Facebook alkaa valvoa kaikkia liikkeitäsi netissä, vaikka olisit uloskirjautunut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiitos tälle kirjoittajalle hienoista teksteistä, taidan imuroida ketjun säilöön, ja lukaista joskus ajatuksella lisää, nyt ei toimi mikään tässä yläkerran osastossa itselläni...

Ollaan kuitenkin äärimmäisten ja tärkeiden kysymyksenasettelujen äärellä, mielestäni.

Ehkäpä jopa tienhaarassa, mitä tulee käyttäjälaumojen liikkeiden suhteen nyt ja heti huomenna.

Nythän ei enää saa poistettua tilapäivityksiä, ainoastaan piilotettua, eli ne varmaan pomppaavat esiin sitten aikajana yllihuomenna saapuu. Luulisin et ne vanhat jotka on poistanut ja ne on poistuneet ei piilotettu niin pysyy pois. Kait ? Ja eiköhän siitä aikajanasta saa samalla tavalla sitten piiloon niitä juttuja, jos haluaa. Ja mitä tää suosikkipaikoista juttu, meinaako ne laittaa sun kurkkimat profiilit julki? OMG, sit tuli nopea lähtö facest :D

[QUOTE="vieras";24718385]Nythän ei enää saa poistettua tilapäivityksiä, ainoastaan piilotettua, eli ne varmaan pomppaavat esiin sitten aikajana yllihuomenna saapuu. Luulisin et ne vanhat jotka on poistanut ja ne on poistuneet ei piilotettu niin pysyy pois. Kait ? Ja eiköhän siitä aikajanasta saa samalla tavalla sitten piiloon niitä juttuja, jos haluaa. Ja mitä tää suosikkipaikoista juttu, meinaako ne laittaa sun kurkkimat profiilit julki? OMG, sit tuli nopea lähtö facest :D[/QUOTE]
Facebook peruu seurannan, tai ainakin lupaa :)
Facebook lupasi lopettaa uloskirjautuneiden seurannan 24 tunnissa - Tietoviikko

Facebook on jo luvannut lopettaa uloskirjautuneiden seurannan:

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/facebook+lupasi+lopettaa+uloskirjautuneiden+seurannan+24+tunnissa/a693663?s=r&wtm=tietoviikko/-27092011&

[QUOTE="vieras";24718385]Nythän ei enää saa poistettua tilapäivityksiä, ainoastaan piilotettua, eli ne varmaan pomppaavat esiin sitten aikajana yllihuomenna saapuu. Luulisin et ne vanhat jotka on poistanut ja ne on poistuneet ei piilotettu niin pysyy pois. Kait ? Ja eiköhän siitä aikajanasta saa samalla tavalla sitten piiloon niitä juttuja, jos haluaa. Ja mitä tää suosikkipaikoista juttu, meinaako ne laittaa sun kurkkimat profiilit julki? OMG, sit tuli nopea lähtö facest :D[/QUOTE]

Kyllä sieltä ihan tasan tarkkaan saa poistettua tilapäivityksiä edelleen. Voi valita JOKO poiston tai piilottamisen. Tämä on fakta koska itse olen tän illan jo käyttänyt tuota uudistusta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja uudistus jo käytössä;24718461:
Kyllä sieltä ihan tasan tarkkaan saa poistettua tilapäivityksiä edelleen. Voi valita JOKO poiston tai piilottamisen. Tämä on fakta koska itse olen tän illan jo käyttänyt tuota uudistusta ;)

No mulla on vanha versio käytössä ja viikko sitten viimeks poistelin juttuja ja ne sai vain piiloon, ei pois niinku ennen. Uudestahan en puhunut omalla kohdalla mitään.

[QUOTE="vieras";24718466]No mulla on vanha versio käytössä ja viikko sitten viimeks poistelin juttuja ja ne sai vain piiloon, ei pois niinku ennen. Uudestahan en puhunut omalla kohdalla mitään.[/QUOTE]

Mä mielestäni sain vielä eilen ihan poistettua sillä vanhalla versiolla?

Päivitetty 27.9.2011 14:39, julkaistu 27.9.2011 14:17

Taas muutos: Facebook haluaa jakaa jo Spotify-soittolistasikin

Aamulehti

Facebookin ja musiikkipalvelu Spotifyn tiivistynyt yhteistyö herättää jälleen uusia kysymyksiä siitä, miten Facebook huolehtii käyttäjiensä yksityisyydensuojasta.

