EX-Kermit 28 - heinäkii

• Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
senora
Maanantaita... Antzille hurjasti onnea ja tarrasukkia ja vauvaliimaa... Aamulla just mietin sua ja Safiiria ja sitä että plussaatteko...

Lauantai-iltana tuli tytön kummeilta viestiä, että ollaanko kotona ja onko sauna lämpiämässä ja saunakämppä tyhjillään... Oisivat tulossa kyläilemään... Totakai meille aina mahtuu... Tyttö veti pultit seiskalta ja annoin pullosta lisämaitoo. (Oli iltapäivällä ollu taas tissillä ja tankit oli aikas tyhjät).. Ei sit suostunu vielä nukahtamaan... Kasilta oli ihan venttivei--- käytiin vintissä syöpöttelemässä ja nukahti varttitunnissa. Viritin hälyyttimen ja hipsin nuotiolle muiden joukkoon... Juttua riitti ihan entiseen tapaan. Oikeesti kesän eka nuotioilta... Saunottiin ja grillattiin ... aika monta kertaa piti käydä tsekkaamassa tytön tilanne vaikka häläri oli ihan hiljaa... Ihan tyynesti toinen nukkui... Puoli kolmelta sanoin että ny mä kyllä häivyn nukkumaan, tyttö taitaa kohta heräillä tankkaamaan...toiset jäi viel jatkamaan... vaikka olivat jo aikas hyvässä kunnossa... Pääsin vinttiin, niin tyttö raotteli silmiään... Tissi suuhun ja vartissa oli sitten taas unten mailla. Aika pian sieltä mieskin tuli nukkumaan... Kerran tais tyttö vielä herätä ja puol kasilta sitten kalkatti ihan virkeänä... juteltiin ja köllittiin vielä vintillä... mun päätä särki... oli kaverit sit juoneet mun päähän. :) Syöpöteltiin vielä ja nukuttiin kymmeneen... ! Siis meijän neiti veti enkkarin 6,5 tuntia unta yhteen menoon!!! Oli tarkoitus käydä kehumassa noita unia hetimiten, mutta siinä oli sit kaikenmoista sähinää.. Kävi vieraita ja puhelimet soi...Vieraat lähti, syötiin... Piti käydä lenkki isän luona ja sitten olikin jo ilta... Iltakasilta tyttö simahti pariksi tunniksi ja kymmeneltä oli jo uudelleen tissillä...siitä nukkui neljän tunnin pätkän... Reppanalla rytmit hakusessa.

Aamulla noustiin puoli seiskalta. Tultiin alakertaan . Puol kasilta syötiin ja se päättyi hirmuiseen huutoon... kantelin tyttöä alakerrassa. Liikkeessä rauhottui, syöttöpaikalla tuli kamala huuto... Mentiin sitte vinttiin ja portaissa tyttö rauhottui... Syötiin vintillä ja tyttö simahti.. Kohta nukkunu tunnin. Pari kertaa uniääniä on kuulunu häläristä. PItää kai käydä katsomassa onko hereillä vai nukkuuko... Mietittiin jo miehen kanssa videovalvonnan järjestämistä.

Iltapäivällä ois sitte neuvola... Pitää katsoo kerkiääkö tänään vielä kuulumiset tuomaan linjoille... Ja torstaina ois se rokotushomma Oulussa... Päätettiin siis osallistua siihen meningokokkirokotusohjelmaan...

Safiirille halit koopeeykkösestä... Ens kierrossa sitten plussaat sinäkin...

Hienon näköinen lomapaikka Niksulla... Näytti olevan yleisötietsikatkin... joten käyppä ainaki kerran etelänterveiset heittämässä...

Jahans tyttö sähköttää... eli häläristä kuuluu ääntä... pitää hipsiä katsomaan...

Tuuli!
WAU! Antzille ja miehelle lämpöiset onnittelut plussasta! Uskomaton juttu, että tärppi kävi noin pian. Heh voin kuvitella, että siellä on vähän epäuskoiset fiilikset parhaillaan, kun edellisiä raskauksia olette saaneet odotella kauan. Minkälaisia oireita sulla on Antzi ollut?

Samaan syssyyn pahoittelut Safiirille kp ykkösestä. Ei muuta kuin kohti uutta ovista!

