EX-Kermit 31 - syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaiset heipat!
Tässä mä olen koneella kyllä tänään ollut useaankin otteeseen, mutta mennyt yhdistystouhuissa ja muutamissa muissa omissa jutuissa. Täällä ehtinyt vain lukaista. Ulkoilutkin oli tänään vähän pidemmän kaavan mukaan. Käytiin samalla pizzalla kamujen kanssa :-) Oli kyllä ihan valkosista jauhoista tehtyä.. Kerrankos sitä!

Johanna, paineiden nousu todellakin taitaa olla THE MERKKI :-)
Mulla on aina muuten todella alhaiset paineet nousseet ihan normaalitasolle ennen synnytystä..
Todella ikävää kyllä tuo migreeni. Lepäile, lepäile ja lepäile, minkä pystyt. Onko teillä iskä ihan maisemissa?

Kyllä tuo monenmoista ajatusta taas päässä sai liikkumaan tuo eilinen. Siinä yksi syy, miksi mulla on ollut tänään ihan hirmusti asiaa yhdistyspuolella. Ennaltaehkäsevää työtä olen tässä kovasti touhuamassa! Kyllä sillä puolella ideoita ja töitä olisi niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Taas tuli luvattua yhtä sun toista ja vielä vanhatkin projektit on työn alla :-/

Eipä tässä tälläkään istunnolla enempiä ehdi.. Hiukan kotityöt roikkuu, kun päivä menny vähän niin ja näin. Eilinenkin tuli ulkoiltua iltamyöhään asti. Joten joskus se on alotettava se raivaaminen taas.. MOIKS!

Tehis

Kiitos parantavista säteistä, mulla on ollut ne ekat kohtaukset jotain 5 vuotta sitten ja ne liittyy aika voimakkaasti hormoneihin. E:tä odottaessa oli ihan muutama hassu ja tämän raskauden aikana varmaan jo toistakymmentä. Olen näitä kohtauksia kirjannut erilliseen ketjuun, että jos jotakuta aurallisesta migreenistä kärsivää kiinnostaa.
Ja siis E:n jälkeen kohtauksia on tullut vain raskauksien aikana. Uskon, että jahka hormonitaso laskee normaaliksi, niin pääsen taas tästäkin vaivasta.

Ja siis iskäkin on maisemissa, eikä se nyt lähdekään minnekään pitkään aikaan.
Palkinnoksi siitä lämmitän sille (ja tytöille) juuri Jalostajan hernekeittoa...
=0) Ja minähän siis olen kokki. No eilen oli lohkoja ja kermaista naudansuikalekastiketta, että ehkä saan tämän päiväisen anteeksi.

Heippa.

Johanna 36+5 vieläkin.

Puuh, täällä kans yks joka aamupäivän poti migreeniä. Kummallista, yleensä se tulee jos on tullakseen oviksen aikaan. Ny on vasta koopee 8, joten ei h-hetki pitäis aivan heti olla käsillä.

Mää en oo saanu aikaseksi vielä hankkia migreenilääkkeitä, joten nappasin yhteensä neljä panadolia ja pötkin aina nelkun päikkäreitten aikaan itteki nukkuun. Iltapäivän päikkärien jälkeen heräilin ja totesin että ny on pääkipu häipyny taka-alalle, joten päästään lasten kans pyöräileen. Nelkku istu ekan kerran pyöränistuimessa :) Haettiin kaupasta korppuja ja rinkeleitä ja mehua ja mentiin lähipuistoon piknikille. Ny on päässä ihan jees olo, hiukan jos tekee äkkinäisen liikkeen, tuntuu aralta. Muttei enää kipeä.

Mutta nyt ei uskalla tässä olla enempää ettei vaan kohtaus tuu taas. Huomenissa varaan heti ajan lääkärille. Pakko hankkia ne lääkkeet vihdoin!