Spotify on edellyttänyt tästä viikosta alkaen kaikilta uusilta Premium-käyttäjiltään Facebookin jäsenyyttä. Uuden yhteistyön vuoksi myös Spotifyn soittolistat saattavat levitä Facebook-kavereiden tietoon, ellei Spotifyn asetuksia säädetä estämään listojen jakamista.

Spotifyn ja Facebookin povataan jo yhdistyvän jopa kokonaan ja ottavan nimekseen mahdollisesti SpotiFacebook, kirjoittaa Corey Tate The Space Lab -sivustolla.

Facebook on saanut runsaasti yksityisyydensuojan kannalta kielteistä julkisuutta viime viikolla. Aiemmin tällä viikolla uutisoitiin esimerkiksi, että Facebookissa lähetettyjä ja vastaanotettuja viestejä ei voi poistaa palvelusta kokonaan, vaan ne pysyvät palvelulla tallessa, vaikka käyttäjä luulisikin poistaneensa ne.

Facebookin tuoreen Read-sovelluksen vuoksi nettisivustot voivat myös jakaa tietoja Facebookin käyttäjien surffaamista sivustoista FB-kavereille ilman, että käyttäjä itse aktiivisesti päättää tästä jakamisesta. Sivustotietojen leviämisen voi estää kokonaan vain poistamalla selaimen evästeet joka kerta kirjautuessaan ulos Facebookista tai selaamalla Facebookia kokonaan eri selaimella kuin muita sivustoja.

[QUOTE="vieras";24718792]Päivitetty 27.9.2011 14:39, julkaistu 27.9.2011 14:17

Taas muutos: Facebook haluaa jakaa jo Spotify-soittolistasikin

Aamulehti

Facebookin ja musiikkipalvelu Spotifyn tiivistynyt yhteistyö herättää jälleen uusia kysymyksiä siitä, miten Facebook huolehtii käyttäjiensä yksityisyydensuojasta.

Spotify on edellyttänyt tästä viikosta alkaen kaikilta uusilta Premium-käyttäjiltään Facebookin jäsenyyttä. Uuden yhteistyön vuoksi myös Spotifyn soittolistat saattavat levitä Facebook-kavereiden tietoon, ellei Spotifyn asetuksia säädetä estämään listojen jakamista.[/QUOTE]

Havaitsin pari päivää sitten mielenkiintoisen seikan liittyen tähän asiaan. Muutin oman Spotifyni asetuksista asetukset siten, että Spotify ei julkaise soittolistojani ja kuuntelemiani kappaleita Facebookissa ilman että klikkaan itse julkaisua. (Kyseinen valinta löytyy Spotifyn Preferences -valikosta).

Tästä asetusmuutoksesta huolimatta havaitsin sattumalta, että Facebook osasi edelleen kertoa minulle mitä kappaletta kuuntelin sillä hetkellä. Olin siis alkannut kuunnella erästä kappaletta Spotifyssä (en klikannut sitä Facebookissa). Kaverini Spotify oli automaattisesti julkaissut juuri tuon kappaleen syötevirtaan. Syötevirrassa huomasin, että kappaleen nimen kohdalla oli taukopainike ja hiiren päälle vietyäni siinä luki että kyseinen kappale soi nyt Spotifyssä.

Olin käsittämättömän raivostunut Spotifylle siitä, että olin mielestäni kieltänyt tuon kaltaisten tietojen välittämisen Facebookille. En ole erityisen huolestunut yksityisyydestäni , mutta en vain yksinkertaisesti halua, että soittimeni huutelee ympärilleen mitä minä kuuntelen jos minä en asiaa itse nimen omaan halua kertoa. Eniten asiassa otti päähän se, että olin mielestäni kieltänyt tämän kaltaisen toiminnan.

Tässä vielä kuva mitä tarkoitan:
http://img684.imageshack.us/img684/9206/facebookgettingdatafrom.jpg

Ja en siis klikannut mitään Facebookissa vaan aloin kuunnella tuota kappaletta suoraan Spotifyssä, mutta Facebookissa tilanne näytti kuvan mukaiselle.

Sähköpostista pääset hyvin facebookkiin niin ja sehän omistaa sun sähkärinkin. Kerätään luvattomasti tietoa niin ja sitten tutkaillaan että koska näistä hyödyttäisi. Joskust sitten. Tietää facebook mun osoitteenkin vaikka niitä tietoja en ole sinne laittanut omiin profiilitietoihin. Tiedättekö miten se varastaa mun osoitetietoni? Helppo nakki

Yhteistyössä