EX-Kermit 28 - heinäkii

• Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
vihvilä sentään
Menee jo naurettavaksi. Tuulille piti äsken vielä sanoa että Ämmällä taitaa olla tulossa nyt se vaihe että äiti ei saa kadota näkyvistä ollenkaan. Mikähän sen hienompi termi olikaan?? Emmäämuista, mutta kummiski tuo kuuluu lapsosen kehitysvaiheeseen.

-s-

Jazz*
Heipä hei!

Tehikselle teretulemast takaisin! Ihaan, hoo jo laulelun lisäksi sanoo äiti, herttaista.

Tiuhtille vilkutukset, olet kyllä ihailtavan positiivinen! Tsemppiä edelleen hurjasti!

Antzille hermoja, toivotaan että vuoto on harmitonta. Ja eiköhän se sitä ole.

Safiirille puolestaan pahoittelut koopee ykkösestä, halaus! Mites tosiaan ÄssÄn tilanne, olisitkohan sinä se seuraava ylläriplussaaja? =)

Niksulle tulee tosi hieno vessa! Ja etelään pääsette, wau. Varmaan tosi kiva vaihtaa maisemia, toivottavasti ei ole liian kuuma.
Me oltiin etelässä kun Jii oli 7kk vanha ja reissu meni tosi kivasti. Toivottavasti senora saat siis meidän muiden kokemusten perusteella ylipuhuttua miehesi matkalle. =)

Tuuli, mä täytin eilen päiväkotihakemukset mutta en ole saanut niitä vietyä. Mua ahdistaa aivan suunnattomasti töihin paluu, joka siis on vuodenvaihteessa edessä.
Meillä muuten Ämmä syö 1-2 kertaa yössä vielä ja heräilee useamman kerran, mutta nukahtaa useimmiten itsekseen uudestaan. Yöunille käy n. 19.30 ja syö usein kahden kolmen välillä ja herää sitten uuteen päivään 6.00 - 8.30.
Niin ja tuo Ämmän itku sun poistuttua näköpiiristä on todennäköisesti eroahdistusta. Meillä on sitä myös ilmassa, muttei onneksi vielä kovin pahana. Vierastamista ei ole vielä havaittavissa.

M tosiaan nukkuu edelleen suhteellisen huonosti ja on myös alkanut syömään tosi huonosti. Päristelee kaiken ruuan suustaan, jos siinä on vähänkin jotain kökkäreitä. Raivostuttavaa.
Muuten on kyllä aurinkoinen ja rauhallinen tapaus. Seisoo jo hetkittäin ilman tukea, kunnes pyllähtää tai tarttuu kiireen vilkkaa jostain sohvan reunasta kiinni. Kiristin juuri taaperokärryn renkaita ja hän otti jo muutaman harjoitusaskeleen taaperokärryn avulla. Voi sitä riemua!

Toivottavasti pienimmät kermitit, Keppis ja Nöpö, ovat jo tervehtyneet! Tsemppiä Pikku2:lle ja Ninnille!!
Hurjasti halauksia ja vilkutuksia kaikille, nyt on mentävä kellistämään tuo meidän pikku hurmuri, on jo aikansa kitissyt väsymystään.

Terkkusin,
Jazz ja lapsukaiset

ÄssÄ!
Heipsan kaikki!

Hih, vai ylläriplussaaja minä... en kuitenkaan =D Tätiä täällä kestitään eli koopee1. Melkosen hyvin mä kroppani tunnen, mulla tuskin voi olla oireetonta raskautta.. tai siis olihan mulla yks alku, mikä loppu hyvin lyhyeen
Tehis, joo haaveilijoissa taisin mainita meidän sikavarmasta ehkäsystä =D melkein jokakerta-melkein alusta saakka... ihan kylvöihin saakka ei olla kylläkään koskaan menty, siitähän on teorioita puolesta ja vastaan voiko siittyä (hitto mikä sana xD ) ns. touhutipoista.
Nyt viimesten 2 kierron aikana olio on kyllä muistanut ehkäisyn heti alusta saakka kun olen tuntenu ihan selkeesti 2 ovulaatioo. Oliollehan on tosiaan ennustettu 5 lasta... =D

tervetulotoivotukset Tehikselle! varmaan ihanaa päästä KOTIIN =D

Jazzkin käyny pitkästä aikaa =) mites muuten poitsun allergia?
Eroahdistusta täälläkin muuten... ISO HUOKAUS, tuntee kyllä ittensä niin riittämättömäksi välillä ...koittaa päivän saada jotenkin pulkkaan ja pienin reppana konttaa äidin perässä ja itkee ='( tars varmaan opetella lisää kantoliinan sidontoja, jospa siitä olis apua

Taidan huomenissa soitella nlaan tosta ÄrrÄstä, vieläkään ei ole tullu kakka pötkön muodossa. *SEURAA ÄLLÖ-KUVAUSTA* *VAROITUS*
vaan kakka on ollu välillä limaista ja välillä ryynistä, vähän sellasta kuin maitokakka ei kuitenkaan ripulia, eikä haise ripulille vaan lähinnä hernekeitolle =D vihertävää ja välillä tummaa... hemmetti, on se kun pitää 3 lapsen äidin soitella nlaan vauvan kakasta xD

HUI hittolainen, täällä vettä sataa ja matot o ulkona melkein kuivana---> menox
jatkan myöh.

Ninni..
koo otti tänään kaksi askelta! Ihan käsittämätöntä.

Meilläkin on muutama noita sanoja: anna,ei,ja siskon nimeä huutelee. Siis sellasta ei niin selvää vielä :)

Eilen sujui hyvin nukuttaminen, mut tänään ei meinan sujua millään. Koo riehui ja sen takia kookaan ei meinan asettua. Poltin päreeni ihan täysin..no vaik Koo asettui viimein niin koo vain söi, yht.2h putkeen.. Helpottaakohan tää koskaan?