Unohtu. Johannan parisuhdeneuvoista tuli mieleen että meikäläiset lähtee siipan kans viikonlopuksi avioliittoleirille hotelliin. Se on siis tarkotettu ihan kaikille ja sieltä saa jaksuja ja voimia tähän arjen aherrukseen, Lapset on mummilassa sen ajan. Mahtavaa päästäsiipan kans vähäksi aikaa ihan kahestaan :) Viimeks oltii vuosi sitte, sitä ennen kaks vuotta sitte, sitä ennen kolme vuotta sitte ;) Ne on ne meiän joka syksyiset mökkiviikonloput Pikkusyötteellä...

No voihan - ikävät migreenikohtaukset olleet sekä Johannalla että Safiirilla.

Unohtui aamulla kommentoida tuota jääkiekkoilija Markkasen perheen tragediaa. Luin siitä kanssa Hesarista: olivat asuneet muutaman viikon Moskovassa, koska Markkasen oli määrä pelata siellä. Ja eilen heidän poikansa oli pudonnut siellä kodin ikkunasta ja kuollut. Todella kamalaa. Ja surullista.

Ässälle vielä piti sanoa, että niin totta turiset...just luin netistä, kuinka eräs tutkija etsi syitä siihen, miksi nämä koulusurmaajat (myös maailmanlaajuisesti) ovat poikia. Hän etsi tekoihin syitä juuri peleistä, leluista ja muusta viihteestä, joiden maskuliiniseen väkivaltakuvastoon pojat samaistuvat.

Ei vaan, kaipa me mennään puurolle ja suihkuun Ämmän kanssa. Iskä se taitaa parhaillaan ruokailla notkuvien herkkupöytien ääressä...olikos se Jazzinkin mies karannut jonnekin työreissulle? Ovatkohan meidän miehet samalla reissulla ;) Ai niin Jazz selviskö se päiväkotiasia jo?

Illan jatkoja ja öitä kaikille!

Tuuli

Julistan tämän lapsen virallisesti häneksi, joka uhkaa tulla, mutta ei tule.
Ei nimittäin ainoan ainoata supistusta viime yönä. Ei taida mennä veikkausvoitto tämän synnytyksen kohdalla Niksulle. =) Mun verenpaineitani taitaa nostaa nuo migreenikohtaukset.

Torstaita!

Johanna, huomenna rv jo tasan 37!!

Onneksi noi Johannan ja Safiirinm migreenit meni ohitse.. Mulla ainaki nousi ne verenpaineet pilviin loppuraskaudessa, joten Johannalla voi tulla lähtö telakalle pianki...

N nukku eilen kerhon jälkeen tunnin verran viel kotona. Iltapäiväl käytiin papan luona ja kotimatkalla simahti autoon ja nukkui harrastushetken verran ja vielä kotonaki. Niinpä sit oltiin virkkuna ja yöunille nukahti vasta ilta-kasilta. Ja heräs aamuviideltä kun miehellä soitti kello... Mä ainaki nukahdin kuuteen asti vielä, en tiijä nukkuiko N... No nyt on syöty aamupala ja aamutissi, mut uni ei tullu... tai nukahti syliin, mut ei kulunu sängyssä aika... yritämme puolen tunnin päästä uudelleen...

hrrr... oli kyl viilee aamu.. Muutama pakkasaste oli kun noustiin ja vieläki taitaa olla. Koivut on ihanan keltaiset. Syksyn merkkejä ilmassa.

Sonian kanssa tekstailtiin tiistai-iltana. Ovat päässeet kotiin, oisivat kyl mielellään pitäneet tiistain, mutta halusi lähteä. Ei oo vieraita käyny. Ovat valvoneet 2 yötä ja päivällä nukkuneet. Ei oo kaikille vielä ilmottanutkaa. Oikeen oottaa et pääsevät ulkoilemaan. Aikoo ottaa kaiken irti tästä ajsta kun ite voi paljo paremmin kuin eka kerralla :) Yrittää päästä joku päivä kuulumisia lukemaan. Ei ollu sillä hetkell vielä kone eikä mies tullu kotiin. Terveisiä kaikille...

Onkohan tullu paljon juttua, kun oon tunnin verran tätä kirjottanu...

Huomenet ja päivää!