Ja ihan mahtavaa, kun Niksu pääsee etelään! Mukavan näköinen paikka! Juuri puhuttiin miehen kanssa, että tämä on ensimmäinen kesä kahdeksaan vuoteen, kun ei olla oltu ulkomailla lomalla (me ei lasketa Tallinnaa ulkomaaksi ;)). Me ollaan siis oltu sekä kaupunki- että rantakohteissa (Kreikassa ei muuten koskaan). En tiedä, alunperin siis ajateltiin, ettei Ämmän ekana kesänä reissata mihinkään pidemmälle, mutta mutta... Vauvakuumeesta ei ole tietoakaan, mutta matkakuume alkaa jo nostamaan päätään ;)

Miksi se Senoran mies nyt vastustaa tammikuun etelän matkaa? Onhan N jo silloin aika iso ja syö soseitakin. Ja kyllä nuo rytmitkin ehtii muotoutua ja muuttua siihen mennessä vielä moneen kertaan, joten sitä ei kannata stressata. Katoitkos telkasta ravilähetystä? Sen verran tais olla populaa, ettet meitä bongannu ;)

Vai oli tee vetänyt unta kaaliin koko yön. Pari yötä sitten M joi yöllä maitoa vain vaivaiset 40ml ja mä ajattelin, että josko se nyt ei enää tarvitsisi ruokaa yöllä. Mut sitten taas viime yönä joi sen 2dl.

Kaipa se pitää lähteä kauppaan ostamaan perheelle ruokaa. Joten mukavaa maanantaita ja alkavaa viikkoa! Huomenna mulla tuleekin yksi kaveri kylään ja keskiviikkona nähdään Ompun kanssa. Kivaa! Miten muuten Tehis? Joko on matkalla kotiin päin? Onkos se Soniakin karannut jonnekin, kun ei ole näkyny? Kapriksen ja Jazzinkin kuulumisia vähän enemmälti olisi kiva saada!

Tuuli

ps. Ai niin Niksulla oli tulossa kivannäköiset kalusteet vessaan. Jus mun makuun ;)

antzi*
Kiitoksia onnitteluista!

Mä pelkään kuitenkin, että tää menee kesken... :( Eilen suihkussa tuli sellainen ruskea pikkuinen limapallo ja tänään aamulla sellainen 1-2cm pitkä ulosteen hajuinen möykky taas. :( Kipuja ei kuitenkaan ole ollut eikä veristä vuotoa, voisiko olla jotain harmitonta?! Mietin että olisko ollut ruskuaispussi, mutta eikai se vielä niin iso ole..?

Oireettomuus vaivaa kanssa, ei siis ole MITÄÄN oireita. Ei rinnat arat, ei ällötä ei mitään. Väsyttää ehkä vähän tavallista enemmän, mutta vaikea sanoa johtuuko raskaudesta vai siitä että olen viimeaikoina vaan nukkunut niin huonosti. Ennen raskaustestiä olin tosi herkkä ja itkin kaikesta ja sainasiideri kihahti päähän, siitä tuli itselle pieni epäilys että josko ois sitä.... mut sen jälkeen ei ollut mitään. :( Meinaan mennä alkuraskauden ultraan niin ei tartte kärvistellä sitten np-ultraan asti, ellei nyt sitten ihan vuoto ala ja se on sillä selvä.

Ääh, en muistanutkaan miten piinaavaa tämä panikointi alussa on! Ei kai se auta kun mennä päivä kerrallaan ja koittaa myös nauttia ja uskoa että kaikki voi mennä myös hyvin. :)

safiiri,
Antzi, eikös sulla täti pitäny tulla nyt viikonloppuna? Alussahan sitä voi tulla vuotoa jos jonkinlaista eikä se silti oo km. Mee tosiaan sinne ultraan heti ku vaan mahollista. Saat ittelles mielenrauhan ja meille muille kans! Hauska tuo teidän laskettu - meillä ois nimittäin Operaatio Viitosen laskettu ollu kans tuo 22.3, jos nyt ois käyny onnenkantamoinen...

Terkkuja itse kullekin.

ÄssÄ!
Tervehdys !