Jazzin pojan allergiaa olen minäkin miettinyt..Miten mennyt?

Pikku2, luulenpa, ettei mies tajuais vaikka itkisit kuinka ja hammasta purren tekisit! Kokemusta on! Ajattele asiaa lastesi kannalta. Annatko hyvän mallin heille? Johanna on tainnut tästä joskus aiemmin kirjoittaakin. Mut kuitenkin, mun mielestä elämää ei kannata hukata!

Tuulin Ämmällä varmaan äitipula! Joku vaihe varmaankin vain.

Tajusin vasta äsken,et Johannallahan on sama La kuin mulla vuosi sitten! Meillä oli näihin aikoihin juuri muutto.

Nyt en muista mitä oli kommentoitavaa..palailen!

pikku2
Hyvää yötä ja huomenta!

Täällä taas.. Sain lapset sänkyihin jo ysiltä ja kun kerkesin olkkariin kuului sohvalta kuorsausta. Kyllä sapetti. Olin kuitenkin miltei koko päivän touhunnu kotihommia ja olisin ollu vaille edes muutaman minuutin verran aikuista juttuseuraa.. No, se siitä.

Nyt on sitten mehut keitetty sokerin kanssa.. ja hillot jääkaapissa odottamassa. Otin itseäni niskasta kiinni ja imuroin iltapäivällä autonkin. Tai niskasta ja niskasta.. paremminkin raivolla kun isäntä ilmoitti menevänsä auttamaan tuttavaa raksahommissa.. siis ihan pikku juttu, mutta kotiin tulo viivästy vaan parilla tunnilla.. ; (

Huomenna pitäs taas sonnustautua kauppareissulle. Viikon verran eteen päin on ruokasuunnitelmat tehty ja kauppalaput odottaa pöydällä.. Viimeinen satsi vastoja pitäs viedä kauppaan.. 82kpl niin sitten on kaikki 400 viety. Seikkailin tänään netissä ja haaveilin lomareissusta.. siis ihan vaan Tallinnaan tekis mieli. Mutta en oo varma haluunko ottaa sitä riskiä, että se reissu menis tapellessa..

Kurvailua ympäri Suomea ollaan harrastettu muina kesinä, mutta en tiedä siitäkään.. Ei oo isännästä ottanu mitään selvää. Onneksi olen käyny jo lasten kanssa siellä Kesämaassa ja esikoinen kävi Tykkimäessä.. niin ja tuota Hiekkalinnaa ollaan käyty kattomassa.. Ei siis mikään pakko mihinkään mennä jos siltä tuntuu.

Täälläkin on ollu havaittavissa tuota eroahdistusta. Se on kumma, että jos neiti ei näe äitiä ei ole mitään hätää.. mutta jos vilaukselta näkee alkaa parku. Meillä neiti harrastaa äidin perään parkumista myös silloin kun on nälkä.. silloin ei veikka tai isi kelpaa..

Muutamat alet vielä tsekkaamaan netistä ja sitten unten maille..

Pikku2 (KP1)

senora
kylläpä koopeeykkösiä on liikkeellä. Miten se täti kerkeeki joka paikkaan. Mutta kuukauden päästä on taas jännättävää...

Ja reissuja jos jonkinmoisia kuulostaa olevan. Safiirillakin ihan koulujen alkuun asti liikettä. Olethan huomannu, että sieltä tunturipitäjästä tulee meillepäin tie?? Ja yritäppä tosiaan selvitellä se salapoliisitehtävä... Varmaan melkoinen rumba sielläkin tuo pakkaaminen reisuun...

Meillä mies käy päivällä syömässä kotona, joten ruuanvalmistusta riittää. Toisinaan on vaan ruokalistan kans ongelmia, ettei aina oo sitä samaa ruokaa... mutta siltikin nykyään listalla on uudet potut ja jotai pihviä (kassleria tai hirveä). Nytkin on hirviköntti sulamassa.

Eilen käytiin naapurissa katsomassa kylän nuorinta, eli tuota tytön 'poikakaveria. Pari viikkookohan noilla on ikäeroa. Oli se jotenki pienen oloinen, mutta niin kiltti ja hiljainen. Oli ihan rauhassa mummunsa sylissä, äitinsä otti ja syötti... ei ääntä päästäny.Ei kyl nukahtanu tissille, niinku meijän tyttö.. joka veti lopussa hirveet pultit kun sille tuli kuuma. Ulkona vasta rauhottui, kun oli vähä viileempää. Otettiin lapsosista yhteiskuva, mut se on siellä naapurin kameralla. Toi samainen 'mummu' toi aikaisemmin päivällä ison laatikollisen ja pari pussillista 60-70 cm vaatteita N:lle... Oli pari toppapukuakin...

Kovasti Tuulin M:n käytös kuulostaa eroahdistukselta... Täytynee vaan pitää M näköpiirissä koko ajan... Ja päivähoitohakemuksenki oot jo täyttäny... Mihin tää aika menee...??

Onnittelut Ninnin kolle askelista. Siitä se lähtee...

Ja Tehiksen hoo oli oppinu uusia sanoja... onnen toivotukset sinnekkin. Aika tolokusti oot saanu varmaan pesukonetta pyörittää.. Reisussa tahtoo tulla pyykkiä enemmän kuin laki salli...

Jahans _ neiti ei tykkää molla sitteris. otampa sylkyyn...

Jazz*
Pikaiset huomenet!