Niin hieno ja hyvää seuraa, että tahtoo vähän ulkoilut venyä. Nyt vasta pikkuset päikkäreillä ja kahvi nenun edessä. Puuhaa ois vaikka muillle jakaa, mutta jos kummiskin hetken istuis tässä koneella.

Taitaa olla muutkin ulkona, kun niin hiljaista ollut.

Sonialle varmaan unohtunut laittaa kotiintulotoivotukset. Eli teretulemasta ihanan nyytin kanssa taas "ihmisten ilmoille". JOtenkin siellä sairaalassa on nimittäin sellainen kaukana kaikesta -fiilis.
Toivottavasti ehdit laittaa synnytysraporttia ja kuulumisia JA KUVIA <3

Jee, Johannalla paukkuu taas viikot huomenna. Hieno homma, että sulla on luottokätilökin jo tiedossa, jos kiirus tulee *viittaa suljetun juttuihin* :-D Mä en ihan kyllä luottais, että vauva tulee ulos, nimittäin voi mielenkiinto kohdistua ihan johonkin muuhun.. Tsot tsot, ilkeä minä ;-)
TOivottavasti sun ei tarvis enää noista migreenikohtauksista kärsiä. Joko haluat supparilähetyksen? Mä voin käydä ihan kotiovelle kiikuttamassa tässä joku päivä..

Ompulla tulikin tekstaria, johon en siellä metsässä muistanutkaan vastata, että 7.10. olis parempi treffipäivä. Sopii mullekin oikein hyvin! Luulisin, että isäntäkin jo heti aamusta on alta saatu pois. LÄhtee nimittäin silloin sinne Etelä-Afrikkaan (jonne minäkin olisin voinut lähteä jne jne.) Ehheheh, nyt vasta tajusin mitä kirjoitin. ALTA SAATU POIS :-) Joo, tarkoitin että tästä jaloista. En mä aio sen päällä pomppia koko aamua.

Palaan, jos mieleen muistuu taas jotain muuta.

Tehis, Hoo ja hoo tasan 11kk :-)

Pikaset taas vaihteeks..

Niin, kuis muille as.osaisille tuo seittemäs päivä passaa? Se olis tosiaan kaikin puolin parempi päivä tällä erää..

Mäkin kehotan Johannaa ottamaan iisisti,toivotaan, ettei kohtaus uusiudu!

Nyt täytyy mennä leikkimään kilttiä pikku vaimoa ja taikomaan ruokaa :)

Sonialle jättimäiset onnittelut tyttösen syntymästä!:)

Just käytettiin A:ta lääkärillä. Toisella ollut nyt viikon ajan pieniä näppyjä suussa, alahuulen sisäpinnalla. Neuvolasta sanoivat puhelimessa, että olisi sammasta. En uskonut, joten vein näytille. Lääkärin mukaan on tukkeutuneita rauhasia ja täysin vaarattomia sellaisia. Ei aiheuta kipuja ja lähtee todennäköisesti pois jossain vaiheessa. Muuten tänne ei kuulu kummempia. Normaalia vauva-arkea. A nukkuu nykyään paremmin päikkäreitä, koska laitetaan useammin ulos nukkumaan.

Täällä on paljon kommentoitu koulusurmia. Aivan kamalaa miten tällaista tapahtuu.. Pahalta tuntuu ajatella uhreja, omaisia, läheisiä ja virkamiehiä. Sekä kaikkia koululaisia ja opettaja joille koulu ei tunnu enää turvalliselta paikalta:(

Äh, koira pyytää pissille...

gia

Huomenta

Eilen kotiuduttin ja päivä menikin touhutessa. Nurtsinkin ehdin ajaa, nyt ei enää tarvi ajaa ennen lumen tuloa :)

Onneksi Gian A:n suussa ei ole mitään kipeää. Katsoin suljetulla A:n kuvaa ja tukka senkun kasvaa. Meillä ei vielä kummoista kasvua havaittavissa :)Mikäs päivä teillä on neuvola? Meillä ensi tiistaina. Saas nähdä mitkä ovat M:n mitat

Ihan jänskättää mikä päivä syntyy seuraava vauva.
Johannalle peukkuja, että migreeni pysyisi poissa.