Antzilla piinaavat hetket menossa, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Safiirille pahoittelut koopeeykkösestä..... eikun nokka kohti seuraavaa ovista, eiks je ;)

senoran ännä antanu äipän nukkua 6,5h yhteen putkeen. Hieno homma! Toivottavasti ottaa tavaksi =D

Niksu se lähtee etelään, Tosi kiva varmaan lähteä reissuun! Muuten Tosi kivat kalusteet veskiin!

Voi hitsi... meillä on nyt vissiin jotain kesäflunssaa pesueessa.. ÄrrÄllä vatta ollu vähän sekasin jo pe lähtien, mutta kun likka on ihan virkee ja juo tosi hyvin ja syökin kuitenkin vaikka vähän huonolaisesti niin en ole soitellu mihinkään. Maitohappobakteeria olen antanu, ja yöks panadolia.

Tänään sit keskimmäinen on alkanu niiskuttaa... ja mies valitti kurkkuaan ennen töihin lähtöä. GREAT- ja mulla ne polttarit viikonloppuna...

ja sitte kp32 tänään, kierrot vissiin heittelee... normaalistihan mulla on ollu 28-30. Olen kyllä kiree kun viulunkieli... että eiköhän se PIMSSIÄ ole, kai ne alkaa just sopivasti viikonlopuks ***kele

Jiihaa, sain tänään ekan setin mattoja pestyä (7 kpl) pari settiä vielä odottaa... laskeskelin että ainakin 14 mattoa olis vielä pestävänä

mutta nyt loppu takapuolen haudutus tässä tuolilla, tarvii mennä tekeen neitikäiselle sapuskaa

vilkutus kaikille!

senora
Miten tuo ÄssÄn kierto noin heittelee?? Voi kökkö kesälentsua... Toivottavasti on pikasorttia...

En bongannu Tuulia... Oisit laittanu viestiä monennessako lähdössä teijät vois nähä... Mutta löytyyhän ne netistä...

Tosi ikäviä uutisia suljetulla... vakavaksi vetää.

Käytiin siellä neuvolassa... pituutta 60,5 cm ja painoa5850g, pipo 40,5 cm. Kommentteina: Hyvin kasvanut. Kehitys norm. Hymyilee, jokeltelee. Syö rintamaitoa ja d-vitamiinia ohjeen mukaan. Kuukauden päästä on sitten lääkärineuvola.

Rota rokotteesta en muistanu kysyä. Ja torstaina on Oulussa se rokotus...

Neitille otti kirkollakäynti voimille. Simahti jo autossa ja nukkui jonku aikaa vaunuissa. Mies lähti töihin ja me tytöt painuttiin neljältä vinttiin. simahti ja nukkuu vieläki... Mitenkähän taas yöksi riittää unta??

Toivottavasti Antzin vuoto on vaan sitä harmitonta plaatua...

Ninni..
Voi Antzi, tuo on niin kurjaa tuo vaihe, kun on vaan odotettava! Toivottavasti vuoto harmitonta!

Nöpö oli kyllä söpö ja niiin pieni :) meidän koo näytti ihan isolta tytöltä. Ihme kyllä ei iskenyt ollenkaan vauvakuume.. Vauvamahojakaan en oo enään haikeudella katsellut. Kyl tää meidän lapsiluku taitaa olla tässä. Vaikka suloisia pienet ovat!

Sain molemmat tytöt puol 9 uneen. koo on keren herätä jo yhen kerran sen jälkeen, mut nyt nukkuu. Taitaa heräillä taas..

pikku2
Illastusta!

Täällä on taas yksi työn täyteinen päivä takana. Esikoinen oli mamman ja papan matkassa tämän päivän.. niin ja illalla kävivät auttamassa isää työpakalla.. Minä en päässyt hankkeisiin kun en saanut toista mummoa kiinni, jotta olisin voinut viedä Siirin hoitoon..

No, otin sitten ilon irti kotihommista. Sulatin molemmat jääkaappipakastimet ja kiikutin arkkupakastimesta miltei kaikki "vanhat" marjat hillottavaksi tai mehumaijaan.. Nyt olis maijallinen marjoja + 2 kattilallista hillottavaa(puolukkahilloa ja kuningatarhilloa) Puolen tunnin päästä alkaa yösähkö, joten tekemistä riittää..

