EX-KERMIT 26 toukokuu

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Omppu75.
Pakko oli tulla keulimaan, että tee joi maitoa pullosta (80 milliä, enempää en uskaltanu laittaa)!! Ja hyvin meni, ihan suosiolla, jee :)

Isäntä oli päivällä käynyt Porvoossa ja toi sitte hirveet säkit karkkia tehtaalta, paha paha..

Katzulle onnittelut valmistuvasta kukkapenkistä. On niistä anopeista joskus hyötyäkin :) Mutta, muistahan ottaa iisisti!

Jazz oli saanut kerrottua ts peruttua hoitokeikan. Kiva, että ottivat asiallisesti. Oho, olipas J ehtinyt yhtä ja toista äipän seläntakana!

Jep, tilapäinen yksinhuoltajuus jatkuu; isäntä lähti maalaushommiin. Niitä terassijuttuja, niitäpä...että tuli hyvä mieli tuosta maitohommelista.
 
Tehotyttö.
Pakko tulla keuliin (kiitos Omppu hyvästä ilmaisusta), että takavalot vilahti justiin.. Voehan vitalis, vähänkö hymyilyttää :)
Ihan kiva, appiukko käveli ovesta ulos sanomatta kiitos ja hei. (Tosin tuossa oli vähän härdelliä, kun E:n kaveria haettiin samalla ovenavauksella.) Mutta lämpimät on välit meillä juu ;-) Ja syy on pitkälti se, että olen liian lujatahtoinen ja fiksu naiseksi... Anoppi kun on sellainen kiltti, anteeksiettäolenolemassamitäsaisiollaarmonherra -nainen.
Huoh, voisin taas kirjoittaa romaanin appiukon ärsyttävistä&junttimaisista käytöstavoista sisältäen röyhtäilyt ruokapöydässä ja ruoka suussa puhumiset ym ym. Onneksi tuo elämä (ja minä, heheh) on kouluttanut tuosta pojasta vähän
fiksumman :-D
Nyt kiitän ja kumarran!
 
Tehotyttö.
Äh, onnittelut Ompulle siis tuosta keulimisaiheesta myös!
Usein muuten nuo lapsoset on sitten sellasia, että äitiltä eivät suostu pullosta ottamaan jne jne. Ja kas kas, kun koittaa se hoitokeikka ja joku muu syöttelee, niin kaikki menee niin hienosti, nukkuun yön putkeen jne jne. :)
 
safiiri,
Kokeilin ainun anatomisesti muotoiltua luonnonkumista tuttiosaa vesi/maitopulloon (heh, laitoinpa nyt ihan tarkasti) ja toimi melko hyvin. Alkuun nelkku alko kiskoon liian vauhilla ja hikotteli sitte, mutta nopeasti hän hoksasi miten siitä kannattaa juoda. Ja joi sitte melkolailla yhteen kyytiin 75 ml. Sippas sitte saman tien ja kannoin hänet omaan sänkyyn. Katotaan nyt millon herää syömään. Öisin oon hänet ruokkinu "luomusti". Ja päivisin aina sillon tällön ennen pullotusta.

Niksunko koirat ne järkkäili ylläreitä? Noin käy meilläki joskus...

Mutta nyt viimeisteleen sitä lehteä. En kerta kaikkiaan eilen illalla enää pysyny hereillä kymmenen jälkeen.

Terkkuja taas kaikille!
 