ÄssÄ: kuulostaapi siltä, että ÄrrÄlläkin mahdollisesti on jotain allergiaa. Kuvailit nimittäin meidän poitsun kakkaa. Meillä tosin kakka myös usein haisee hyvin pahalle, mutta allergiakakka on juuri vihertävän väristä, limaista tai ryynimäistä. Toinen yleinen syy vihreälle kakalle on jokin tulehdus suolistossa. Niin, hampaidenkin tulo saattaa muuttaa kakan väriä ja koostumusta.
Mutta suosittelen allergiatestejä, kannattaa mennä yksityiselle jos on vakuutus, sillä meitä ei ainakaan otettu vakavasti neuvolassa.
Täällä allergiat ovat ihan hallinnassa, kiitos kysymästä Ninni ja ÄssÄ. Jätin kaikki hedelmäsoseet pois ja nyt on kakka ollut normaalia jo pidemmän aikaa. Tänään tulee 9kk täyteen ja nyt voidaan varovasti kokeilla kaurapuuroa uudestaan. Toivottavasti se sopisi. Epäilen että kanamunan lisäksi omena tai päärynä tai både och aiheuttavat myös vatsanväänteitä.
Poitsu teki eilen uuden ennätyksen ja nukkui inahtamatta klo 20-5.40! Söi molemmista tisseistä, röyhtäisi miehekkäästi ja laattasi ekaa kertaa oikein kaaressa...kreit, ja jatkoi sitten uniaan puoli yhdeksään. Ihanaa! En uskalla tosin tämän enempää hehkuttaa, jos vaikka sama tahti jatkuisi. =)

ÄssÄlle pahoittelut tädin vierailusta, jos olit toivonut yllätysraskautta. ;) Meillä on käytetty keskeytettyä yhdyntää ja se oli käytössä myös ennen lapsiakin, eikä kyllä yhtäkään vahinkoa ole tapahtunut. En siis kovin lujaa usko tuohon touhutipoista raskaaksi tulemiseen.
Täällä muuten myös on juuri kestitty tätiä, jo toista kertaa sitten synnytyksen! Täti on tosin ollut hyvin vaisu, ihan phs:lla olen pärjännyt. En sitten tiedä onko kierto oikeasti nyt käynnistynyt vai onko tässä nyt jokin muu vuoto kyseessä? Tokat "menkat" tosin alkoivat aika normaalin kierron mukaisesti n. kolme viikkoa edellisistä, joten siinä mielessä viittaa kyllä vahvasti ihan normimenkkoihin.

Ninnin kuopukselle onnittelut ekoista askelista! Neitonen on kyllä aloittanut varhain kävelemisen.
Mites teillä muuten kävi se maitoaltistuksen kanssa? Löytyikö jokin sopiva korvike maidolle?
Hienoa kun teillä on jo vähän helpotusta tullut öihin, toivottavasti sama tahti jatkuu ja yöt paranevat entisestään!

Hm, eipäs tämä ollutkaan niin pikainen pyörähdys. Nyt on kyllä riennettävä, meinattiin lähteä käymään Korkeasaaressa.

Hyviä reissuja kaikille reissuun lähtijöille ja ihanaa päivää teille kaikille!

-Jazz ja lapsukaiset

**Johanna**
Huomenet

Pikaiseen lukemassa kuulumiset ennenkuin lähdetään pappaa katsomaan.

Mua pistää nyt hymyilyttämään toi Jazzin ehkäisykeino. Meillä on kaveripiirissä yks lapsi, jota ehkäistiin just tolla menetelmällä.
Mä tykkäsin kierukasta, se oli tosi huoletonta menoa. Tosin sehän ei sitten sovi, jos aikoo raskautua piakkoin. Tai no, kyllähän sen sitten aina saa poistettua. Meillä laitetaan nipsut piuhoihin tämän lapsen jälkeen.
Nyt kun aiheesta puhutaan, niin mulla on aina tää loppuvaihe sellaista tosi epäseksikästä aikaa. Mä en nauti niistä hommista tässä tilassa, mua häiritsee tämä vatsa ihan suunnattomasti. Mielessä on kyllä päivittäin, että ei haluissa ole mitään vikaa.. =)

Voi kun munkin mies kävis leipomossa aamulla. Mä sitten tykkään tuoreesta leivästä ja pullasta... Mistä tulikin mieleeni, että Tehis taitaa vältellä nyt lujaa just tuoretta leipää ja pullaa. Munkin pitäis alkaa jo karsimaan valkosia jauhoja ja sokeria, että ei ihan 20 kiloa tulis tän raskauden aikana...

Hei apua. Tässä taas nää "pikaiset jutut", minuutti venyi viideksi.
Menox sanoi annie lennox.
Johanna 26+5

Tehotyttö.
Huomenet äkkiä!

Pitäis olla siivouksia sauhuamassa, mutta ihan äkkiä tänne.. ;-)
Huomenna tosiaan vietetään toinen osa Hoon synttäreistä. Ajattelin kyllä siivota suht vähän ja keskityn tuohon ruokapuoleen. Savukala ym. on siis menussa tälläKIN kertaa.

Oi täällä jo pikkuruiset kävelemään lähtee <3
Meillä ei vielä olla siinä vaiheessa tuon motoriikan kanssa. Ylös kyllä nyt kovasti pyritään, mutta ei oikein muuten kuin suht matalalla olevaa tukea vasten. Paras tuki on äiti kyljellään lattialla :)
Olen muuten miettinyt, että taitaa olla aika paljon ympäristötekijät tuossa kehittymisessä vaikuttajana. Tuntuu, että ei kait nuo kaikki voi niin samoista geeneistä olla... Kaikki tosiaan puhuneet tosi aikaisin, mutta kävelleet ilman tukea vasta rauhaisaan tahtiinsa 1v2kk iässä. En ole mitenkään tuota kävelemistä "edistänytkään", ts. ei ole ollut mitään kävelytuoleja tai hyppykiikkuja. Sen sijaan puhumiseen olen satsannut, heheh :-D

Toivottavasti ei ole allergiaa ÄrrÄllä!
Ja hieno juttu, että Jazzin Ämmällä on allergia pysynyt kurissa.