Voi kökkö noita suljetun uutisia.. kävin jo päivällä kurkkaamassa kun säikähdin. Pitää kohta käydä kommentoimassa.. ; (

*Johanna*: Jeps.. arvaa vaan kuinka monta kertaa on tehny mieli heittää hanskat tiskiin.. Tuohan tuo isäntä sentään rahaa tähän perheeseen.. minun huimat hoitovapaarahat riittää just ja just ruokaan.. ; ( Ei siis ole "varaa" lyödä hanskoja tiskiin.. Ja jotenkin tuntuu, että minä ne tekemättömät työt sitten joka tapauksessa joutuisin tekemään.. Suunnittelin kyllä, että lopetan asiasta puhumisen ja teen viikon kotihommat itkien ja hammasta purren, jospa tuo isäntä tajuais sillä konstilla miltä minusta tuntuu.. Saas nähä.. Pakkohan siitä on löytyä empatiaa jos vaimo itkien tekee pävät töitä kotona..

Onneksi on nuo lapset. Kyllä ne antaa voimaa jaksaa.. Siiri on kyllä oikea päivänsäde. Tänäänkin on nenukka vuotanut ja taitaa tehdä lisää hampaita, mutta silti on naama virneessä koko ajan. Veikkaa tuntu kaipailevan kun veikka ei ollu kotosalla.. Mansikat tekee täällä kauppansa.. rattaista kuuluu vaan, että mam mam.. ; )

Meillä ei muuten vielä kävellä, vaikka jo pari viikkoa sitten kyselin veikkauksia.. Nyt kyllä välillä intoutuu seisomaan ittekseen ilman tukea. Tänäänkin kun käytiin naapurissa mansikkatortulla niin katteli isoveikan ja serkkutytön perään sen näköisenä, että kyllä minä teille kohta näytän..

Jaa has.. suljetun ja huutonetin kautta keittiöön.. ; )

Pikku2 (KP1 ehkä huomenna)

Niksu1
Voi noita pikku2:n työpäiviä....=/ Ja varsinainen turjake se sinun miehesi kyllä on, ei voi kuin vain ihmetellä jaksamistasi.

Toivotaan että Antzilla vaan ihan harmitonta jotain ja odotus jatkuu ihan suunnitelmien mukaan...=)

Toivottavast Ässän pesue paranee lentsustaan pikaisesti. Mikäs niitä Ässän kiertoja venyttää, ettei vaan................

Meillä esikolla oli vaan eilen se 38 asteen kuume. Yöllä oli vielä kuumeisen oloinen, mutta aamulla heräsi 9.30 pirteänä kuin peipponen. Ollaan pysytty tänään sisätiloissa, josko huomenna uskaltaudutaan sitten ulkoilemaan. Ainiin, koirahoitolapaikkakin järjestyi ihan ongelmitta. Mukavanoloinen setä siellä toisessa päässä linjaa vastaili superkärsivällisesti mun kyselytulvaan. Kaiketi koirat on parhaassa mahdollisessa hoidossa siellä, ainakin lenkkeilevät ihan tajuttomasti (n.15-20 kilsaa päivässä metsässä...).

Suljetun uutiset oli tosiaan kurjanlaisia. Hmph.

Siinäpä se pläjäys taas... Taidan lähteä ukko-kullan kainaloon köllöttään nukkumasaa odotellessa.

Hyvää yötä ja huomenta.

Niksu

Tehotyttö.
Heipsutin tältäkin kotikoneelta pitkästä aikaa!

Kuulumisia tosiaan vähän lukaisin puhelimella, jotten ihan kärryiltä putoa :)
Reissu venahti vähän suunniteltua pidemmäksi, kun yhdistettiin huvipuistopäivä samaan. Sunnuntaina ajettiin Tampereelle tuolta pohjosesta ja eilinen päivä sitten huviteltiin. Tosi myöhään tuli kotiin. Puoli kaks oli kello, kun itse pääsin nukkumaan. Ja neiti tietty kiekui jo kuudelta tänä aamuna :) Pyykkikone pyörii taas jo...

