Ex oli tehnyt abortin enkä tiennyt että musta olisi tullut isä

  • Viestiketjun aloittaja "Masa"
  • Ensimmäinen viesti
"sari"
Olisi varmaan kannattanut kohdella tyttöystävääsi paremmin ja pitää huolta parisuhteestanne, niin et olisi joutunut tähän tilanteeseen. Ota opiksesi ja ota seuraavassa suhteessa huomioon muutakin kuin oma napasi.
 
nooh
No niin. Ja nyt päästiin villakoiran yitimeen. Nimenomaan kysyin ja ihmettelin eikö mies saa edes ottaa osaa keskusteluun, jossa nainen kertoo mitä tuleman pitää. Mä ainakin aattelen, että terveessä parisuhteessa se olis melko dramaattista jos nainen tekis abortin kertomatta miehelle. Mutta mä en tiedä minkälainen oli ap:n suhteen laatu. Ilmeisesti ei järin hyvä jos olivat jo off-tilassa kun abortti tehtiin.
Kaikki parisuhteet eivät ole terveitä, ja siksi on ihan päätöntä yrittää normittaa asiaa. Jos nainen ei koe että miehelle puhuminen helpottaa hänen valmiiksi vaikeaa päätöksentekoaan asiassa, hänellä on täysi oikeus siitä kieltäytyä. Vika voi olla naisessa tai miehessä tai ei kummassakaan, mutta ihmisillä nyt on vikoja. Sosiaalisia sääntöjä ei pidä kirjoittaa siltä pohjalta, että muut kuin äärinormaalit eivät niistä selviä.

Mieheksi kasvamisessa vaikeinta taitaa olla sen ymmärtäminen, että tässä asiassa hänen on tosiaankin tyydyttävä naisen tahtoon. Se mitä hän voi tehdä, on rakastaa jokaista naistaan niin huolellisen hyvin ja arvostaen, että nainen ei ainakaan lähde aborttia tekemään miehen ylimielisyyden ja välinpitämättömyyden ja muun keskenkasvuisuuden takia.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"juu"
Miksei isä saa ottaa osaa päätökseen? Jos päätös on yksinomaan naisen hän varmaankin hoitaa ehkäisyn omalta osaltaan?
Mä oon samaa mieltä. Jos ollaan / ollaan oltu oikeasti suhteessa ja yhdessä pantu lapsi alulle, niin miksi se on naisen päätös? Nainen sitä lasta toki kantaa, mutta kyllä ne geeni 50 / 50. Jos olisi joku seikkailu, sanoisin minäkin että nainen päättää, mutta jos suhde, niin yhteinen päätös. Tai ainakin keskustelu asiasta, tai sitten naisen olisi pitänyt vaieta iäksi.
 
Ymmärrän sun tunteet, ja sulla on oikeus olla surullinen.
Mutta en tajua miten "susta olisi tullut isä"? Eihän olis. Jos nainen näkee vielä mahdollisuuksia suhteessa, niin toki oli varmasti kertonut raskaudesta. Jos olitte jo muutenkin, miten se oli, off-tilassa, niin ehei. Se raskaus ja sen mukanaan tuoma, ei helvetti-ei nyt tätäkin tähän samaan-fiilis varmasti on edesauttanut teidän eroa. Usko mua, se eksäs on varmasti pyöritelly siinä kaiken näköiset skenaariot ja päätynyt tähän. Ja luultavasti ajatellut vielä säästää sut kaikelta siltä epätoivolta ja mielipahalta, jota itse kävi.
 
puusilmiä
[QUOTE="sari";28256918]Olisi varmaan kannattanut kohdella tyttöystävääsi paremmin ja pitää huolta parisuhteestanne, niin et olisi joutunut tähän tilanteeseen. Ota opiksesi ja ota seuraavassa suhteessa huomioon muutakin kuin oma napasi.[/QUOTE]

:headwall:
 
[QUOTE="vieras";28256818]Et voi olla tosissasi?[/QUOTE]

Kyllä minäkin vähän noin ajattelen. Että jos ei ole valmis edes kuulemaan miehen mielipidettä lapsiasiaan, niin sitten on asiansa kanssa omillaan ja itse vastuussa - teki abortin tai ei.
 