Taidankin mennä laittamaan suljetulle M:n kuvan

Huomenta ja hyvää alkavaa viikonloppua! Täällähän on ollut tosi rauhallista. Mekin ollaan retkeilty tuolla ulkona, kun on ollut niin upea ilma.

Onneksi Gian A:n näppylät osoittautui vaarattomiksi. By the way on kyllä niiiiin suloinen tuo teidän pakkaus. Kattelin vähän kuvia tuolta suljetulta ;)

Mukava kuulla, että Sonia + nyytti ovat päässeet kotiin. Heti, kun vaan jaksat/ehdit, niin olisi kiva kuulla vähän enemmän synnytyksestä. Niin ja tietty kuviakin olisi ihana nähdä!

Mikä siellä Johannalla on supparitilanne?

Taidanpa mennä laittamaan pyykkikoneen pyörimään. Iltapäivällä olis tarkoitus lähteä mummulaan. Mitä viikonloppusuunnitelmia muilla on? Onkos se Safiirin ja siipan leiri jo tänä viikonloppuna?

Niin joo sitä piti vielä kysyä, että mistä ostetut/minkä merkkiset bodyt on teidän mielestä parhaimpia (siis ei nukkaanu eikä veny ja vanu pesussa). Eli missä olis paras hinta-laatu suhde? Täytyis ostaa ämmälle 74cm ja 80cm bodeja. Mä oon siskolta perinyt jonkun verran vanhoja Tutan bodyja ja ne on mun olleet hyviä. Mut sit, kun M on saanut lahjaksi uusia Tutan bodyja, niin mun mielestä ne menee tosi nopeasti ihan kamalan näkösiksi :(

Aurinkoista päivää kaikille!

Tuuli

Kaik yhes koos!

Siis huomenta.
Mä nyt vähän puran huoltani. Pesin eilen kaksi pientä vaaleanpunaista tuttia ja laitoin ne vauvan kotiintulokassiin ja tuli ahdistuskohtaus. Jotenkin mä tunnen syyllisyyttä siitä, että olen niin luottavainen tulevaan. Mä mietin, että mitäs jos mä en saakaan tuoda tervettä lasta kotiin, mitä jos jokin menee pieleen? Että mitä mä teen näille tavaroille, turvakaukalolle, vaatteille. Sitten mä olin hetken aikaa ihan pohjattoman surullinen itseni puolesta, että kun mä sitten joudun pakkaamaan kaikki pois pinnasängystä lähtien. Sairasta eikö? Tuleehan näitä tunteita joskus muillekin? Ihan ns. "normaaleillekin" ihmisille, eikä vain keskenmenoja kokeneille?
Mun päässä soi se mitä ystäväpariskunnan mies sanoi, kun juteltiin uutena vuotena heidän rv:llä 36 kuolleesta tytöstä ja tytön hautajaisista.

Jotenkin mä kasaan kaikki odotukseni näihin tavaroihin. Kyllä ihmisen mieli on "hassu". Ja sitten taas mä tiedän, että mä en pysty kontrolloimaan tätä tilannetta, vaikka kuinka pähkisin asiaa. Menettämisen pelko on vaan juurtunut niin kovin syvälle minuun.

Mitähän iloisempaa tähän keksisi loppuun, että te ette ajattele, että nyt se on kilahtanut. No, ihana pörröpääni E menee tänään päiväkodin kanssa katsomaan taikuria ja valloittava luuviuluni M lähti luonnonpuistoon vaeltelemaan koulun kanssa koko päiväksi. Ja minä aion syödä suklaavanukasta ja katsoa hömppää telkkarista. Yksi ikkuna pitää tänäänkin pestä, mutta muuten olen itselleni lempeä, tässä on nyt viime viikot siivottu ja puunattu niin paljon, että nyt saa hetkeksi riittää.

Hyvää perjantaita, toivottelee joskus alakuloinen Johanna,
joka on tänään rv:llä 37!!

Pikaisesti huikkaa taas huomenet hän, jonka pitäis kohta sännätä viemään poikaa kerhoon ja kauppareissuille. (Tää on hyvä tää Johannan HÄN -jutska!)

