EX-Kermit 30 - ELOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tämä on menossa suihkuun ja sitten vasta sänkyyn ;) Ei mennyt bataattikaan alas. En tiedä, mikä päivä tänään taas oli. Yleensä M syö sentäs joitakin lusikallisia. Illalla sain lopulta huijattua Ämmän syömään hiukan kana-kasvismössöä, kun päällystin jokaisen lusikallisen omenasoseella ;) Omena ja aprikoosi on Ämmän suurinta herkkua... Meillä on huomenna 7kk neuvola, joten yritän Omppu muistaa kysyä noista maitomääristä. Huomenna on muutenkin suuri päivä, kun aiotaan mennä ostamaan syöttötuoli :)

Öitä kaikille!

Tuuli

Pah, pah, pah, pah. Testi tehty. Ei toista viivaa sallitussa ajassa. Paitsi että ihan vähä ajan päästä kurkkasin uuestaan niin oli onneton punertavaan häivähtävä roskishaamu. Siippaki sen näki. Mutta ei ilakoida tuostakaan. Ei oo siis minkään tulevan vahvan viivan ennakko nimittäin samaan aikaan tätönen osoitti enemmän merkkejä tulemisestaan. Eli tässä on ehkä käyny sillai että joku on ehkä käyny yrittelemässä muttei ookkaan kiinnittyny... Pah, pah, pah, pah. Mitenkähän muuten tuo tuollainen yrittäminen vaikuttaa tulevaan kiertoon?

Tää joutaa nyt vasta konheelle.....=) Meidän vessaremppa starttas sit tänään. Nyt on kaikki kalusteet riisuttu sieltä pois, ainoastaan pytty jäpittää paikallaan. Toivottavasti ei tule mitään ylläreitä ja remppa on viikossa valmis, kuten suunniteltua.

Pikkuännän 6kk nlan satoa: 7,91kg ja 68cm. Komeasti kasvaa nollakäyrää pitkin tasaisen varmasti. Emme siis kiirehdi lisäämään kiinteän ruuan määrää vielä. Lihat saapi aloittaa, eli niitä sitten seuraavaksi ohjelmistoon. Vaikka meillä tuo ruoka menee alas sen kuin lappaa vaan, kummasti se maito kuitenkin vielä pikkumiestä vetää puoleensa. Eli joka ruokailun jälkeen on saatava tissiä, muuten menee alahuuli mutrulle....=) Ja kiitokset ryömimis-onnitteluista, pikku-ukko keksi samoin tein että kontatakin voisi ja nyt sitten on jatkuvasti konttausasennossa hytkyttelemässä itseään. Kai tuo nopsaan sitten lähtee silläkin tavalla liikkumaan. Ryömien pääsee jo tosi nopsasti joka paikkaan, ei paljoa voi jättää vahtimatta enää.

Safiirin veljen häät kuulostivat ihanilta... Huokaus.... Meillä ei tänäkään kesänä ole häitä tiedossa. 2 mun serkkua menee naimisiin kyllä (siis erikseen, ei keskenään...) mutta pitävät pienen piirin häät eikä näinollen meitä ole kutsuttu.

Johannalle edelleen toivottelen jaksuja sinne osa-aikaisen yh-elon ihmeelliseen maailmaan. Ja totta tosiaan, alkaa loppumetrit sielläkin olla kohta jo käsillä.....=) Jännittävää!

Toivottavasti Tuulin Ämmä pian suostuu taas syömään reippaasti (pukkaako mahdollisesti hampaita, se teki ainakin hallaa esikon ruokahalulle aikanaan??). Ja tietysti hauskaa syöttötuoli ostoreissua! Me ei olla vielä jaksettu päätämme vaivata moisella, pikkuännän ruokailut hoituvat vielä toistaiseksi Bumbossa tai sitterissä....=)

Argh, en muista millään mitä muuta mun piti.... Sorppa. Josko vaikka lähtis saunan kautta nukkumaan. Viime yö meni ihan harakoille, kun esikkoa ei nukuttanut 1.30-05-30 välisenä aikana ollenkaan. Siinä sitten silmät ristissä koitettiin saada vuoronperään poikaa unille, turhaan. En tiedä onko se tuo keuhkoputkentulehdus mikä valvotti, vaiko lääkkeet siihen.... No, toivottavasti ensi yö olisi jo parempi. Oli muuten tosi kiva nukkua aamulla pari tuntia isännän kainalossa, me kun ei olla metriä lähemmäs päästy öiseen aikaan pariin viikkoon noiden tenavien takia. Siis siellä reissussa jouduttiin nukkumaan koko perhe samassa sängyssä ja sit kotiutumisesta asti on esikko nukkunut meidän välissä kun on niin kamalan kipeänä......

