Ex oli tehnyt abortin enkä tiennyt että musta olisi tullut isä

  • Viestiketjun aloittaja "Masa"
  • Ensimmäinen viesti
"Masa"
Olen ihan raivoissani, koska hän ei ollut kertonut minulle mitään. Sovittiin että ollaan off tilassa ja mietitään jatketaanko. Olisin erityisesti halunnut jatkaa jos olisi kertonut vauvasta. Mä katkeroidun tästä.
 
"Masa"
[QUOTE="vieras";28256380]Toisaalta abortti on naisen päätös ja ehkä hän ajatteli vain säästää tunteitasi, että turha sinun on tietää lapsesta, jota ei tule olemaan.[/QUOTE]

Päätös oli hänen mutta olisi ollut rehellistä kertoa minullekin. En tiedä mitkä syyt olivat. Olen ihan surun murtama.
 
"vieras"
[QUOTE="Masa";28256399]Päätös oli hänen mutta olisi ollut rehellistä kertoa minullekin. En tiedä mitkä syyt olivat. Olen ihan surun murtama.[/QUOTE]

Ymmärrän. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että miehelle olisi hyvä kertoa asiasta. Mutta yritä nähdä asia siltä kannalta, että hän ei todennäköisesti halunnut satuttaa sinua tarkoituksella, vaan ehkä jopa päinvastoin, halusi säästää sinut ikäviltä tunteilta.
 
"vieras"
[QUOTE="Masa";28256356]Olen ihan raivoissani, koska hän ei ollut kertonut minulle mitään. Sovittiin että ollaan off tilassa ja mietitään jatketaanko. Olisin erityisesti halunnut jatkaa jos olisi kertonut vauvasta. Mä katkeroidun tästä.[/QUOTE]

"ex oli tehnyt.." Eli olitteko silloin suhteessa vai ette kun teki näin? Jos teillä on muutenkin vähän epävakaa suhde niin ymmärrän kyllä miksi teki. Jos taas olette suhteessa olleet niin olihan tuo vähän ikävä juttu ettei hän kertonut sinulle (Liekö pelännyt tai halunnut itse päättää ym?). Mutta eipä sillä oikeastaan ole hirveästi väliä jos tulos olisi kuitenkin ollut sama.

Onhan tuo tavallaan luottamuksen rikkomista, mutta toisaalta se on naisen oma keho.. Että aika vaikea. Sun pitää jutella exäs/nykyises/tulevas kanssa asiasta.
 
hmh21
Ymmärrän surusi, ja ajattelen että sinulla on oikeus surra.

Olisi tietysti ollut suotavaa, että olisitte olleet kontaktissa ja puheväleissä, kun tieto raskaudesta tuli, ja jouduttiin tekemään päätöksiä sen jatkamisisesta tai keskeyttämisestä. Mutta näin ei ollut. Raskaus on aika merkittävä juttu naiselle, synnytykseen päättyvä raskaus vielä suurempi äidille, ja aika iso koko yhteiskunnalle sitten muutenkin. Ehkä nyt vain oli sitten niin, että nainen ei kokenut saavansa raskauteensa sitä tukea mitä raskaana olevalle naiselle kuuluu, niinpä hän teki tämän ratkaisun. Ei ollut hänelle helppoa.

Ehkä opit että panemisessa on pakko ajatella pitemmälle. Aina.
 
xcx
Oli suhteessa tai ei mun mielestä toisella osapuolella on oikeus saada tietää että on olemassa raskaus ja miten tilanne siitä eteenpäin kehittyy. Ainakin minä haluaisin tietää...
 
"Sari"
Vauva ei suhdetta pelasta, päinvastoin se on yleensä liittojen suurin kriisi. Jos teillä on nyt ollut jo niin suuria parisuhdeongelmia, että pitää laitta suhde katkolle, niin parempi olikin, ettei siihen mitään lasta tehty enää pelinappulaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu ja pookypooh
Hänellä oli omat syynsä olla kertomatta raskaudestaan, ehkä suurin syy on ollut se, että on tiennyt alusta asti keskeyttävänsä raskauden. Mene ja tiedä. Toivottavasti et katkeroidu, se ei auta sinua.

Ymmärrän kyllä tunteesi :hug:
 
[QUOTE="vieras";28256818]Et voi olla tosissasi?[/QUOTE]

Olen ja kysyin. Eikö mies ansaitse asiasta edes keskustelua? Jos nainen ei todellakaan missään nimessä halua tulla raskaaksi niin tottahan hän silloin hoitaa ehkäisyn kunnolla? Mutta en mä tiedä mitä tässä tapauksessa on käynyt? Silkka vahinko luultavasti. Siltikin, jotenkin sitä aattelee, että asia olisi myös tulevalle isälle hiukkasen kuulunut.
 