Eroahditusta tosiaan on tuo Tuulin kuvailema "tauti"...;-) Hyvä merkki kehityksestä, vaikkakin vähän raivostuttavaa.
Meilläkin ollut jo pidempään, kuten myös sitä vierastamista. En olisi kyllä ikinä uskonut, että 3kk ikäinen voi alkaa vierastamaan, mutta kaikkea sitä oppii, kun isoksi kasvaa.. Edelleenkin siis jonkin verran vierastaa.

Niin tuosta vähähiilarisesta dieetistä.. Otettiin siitä nyt sellainen kevyt versio, jotta sais nuo lomaturvotukset pois. Sokeri ja valkoinen vilja pois. Ei myöskään syödä riisiä, perunaa ja pastaa. Ruokavaliossa oikeastaan nyt vaan salaatit, hedelmät (niistä en luovu!!!), liha/kala/broisku, maitotuotteet ja ruisleipä. Näillä mennään nyt vähän aikaa. Isäntä ehkä pidempäänkin, minä vain vähän seuran ja kannustuksen vuoksi :)

Onpas nyt koopeeykkösiä tosiaan liikkeellä.
Jaa, Tuuli se kyseli, että onko tätiä näkynyt.. Juu, reissuun lähtiessä poikkesin mammaa katsomaan, niin siellä se tätini K oli samaan aikaan :-D :-D :-D
Varmaan tässä treffaillaan lähiaikoina tuolla maallakin.. *näyttää pitkää kieltä negataustailijoille ja käväsee suljetulla jossain vaiheessa :)*

Mulla tulee kyllä Pikku2 sun jutuista sellainen olo, että vaadit itseltäsi aivan liikaa! Ei kai miehesi vaadi noin perfektionistista huushollinpitoa, eihän?! Pieni löysääminen olisi kyllä paikoillaan, ihan oikeasti. Kotiäiditkin voivat palaa loppuun. Ota vaikka yksi harjoitusviikko. Syötte jotain valmista tai puolivalmista ja teet muksujen kanssa vaan fiilispohjalta kaikkea kivaa.
Villakoirafilosofia käyttöön (tää on mun ihkaoma termi)... Antaa niiden villakoirien juosta nurkissa. Niitä tuskin keinustuolissa mummona murehditaan. Mutta jos jynssää ja puunaa hampaat irvessä, eikä ehdi nauttia lapsista ja elämästä, niin sitä todennäköisesti murehtii. En tarkoita, ettet Pikku2 ehtisi lapsista nauttia, varmaan teet sitäkin. Välillä on vaan hyvä lyödä ovi kiinni, antaa p****n olla ja lähteä nauttimaan. Itse teen tätä usein, on pakko. Ei millään voi pystyä kaikkeen, on annettava armoa itselle. Mulla tuo mies on kyllä sellanen, että vaatimustaso on vielä alhaisempi :-D Ei kyllä vaadi yhtään mitään, vaikka kotona päivät olenkin. Pitää lasten hoitamista ykkösasiana.
Äh, nyt meni jo paasaukseksi. Antakee anteeksi TAAS :-D

Mutta nyt on munkin pyydystettävä nuo villakoirat! Reissupyykit alkaa olla pestyinä ja kuivina. Pesin kyllä jo mummulassakin, mutta kyllä sitä vaan riittää ja riittää..

Heipsunkeipsun ja haleja kaikille!

Tehis

*kapris
Hellureit!!

Anzit kuulumisa urkin vähän väliä...
Eiköhän kaikki ok, uskon näin!

Mites Sannan vointi? joko pahoinvointi helpottanut?

Niksulle olen tupla-katea : wc + loma... kyllä sua nyt lellitään ;)) mites hei teidän "koira-ongelma" ? Multa mennyt ihan ohi, että jouduitteko viemään sen toisen lopulta lopetettavaksi vai miten kävi..?

Kovasti täällä pienokaiset kiipeilee seisomaan yms sanoja tulee.
Meillä karhunkävely/dyykkailu/konttaaminen on liikkumisaste ja sanoja.. no ei tule =)
vaikka olen kyllä kuullut (omasta mielestä) monesti "äiti" ja tyttö on kyllä myös aina sen kuullut kanssa ja myös "pois" kun istuu syöttötuolissa on tullut monesti. ja nekin on tyttö kuullut, eli en sit tiedä onko sattumaa vai ihan tarkoitusta noi kerrat olleet...?!

pahoittelut kp1 safiirille ja pikku2(?!)

Jazzilla tosiaan kovin "kiistelty" ehkäsy... tunnen parikin kaveria jotka ovat käyttäneet tuollaista ehkäisyä vuosia, mutta myöskin pari touhutippa-lasta on tuttavapiirissä ;)
mites teillä on asunto-pähkäilyt jatkuneet?
Itse löydän joka viikko SEN asunnon. yleensä on vain ne hinnat esteenä ;)
Ja Tuulin kanssa hoitopaikkahakemuksia täytelty. siis Jazz ja Tuuli...
Kuulin juuri, että varsinkin lauttasaaressa on ihan järkky tilanne noiden tarhapaikkojen kanssa. tai siellä laitetaan jo parakkeja hiekkakentille, että saadaan riittävästi tarhapaikkoja.
Miten niitä ei voi "tehdä" tarpeeksi!!!???? tai toinen vaihtoehto, miksi ei makseta enemmän rahaa kotona hoitamisesta?

Itse olen kotona syksyyn 2009 ja sitten teen vielä vuoden 3pvä/vk töitä. Tai lapset 3pvä/vk tarhaan.