dhd
[QUOTE="sari";28256918]Olisi varmaan kannattanut kohdella tyttöystävääsi paremmin ja pitää huolta parisuhteestanne, niin et olisi joutunut tähän tilanteeseen. Ota opiksesi ja ota seuraavassa suhteessa huomioon muutakin kuin oma napasi.[/QUOTE]

Mistä päättelet, että parisuhteen huono tila olisi vain ap:sta johtuvaa tai että hän olisi omaan napaan tuijottelija?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28256998]Hyvä tietää että vielä 2010-luvun Suomessa monille näyttää olevan käsittämätön ajatus se että nainen omistaa oman kehonsa.[/QUOTE]

Näinpä juuri. Nainen omistaa kehonsa, kantaa lapsen ja synnyttää lapsen. Se on se syy miksi isä ei saa päättää asiasta, niin mukavaa, kivaa, reilua ja oikeudenmukaista kuin se olisikin.
 
[QUOTE="vieras";28257042]Näinpä juuri. Nainen omistaa kehonsa, kantaa lapsen ja synnyttää lapsen. Se on se syy miksi isä ei saa päättää asiasta, niin mukavaa, kivaa, reilua ja oikeudenmukaista kuin se olisikin.[/QUOTE]

Mistä päästäänkin kätevästi siihen, että jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, niin nainen unohtakoot elarit myös. Mitä niillä rahoilla tekee, koska lapsen kantanut ja synnyttänyt nainen pitäkööt itse huolen lapsensa elatuksesta. Isän nimi toki täytyy kirjata ylös, lapsen oikeuksien tähden. Mutta ei muuta.
 
Surullista mitä vastauksia täältä lukee :| Miksi miehellä/isällä ei olisi oikeutta lapseensa, kuinka moni teistä ei välittäisi jos toinen osapuoli tappaisi lapsenne "kertomatta" sitä teille. Joku voi oikeasti ajatella sitä sikiötä LAPSENA eikä VAIN sikiönä. Tiedän että aika raju vertaus mutta vertaampa kuitenkin koska joku voisi näin ajatella. Kyllä minulla kesti päästä keskenmenosta yli vuoden verran koska se oli lapsi minun lapsi ja ei en ole lapseton, minulla on kolme lasta ja yksi enkelilapsi <3

Minun mielestä isällä PITÄISI olla myös jonkinlainen sanavalta asiaan. Jos äiti ei halua lasta niin miksi sitä lasta ei voisi kantaa 9kk sisällään synnyttää ja jättää isälle, miksi ainut vaihtoehto on abortti. Jos on valmis seksuaaliseen elämään pitäisi olla valmis kantamaan se VASTUU mikä siitä tulee. Eihän se nainen ole yksin raskaaksi tullut joten miksi hän saisi yksin päättää noin suuresta asiasta... kysympä vaan.

Ap:lle voimia ja :hug:
 
"..."
[QUOTE="vieras";28257042]Näinpä juuri. Nainen omistaa kehonsa, kantaa lapsen ja synnyttää lapsen. Se on se syy miksi isä ei saa päättää asiasta, niin mukavaa, kivaa, reilua ja oikeudenmukaista kuin se olisikin.[/QUOTE]Toivoisin että jokainen mies joka ei kykene tätä käsittämään ja hyväksymään pysyy aika kaukana lisääntymishommista.
 
Mistä päästäänkin kätevästi siihen, että jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, niin nainen unohtakoot elarit myös. Mitä niillä rahoilla tekee, koska lapsen kantanut ja synnyttänyt nainen pitäkööt itse huolen lapsensa elatuksesta. Isän nimi toki täytyy kirjata ylös, lapsen oikeuksien tähden. Mutta ei muuta.
Mitenkäs perintöasiat, onko oikeudenmukaista, että isän taholta ei-toivottu lapsi jonakin päivänä perii isänsä?
 
Mitenkäs perintöasiat, onko oikeudenmukaista, että isän taholta ei-toivottu lapsi jonakin päivänä perii isänsä?
On oikeutettua, mutta se ei liitykään naisen vastuuseen lapsen kantamisesta, synnyttämisestä ja itse elättämisestä. Miksi nainen saa kieltää isältä lapsen ja ennen kaikkea lapselta isän? Tehdä abortin isän tietämättä? Synnyttää lapsen miehen suostumuksesta huolimatta, ja on sitten oikeutettu saamaan siitä vielä rahaa? Joo, lapsen elättämistä varten, eli loppuuko se naisen vastuu lapsen syntymään? Jos menee isäksi kelvottoman miehen kanssa sänkyyn, eikö vastuu ole silloin itsellä?
 