  • Tykkää
Reactions: __Maarit__
[QUOTE="vieras";28256837]Johtuskohan siitä, että nainen on se joka joutuu joko abortin tekemään tai lapsen kantamaan ja synnyttämään? Kyse on naisen kehosta ja naisella pitäisi olla siihen täysi oikeus.[/QUOTE]

Jos nainen on parisuhteessa, niin onko se reilua miestä kohtaan? Etenkin jos mies haluaa isäksi? Voi kai asiasta keskustella ennen abortin tekoa? Ei tuollainen nyt ainkaan luottamusta suhteen jatkoa aatellen herätä. Mutta kuten ap kirjoitti, he olivat off-tilassa ja mitä ilmeisimmin tyttöystävä ajatteli myös lähteä koko suhteesta, abortin tehdessään.
 
"..."
Aika hullua että jotkut naiset ovat valmiita antamaan miehelle oikeuden painostaa tai tehdä päätöksiä omaa kehoa koskien. Tulee mukavaa jälkeä jos mies sattuu olemaan vielä erityisen kontrolloiva...
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="...";28256847]Aika hullua että jotkut naiset ovat valmiita antamaan miehelle oikeuden painostaa tai tehdä päätöksiä omaa kehoa koskien. Tulee mukavaa jälkeä jos mies sattuu olemaan vielä erityisen kontrolloiva...[/QUOTE]

No jaa. Jotkut ja jotkut. Niin, mistäs me tiedetään vaikka tää ap olis joku hullu naisia hakkaava kusipää ja luultavasti onkin kun tyttis halusi tehdä abortin...vai mitä?
 
"vieras"
Jos nainen on parisuhteessa, niin onko se reilua miestä kohtaan? Etenkin jos mies haluaa isäksi? Voi kai asiasta keskustella ennen abortin tekoa? Ei tuollainen nyt ainkaan luottamusta suhteen jatkoa aatellen herätä. Mutta kuten ap kirjoitti, he olivat off-tilassa ja mitä ilmeisimmin tyttöystävä ajatteli myös lähteä koko suhteesta, abortin tehdessään.
Olisiko se reilumpaa, että nainen pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään lapsi, koska lapsen isä niin haluaa? Kyllä mä olen sitä mieltä, että päätösvalta naisen kehosta kuuluu aina ja joka tapauksessa vain ja ainoastaan naiselle, riippumatta siitä onko hän parisuhteessa vai ei. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että asiasta olisi hyvä kertoa miehelle jos parisuhteessa ollaan ja näistä asioista olisi hyvä puhua myös etukäteen.
 
"sari"
[QUOTE="femin";28256704]Otan osaa ap. :/ Toivottavasti löydät joskus oikean naisen.

Suomessa vain on näin paska systeemi, joka sallii omien lasten tappamisen. Oksettavaa.[/QUOTE]

Suomessa on myös systeemi, joka sallii miehille naiseen kohdistuvan henkisen väkivallan, hakkaamisen, vainoamisen ja raiskaamisen ilman mitään kunnollisia seuraamuksia. Jos tällaisen väkivaltaisen ja kontrolloivan ukon kanssa erehtyy tekemään lapsen, niin loppuelämä on pilalla, koska ukko voi tehdä lapsen kautta kiusaa exälle mielin määrin. Lähestymiskiellot ovat pelkkä vitsi. Ei ole kivaa, kun elämä on exän takia yhtä helvettiä.
 
[QUOTE="vieras";28256868]Olisiko se reilumpaa, että nainen pakotetaan olemaan raskaana ja synnyttämään lapsi, koska lapsen isä niin haluaa? Kyllä mä olen sitä mieltä, että päätösvalta naisen kehosta kuuluu aina ja joka tapauksessa vain ja ainoastaan naiselle, riippumatta siitä onko hän parisuhteessa vai ei. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että asiasta olisi hyvä kertoa miehelle jos parisuhteessa ollaan ja näistä asioista olisi hyvä puhua myös etukäteen.[/QUOTE]

No niin. Ja nyt päästiin villakoiran yitimeen. Nimenomaan kysyin ja ihmettelin eikö mies saa edes ottaa osaa keskusteluun, jossa nainen kertoo mitä tuleman pitää. Mä ainakin aattelen, että terveessä parisuhteessa se olis melko dramaattista jos nainen tekis abortin kertomatta miehelle. Mutta mä en tiedä minkälainen oli ap:n suhteen laatu. Ilmeisesti ei järin hyvä jos olivat jo off-tilassa kun abortti tehtiin.
 
"vieras"
Mä luulen, että ex-tyttöystävä on miettinyt asian läpi eikä ole nähnyt tulevaisuutta ap:n kanssa päätyen aborttiin. Muussa tapauksessa asiasta olisi edes keskusteltu. Toki olen sitä mieltä, että isänkin mielipide tulisi huomioida, mutta naisella se suurempi rooli kuitenkin on ja oikeus päättää kehostaan.
Seuraavalla kerralla kannattaa hoitaa ehkäisy niin hyvin ettei joudu toista kertaa tuohon tilanteeseen.
 

Yhteistyössä