Facebook tietää liikkeesi vaikka olisit uloskirjautunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24708876]Niin on, mutta se on vähän kuin harrastaisi seksiä tuntemattomien kanssa ilman suojausta. Myöhäistä itkeä, kun vahinko on tapahtunut (ja FB:n tietojenkeruu nyt on pienin "tauti").[/QUOTE]

totta ja kyllähän meistä tietoja kerätään kokoajan! Eikä ne tiedot siellä fb sivuilla näy....

Kyllä teidän netinkäytöstä kerätään tietoa muuallakin kuin fb:ssä, sillä tavalla sivuille tulee esimerkiksi sellaisten aihepiirien mainoksia, joiden sivuilla vierailet.

Yhteisöpalvelun uusi sovellus on nimeltään ”Read”. Sovelluksen avulla esimerkiksi uutissivut voivat jakaa käyttäjien lukemia artikkeleja ilman, että käyttäjä itse päättää sen jakamisesta. Kun käyttäjä lukee artikkelin sivustolla, jolle on kerran painanut Read-sovelluksen päälle, ilmestyy hänen profiiliinsa päivitys luetusta artikkelista
Yksityisyytesi on vaarassa: Facebook tietää mitä teet, vaikka kirjautuisit ulos - Uutiset - MikroPC

Ja tämäkin on siis vältettävissä. Ensimmäinen on se ettei hyväksy kyseistä sovellusta.
Toinen on se, että jos jostain syystä tuon menee hyväksymään/katsoo tarpeelliseksi voi sieltä yksityisyyasetuksista mennä katsomaan mitä tietojasi mikin sovellus käyttää hyväkseen ja käydä vaihtamassa jako niissä "vain minä" niin silloin esim lukemasi artikkelin lukemisen julkaisu näkyy vain itselläsi ei koko maailmalle.

Muutenkin kannattaa käydä katsomassa mitä tietoja mikin sovellus käyttää ja mitkä niistä on "pakollisia" ja poistaa muut ja muihin laittaa tuo "vain minä" niin ei tule jakaneeksi tekemisiään turhan laajalti.

Facebook on tiennyt jo useamman vuoden ajan, missä sisäänkirjautunut käyttäjä surffaa muiden sivustojen käyttämän Facebook Connectin avulla.
Tämänkin palstan pikavastauslaatikon alla on Facebookin Tykkää painike ja Suositus-nappi.

Mulle on jostain syystä ilmaantunut Petenkoiratarvike.comin mainoksia sekä Youtubeen, että Facebookiin.
Eli Youtube syyllistyy tuohon tietojen rekkailuun myös? Vai vaikuttaako face jotenkin sinnekin, kun en ole yhdistänyt kuitenkaan fb:a ja Youtubea?!

Mä olen poistanut evästeiden ja sovelllusten käytön kokonaa omista asetuksista.
En tarvitse sitä ylimääräistä roskaa mitä esim. sähköpostiin tuli noiden evästeiden takia. Vaihdoin sähköpostinkin ja nyt postiin ei tule ainoatakaan roskapostia, kaikki johtui siis facesta..

[QUOTE="vieras";24709181]Poistin evästeet käytöstä, mutta nytpä en pääse kirjautumaan faceen. Facebook sanoo, että evästeet pakollisia, että kirjautuminen onnistuu.[/QUOTE]

Mulla ei ole ollut mitään tällaisia ongelmia.

[QUOTE="vieras";24709181]Poistin evästeet käytöstä, mutta nytpä en pääse kirjautumaan faceen. Facebook sanoo, että evästeet pakollisia, että kirjautuminen onnistuu.[/QUOTE]
Jos evästeet poistaa kokonaan käytöstä (mikä ihan fiksua), niin silloin ne pitää ruksata päälle tarvittaessa. Jos ei tätä jaksa, niin antaa olla päällä, mutta tyhjentää säännöllisesti.

[QUOTE="vieras";24709338]En jaksa lukea linkkejä,voisitko tiivistää mitä niissä on ?[/QUOTE]
Et jaksa lukea? Ne ovat videoita. Ja en jaksa, jos oma tietoturva ei kiinnosta, niin antaa olla.

[QUOTE="vieras";24709310]Jos evästeet poistaa kokonaan käytöstä (mikä ihan fiksua), niin silloin ne pitää ruksata päälle tarvittaessa. Jos ei tätä jaksa, niin antaa olla päällä, mutta tyhjentää säännöllisesti.[/QUOTE]

Ok kiitos. Näköjään tuolla on automaattinen ruksi, että evästeet poistuvat kun selain suljetaan. Se vaikuttaa ihan kätevältä.

Yhteistyössä