*kapris
noppaa tulen myös tohon nukutus-juttuun tunkemaan nenuni, eli meillä ei ole ikinä lapsia nukutettu =/
tai vauvana nukahtivat tissille/pullolle/syliin tai ihan mihin vaan, mut nyt jo poju on nukkunut omassa sängyssä n.kuukauden ja laitetaan vaan sänkyyn ja tutti suuhun. toki joskus (=joka ilta) joutuu käymään muutaman kerran paijaamassa sekunti tai laittamassa tutti takasin suuhun.
Tyttö ollut aina samanlainen.

tai hetkinen, kyllähän tyttö yleensä pullolle nukahti melkein vuoden ikäiseksi ja poikakin kyl aika usein, nyt kun näin ihan oikeesti miettii.

mutta nukuttaisin syliin vielä molemmat jos vain nukahtaisivat =)))))))
ja todella sitä mieltä, että tämäkin tosi yksilöllistä lapsesta riippuen, kuten kaikki muutkin ;)
Joten senora anna tytsyn vain sylissä nukkua, kun on NOIN pieni vielä. tämä minun mielipide.

ja tohon vuodenaikageehen, niin olen varmaan tosi poikkeus, koska en pidä keväästä. tai olen tosiaan kovin allerginen koivulle ja keväällä onkin ihan tuskaa aina n.kuukaus kauhean nuhan ja silmien kutinan kanssa =(

jazzille tosiaan nyt tervehtymissäteitä lähetän. tosi paljon olette olleet kipeitä =(
ja tehikselle onnittelut takavalojen näkemisestä =)
ja ompulle myös onnittelut teen pullojuomisesta!!

hmm... aaargh, en muista enempäää.....

ninnille vielä sanosin, että minä ehkä opettaisin pullolle vielä tossa vaiheessa. on niin paljon helpompi kun se maidon tarve niin suuri vielä noin pienellä. ja toivotaan, että teidän allergiat häviää nopeaan eikä typy joudu niistä kaukaa kärsimään.

sonialle onnittelut hyvästä ultranäkymästä!

safiirin nelkulle hyviä jumppahetkiä uuden jumppamaton kanssa =)

ja kohta päästään sit jännäilemään jo giaa ja katzua tosiaan ;)

nyt täytyy rientää... tyttö odottaa, että tulen sanomaan hyvät yöt.. ups, kello jo näin paljon!!

haleja kaikille
 
gia
Heissan! Tänään oli neuvola ja kaikki oli suht ok.. Verenpaineet oli 130/90, eli vähän liian korkeat ja lapsiveden määrä oli vaan vähentynyt. Vauvelin pää oli kuitenkin kiinnittynyt ja terkka sanoi, että laskettuun aikaan asti et kyllä koossa pysy. Todennäköisesti meille tulee touko-vauva!! Että alkoi jännittämään... Mitäköhän muuta sitä oli.. Niin, liitoskivut on ollut hirveitä ja täällä on päästy kivuliaiden suppareidet makuun. No, eipähän tarvii pitkään enää kärvistellä..

Niksulla ollut kivat aromit.. Eihän nuo koirat sille mitään voi, kun luonto kutsuu. Vaikka kyllä sille hetkellä, kun p***aa siivoaa tuntuu siltä, että tahallaan ne sen tekevät:)

Voi vitsit, noiden Katzun autojen kanssa.. Ja Sonialle onnitteluhalaus hienoista ultrakuulumisista!:)

Tuntuu niin hassulta lukea Senoran vauvanhoito viestejä.. No eiköhän siihen totu:) Onkos sormikivut kadonneet??

Jazz, voishan noista tekeleistä tosiaan kuvia laittaa. Äläkä missään nimessä pidä itseäsi kökkönä ihmisenä, sen takia ettet jaksa tuttujen lasta hoitaa. Joskus sitä pitää ajatella omaa napaa ja eiköhän ne tutut itsekkin vanhempina ymmärrä jaksamisen rajat.