"vieras"
Mistä päästäänkin kätevästi siihen, että jos nainen haluaa lapsen ja mies ei, niin nainen unohtakoot elarit myös. Mitä niillä rahoilla tekee, koska lapsen kantanut ja synnyttänyt nainen pitäkööt itse huolen lapsensa elatuksesta. Isän nimi toki täytyy kirjata ylös, lapsen oikeuksien tähden. Mutta ei muuta.
Mutta elatusmaksuthan on lasta varten eikä äitiä varten.
 
[QUOTE="vieras";28257100]Mutta elatusmaksuthan on lasta varten eikä äitiä varten.[/QUOTE]

Niin, niin, totta kai on. Mutta miten kukaan kehtaa ensin mennä hulttion, kenties jonkun alkkiksen kanssa sänkyyn ja sitten raskaaksi tullessaan tietysti päättää että isä ei lapsen elämään kuulu, mutta rahaa sen isän pitää kuitenkin maksaa joka kuukausi. Eikö se ollut naisen juttu, se raskaanaolo ja synnytys ja muut? Naisen päätös, naisen vastuu?

Ja kuitenkin nainen voi päättää että mies maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: __Maarit__
"vieras"
Niin, niin, totta kai on. Mutta miten kukaan kehtaa ensin mennä hulttion, kenties jonkun alkkiksen kanssa sänkyyn ja sitten raskaaksi tullessaan tietysti päättää että isä ei lapsen elämään kuulu, mutta rahaa sen isän pitää kuitenkin maksaa joka kuukausi. Eikö se ollut naisen juttu, se raskaanaolo ja synnytys ja muut? Naisen päätös, naisen vastuu?

Ja kuitenkin nainen voi päättää että mies maksaa.
No jos miehestä ei ole isäksi niin minkäs sille nainen tekee. Täytyyhän ne elarit kuitenkin maksaa lapselle.
 
nooh
Niin, niin, totta kai on. Mutta miten kukaan kehtaa ensin mennä hulttion, kenties jonkun alkkiksen kanssa sänkyyn ja sitten raskaaksi tullessaan tietysti päättää että isä ei lapsen elämään kuulu, mutta rahaa sen isän pitää kuitenkin maksaa joka kuukausi. Eikö se ollut naisen juttu, se raskaanaolo ja synnytys ja muut? Naisen päätös, naisen vastuu?

Ja kuitenkin nainen voi päättää että mies maksaa.
Miksi sä olet näissä asioissa noin outo, kun muuten kirjoitat usein ihan asiaa? Naiset ei ole täydellisiä päätöksentekijöitä. Eihän se alkkis hulttio kuitenkaan mitään maksa, mutta miksi sitten maksaisi yhteiskuntakaan, kun kerran naisen piti olla optimoitu päätöksentekorobotti, eikä sillä ole väliä jos hänen lapsillaan ei ole ruokaa. Mitäs jos se nainenkin on hulttio, ääliö, aborttikyvytön sentimentaalinen munahaukka?

Haluaisitko oikeasti, että naiset ei uskaltaisi mennä sänkyyn oikein kenenkään kanssa, ja miehillä taas ei olisi mitään rajoja? Jos miehellä ei olisi mitään vastuuta mistään, jokainen pihi paskiainen vain ilmoittaisi että en haluu lasta. Sitten hieroisi käsiään yhteen nurkan takana, että sainpas lapsen maailmaan ja ihan ilmaiseksi.

Seuraavaksi jokainen typerä nuorimies toteaisi, että en muuten taida maksaa minäkään, kun ei perakaan. Ja ennen pitkää aika harvalla täällä olisi kunnollinen isä. Sittenkös Phoebsia hymyilyttää pilven reunalla?
 