Safiiri jo onnittelut välittikin, mutta vielä laitan Antzille lisää ja peukkuja, että kaikki menee hyvin <3

Jaahas, onkohan ÄssÄllä tepsinyt tuo ehkäisy.. Taisi olla haaveilupuolella kun paljasti tuon menetelmän. Lähes joka kerta käytetään kumia vai mites se menikään :-D

Eipä muuta kuin ihanaa heinäkuun jatkoa.. Katsotaan ehtiikö tässä joskus ajan kanssa vai jatketaanko taukoilua. Tällä viikolla vieteään toinen osa Hoon synttäreistä ja muutenkin taitaa hulinoita ym. riittää.
Nyt kakkihousua siivoamaan.. siis hoon.
Kaikille kovasti terkkuja ja haleja!

Tehis

senora
Huomenia...
Tehis onkin jo kerenny korkkaamaan tän aamun jutustelut... Tervetuloa vaan takaisin kotikonnuille... Matka siis meni hyvin... Ei sit Oulun korkeudella tehny mieli tehä syrjään hyppyä motoritieltä ja poiketa täällä.. ??

N nukkui tosiaan pienet iltapäivänokoset - 16-19. Kasilta aloitettiin tankkaus ja simahti. Vein vaununkoppaan nukkumaan, että saa itsekki nukkua rennommasti. Yhden maissa heräs tyttö ja nostin viereen syöpöttelemään. Kolmelta, viideltä ja kasilta syötiin vähä ja jatkettiin unosia. Ysiltä hain tytön alakertaan, itse nousin kasilta aamukahville. Nyt on sitte kellitty täkin päällä lattialla.. Hirmuiset menohalut ois neitillä mahallaan.. potkuttelee vauhtia ja kädet hamuaa eteenpäin ja kiukku tulee kun pysyy vaan paikallaan.

Toivottavasti Niksulassa kuumeilut on vaan ohimenevää ja pääsette tänään ulkoilemaan.

Täällä näyttäis taas satavan vettä... Tekis mieli käydä metsäretki herkkutattien perässä... Lauantaina löydettiin ihan kivasti. Paistoin ne ja voi jummijammi kun ne oli hyviä pitkästä aikaa. Täytyis kyllä noi arkkupakastimet sulata ja tehdä inventaario, mitä siellä onkaan... Marjat vois mehustaa tai hillota. Tulikos pikku2:lla hyvät mehut... teitkö sekamehua vai ihan mansikat mansikoina ja silleen?? Jokohan vatut alkais olla kypsiä.. ei vissiinkää.. viime vuonna taisin kerätä niitä elokuulla, radiossa vaan joku kehui syöneensä kesän ekat vatut...

Katzu
Huomenta täältäkin. Tyttö just nukahti aamupäivä päikkäreille pinnikseen. Harjoitellaan sielläkin nukkumista.

Tehikselle tervetuloa taas kotiin. Pyykättävää varmaankin riittää :)

Antzille peukkuja!!!!!!

Senoran N kehittyy huimaa vauhtia. Kohta saat haeskelle mihin on ehtinyt livistämään :)

Ninni saannut tytöt kanssa suht aikaisin nukkumaan. Meillä mentiin harvinaisen aikaisin nukkumaan eli 19.30, eka herätys 00.10 ja toka herätys hieman ennen viittä ja sit kasin aikoihin.
Oli tosi kiva käydä visiitillä. Vielähän tuo Nöpö näyttää pieneltä isompien rinnalla :) Teillä jo seistiin niin tomerasti :)

Yritä vaan Pikku2 jotenkin päin jaksaa. Halauksia sinulle lähettelen.

Jaahas täällä alkaa arska pilkistämään. Koko yön satoikin aika rapiasti vettä.

Onneksi Niksun perheessä näyttäisi olleen lyhyempi sairastelu. Toivotaan että taudit ei enää iske.

Täytyy mennä käymään tuolla suljetulla vielä

gia
Safiirille pahoittelut! Peukutukset seuraavaan kiertoon :)

Onnea Antzi plussasta! Yritähän olla stressaamatta vuodoista, vaikkei se helppoa ole..

