisen kappaleen sinne, mitä kuuntelee youtubessa :O ja yli puolet on jotain antti tuiskua :D siis okei jos löytää hyvän biisin niin mikäs siinä jaa ihmeessä, mutta että joka päivä ne samat biisit ja niitä on seinä täys :D päivitykset sinällään ihan mielenkiintosia hänellä, että harmittaa estääkään, mutta ärsyttää kun etusivua aina täys antti tuiskua :@

[QUOTE="a p";23297665]no entäs kun yks kaveri postaa joka päivä joka ikisen kappaleen sinne, mitä kuuntelee youtubessa :O ja yli puolet on jotain antti tuiskua :D siis okei jos löytää hyvän biisin niin mikäs siinä jaa ihmeessä, mutta että joka päivä ne samat biisit ja niitä on seinä täys :D päivitykset sinällään ihan mielenkiintosia hänellä, että harmittaa estääkään, mutta ärsyttää kun etusivua aina täys antti tuiskua :@[/QUOTE]

oho en ole ap :laugh: sori :D

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23297624:
minä päivitän nykyisin facebookkia hyvinkin tiheään, mä en jaksa sitä soittorumbaa että pitää kaikille soitella siitä miten mun lapseni voi, fb on hyvä tapa kertoa kaikille

Jaa. Mulle soiteltiin siinä kun vauva syntyi paljonkin mites vauva voi ja mitäs pikkunen jne, mut nyt kun vauva alkaa lähestyä 3 vuotta nii ei oo tarvetta joka päivä kyllä kaikille selostaa, normi päiviä ja askareitahan tää elämä on.. En mä ymmärrä miten ihmiset jaksaa vuodesta toiseen kirjottaa niit samoja juttuja. Toki jos lapsi on kovin kipeä saatan itsekin siitä facebookkiin kirjoittaa, muttei tarve ole joka päivä ilmoittaa miten lapsi voi. :)

Jaa. Mulle soiteltiin siinä kun vauva syntyi paljonkin mites vauva voi ja mitäs pikkunen jne, mut nyt kun vauva alkaa lähestyä 3 vuotta nii ei oo tarvetta joka päivä kyllä kaikille selostaa, normi päiviä ja askareitahan tää elämä on.. En mä ymmärrä miten ihmiset jaksaa vuodesta toiseen kirjottaa niit samoja juttuja. Toki jos lapsi on kovin kipeä saatan itsekin siitä facebookkiin kirjoittaa, muttei tarve ole joka päivä ilmoittaa miten lapsi voi. :)

Syöpäläisen lapsi käsittääkseni vakavasti sairas.

[QUOTE="a p";23297665]no entäs kun yks kaveri postaa joka päivä joka ikisen kappaleen sinne, mitä kuuntelee youtubessa :O ja yli puolet on jotain antti tuiskua :D siis okei jos löytää hyvän biisin niin mikäs siinä jaa ihmeessä, mutta että joka päivä ne samat biisit ja niitä on seinä täys :D päivitykset sinällään ihan mielenkiintosia hänellä, että harmittaa estääkään, mutta ärsyttää kun etusivua aina täys antti tuiskua :@[/QUOTE]

Joo samanlaisia kavereita täälläkin

Minä en oikeasti käsitä sitä, että ihmiset näkee noin paljon vaivaa tuollaisesta asiasta. Itse teen väillä tosi useinkin päivityksiä ja osa on varmasti äärettömän turhakkeita. En kuitenkaan kalastele niillä mitään enkä hehkuta perheemme erinomaisuutta. Siitä vain on tullut sellainen tapa, että laittaa sinne ja monet kaverit sanookin, että on kiva tietää aina mitä kuuluu ilman, että erikseen aina kysyy asiasta.

Ja valokuvia minä vasta paljon sinne laitankin. Siis ihan kauheeta eikö olekin? Joku voi vielä luulla, että minä ylpeilen lapsillani, mutta luulkoot sitten niin.

• Tykkää
Reactions: röppö
Mä ainakin ihan hyvällä omallatunnolla sepustan FB:hen kaikki "nyt se murunen alkoi konttaamaan" yms. jutut, jos häiritsee, ne saa piiloon..Yksi iso syy siihen päivittelyyn on myös sekin että kauempana asuvat isoisovanhemmat ym. sukulaiset tuntuu seuraavan aika tiiviisti fb:n kautta meidän kuulumisia.

Juu no varmasti sitten niitä samanhenkisiä ihmisiä kiinnostaa ja pakkohan jotain on tuollainenkin kiinnostaa, jos jaksaa kommentoida 10:neen päivitykseen jatkuvasti joka päivä. Eikai HÄN/HE joka sitä perhe elämäänsä selostaakin viitsisi selostella jos ei jatkuvasti saisi asioillaan huomiota ja ihania kommentteja. Siitähän juuri onkin kyse että niin kauan kun hän saa jutuillaan kommentteja ja huomiota, niin kauan hän jatkaa. Mutta oonpas senkin kyllä huomannut että kommentteja on kyllä tullut vähemmän viimisen vuoden kun aikaisempina vuosina, varmaan osa seuraajista jo kyllästynytkin. Ihmettelen jos ei olis yhtään kyllästynyt. Henk.kohtasia juttuja en tänne viitsi kirjoittaa, mutta voisko sanoa että tuossa tapauksessa kavereiden täytyykin olla kiinnostuneita hänen asioistaan, ettei joudu vihan kohteeksi ja "mustalle listalle" tms. Ja oonhan mä nyt huomannut että kaikki ne "kiinnostuneet" vaan nuoleskelee jatkuvasti "voikun ihanaa ihanaa ihanaa että sulla on NOIN IIIIHANA miesssss ja lapset"... Täytyy olla oma elämä aika tylsää, että jaksaa toisen elämää niin paljon seurata ja siihen toisen elämään keskittyä. Kyllä sitä toisesta alkaa aika paljon tietämään jos 2,5 vuotta lukee päivittäin kymmeniä päivityksiä häneltä.

[QUOTE="abc";23297703]Syöpäläisen lapsi käsittääkseni vakavasti sairas.[/QUOTE]

No eikös tilanne ole sitten aivan eri jos lapsi on todella sairas? Mä puhunkin sellaisista turhista jutuista, toki on eri juttu jos lapsi on sairas (en ymmärrä miksi edes sitten tuli tänne kirjoittamaan että hän ainakin selostaa lapsen vointia, jos kerta kyse on kuitenkin aika eri tilanteesta).

Yhteistyössä