Mites täällä muilla on dietit menneet?
(tehiksen ei tartte vastata, kun olet niin kovapäinen, että saat sen painon aina putoamaan, vaikkei olis edes niin tarvis... ;D )
täällä on ihan toivotonta tahkoamista... =/ ei putoa sitten millään!!!! Ketuttaa ja ahdistaa ja v*tuttaa ihan mielettömästi !!!

vierastuksista, niin meillä poju pari kertaa on alkanut itkemään tutun/vieraan sylissä jos liian nopeaan ottaa syliin, mutta muuten vain smailailee ja flirttailee kaikille =)

tehtiin muuten reissu tehiksen nurkille. nähtiin/käytiin sun ikeakin sisäänajamassa. muumimaailmat yms tuli kierrettyä.
Miehellä alkaa loma ensi pe, joten silloin lähdetään möksälle ja hämeeseen päin.
ja silloin ne kaivatut helteet alkaa - odottakaa vain ;)

jaahas - herra heräs. vetelikin mukavat 3½ tunnin päikkärit sisällä. harvinaista.

palaillaan myöhemmin.

haleja kaikille

Ninni..
Jazzille..Ollaan käyty vasta yhdessä altistuksessa, siinä mikä on lehmänmaidosta pilkottu, siitä siis tuli oireet välittömästi. Soija-altistus aika oli, mutta se jouduttiin perumaan korvatulehduksen takia. Aika siirtyi elokuun lopulle, silloin otetaan myös uudestaan verikokeesta noita muita allergioita. Ja sitten pitäisi saada lähete ravitsemusterapeutille, jota kovasti odotan! Meillä on ja lähes kaikki hedelmät karsittu molemmilta..mustikkaa ja vadelmaa uskalletaan syödä..tai ei koo kyllä sustu syömään kun silloin tällöin. Nyt kun posket olleet hyvässä kunnossa, on ollu helpompi nähdä mistä tulee oireita. Peruna- ja maissitärkkelystä, soijaa eikä kalaa.kestä. Mutta viljoja pystyn käyttämään. Niin siis soijasta tulee oireita mun syömänä, joten on aika todennäköistä, ettei soijamaitokaan käy. Jäljelle jää siis tuo neocate.
Niin en nyt tiedä onko tullut helpotusta öihin sen enempää..yhtenä iltana nukkui putkeen pidemmin, kun oli kerrankin saanut masun täyteen..useimpina iltoina olen puolesta tunnista tuntiin sängyssä syöttämässä ja n.puolen tunnin välein käyn syöttämässä lisää.. Mut toki on helpottanut siihen nähden,mitä oli puoli vuotta sitten, kun valvottiin ja itkettiin yöt :)
Niin ja onnea poitsulle 9kk!

Omppu75.
Nonni!! Uusi ja entistä ehompi kone edessä. Meni joo tosiaan näytönohjain mykäksi vanhasta koneesta, niin ostettiin sit uus masiina saman tien. No, onhan toi vanhakin kuntoon saatava, kun siellä on meidän digikuvahistoria, mutta ei sillä nyt niin hengenhätää ole.

Tuulin ja Ämmän kanssa juu rehvattiin ja oikein mukavasti sujui päivä :) Ja aurinkohan alkoi tietysti heti paistamaan, kun auton perävalot hävisivät näkyvistä..Vaan kyllä se Ämmä on sitten suloinen ja kiltti! Miehellenikin sanoin, että voiks noin rauhallisia ollakaan, kas kun ei meillä vaan.. :)

Ja kyllä se vaan koopeetä pärähti sunnuntaina! Ihan kiva, että alkoi, jospa olis sitte lorot ohitte, kun ens viikolla suunnataan pariks päiväks Naantaliin kylpemään ;) Niin, että tiedoksi vaan "hänelle, joka niillä suunnilla asuu", että ens torstaina lähetään sinne päin. Todennäköisesti tee jää mummolle hoitoon reissun ajaksi, katotaan nyt vielä, kun kumminkin pari yötä ollaan sitten.

Mitkäs on Antzin kuulumiset? Toivotaan, että jotain harmitonta vuotoa olis ollut vaan bd! Safiirille sitten tätipahoittelut ja olikos muitakin. Kylläpäs tosiaan ollaan samoilla päivillä menossa :)

Ja Tehiksen suunnalta on odotettavissa hiilarikilareita ;) Eikös ne ruokavaliot aiheuttele kaikenmoisia fiilareita? Ja tätiäkin siellä oli rehvailtu...

Sanon kanssa edelleen tätä samaa, mitä olen aiemminkin sanonut Pikku2:lle, että antaisit joskus olla! Tehis kirjoitit oikeestaan just niin kuin mä ajattelen, joten en jauha sen enempää. Voimia kuitenkin.

Kiva olis läpistä, mutta nyt on ihan pakko mennä. Onnistuin selänkin napsauttamaan tossa illan suussa... pakko vielä ihmetellä muuten, että tee nukahti nyt toisena iltana peräkkäin jo heti kasin jälkeen!? Sitä ennen kolmena yönä nukkui illasta aamuun asti, puol ysiin ja silleen. Päivisin onkin sitten ku viulun kieli, kun ei saa koko ajan kiivetä..

Heippatirallaa ja öitä ja jaksamisia ja terkkuja ja haleja ja tsemppiä ja pahoitteluita ja kaikkea sen sellaista :)

Omppu kp 4/? ja reseptilääkkeet lunastamatta ;D

Omppu75.
Niin se on viel pakko oikoa, että en mä nyt oikeesti vihaa lapsia ja lapsista puhumista varsinkaan yms, kuten ehkä kerran annoin ymmärtää. Tarkoitin sitä, että hermot ei kestä, jos vieraiden lapset levittää kaikki lelut pitkin kämppää eikä siivoo jälkiään ja kiljuu ja mesoo ja juoksee ja sotkee :D Hih, Tuuli vois tohon kiljumiseen kyllä sanoa jotain :) tee kiljuu ihan järkyttävän korkeelta ja kovaa taas nykyään.

pikku2
Kerrankin "ihmisten aikoihin" liikkeellä..