Jeps, heikunkeikun ja hyvää tiistaita kaikille jo ennakoivasti!

Niksu

Pikaisesti luin ja yritän pikaisesti hieman kirjoittaa kuulumisia.
Mut ensiksi Safiirille pahoittelut!

Meillä on yöt olleet taas tosi levottomia, oli se yks hyvä yö. Päivällä koo on kans ollut kiukkuinen. Päiväunille ei meinaa millään asettua.
Senoralla myös rankkaa!! Toivottavasti teilläkin helpottaisi.
Eilen oli soija-altistus. Kyllä oli rankka päivä. Mut Ei oireita niistä määristä mitä sai..yhteensä meni päivän aikana jotain 50ml soijamaitoa. Alkuun joi ihan mielellään ja sanoi Nam nam, mut lopuksi oli annettava väkisin. Jotain toiveita siis olisi sopivuudesta. Otettiin verikokeet, niistä katsotaan allergioita. Jos ei soija-allergiaa näy, aloitamme kotona lisä altistukset.
Niin ja 10kk mitat 9,5kg ja 72,5 cm. Meillä ei kävelyä vielä. Mut kiipeilyä senkin eestä.
Jazzilassa ollut riitaa, meilläkin välillä samanmoista. Ei varmasti kivaa isosiskolle, kun pieni sotkee hienot leikit! Meillä on TYHMÄkiva pikkusisko.
koo muuten saa hirveet hepulit jos Koo syö jotain mitä hän ei voi saada, esim joguttia. Toivottavasti soija kävis, niin vois myös soijajoruttia ruveta maistelee.

Mut nyt pakko mennä kahville, jos koo viel hetken nukkuis. Sori omanapaisuudestani jälleen kerran!

Pahoittelut Safiirille tätin saapumisesta... himskatin sukulaisakka... Ny sitte ne tikut käyttöön seuraavaan kiertoon... ja panttailu ja kaikki muutki vippaskonstit... miten ne greippi ja punkku toimi sielläpäin??

Toivottavasti Tuulin M alkaa taas syömään. Maitoo ilmeisesti menee sit kuitenki, jos ei noi soseet uppoa. Onnea syöttötuolin ostoon. Meillä sellainen on jo tuolla eteisen nurkassa odottamassa.

Tää on tosi pirtee nyt. N nukku viime yönä kaks pitkää pätkää 5,5 ja 4h. Tissit oli kyl ekalla syötöllä tosi täynnä ja imaisi kuiviin kummanki, ilmankos unta rittiki... Ylös noustiin vasta puol ysiltä. Ja sit vielä yllätti vanhempansa nukkumalla aamupäiväunosia puoltoista tuntia. jee... Mutta olix se nii että hehkuttamatta parempi, kun ei sit seuraavaa yötä koskaa tiijä, miten harakoille menee... juu ja iltapäivänokosille ei sit kaveri taintunu...

Toivottavasti Ninnin E:n allergiat alkaa selvitä ja edes se soija olis sellainen joka kävis... Jaksuja sinne rikkonaisiin öihin!

Niksulassaki vähä valvottu keskellä yötä... Onneksi tuo meijän N on sellainen ettei yöllä ala kalkattaa. Aamulla saattaa aloittaa jutustelun kuudelta, mutta sehän on normaali ylösnousuaika... Toivottavasti esikko paranee pian... ja kivahan se on itellekki tuollainen vierihoito... :)

Hei oisko muuten ajatusta kerätä noita mittoja tuonne suljetulle.. Vois sitte aina tehdä vertailevaa tutkimusta. kuin myös muita tärkeitä päiviä, kuten esim meille ajankohtainen eka hammas... ja konttaamiset ja ylösnousemiset ja ekat askeleet??