On oikeutettua, mutta se ei liitykään naisen vastuuseen lapsen kantamisesta, synnyttämisestä ja itse elättämisestä. Miksi nainen saa kieltää isältä lapsen ja ennen kaikkea lapselta isän? Tehdä abortin isän tietämättä? Synnyttää lapsen miehen suostumuksesta huolimatta, ja on sitten oikeutettu saamaan siitä vielä rahaa? Joo, lapsen elättämistä varten, eli loppuuko se naisen vastuu lapsen syntymään? Jos menee isäksi kelvottoman miehen kanssa sänkyyn, eikö vastuu ole silloin itsellä?
Näissä asioissa ei tulla koskaan saavuttamaan tasa-arvoa. Naisella on päätösvalta ruumiiseensa ja näin ollen päätösvalta lapseensa. Nainen voi kieltää lapselta isän ja isältä lapsen, tälle on toisinaan oikein hyvät perusteetkin. Ei ole maailma reilu tässä(kään) asiassa, kuten ei siinäkään, että naisilla on miehiin nähden paljon enemmän seksuaalista valtaa.
Nyt vain herää sellainen ajatus, että jos isäksi nimetylle annetaan mahdollisuus vetäytyä elatusvastuusta, kuinka moni lapsen tarkoituksella tehnyt mies mahdollisuutta käyttäisi? Tässä ei sitten taida lapsen eikä yhteiskunnan etu toteutua.
 
Jokainen normaali isä kai tunnustaa isyytensä ja tämä olisi se, että suostuu elareihin aj niitä ei voi paeta. Mutta on musta (naisena) kanssa aiak käsittämätöntä, että nainen voi päättä yksin asian, joka vaikuttaa mihenkin elämään. Mutta miehen ei auta kuin tyytyä kohtaloonsa.

Jos naisella on oikeus tehdä abortti isän haluista huolimatta, niin kyllä mun mielestä isällä pitäisi olla oikeus kieltäytyä isyydestä.
 
  • Tykkää
Reactions: __Maarit__
Surullista mitä vastauksia täältä lukee :| Miksi miehellä/isällä ei olisi oikeutta lapseensa, kuinka moni teistä ei välittäisi jos toinen osapuoli tappaisi lapsenne "kertomatta" sitä teille. Joku voi oikeasti ajatella sitä sikiötä LAPSENA eikä VAIN sikiönä. Tiedän että aika raju vertaus mutta vertaampa kuitenkin koska joku voisi näin ajatella. Kyllä minulla kesti päästä keskenmenosta yli vuoden verran koska se oli lapsi minun lapsi ja ei en ole lapseton, minulla on kolme lasta ja yksi enkelilapsi <3

Minun mielestä isällä PITÄISI olla myös jonkinlainen sanavalta asiaan. Jos äiti ei halua lasta niin miksi sitä lasta ei voisi kantaa 9kk sisällään synnyttää ja jättää isälle, miksi ainut vaihtoehto on abortti. Jos on valmis seksuaaliseen elämään pitäisi olla valmis kantamaan se VASTUU mikä siitä tulee. Eihän se nainen ole yksin raskaaksi tullut joten miksi hän saisi yksin päättää noin suuresta asiasta... kysympä vaan.

Ap:lle voimia ja :hug:
Milläköhän sopimuksella taataan se, että mies myös ottaa heti synnytyksen jälkeen 100% vastuun lapsesta ja korvaa, millä tavalla, äidille henkisen ja fyysisen kärsimyksen raskaudesta, mahdolliset pysyvät vaivat ja haitat joita siitä seuraa, sekä ansionmenetykset ajalta joita tulee määrä x?
 
Posketonta esittääkään, että miehellä tulisi olla juridista sananvaltaa raskauden jatkamisen suhteen. Kumman sana sitten painaisi enemmän jos äiti tahtoisi ehdottomasti keskeyttää raskauden ja isä ehdottomasti jatkaa raskautta? Kompromissejahan tässä ei ole.
 
"vieras"
[QUOTE="...";28256400]Nainen päättää abortista. Joissain Yhdysvaltojen osavaltioissa nainen tarvitsee miehen luvan saadakseen abortin, näin ei ole meillä Suomessa. Onneksi.[/QUOTE]

Tämä on täyttä paskaa. Yhdysvalloissa on korkein oikeus päättänyt, että tällainen olisi perustuslain vastaista. Nainen ei tarvitse täällä vanhempien eikä puolison lupaa aborttiin.
 

Yhteistyössä