Toivottavasti Niksulla parannutaan pian ja tauti ei tartu. Hurjasti kyllä lenkkeillään koirahoitolassa... Hieman omatunto kolkuttaa, kun ei ole meidän huntti päässyt tarpeeksi vöyhkäämään. Vaunulenkeillä on tietysti mukana, mutta vähälle on jäänyt kahdenkeskinen aika koiran kanssa. Oli muuten eilen niin söpö tuo koira. Jätettiin lenkin jälkeen Keppis nukkumaan takapihalle vaunuihin. Koiran kanssa mentiin sisälle ja toinen meni ihan sekaisin. Raapi ovea ja etsi, että mihin se pikkumies jäi.. Ilmeisesti on koiran mielestä nyt viimeistään lauman jäsen:)

Tehikselle tervetuloa takaisin:) Hyvinkös pienin jaksoi matkustaa?

gia

Tiuhti*
Pahoittelut minultakin Safiirille kp. 1 vuoksi.. Ei muutakuin uuteen yritykseen uudella innolla, jookoskookos?

Ja Antzille varovaiset onnittelut ja tarrasukkia, liimaa ja liisteriä roppakaupalla sinne, että pikkuinen on tarrannut lujasti kiinni! Toivottavasti vuoto on harmitonta plaatua!

Kaikille muille vilkutukset ja halit ja tiedotus että suljetulle kävin vähän analysoimassa tilannetta.. Kirves ei ole vielä kaivon pohjalla ;)

Tiuhti

Tehotyttö.
Pääsinpäs vielä pyörähtämään uudemman kerran tälle päivälle.
Kiitos tervetulotoivotuksista :)
Täällä alkaa tavarat vähitellen olla paikoillaan, mutta koneet tosiaan pyörii vielä. Aloin myös tuota pakastinta tässä samalla sulatella. Ei voi marjoja ostaa ennen sulatusta. Jäi sit talvella tekemättä, kun niitä pakkasia odottelin :-D Voi että nyt on taas energiaa kotitöille, kun on saanut olla vähän pois. Vaikka neljä tuntia unta viime yönä, niin kauhee inspis päällä. Nytkin minä olen päivälevolla ;-) Isäntä määrä vähän lepäämään. Lähti Hoon kanssa lenkille ja hoo nukkuu ulkona. Neiti meni kaverille. Päätti sitten esikoinen ottaa rummuista pitkästä aikaa kaiken irti, joten eipä sitä välttämättä ihan heti uni tulisi. No, kyllähän tuo lopettais, jos määräisin.

Ihana juttu Tiuhti, että kirves ei kolahtanut vielä pohjaan. Nyt viskataan se kauas ja pidetään kaikki ulokkeet pystyssä. Mun uskon kyllä vielä vaikka ja mihin :)

Omppukin on sitten vissiin ilman konetta kokonaan, olikse niin? Eilen kyllä tekstailtiinkin. Saankohan mä kertoa.. Mut oli sielläkin koopeeykkönen kolahtanu. Vai olikohan se jossain täällä? Hiukan nyt hataralla pohjalla tää lukeminen, kun kännyllä osat viesteistä jo lukaisin. Antakee anteeksi. Yritän taas viimeistään elokuun puolivälissä perehtyä kunnolla :)

Unohdin ihan täysin kertoa loman tärkeimmän jutun. Nimittäin hoon sanavarasto on kasvanut yhdellä.. Sen tihshishin lisäksi on tullut ÄITI <3 Aamulla ekaksi sängystä kuuluu ätää, äitii, äitäää... :-D
Ja suht hyvin tosiaan jaksoi matkustella. Mehän ei yhtä soittoa ajettu tuota 760km:a. Mennessä noin puolivälissä yöpyminen ja takaisin nykästiin 600km kerralla. Kyllä siinä pysähdeltiin useampaan kertaan. Nukkui tosi vähän, joten viihdykettä sai kyllä olla. Onneksi on monta viihdyttäjää :) Ja hyvin tottui olemaan mummulassa. Päivärytmit tietty ihan sekaisin, mutta kyllä ne tästä taas loksuu kohdilleen vähitellen.

Jos nyt oikaisis hetkeksi... tai sitten kantais noita loppuja vaatteita kaappeihin.
Ai niin, meillä alkoi muuten pieni kuuri isännän kans. Järkyttävää ylensyöntiä. Ei uskalla vaakaan astua! Nyt ollaan pari viikkoa vähähiilarisella ja otetaan turvotukset pois, kai... ;-)

Moikkumoi taas!