Ny suljettujen kautta maileja lukemaan..

no niin just!! Nyt leidit takaisin linjoille... myös tänne siis.

Safiirille pahoittelut tädistä, mutta kuten sanottu, niin kp 1 voi olla myös raskauden eka pvä, joten peukut jo nyt tanassa tulevaa plussaa aatellen ;))
ootte kyllä uskomattomia - siis pelkästään positiivisessa mielessä - kun 5 lasta jo haluatte. Ei muutakuin hatunnosto sinne päin =)
Ihanalta kuullosta safiirin veljen häät. oli varmaan kiva siellä olla !

Voi itkut ninnin öitä (ja päiviä) =(
Toivon niin kybällä, että teillä helpottuu nukkumiset jos voitte sitä soijamaitoa alkaa antamaan. Ja tietty vielä, että se alkaa uppoamaan neidille....

Senoran N:hän on hienosti nukkunut! *vetää hurjaa aaltoa*

Tuulilta piti kysyä, että oletko koittanut antaa kaupan soseita?
Meillä ei neiti syönyt MITÄÄN mun tekemiä soseita alla 1v ja tosi moni ystävän lapsi/vauva on tehnyt täyslakon äidin tekemille pöperöille ja syöneet vain kaupan soseita...

johannalle tsempit yh-arkeen. Ei enää kauaa, niin mies kotona... tai yritä ainakin ajatella niin =)

Olipa kiva kuulla eksyneestäkin lampaasta. Tulehan nyt uudestaankin linjoille (myös tälle puolelle, jottei kiusaajat saa "voittoa")!

muuta en nyt muista, kun on toisella sivulla =)

Omaa napaa.. ei niin mitään. hirveet ovislimat on menossa, mutta nyt on ärsytys päällä - vaihteex - joten ei edes ajatella 3 lasta.

Siis nythän mä muistan mitä piti ihmetellä.
Kävin haaveilupuolella ja ässähän se siellä haaveiluketjussa vilahti.....?! Ollaanko teillä siis jo neljättä miettimässä??
Ja onnea synttäreistä ja yhdessäolosta. Olette muuten pitkään olleet yhdessä... jessus! Puolet elämästä.

meillä lähdetään ulos isolla kaveriporukalla lauantaina - JIPPIIII!!!!! Olen odottanut niin kovin, että nyt jotenkin ylilatautunut olo ja ei enää haluais lähteä, kun kuitenkin tapahtuu jotain kauheita tappelukohtauksia yms... =/ no ehkä fiilis paranee lauantaihin mennessä.

Mites muuten Antzi voi? ei ole hetkeen näkynyt, vai olenko missannut?

Ja kuinkas kävi pikku2:sen eilen illalla.... ;) ??

nyt hyvät yöt!

Vai ei Kapriksen perheessä edes mietitä kolmosta....=) Me on tosiaan sovittu, että ensi keväänä sitten katsotaan mikä fiilis. Jos samalta tuntuu kuin nytkin, niin sitten nakataan pillerit romukoppaan, jos ei niin jatketaan pillereiden kanssa. Ei tarvi pohtia päätään puhki moista asiaa, saa siis olla vaan ja nauttia tästä perhemuodosta....=)
Toivottelen nyt heti paikalla tosi ihanan letkeää lauantain huumaa, etten sitten vaan unohda kun se hoohetki on käsillä...