Kiitos Tehis paasauksestasi.. Jeps. Olen kyllä suunnitellu, että sitten kun nää hommat on tehty niin sitten on huilimisen vuoro. No, tuntuu ettei nää hommat lopu koskaan.. Ja sitten tuo isännän asenne näitä kotihommia kohtaan.. Yritin tuossa äsken saada jonkinlaista keskusteluyhteyttä isäntään kun lapset oli saatu sänkyihinsä..

Aloitin taas ilmeisesti väärin kun yritin kysellä, että miten kauan isäntä meinaa, että minä jaksan..? Hän kysyin, että miten kauan hän jaksaa..? Erehdyin siinä sitten sanomaan, että ei hän ainakaan kotihommilla itseään uuvuta.. Vastaus oli, että enkä kuulema minä kauppareissulla..

Olis vaan niin mukava päästä täältä neljän seinän sisältä koko perheen voimin pois. Jospa siitä sais taas iloisuutta ja uutta voimaa.. ; ) Mutta senkin isäntä kumos sanomalla, että jos on niin vaikea lähteä mihinkään niin ollaan sitten kotona.. Hänellä alkaa siis parin viikon loma perjantaina..

Tää on vaan tällanen vaihe, että tuntuu kun hakkaisin päätä seinään tässä parisuhteessa.. Kyllä tuo mies edelleen rakastaa, mutta se mies jonkan kanssa menin naimisiin ja suunnittelin tulevaisuutta on kadonnut. Välillä tuntuu, että olen kuin ilmaa.. Taitaa olla kirje nro.3. vuoro.

Tänään käytiin taas kaupunkireissu.. jääkaappi on täynnä ja Siirillekin löytyin jo synttärilahja. Ihan sattumalta osui silmiin alesta Salama-potkutteluauto. Isoveikka ihastu ikihyviksi.. on virikkeitä ja kuuluu jos jonkinmoisia ääniä.. ; ) Meidän pimusta taitaa tulla poikatyttö.. vähän väliä kuuluu prum, prum.. Ja kaikki traktorit, ruohonleikkurit, sahat jne. on IN!

Jospa kävis vähän "salaa" vilkaisemassa noita Puuhamaan sivuja.. isäntä on jossain vaiheessa maininnu, että sinne hän vois lähteä.. ja sitten se kirje. Silitettävää olis odottamassa, jos vaikka vähän kasaa pienentäisin.. ja sitten nukkumaan.

Palailemisiin..

Pikku 2
P.S. Lauantain tyttöjen saunailtaa odotellessa.. jatkojakin olis luvassa.. ; )

Niksu1
"Kadonneita lampaita" löytynyt, kivakiva!!!

Pakko vastata Kaprikselle ennen kuin unohtuu: koiruudet on tallella molemmat. Mun puolesta voitais jo luovuttaa tuon veteraanin kanssa, mutta isäntä pitää kynsin hampain siitä kiinni. Kun muuten perhe-elo on nykyään niin käsittämättömän seesteistä, niin en oo sit jaksanut pilata moista idylliä koira-riidalla. Koska riita siitä tulee aina kun aiheeseen kajotaan. Olkoon nyt toistaiseksi ja katsotaan tilanne uudelleen viimeistään sitten kun lähden töihin. Niin ja ne kilot....=/ Argh! Ei lähde ei... Imetyksen ihmeitä tekevää vaikutusta 5kk odotelleena, tulin siihen tulokseen että tarttis varmaan tehdä jotain muuta.....=) Niinpä jätin nyt karkit kokonaan pois, yleisesti mussuttelut vähemmälle, hedelmiä ja vissyä peliin ja kuntopyörä-sykemittari-yhdistelmä kehiin..... Oishan se kiva jokunen kilo saada pois ennen reissua ja sitten siitä olis hyvä jatkaa. Aion olla lähtöpainossa ennen kuin palaan töihin (= tästä hetkestä miinus 7-8 kiloa).

Meillä on nyt ilmennyt pikku-ännällä samaa vikaa kuin Tuulin Ämmällä. Siis eroahdistusta pukkaa. Ei onneksi mitenkään pahana, mutta juuri sen verran että hyvin taas muistaa kuinka rasittava vaihe se onkaan.... Vierastaminen on onneksi vielä ihan vieras käsite. Kiljuminen on tappohauskaa, samoin päristely. Sen verran vähän syödään kiinteitä vielä, ettei ole hoksannut ruoka suussa päristellä.

Pahoittelut ja onnittelut koopeeykkösistä, jokaiselle oman mielen mukaan. Jazzin ja Ässän ehkäisykeinot on sen verran kyseenalaisia kuitenkin, etten kovinkaan ihmettelisi jos niitä ylläriplussia pukkaisi.... =)

Antzin kuulumisia edelleen odotellaan kovasti. Varmasti kaikki on ihan mallillaan, mutta ainahan se olisi mukavampaa saada kirjallinen vahvistus asiaan.... Kummasti kaikkien teidän kuulumiset pyörii mielenpäällä ihan tuolla normielämän pyörteissäkin.

Ninnin neidille onnittelut uudesta uljaasta taidosta... Kovin on kyllä varhain neito liikkeellä...=)

En millään muista just nyt mitä muuta mun piti. Saunaan ainakin, joten josko löisi koneen kiinni ja edes yhtenä iltana viikossa olisi nukkumassa ennen yhtätoista...... Jepjep.

Öitä.

