Ex oli tehnyt abortin enkä tiennyt että musta olisi tullut isä

  • Viestiketjun aloittaja "Masa"
  • Ensimmäinen viesti
Näissä asioissa ei ole missään tasa-arvoa, koska näissä ei sitä tasa-arvoa voi olla. Sen keinotekoinen hakeminen johtaa käytännössä vielä suurempaan epätasa-arvoon, niinkuin näistä esityksistä näkyy. Lapsi ei ole lelu, ja jos keskitytään vanhempien välisen asetelman reiluuskysymyksiin, on jo lähdössä unohdettu, että tarkoitus oli turvata jälkeläisten reilu kohtelu. Elämä pohjimmiltaan sisältää sen epäreiluuden, että jälkeläisten elämä jatkuu silloinkin kun vääryyttä kärsineet vanhemmat ovat muisto vain - ai niin, isä ei ollut edes muisto.
Lapsen etu jää monissa muissa asioissa jälkeen, esimerkiksi oikean isyyden selvittäminen silloin kun äiti on naimisissa toisen kanssa. Kysymys on, onko oikean isän tietäminen kuinka tärkeää lapselle? Elarit yksinään kun ei ole mitään lapsen oikeutta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258604]Pohjois-Dakotaan USA:n tiukin aborttilaki - poikkeuksia ei sallita

Keskiviikko 27.3.2013 klo 08.37 (päivitetty klo 08.41)

Laki ei salli poikkeuksia.

Yhdysvalloissa Pohjois-Dakotan osavaltio on hyväksynyt maan tiukimman aborttilain. Laki kieltää sikiön abortoinnin heti, kun sen sydänäänet voidaan havaita.

Tämä tapahtuu tyypillisesti noin kuusi viikkoa hedelmöityksestä.

Laki ei salli poikkeuksia raiskaus- tai insestitapauksissa tai äidin hengen ollessa vaarassa.

Lisäksi osavaltion parlamentti hyväksyi lakiesityksen, joka määrittää elämän alkavan hedelmöityksessä. Jos esitys vahvistetaan ensi marraskuun vaaleissa, se antaa lain takaaman täyden suojan alkioille ja sikiöille. Se saattaa myös kieltää eräät ehkäisymenetelmät, kantasolututkimuksen ja mahdollisesti keinohedelmöityksen.
STT-AFP

Nyt hyväksyttiin USA:n tiukin aborttilaki - poikkeuksia ei sallita | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi[/QUOTE]

Hyvä yritys, mutta korkein oikeus tulee kumoamaan tämän lain perustulain vastaisena. Näin on käynyt kaikille aiemmillekin yrityksille rajoittaa aborttilakia.
 
"vieras"
Pitäisikö intialaisille raiskaajille antaa valta päättää naisen raskaudesta ja mahdollisuus isyyteen?
Kukaan tuskin on täällä väittänyt, että miehellä pitää olla oikeus päättää naisen puolesta. Enkä usko, että kukaan kannattaisi lakia, joka sallisi raiskaajalle mahdollisuuden isyyteen. En minä ainakaan. Mielestäni miehellä pitäisi kuitenkin olla oikeus kieltäytyä vanhemmuudesta siinä missä naisellakin.

Ja toisin kuin jotkut haluavat väittää ja kuvitella, olen vasemmistolainen ja moni käyttäisi sanaa 'feministi', mutta minä sanon mieluummin, että olen tasa-arvon kannattaja. Mielestäni miehillä ja naisilla tulee olla samat oikeudet, mutta kenties koska naisilla on ollut historiallisesti huomattavasti vähemmän oikeuksia kuin miehillä emme useinkaan huomaa asioita, joissa miehillä on vähemmän oikeuksia kuin naisilla. Miesten tasa-arvon ja naisten tasa-arvon ajaminen eivät ole toisensa poissulkevia asioita. Minä kannatan kumpaakin.
 
"vieras"
”Miksei isä saa ottaa osaa päätökseen? Jos päätös on yksinomaan naisen hän varmaankin hoitaa ehkäisyn omalta osaltaan?”

No niinhän naiset suurimmalta osalta hoitavatkin ehkäisyn ihan itse. Pillerit, kierukat, kapselit ja renkaat... Jotka naiset monissa parisuhteissa myös maksavat ne itse kokonaan! Miehille on ehkäisykeinona kondomi, jota miehet eivät tietenkään voi käyttää kun se ”haittaa tuntoaistia” ja uliuli.
 

Yhteistyössä