Täällä ei tapahdu mitään sen kummempaa. Esikko käy huomenna kokeilemassa joko kunto kestää hoidossaoloa. Isäntä on koko päivän reuhunnut tuon vessaprojektinsa kimpussa ja mä oon sit hoidellut kaiken muun. Alkaa tuo esikko vaan käydä ihan kierroksilla kun ei pääse ulos ollenkaan ja sit kun pitäis pysyä pois isin jaloista ja muutenkin aloillansa, niin eihän siitä tule kuin harmaita hiuksia mammalle....=/

Perjantaina olis mun työpaikan "osastopalaveri", siis syöntiä ja saunomista porukalla. Ajattelin mennä yhdessä sen mun mammalomailevan työkaverin kanssa siellä pyörähtämään, mutta ihan vaan autolla.... Pääsee sitten heti pois kun alkaa se humalainen "työnteko" ahdistaa riittävästi....=) Isäntä kyllä auliisti lupasi pitää vapaaillan remppaamisesta ja hoitaa pojat, mut mä kyllä mielelläni priorisoin sen rempan kaiken muun edelle. Me pidetään sitten kahden kesken kivaa reilu viikon päästä, kun vietetään 5v. hääpäivää ja ajateltiin vallan ajella isompaan kaupunkiin leffaan ja syömään. Pikkuännän kummit ovat jo lupautuneet lasten- ja koirienvahdiksi, joten voidaan sitten rauhallisin mielin lähteä. Sitten isäntä suuntaakin taas viikoksi sinne Saksaan koulutukseen, pehmeä lasku lomanjälkeiseen elämään.... ;-)

Ässälle paljon synttärionnea (perässä tullaan....) ja onnittelut vuosipäivästä!!!!!

Kiva, kun Senoran N on nukkunut vähän pidempää pätkää öiseen aikaan, tekee ihmeitä kun saa väsy äippäkin nukkua katkeamatonta unta pidempään!

Taas lyö tyhjää, joten tässä oli sit taas nää akuuteimmat. Nyt suihkuun ja nukkuun. Hyvää yötä ja huomenta!

Niksu

Terppa kaikki!

Kapris: Juu, kyllä me juteltiin asiasta aika pian ÄrrÄn syntymän jälkeen ja tosiaan tultiin siihen tulokseen että nelonen on tervetullut jossainvaiheessa. Mun suunnitelmissa oli mennä vähäks aikaa ainakin keikkahommia tekeen, että saatais remontti eteneen. kunhan saan luontevasti yyhdistettyä imettämisen ja normimaitoon siirtymisen, niin sitten rupeen tekeen vkonloppuja ja isännän kans päinvastasia vuoroja pari/vko.
Mutta tosiaan alkaa kuumeilut nostaan päätään meillä molemmilla... että katotaan nyt
Ja mukavaa lauantai-illan baanautumista! Muakin ihan jännitti lähteä ulos sillon kun meillä oli polttarit... mutta kivaa oli sit kuitenkin =D

Senora saanu nukkua pitemmät pätkät, ne tuntuu niin luxukselta!! =) toivottavasti teille tulee lisää luxus-öitä!

Ninnille voimia... ja toivottavasti soija kävis, olis kyllä jo aika teidän saada helpotusta tohon rumbaan!Oletko muuten pitänyt yhteyttä siihen hiekkalaatikkoreuna-kaveriin?

Eksyneelle lampaalle vilkutus ;-)

Niksulassa veskiremppa, onko oikein vesi poikki? hih, tuli muuten mieleeni että meidän putkari sai lisänimen esikoiselta: " se MIES, joka sulki veden" xD
Tsemppiä vaan rempan keskelle. kuullostaa mukavalta teidän hääpäiväsuunnittelut =)

Vai on Tuulilla syömälakkoilija, höh. Tuleeko pojalle hampaita?
Eiköhän se M rupee syömään, harvempi on nikellyttäny ittensä ruuan puutteeseen =)

Ainiin täällähän oli jo kävelijöitä!! Onnea uusista hienoista taidoista! =)

Meillä ei ONNEKS vielä kävellä ilman tukia... Mutta yläkerrassa toi neiti on heti jos isommilla jää lapsiportti auki.On ollu muutama veret seisauttava kokemus kun oon yhtäkkiä havahtunu että MISSÄ se likka on...
Kaikki tavarat mitä voi eessään työntää, tuolit,pyykkikorit ym. löytyy aina jostain nurkasta tai kynnykseltä.