Mitäs mieltä olette tällaisesta, että oltiin miehen kanssa päivällä kotona ja ovikello soi. Mies meni sitten avaamaan ja kuulin olkkariin, että joku lapsi oli ovella. Miehellä meni varmaan viisi minuuttia, kun pääs ovelta pois. Pimputtaja oli ollut naapuri rivarin poika, jota me ei tunneta. Pari kertaa nähty pihalla ajelemassa pyörällä, mutta koskaan ei ole hänen tai hänen vanhempien kanssa juteltu tai edes tervehditty. Poika oli siinä ovella miehelle selitellyt ummet ja lammet. Mitään varsinaista asiaa hänellä ei ollut.. Miehen kanssa kyllä vähän ihmeteltiin pojan käytöstä. Nykyään kun on ties millaista kulkijaa niin eihän sitä tiedä mitä voi tapahtua.. Annatteko omien lastenne mennä ihan tuiki tuntemattomille juttelemaan tai käymään?

Hyvät yöt kaikille!

gia rv35+4
 
Tuuli!
Jaahas ja juna meni jo ;)

Mielenkiintoinen keskusteluhan tästä nukuttamisasiasta tuli ja hyviä kommentteja oltiin saatu ulkopuolisiltakin. Voihan olla, että se Senoran terkka osittain tarkoittikin tuota, mitä ulkopuolinenkin sanoi, ettei kannata lapselle ehdoin tahdoin opettaa niitä kommervenkkejä? Tietyt rutiinit kyllä, mutta ei mitään niin sanotusti ylimäärästä. MUTTA mutta tuo Senoran tirppa on kyllä vielä niin pieni, joten varmasti kannattaa tehdä niin kuin teistä itestä tuntuu ja kysyä asiaa vaikka vielä uudemman kerran terkalta, jos se vielä askarruttaa. Täytyy sanoa, että aika kovahermoisia täytyy vanhempien olla, jos noin pienen lohdutonta itkua pystyy kauaa kuuntelemaan. Silloin kun Ämmällä oli niitä maailmantuskaitkujansa ihan pienenä, niin kyllä me se sitä ainakin hyssyteltiin ja kannettiin kumpikin vuorollaan ja taas hyssyteltiin kunnes nukahti syliin, josta sitten vasta sänkyyn. En mä olis ainakaan voinu vaan istua sohvalla ja vihellellä ;) Mutta tosiaan mitä vähemmällä kommervenkkejä pärjää sen parempi tietty. Sen jälkeen, kun meillä tuo Ämmän tuska helpotti, niin se on nukahtanut itsekseen sänkyyn ihan ilman mitään itkuja tai sängyn vieressä seisoskelua, mutta tilannehan voi tässä matkan varrella muuttua vielä moneen kertaan ;)

Ai kauheeta, kellohan on jo yli mun nukkumaanmenoajan ;) Safiirin nelkku ja Ompun tee ovatkin olleet tänä iltana oikein kaksissa tuumin kilttejä ja syöneet pullosta kunnon annokset ;)

Niin ja Jazz, hyvä, kun sait sen asian pois päiväjärjestyksestä ja naapurisopukin säilyi ;)

Kaprikselle haleja takas, kiva, kun kävit moikkaamassa! Pikku2 ja Antzi ovat olleetkin aikas hiljaksiin jo pitkään?

Öitä!

Tuuli
 
Tuuli!
Kiva oli kuulla Giakin kuulumisia! Kohta aletaan sitten taas jännittämään oikein urakalla. Vai että jo toukokussa...sopii meille malttamattomille oikein hyvin ;)

Tosiaan miten Senoran sormikivut? Jäikö synnärille?


Tuuli vielä
 
Niksu1
No niin... Niinhän siinä kävi kuin ounastelinkin - sirkuksesta poistuttiin hyvässä järjestyksessä väliajalla...=) Poitsu vaan kävi liikaa jännittämään se kaikki ja niinpä luikittiin sitten tiehemme sieltä. Otti muutenkin koville hällä, kun tajusi että pikkuveli jäi kyydistä. Siis luuli tosissaan, ettei saa pikkuveljeä enää takaisin, vaikka kuinka koitin selittää etu-ja takaperin että veikka on vaan hoidossa... Äidin rakas, snif. Mulle jäi siitä koko sirkustouhusta vähän kakan maku suuhun, karmeeta rahastamista. Ohjelmat (siis ekalla puoliskolla) oli jotenkin pliisuja ja kaikki maksoi ihan sikana. Joku ihme muovihäkkyrälelu, joka pyöri ja vilkkui, maksoi 7 egee... Esikko tuumasikin ettei sirkuksessa ollut kivaa, mutta äidin kanssa oli. Mulla oli ihan sama fiilis...=) Eikä koiratkaan olleet järkänneet ylläreitä, eli oli ihan kiva tulla kotiin.