Voi Johanna, täysin normaaleja ajatuksia. Ihan varmasti jokainen kelailee noita asioita jossakin vaiheessa. Mä olen aina ajatellut, että ei ole "synti" luottaa tulevaan. Murehditaan sitten kunnolla, kun on oikeasti murehdittavaa. Muuten saa mennä luottavaisin mielin eteenpäin ilman, että pitäisi siitä kantaa syyllisyyttä. Mutta kyllä nuo asiat varmasti jossakin vaiheessa pysäyttävät. Itse jouduin viimeksi vielä salissa pysähtymään sen asian äärelle, kun tulikin niitä pikku probleemia. Silti jotenkin kokosin itseni ja satsasin kaikkeni siihen hetkeen.
Hirmusti positiivisia ajatuksia Johanna sinne suuntaan! Tulee samassa kyydissä kuin muutamille muille tutuille ja sukulaisille :-)

Tuulille en oikein osaa tuohon body-asiaan vastata. Meillä on ollut vähän kaikenmerkkisiä käytössä. Yllättävän hyvin esim. nuo henkkamaukan kestää.

Viikonloppusuunnitelmia..
Eipä ihmeempiä. Tässä kotosalla, eikä YHTÄÄN PELIÄKÄÄN.
Huomenna käyn päätä vaihtamassa :-) Siis yläpäähän keskityn..
Hitsi kun nuo muksutkin kinuaa jo hiusten värjäystä. Meillä mr Esikoinen on jo kauan halunnut :-( Hällä tosi hyvän värinen tuo oma pää, mutta pitäis vielä tummemmaksi saada. Neiti E:lle nyt lupasin hiukan raitoja. Nuorempi väki ei vielä ole kinunnut sentään. Eikä ainakaan punaista tarvii hoolle laittaa :-D Eikä kyllä Hoollekaan, hälläkin vähän punertaa (ja kihartaa).

Safiirille ja oliolle ihanaa viikonloppua!

Nyt täytyy pistää töpinäksi. Palataan myöh.

Tehis

Tuulille noista bodyista. Kaveri kertoi mulle tässä taannoin, joka on kaupassa töissä. Eli ennen kuulemma Tutan vaatteet tehtiin Suomessa ja olivat tosi laadukkaita,mutta nykyisin tehdään jossain muualla. Laatu kärsi samantien. Matildalla pari Tutan uutta bodya ja venähtivät heti. H&M meilläkin kestänyt aika hvyin.

Johannalle tsemppiä vaikeiden ajatusten selättämiseen. Kyllä sitä itselläkin silloin vastaavia mietteitä käväisi päässä. Jos jotain on tapahtuakseen, niin se tapahtuu. Yritä kuitenkin nauttia tästäkin hetkestä ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin

Nyt leikkimään neidin kanssa

Aamupäivää täältäkin suunnalta! Aamun puuroshow ja pyykkishow on takana ja ulos pitäisi lähteä. Rauhoitutaan nyt kuitenkin sen verran, että äiti henkäisee tässä koneella ja esikko katsoo parit piirretyt, sitten suunnataan hiekkalaatikolle.

Johanna on miettinyt vakavia. Kyllä mä ainakin olen samanmoinen murehtija, mietin edelleenkin että mitäs jos jotain tapahtuu. Että jos lapset otetaankin yhtäkkiä multa pois, mitä mä sitten teen. Niin paljon kuitenkin kuulee kaikkia kamaluuksia; on sairauksia, onnettomuuksia ja vaikka mitä. Mutta sitten taas toisaalta, Tehiksen linjoilla on parempi pysytellä ettei mielikuvitus ihan vallan villiinny. Siis koittaa keskittyä siihen että murehtisi murheet sitten jos niitä oikeasti tulee.

Tuulille en sen kummempaa osaa noista bodyista analysoida. Henkkamaukkaa meilläkin paljon, nyt jo toisella kierroksella ja ihan on hyviä edelleen. Värit toki haalistuu pesuissa, mutta ei nukkaannu tai kierry kammotukseksi. Ja ovat tietty edullisiakin.