Niksu

senora
Huomenta...
Toista tuntia jo hilluttu hereillä... Jotenki ei vaan tuota unta riitä. Kai tää päivä vähä jännittää. Mitenkähän N noihin rokotuksiin suhtautuu. Toivottavasti ei tuu mitää oireita. Ja se meningokokki... toisaalta toivoo että olis se oikea rokote, mutta lumelääkekin olis toisaalta hyvä...

Pientä matalaa lentoa aamupäivä... Kai sitä jossain välissä kerkiää syyäkki. Jotenki näyttäis siltä että N vaistoaa että jotai erikoista on tänään tapahtumassa. Ei malta taas nukkua ja aamullakin heräs hyvissä ajoin. Toki oon hänelle selittäny jo eilen tän päivän ohjelman, ja tänä aamuna uudelleen.

Oi... pikku2 pääsee tyttöjen saunailtaan... Sehän on jo huomenna... Kyllähän lasten tulo perheeseen vaikuttaa parisuhteeseen. EI meilläkää mies puhu mulle suoraan, vaan ikäänkuin tytön kautta... tyyliin mä taijan antaa sut ny äitin syliin, jos se antais tissiä... tai mitähän se äiti siihen sanois, jos mä nyt tekisin sitä tai tätä ... Aamulla jätin tytön nukkumaan kun mies oli aamukahvilla ja hipsin seuraksi. Eipä meillä ollu paljo mitää puhumista... Mies pähkäili rokotuksia ... että tuleeko liikaa pienelle ihmiselle yhtenä päivänä...

Tuuli ja Omppu on treffanneet... onkohan suljetulla kuvia?? Omppu sitte selvis tietsikka tragediasta... Toivottavasti saatte vanhasta koneesta pelastettua kuvat... Edellisestä tietokoneongelmasta opin sen, että kuvat kannattaa tallentaa muuallekki ku koneelle... juu ja sain tuttavalta cd:llä äitin hautajaiskuvat ja cd on ny jossain hukassa... pitäis antaa se veljelle lainaan ja toisaalta siitä vois teettää joitaki paperikuviaki... Taitaa Ompun teellä olla jokin vaihe menossa kun unet jo parina yönä ollu uudella mallilla.

Toivotaan että Tehiksen hoon vierastamiset helpottaa... Vai alkoi ne jo 3kk:n iässä... Eli niinku meillä alkais ens viikolla, jos alkaa... Toivotaan ettei. Aika paljo toi tyttö on ihan mun kans ja tietenki iskän kans.. Ja käy noita vieraitakin, muttei joka päivä eikä sit toisaalta käydä paljoo kyläilemässäkään muualla kuin mun isän luona...

Onneksi Ninnin juniorilla ainakin yöunet alkaa selkiytyä... Tosi kurjaa noi allergiat. Mutta toisaalta sit hyvä kun saadaan selville aineet jotka allergisoivat. Jospa ne sitte vanhemmiten helpottais.. Kaikki ei kyl helpota. Yhellä tutulla on kans noita allergioita, itse hän tuumaa, että on helpompi antaa lista, mitä hän voi syödä...

kapripsellaki opittu äiti sana...

missäs gia ja katzu.. taitaa pienokaiset pitää kiireisinä.

entäs Sanna.. Tuuppa kertopilemaan kuulumisia!

ny tyttö hermostuu.. halit !

antzi*
Pikaisesti ilmoittaudun! (neiti kiljuu siihen malliin että SEURAAA!!!!)

Kaikki kai ok. Ainakin vuodon suhteen. Varsinaista vuotoahan ei ollut vaan sellaisia kökkäreitä. (Nam....) Mutta ei ole niitäkään nyt tullut. Eniten pelottaa tää oireettomuus. Ei siis mitään! Sain ilmaisen alkuraskauden ultran, menen joko 31 tai 32 vk sinne niin saa tietää missä mennään.

Joo kyllä nyt pitää mennä viihdyttämään Emiliaa... :)

Antzi ja sirpukka 4+4 tai jotain. Eli tooooosi alussa, aargh, monta kk vielä piinaa...!

Tehotyttö.
Pikaiset huomenet heittää täältä!

Iskä ja Hoo lähtivät vielä vimppoja kauppatavaroita ja mansikoita hakemaan. Minä täällä vessoja kuurailen. Ihan pikkasen töksähtänyt olo. Sain unta vasta puoli neljän maissa. Ikävä fiilis, väsytti muittei nukuttanut. Aamulla ylös kasilta. Tänään tuntuu nahoissa pahasti. Mutta eiköhän tää tästä...

Hyvältä näyttää Antzi :)
Toivottavasti Pikku2 saa kirjeellä taas pientä pysähdystä. Taitaa olio (anteeksi tämä isomman pesueen termi..) olla kyllä kunnon ravistelun tarpeessa :-D

Nyt on vaan mentävä jatkamaan.
Ai niin, tsemppiä kilojen kanssa kamppaileville. En sitten omalta osaltani uskalla kommentoida mitään, hih ;-)
Palaillaan! Ja palataan "erään kanssa, joka näille kulmille ensi viikolla starttailee" vielä asiaan... :)

Tehis

Tuuli!
Onpas tänne tullut tekstiä :) Tosi mukavaa oli kuulla vähän pidemmälti Jazzin ja Kapriksenkin pesuuen kuulumisia! Terkkuja vaan kovasti sinne kiireiden ja lomailun keskelle! Uusia kuviakin voisi suljetulle laittaa :) Ja Ninnin tytsylle onnittellut ensiaskelista! Huimaa! Ja toivotaan, että elokuussa teidän tilanne selkiytyy edelleen noiden allergioiden osalta, kun pääsette lisätesteihin ja ravitsemusterapeutin juttusille. Voih mäkin täällä vesi kielellä lueskelin, kuinka miehesi oli heti aamusella poikennut leipomon kautta...NAM!