Meillä ÄrrÄ on tosi hyvä syömään, ei oo vielä tullu vastaan sellasta syötävää mille ei suu aukeis. oon nyt sillontällön antanu lehmänmaitoo nokkiksesta ruualla, en oikein tie
dä kuinka vähitellen totuttais kun suoraan rm siirrytään... niin oon sit aatellu antaa pikkasen kerrallaan. Hapanmaitotuotteet on ollu käytössä kuukauden päivät eikä massu oo tykänny huonoa.

tais ÄrrÄlle tulla äipän kaipuu... kitisee tossa puntissa.
Heipat kaikille!

Heps. Tää tuli kampaajalta :-D Joo, tällä kertaa ihan ammattiinkouluttautuneelta. Kyllästyin tähän kuontaloon, jossa ei ollu minkään valtakunnan mallia vaan sellanen pitkäksi kasvanu tekele, jossa oli eri pituset latvat (jotka siippa tosin tasotti erittäin kiitettävästi sillon pari viikkoa sitte). Nyt tukka lyheni olkapäille tai vähä alle ja taas kevennettiin ihan ylhäältä asti. Ylläri oli kampaajalle ku meni tukka kiharaksi :) Heh, mulla on näemmä luonnonkiharaa tai sitte se on muuten vaan ittekseen taipuileva. Nyt pystyy pitämään vapaana paremmin ja yltää tarvittaessa myös kiinni.

Kiitokset joka ikiselle vielä tätipahotteluista. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä että mitä isommaksi nelkku ehtii kasvaa ennen Operaatio Viitosen tuloa (jos hän siis ikinä tulee) niin sen parempi. Saapi neiti olla "rauhassa" vauva. Paitsi että tietenki ois aivan mahtavaa jos tärppäis pianki. Selviäähän sitä immeiset muutki kahen pienen kanssa - sitäpaitti mulla on taustajoukot olemassa auttavaisten isompien sisaruksien muodossa. Siippa-kultaa unohtamatta.

Palaamisiin taas. Millonkahan mää oikein kerkeäisin ihan kommentoidakki teiän muitten juttuja. Lukaisen ne läpi toki, mutta ois kiva taas naputellakki. Jospa illemmalla...

Heipat tännekin (suljetulla kävinkin aamusella taas ihmettelemässä) ja mukavaa keskiviikkoa kaikille! Vai on Safiiri ehtinyt käydä jo kampaajalla tänä aamuna. Me ollaan vaan venytty tässä kotona, kun eilen oli niin paljon puuhaa. Täytyy tässä tosin lähteä pian vaunulenkille ja sit iltapäivällä meillä onkin muskari ekaa kertaa.

Kaprikselle mukavaa biletysiltaa! Onkohan mun kaikki kaverit niin vanhoja ja väsyneitä, kun kukaan ei enää käy bilettämässä...tai sit mua ei pyydetä mukaan ;) Mä oon kyllä samoilla linjoilla Kapriksen kanssa, että täytyy vaan ihailla teitä, jotka haaveilette/yritätte kolmatta, neljättä tai peräti viidettä ;) Mulle kaksi lastakin tuntuu jo NIIN isolta asialta. Näin tosiaan tässä vähän aikaa sitten unta, että olin raskaana ja siinä unessakin mulla oli paniikki, että voi kamalaa, mitä nyt...

Toivotaan tosiaan Ninni, että tuo soijamaito sopisi ja voit alkaa sitä antamaan. Koska saatte sen tietää?

Miten Niksulassa pikkumies voi? Joko tauti alkaa helpottamaan? Ja teillä tosiaan alkoi sitten vessaremontti - toivottavasti etenisi aikataulussa :) Voisin kertoa monta mielenkiintoista tarinaa meidän vessarempasta ja putkimiehestä, joka tuli aina, kun sille sopi, jos sopi ;) No pääasia kai oli, että tuli sitten loppujen lopuksi, ettei tarvinnut toista palkata. Huh-huh, mä kammoan kaikkia remonntteja, varsinkin, kun mun mies ei TODELLAKAAN ole mikään remontti-reiska.