Jahas, nettipankin kautta suljetulle ja sitten sinne hiekkalaatikolle.

Hyvää alkavaa viikonloppu ihan kaikille teille!

Niksu ja ännät

Johanna.
On varmaan täysin normaalia pelätä ja miettiä, mutta muistathan että pääosin synnytykset kuitenkin menee hyvin ja tuloksena on elävä ja terve lapsi.
Meitä luonnonoikkuja kun Suomessa ei kuitenkaan kauheasti ole, niin aika pitkälle voi laskea sen varaan että hyvin menee. Ja siitä pitääkin lähteä.
jos jotain käy, ei siihen juuri sitten itse voi vaikuttaa. Materiaa ei kannata miettiä... ne kyllä löytää paikkansa. (Minulla oli kaapillinen pestyä vaatetta odottamassa Pikkuveikkaa ja tutit ja unilelut ym ostettuna... Ovat edelleen tuolla odottamassa... tosin ei ihan kaikki kun eliminoin joitain pois...)
Luottamusta toivotan sulle loppuodotukseen. :)
Nyt pakkaileen kassia, lähden tänään sinne Käpyn tukihenkilö koulutuksen kakkoskurssille ja sitä ennen pitää vielä tehdä yhtä ja toista että miehellä on sitten mahdollisimman helppoa...
Kaikille tasapuolisesti hyvää viikonloppua!
S

Sateista perjaita.
Johanna on miettiny syntyjä syviä... Täytyy vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Mä en oikeestaan laittanu paljon mitään N:lle... Osasyynä oli kyl se että sain paljo vaatteita lainaan... En edes uskaltanu ajatella että jotai menis pieleen. Mutta ihanaa kun siellä pakkailet sairaalakassia... Ja viikot paukkuu tasaisesti.

Safiirille ja miehelle mukavaa parisuhdeviikonloppua. Sannalle mukavaa kurssia...

Me lähetään N:n kanssa taas yhdistyshommiin pariksi tunniksi. Ny neiti nukkuu... jaksaa sit olla ja kalkattaa ihmisille. Tai sitte kiukkuaa ja on nälkäinen eikä mikää muu kuin tissi kelpaa... huh... Onneks kummisetä on tulossa huvitusjoukkoihin ja muutenki avuksi...

Tuulille en bodeista osaa sanoo... Mun kierrätysbodeissa näytti olevan babyboomia ja Tuttaa ja jokunen HM... Sitä sit aloin miettiä että kuinka isoksi/vanhaksi noita bodeja pidetään... Niitä ei nimittäin montaa enää näissä isommissa kokoissa (tä'h miten toi taipuu????) kokoryhmissä siis oo. On paitaa ja potkaria... ja useimmissa potkuhousuissa puuttuu sukkaosa. jee ja sukat ei sit neitin jalassa meinaa pysyä... ja talvi tulee ja lattialla vetää--- ei oikein voi avojaloinkaa neitiä pitää...
Ainaki pieniä bodeja 62-68 cm, jotka oli citymarketin valmistuttamia Disney-tuotteita nallepuh kuvioinneilla, en suosittele... nepparit irtoilee aivan liian helposti. parin pesun jälkeen vain yksi neppari pitää bodya kasassa...

Ny laitan kaffin tippumaan että vähä virkistytään... suljetun kautta maileihin...

iloista viikonloppua.

Kiitos lohdutuksen sanoista.
Mä en tiedä, että miksi mun pelkoni liittyy nyt niin vahvasti näihin tavaroihin.
Ehkä nyt synnytyksen lähestyessä E:n vaikea alku ja teholla vietetyt on tuolla taustapeikkona. Mä kun en ole miettinyt asiaa paljonkaan tämän odotuksen aikana.
Kyllä mä yleensä ajattelen asiaa juuri noin: mitä tapahtuu; tapahtuu.
Ja on se niinkin, että jos jotain on tapahtuakseen, se tapahtuisi, vaikka en olisi ostanut ainoan ainutta tuttia tai vaatetta.

No juu, nyt alan ajattelemaan positiivisia ajatuksia ja pesen sen ikkunan... =0)
-J-