Kylläpä se tätikin on ahkerasti nyt viime aikoina liikkunut ympäri Suomea, eikä Ässästäkään sitten ylläriplussaajaa saatu ;) Soititko Ässä muuten neuvolaan ja kyselit asiasta? Sanoivatko sieltä mitään? Toivottavasti ei tosiaan ole mistään allergiasta kyse!

Helpottavaa oli kuulla, etteä Antzilla kaikki hyvin! Nyt odotellaan jo malttamattomina ultraa!

Senorallakin tänään kiireinen päivä noiden rokotushommeleiden vuoksi. Toivottavasti Ännälle ei tulisi mitään oireita! M sai tänään 5kk rokotteen ja ei edes huomannut, kun terkka pisti, kun oli niin mielenkiintoinen helistin kädessä ;) Ämmän mitat (siis 5kk ja 3 viikkoa) oli huikeat 69cm ja 9260g! Eipä mitään ihmeitä, kaikki oli kuulemma vallan mainiosti ja kehittyy niin kuin pitääkin. Siitä eroahdistuksesta vähän kyselin terkalta ja sanoi tosiaan, että normaalia. On se, kun jo noin pienenä alkaa ahdistamaan ;) Samoin puhuttiin terkan kanssa tuosta Ämmän aloittamisesta päiväkodissa ja tosi ihanasti totesi, että varmasti M sopeutuu hyvin, kun on noin rauhallinen ja valpas laspi.

Juu Kapris täällä on tosiaan voisko sanoa katastrofaalinen tilanne noiden hoitopaikkojen osalta. Alkavat rakentamaan moneen kaupunginosaan uusia päiväkoteja, mutta eihän ne hetkessä valmistu, joten noita parakkejakin on pitänyt ottaa käyttöön. Mä olen menossa ihan ok mielellä takaisin töihin, ei mua se sureta, että "joudun" takaisin töihin, sillä tykkään työstäni ja tiedän, että päivät menee siellä yhdessä hujauksessa. Mutta tietysti tuo Ämmän sopeutuminen päiväkotiin askarruttaa ja kyllä me vielä mietitään muitakin vaihtoehtoja kuten perhepäivähoitoa ja yksityistä hoitajaa kotiin jonkun muun perheen kanssa yhdessä. Eikös Niksun ännät ole perhepäivähoidossa? Sulla on vaan hyviä kokemuksia siitä? Entä Jazz, ootko sä miettinyt perhepäivähoitoa?

Eilinen päivä meni tosiaan nopsasti Omppulassa. Kiitokset vaan vielä kerran! Ämmällä oli jännittävä päivä, sillä se oli ekaa kertaa keinussa, istui syöttötuolissa ja söi maissinaksuja :) Ihan niin kuin isot pojat konsanaan. M katseli silmät ymmyrkäisinä, kun tee konttasi ja nousi pystyyn. Isillekin kerrottiin kotona, että mitä ne isommat pojat jo osaa ;) Joo Omppu, että olet ainut, joka on sanonut, että M on harvinaisen rauhallinen tapaus. Mut eipä vanhemmatkaan taida mitään tulisieluja olla :)

Eilen just sanoin Ompulle, että musta tuntuu, etten saa oikein mitään aikaseksi kotona. Kaikki valokuvat ja paperit lojuu pitkin pöytiä ja lipastoja. Mut pakko nyt taas kerran aloittaa tuosta Ämmän vaatekaapista ja siirtää loputkin 62 senttiset vaatteet
pois. Ja sit sen kun saa tehtyä, niin sit ei enää huvitakaan siirtyä paperipinoja selvittämään... Niin ja kaiken lisäksi olen tänään illalla menossa kaverin kanssa viinilasilliselle ja sen jälkeen kattomaan sen Sinkkuelämää leffan, joten josko siirtäis vaatekaapin siivoamiseen huomiseen...meen nyt kumminkin ees laittamaan pyykkikoneen päälle. Torstain jatkoja!

Tuuli

ps Missä on SONIA?

Tuuli!
Siis tuo yksi lause on aika hassu...piti sanomani, että ET Omppu ole ainoa, joka on sanonut, että M on harvinaisen rauhallinen tapaus. Muita kirjoitusvirheitä en sitten viitsi alkaa korjailemaankaan...

Tuuli

Katzu
Täällä ollaan. Tyttö nukkuu toisia päikkäreitä ja yritän touhuilla sen aikaa. Eli ruokaa tulossa ja suorin paikkoja siinä sivussa. Aamulla kävin vaunulenkillä.

Laatikollinen mansikoita odottaa siivoamista ja siirtymistä pakkaseen :) mites muiden mansikat?

Hmm mitäköhän taas äsken luin!!!! Ainakin koolle onnea ekoista askelista :) Vissiin teillä tuumailinkin,että millonkohan lähtee kävelemään.

Hyvä ettei Antzin vuoto siitä lisääntynyt. Nyt vaan ultraa odotellessa. Hitsi kuinka sitä on jo unohtanut sen oireiden kyttäämisen.

Senoran N:llä piikkipäivä. Me päätettiiin ettei osallistuta siihen tutkimukseen. Ei yksinkertaisesti jaksa orientoitua siihen asiaan.

Nyt täytyy mennä ennenkuin riisit palaa pohjaan.....

Tehotyttö.
Äkkiä lukasemassa.. Isäntä jo savustelemassa ja vieraat saapuvat tunnin kuluttua.

Mansikat ajattelin laittaa huomenna. Tiistaina sulattelin sen pakastimen. Nyt on tosi tosi tyhjä. Kaikki vanhat heitetty pois, ei mitään kätköjä :)

Torstain jatkoja kaikille!

Tehis

Yhteistyössä