Juu tosiaan olen tähän asti antanut Ämmälle vaan kaupan liha-ja kanasoseita, mut nyt päätin kokeilla omia. Huonolla menestyksellä ;) Täytyy siirtyä takaisin kaupan valikoimiin. Terkka ei tosiaan ollut huolissaan, vaikka M syökin noin vähän, kun kerta kasvaa koko ajan. Tuo syömättömyys voi tosiaan johtua noista hampaista. Tuolla ylhäällä on näkynyt jo kauan kaksi tulossa olevaa hammasta, mut jos ne nyt sit vihdoin oikeasti puhkeisivat? Täällä muuten eka hammaslääkärikäynti on vasta reilun vuoden ikäisenä. Mites muualla? Omppulan suunnalla on ainakin jo nyt.

Jepulis eikös se nyt olekin lounasaika eli äidille tomaattikeittoa ja Ämmälle sitten jotain, mitä suostuu syömään.

Tuuli

ps. Kapris, Antzi taitaa olla muuttopuuhissa.

Hellurei" Ja keskellä viikkoa ollaan taas... sataa sataa ropisee... Ja isän luona pitäis käydä poimimassa viinimarjoja.

Viikot mennä jytältää hirmuista vauhtia.

Tuuppas Tuuli kertomaan miten muskari meni... Mun työkaverin muksut kävi alkuun ihan innoissaan, mutta sit ei enää innostanu ja kevään kävivät ihan pakkopullana, kun oli maksut maksettu...

Juu ei ois pitäny keulia N:n unia. Viime yö oli taas 3h pätkiä... ei ymmärrä... No onneksi oli edes tuo yksi yö... Just sain nukahtamaan vinttiin, saas nähä kauanko koisaa... kohta mies sen varmaan tuo tänne alas, että saa itte huilata.

Antzilla oli tosiaan se muutto, oisko vielä nettipimentoo...

Mietin vaan tuota, että jos / kun aloittaa kaupan soseilla, niin omatekemät ovat sen jälkeen varmaanki eri makuisia ja sitä vierastavat. Hammaslääkäritarkastus ekan kerran on täällä meillä 1,5 vuotiaana, sit toisen kerran 3 vuotiaana ja siitä kerran vuodessa.

äähh... suttaa... vilkutukset kaikille...

Päivää

Minä vartun että M herää päikkäreiltä ja sit lähdetään kyläilemään kaverille. Kolmatta tuntia vetää tirsoja terassilla.

Täälläkin sataa. Aamupäivällä hävisi pilvet yhtäkkiä ja oli ihan kirkas ja aurinkoinen ilma. Isäntä säntäs uikkareissaan pihalle ja samantien meni uudelleen taivas ihan pilveen ja sit alkoi hetken päästä satamaan. M:n vaatteetkin kuivuu tuolla vesisateessa....

Toivottovasti tosiaan Ninni se soijamaito kävisi. Helpottaisi varmaan aika paljon teilläkin noita syömäjuttuja.

Kapris lähdössä rimpsalle. Mä olen jo ihan unohtanut, että mitä se sellainen on :)

Mäkin kävin toissa päivänä kampaajalla. Laitettiin tasaisen ruskeaksi eli raidat läks. Sikäli huvittava käynti ettei sinne kampaamoon ole tullut kuukauteen lämmintä vettä. Ne keittää vedenkeittimessä vettä ja sitä ne pitää kuumana kylmälaukussa ja sit kannussa sekoittaa sopivaa huuhtelu vettä. Tuo johtuu siitä, että ovat vuokralla kiinteistössä jonka omistaa kauppa, joka meni konkkaan vappuna. No sen olisi pitänyt jo autea uudelleen,mutta ovessa lukenut jo toistakuukautta, että kylmälaitteet edelleen saapumatta, avaamme lähiaikoina. Ei taida olla pelkästään kyse niistä kylmälaitteista kun ei edes lämmintä vettä tule rakennukseen. Samassa rakennuksessa toimii saman omistajan ravintola (miten ne pärjää ilman kuumaa vettä?????) niin sama kauppias on jatkamassa minkä edellinenkin puulaaki meni konkkaan... ihan hyvin pyyhkii, tosiaan.... ;) Sikäli harmi että tuohon kauppaan olisi meiltä kilsa ja pääsisi vaunuilla tekemään ostoksia. Seuraavaksi lähin kauppa on jo jokusen kilsan päässä. Kävelee vajaan tunnin.