Tehis

Tehotyttö, äh vielä..
Niin ja Senoralle tosiaan kiitos kutsusta :) Sen verran ois tuota lenkkiäkin tullut, että ei sitten koukkastu... Voishan sitä tietty ajella vähän eriä ja pidempää kautta ja vaikka sieltä kautta koukkastakin joku kerta. Vähän tuota karttaa opiskelin ;-)

Ja mites se Ompun lomareissusuunnitelma eteneekään? Jos nyt linjoille pääset...
Vaikka eihän tuo taida tulla kylään, kun ei tykkää vauvallisista :-D Mä kyllä juttelen mielelläni (lue: jauhan p****aa) kaikesta muustakin kuin vauvoista. Siksi en minäkään ole perhekahviloihin oikein saanut itseäni raahattua..

Jeps, nyt poistun.

safiiri,
Ups, unohtunu ihan kiitellä koopeeykköspahotteluista teikäläisiä. Kiitokset siis. Täällä ollaan jo asiaan sopeutuneita - nythän päätty vasta toka kierto. Ei hätiä mitiä siis (vielä)

Tehikselle toivotukset takas kotia. Ja muille oikein kovasti terkkuja. Nyt ei kerkeä tässä enempää olla. Pesukone on täälläki laulanu koko päivän. Pakko saaha lauantaiksi lomavaatteet kuiviksi, jotta saapi ne matkalaukkuihin. Nyt vielä pikavisiitti suljetulle...

Niksu1
Antzin kuulumisia miekin kurkkimassa tässä joutessani - perheen kaikki miehet nukkuu, niin kaksi- kuin nelijalkaisetkin.... Mutta ilmeisesti ei mitään raportoitavaa, joten oletamme että kaikki on siellä suunnalla vallan mainiosti.

Tehikselle teretulemastatakaisin-vilkutukset! hoolle (tai enemmän varmaan onnelliselle äipälle...) onnittelut sanavaraston kasvatuksesta...=).

Mitäs Safiirin Nelkku on tykännyt Bumbosta?

Tänne ei mitään uutta. Esikko parantui mystisestä kuumekohtauksestaan. Ulos ei kuitenkaan ole päästy kun sataa vettä vähän väliä. Isäntä yritti viedä esikon päivällä parturiin, mutta nuori mies teki tenkkapoon ja niin jäi tukka leikkaamatta. No, parempi onni ensi kerralla.... Ennen reissua tuo poitsu sinne parturiin on joka tapauksessa roudattava, ei tuommoista ruuhkatukkaa voi mihinkään helteisiin viedä.

No joo, eipä muuta. Pitää varmaan mennä herättelemään tuota miesväkeä että saadaan sitten illallakin nukuttua...... Heipatpat.

Niin joo, vilkutukset vaan Tiuhtille tällekin puolelle! Keep up the good spirit!!!

Niksutin

Tuuli!
Moikka moi ja Tehikselle lämmin tervetulotervehdys! Mukavasti kuulosti menneen reissu ja olit näemmä heti saanut kunnon draivin päälle kotitöiden suhteen ;) Miten siellä, ei ole tätiä näkynyt?

Kuinkas Ässä? Aiotko testata...olisko mitään mahkuja ylläriplussaan;) Pesueelle pikaisia paranemisia!

Antzille lähetän tsemppiä tuohon alun epävarmuuden kestämiseen. Toivottavasti vuoto on ihan vähäistä ja sitä harmitonta laatuaan! Oon tätä ennenkin kirjoittanut, mutta siis mulla Ämmästä tuli vuotoa, mutta siitä keskenmenneestä ei tipan tippaa...Ootko jo ultran varannut?

Voi että mä olen iloinen, ettei Tiuhti ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon! Josko se vielä sittenkin!

Pikku2 on ollut taas ihan älyttömän ahkerana. Huh! Susta varmaan kuulostaa, että mä olen patalaiska ihminen, kun joskus harvoin jaksan täällä imuria näyttää ja ruokaakin laitan, kun viitsin...No meidän pienessä asunnossa ei paljoa olekaan siivottavaa ja mieskin syö töissä päivisin, joten ei tässä nyt niin kovin vaativia nämä meikäläisen kodinhoitohommat ole.

Tehis, Ompun kanssa tekstattiin just ja sillä on kone vieläkin sökönä. Ajelen huomenissa paikan päälle katsastamaan, että mikä siellä on tilanne ;) Niin Omppu se taitaa olla Safiirin tavoin lähdössä ensi viikolla lomareissulle. Täytyykin vakuuttaa Ompulle, että kyllä se Tehis osaa paljon muustakin turista kuin lapsista :D Entä kauankos se Safiirin perhe onkaan reissussa? Parisen viikkoa vai?