Oi Niksulle tulee varmaan hieno vessa :) Kelpaa sit istuskella... :)

Joo ei kait tässä nyt muuta

Pikaisesti vain..allergiakokeiden tulokset sain juuri äsken kuulla! Ja kyllä nyt ottaa päähän! Lähes kaikki, mitä tetattiin näytti vahvaa allergiaa. Soijalle on kanssa paljon. Ei siis soijamaitoa! Sit k.viljat kanssa.. koo saa puuroa, eikä pahoja oireita ole, mutta lääkärin mukaan todennäk.allergia on pahenemassa, koska ekoissa testeissä ei sitä näkynyt. Nyt iski kyllä taas kamala ahdistus!!just kun alkoi toivoa, et elämä alkais helpottaa. Pakko siirtyä kohta siihen neocateen, joka vie kyllä meidän perheen kaikki rahat. EN tiedä millä saan tytölle mahan täytettä, riisipuuro ei uppoa samoin tuo kukkakaalisose alkaa tökkimään. En jaksa.

vo ei Ninni =(((
Olen tosi pahoillaan teidän allergioista!! Mitä siis käytännössä voitte syödä?
Kovin on ilmeisesti pieni lista.. =/
Eikös kela maksa sen korvauksen noista erikoismaidoista, jos on kerta allergiatestit tehty?
voimia KOVIN sulle ja pikkuiselle. ja tietty muullekin perheelle.

ai antzi muuttaa? mennyt ihan ohi? mihinkäs muuttavat?

nyt neiti kutsuu...

Voi Ninni! Syvä huokaus teidän perheen puolesta. Voi kun voisin jotenkin auttaa!! Rahaakaan en voi lähettää, kun ei sitä itelläkään ylimääräistä ole... Tosi ikäviä uutisia kyllä saitte, hitto sentään. Eikö ne antaneet sairaalasta mitään ravitsemustietoa, että mitä kaikkea vois yrittää upottaa?

Että moi vaan. Omat ongelmat tuntuu taas hyyyyvin pieniltä Ninnin vastoinkäymisten rinnalla.

Mutta olipas Katzulla kampaajakäynti :) Mulla kävi kerran kampaajalla silleen, että just kun oltiin väriä huuhtelemassa, niin lämpimän veden tulo lakkas. Pikkasen oli viileetä.... Safiirikin oli pätkäyttämässä käyny. Loppuuko pestessä tukka kesken :)? Mulla ainakin aina lyhyemmäksi muuttuessa kädet haroo tyhjää. Mullakin on muuten huomenna kampaaja.

Tuulille muuten kiitos siitä maitomäärän selvittämisestä. Ollaan siis oikeilla raiteilla sen kanssa. Meillä kun mölöä menee se kuutisen desiä ja sit kaks desiä velliä. Vai ei se Ämmä bataattiakaan kelpuuttanut. Tuopas se tänne teeltä mallia taas ottamaan ;) No tosin nyt kun yritän karkeempaa ruokaa antaa, niin yökkii... paristi tullut ylöskin. Mutta, kai se on vaan harjoiteltava. Tänäänkin kyllä menin matalasta kohdasta aitaa yli ja annoin vauvanruokaa.

Oon täs miettinyt pari päivää, että mikä helvetti saa ihmisen ostamaan kaikkia ERILAISIA lasten astioita, siis mukeja ja nokkamukeja ja lautasia joka lähtöön. Kun ei ne hitot mahdu mihinkään, eikä pysy missään kaapissa nätisti. Miksei sitä olis voinu ostaa muutaman samanlaisen, hyväksi havaitun mallin? Sellasen, mitkä menis söpösti sisäkkäin.

Jaa Kapris lähdössä pubikierrokselle vai? Hauskaa iltaa etukäteen, ylilatingista huolimatta :) Vois kyllä itelleki tehdä hyvää, vetää ihan rehelliset perskännit, mutta kun se seuraava päivä!! Vaan kyllä me miehen kanssa jo suunniteltiin, että tässä syksyllä lähettäis parin kaverin kanssa.

Olikos se Niksun pikkumies jaksanut hyvin hoidossa?