Nyt ehkä triljoonannen kerran totean, kuinka tämä aika kiitää...vein tänään Ämmän päivähoitohakemuksen, joten tässä saa pikku hiljaa alkaa orientoitumaan siihen, että töihinkin on jossain vaiheessa palattava. Ajattelin, että samahan se on viedä nyt, kun kumminkin viimeistään vuoden alussa palaan töihin. Täällä, kun on ihan kamalan hankala tuo päivähoitotilanne, niin parasta vaan, että tietävät taas uudesta hoitopaikan tarvitsijasta mahdollisimman pian. Miten Jazz? Ootko sä jo vienyt hakemuksen?

Sitä on pitänyt kysymäni viisaammilta, että mikäköhän vaihe Ämmällä on menossa, kun nykyään alkaa melkein poikkeuksetta itkemään, kun mä menen pois sen näköpiiristä? Siis ihan kotona, kun menen toiseen huoneeseen. On kuitenkin ollut viime viikolla "hoidossa" eli pari tuntia isovanhempien kanssa, yhden illan mun siskon kanssa ja myöskin tietty isänsä kanssa, niin, että mä olen ollut poissa kotoa. Silloin ei kyllä itke, kun mä en ns. vilahtele näköpiirissä.

Mukavaa illan jatkoa itse kullekin! Huomenna olenkin pois linjoilta, sillä me lähdetään heti aamusta ajelemaan Omppulaa kohti.

Tuuli

safiiri,
Nyt en pese enää tälle illalle. Ei riitä kuivaustila... Vaan kaikki tärkeä reissuun lähtevä kävi koneen kautta mutkan. Hyvä, sitte kamalista kamalin matkalaukkujen täyttö lauantaina. Jos oisin raharikas en koskaan pakkais mukaan vaan ostaisin kaikki tarvittava aina perillä (kai). Sitte matkan jälkeen lahjottaisin uudet hankinnat vaikka pelastusarmeijalle.

Aasinsilta seuraavaan GALLUPPIIN: Mitä tekisitte jos "rahaa ois ku roskaa" teikäläisillä käytössä???? Mää perustaisin hylättyjen/löydettyjen eläinten hoitokodin. Ja vois siinä samassa tarjota jonkinlaista eläinhotellin tapaista matkalle lähtevien lemmikkien omistajille. Tai siis näille lemmikeille.

Nelkku on kokeillu Bumboa päivittäin aina sillon tällön. Lauantaina sen kävin hakemassa, oltiin perillä Oulussa niin aikasin että kerkesin. Vielä siinä könöttää ja meinaa sivulle kaatua. En siks oo vielä syöttötuolina sitä käyttäny. Mutta pikku hiljaa harjotellaan.

Meikäläiset siis lähtee sunnuntaina tästä ylös ja sitte Suomi-neidon vyötärön kohdalta koilliseen Suomen eteläisimmän tunturin lähistölle, samaan missä oltiin jouluna... Tullaan takas torstai-iltana ku ykkösellä on se partioleiri seuraavana viikonloppuna. Sitte sunnuntaina taas tästä ylös ja kohti Lapin pääkaupunkia velipojan luo (just sen joka onneton poti sen vatsataudin meikäläisten muuton aikana). Sieltä käydään jossain vaiheessa ilveksiä ja jääkarhuja moikkaamassa Ranualla (aaaargh, vieressä se suklaatehtaanmyymälä). Paluumatkalla ilmeisesti visiitti kuningaskunnassa Ikeassa. Kolmas viikko suunnataan ihan vaan sinne minne nenät näyttää. Joku päivä vanhempieni kanssa veneellä sinne missä oltiin toissa juhannuksena. Sitte pitäis pistäytyä anoppilassa (Senora, yritän sitte muistaa sen salapoliisiselvityksen). Sitte alkaaki ykkösellä koulu. Siippa pitää viimesen lomaviikon syysloman aikaan.

Mutta nyt ei muuta ku marjapuuron keittoon. Alko älyttömästi tekeen mieli puolukkapuuroa :) Palaamisiin taas.

Yhteistyössä