Ja tosiaan Tuuli varmaan kertoo, kuinka Ämmä jammaili muskarissa! Meidän tee on tosi kova tanssimaan. Pienikin musan pätkä, niin jo heiluu pieni mies. Ei Tee aikanaan ihan noin musiikkimiehii ollu.

Bläkautti iski sitte jälleen.. oon kyllä käyny lukemassa kaikki jutut säännölliseen, mutta en oo ehtiny saada mitään aikaseks kirjoitella. Enkä oo kyllä mitään muutakaan saanut aikaiseksi :)

Omppu

Kivaa kun täällä on tänään ollut hieman aktiivisempaa kirjoittelua! Mulla on ollut aivan orpo olo, kun täällä on ollut hiljaista. Vaikken itse ihan päivittäin kirjoita, niin käyn useamman kerran päivässä lukemassa mitä teille kuuluu.

Mutta, pikaisesti tällä kertaa kun makaronisötkötys porisee liedellä ja pitää saada ruokaa nälkäisille lapsille än yy tee nyt.

Ninnille piti tulla kirjoittamaan, että olen todella pahoillani että testitulokset olivat tuollaiset. Tosi harmillista ja varmasti tosi, tosi rankkaa. Toivottavasti ravintoterapeutti osaisi nyt antaa sitten kunnon vinkkejä millä ruokkia koota. Ymmärrettävää ettei hän jaksa päivästä ja kuukaudesta toiseen syödä samoja ruokia. Meidän Ämmälle ei uppoa se maidoton riisipuuro, limapuuroksi me kutsutaan sitä, koska se on tosiaan jo aivan ällöttävän näköistäkin.
Tsemppiä hurjasti! Meillä on perjantaina allergialääkäriaika. Saa nähdä miten meidän käy.

Tuulille myös tsempityksiä M:n syöttöpuuhiin. Se on rasittavaa kun lapsi ei syö. Hienosti M kuitenkin kasvaa ja kehittyy, joten eiköhän se poika syö sitten kun on oikeasti nälkä. =)

Niksulaan lisää parantavia säteitä, vaikka isompi ännä onkin vissiin jo paranemaan päin.

Nyt mä meen ennen kuin makaronit kiehuu liedelle.

Terkkuja kaikille!

Voi viheliäinen Ninni noita tuloksia :( Kelalle korvaushakemusta laittamaan siitä kalliista korvikejuomasta. Toivottavasti tosiaan se terapeutti pystyy antamaan hyviä ruokavinkkejä. Onko muuten mahollista ns. siedätyshoito teiän tapauksessa? Jostaki ajatusten sopukoista putkahti moinen sana mieleen.

Jazzin perjantaisen lääkärin kuulumisia odotellaan.

Terkkuja. Nyt ei muuta ehi.

Ninnille täältäkin haleja ja voimia. Kyllä varmaan on paha mieli.

Kyläily tehty ja vaatteita ostettu M:lle, siis kaverin lapselta pieneksi jääneitä :)

Nyt telkkua katsomaan ja syömään jotakin..... nälkä kurnii vatsassa

Täytyy pyörähtää lähettelemässä Ninnille kovasti voimia!
Todella ikävä juttu, että noin paha allergia tytöllä. Toivottavasti saatte edes sitä korvausta Kelalta. Toivotaan myös, että iän myötä helpottaisi nuo allergiat. Teillä on nyt kyllä rankkaa :-(

Samalla vielä kysäsen sitä treffiasiaa, josta jo kyssärin ilmaan heitin edellisellä pyörähdyksellä... Tarkennan vielä sen verran, että sopisiko teille tiistai 2.9. tai keskiviikko 3.9.? Ensi viikko taitaa mennä elpyessä tästä viikosta ja isäntäkin matkoilla taasen. Tuon syyskuun ekan viikon loppupuolella ilmeisesti appivanhemmat saapuvat taas tänne, joten sen jälkeen elvyn jouluun asti :-D Mutta nuo päivät näyttäisi sopivan...
Mites muuten Johanna, tuletkos mukaan? Lähimpänä kun asusteletkin..

VIUUUUH, meni taas...

Tehis