Mä otin uuden jutun kokeiluun tuon nukuttamiskeskustelun innoittamana. Luin esikolle sadun (en siis tuulilasia...) ja ilmoitin jo lukemisen alkaessa että sadun loputtua menen sitten olohuoneeseen. Kun satu loppui, poistuin huoneesta toivottaen hyvää yötä, sitä ennen haliteltiin vähän. Muutaman kerran kävin palauttamassa herran takaisin sänkyynsä ja tuumasin vaan että nyt nukutaan hyvää yötä. Sinne sitten nukahti lopulta itsekseen... Näin jatkamme toistaiseksi.

Vai meinaa Gia meidän riemuksi toukovauvan pyöräyttää - miten olisi äitienpäiväylläri??

Ompulle ja Safiirille onnittelut reippaista lapsukaisista ja Tehiksen appivanhempien perävaloille vilkutukset täältäkin...=)

Mitenkäs se Tuulikin noin myöhään on ollut vielä koneella...??

Hittolainen, vuorokausi on jo vaihtunut...Pitäsköhän sitä painella maata, että jaksais taas sitten huomenissa. Aamulla on kuopuksen 3kk neuvola ja se eka rokotus... Toivottavasti ei saa mitään oireita siitä... Illalla meen sit hierojalle. Jesss..

Hyvää huomenta kaikille säädyille!

sirkustelusta uupunut Niksu
 
senora
Kiitti kaikille nukahtamis-/sylkyttelykeskusteluun osallistuneille...
Jos toisella ei ole ikää ihan kahta viikkoakaan, niin ei niille itkuille ole ihan tarkkaa syytä vielä osannu nimetä... Osin ovat nälkää, kun maito ei riitä... Kun antaa pullosta tilkkasen, niin uni tulee aika pian... Osin ovat unikiukkua... ja pullon jälkeen hömpsyt rinnasta auttaa ja toinen nukahtaa rinnalle... Opetteluahan tämä vielä on...

Voi noita koiruuksia... Osaavat järjestää sit kivoja ylläreitä..

Katzulla sit on pesänrakennusviettivaihe... Toivottavasti kukkapenkki onnistuu ja kiva et anoppi on sulla kaverina... Älähän rasita itteäs liikaa... Ja ne öiset suonenvetokohtaukset ovat tosi inhottavia... Koita vaihtaa kohtauksen tullessa asentoa... Mä hokasin että jos suonta veti kun nukkui vasemmalla kyljellä, niin se että vaihtoi oikealle kyljelle nykkumaan laukaisi vedon...

Gialla kivat nla-kuulumiset.... Onhan toi alapaine vähä korkeella, mutta se lienee merkki lähestyvästä synnytyksestä... Menikö verenpaineet sulla kotiseurantaan?? Vai on siellä masukki jo kiinnittynyt... ja suppareitakin on jo ollu... Huh... jännittääkö?? Mähän oon jo pitemmän aikaa sanonu, että sä saat mut viikoissa kiinni... :)

Tehiksellä on rauha maassa kun appivanhempien perävalot on häipyny... jee...

Oltiin eilinen päivä papan luona puuhommissa... Mies meni jo seiskalta ja mä yheltätoista... Vein keiton mennessäni. Velipoikakin oli siellä... Päiväkahville paistoin lettuja... Välillä tirpan kanssa syöpöteltiin, eli ihan normaalia elämää...

Yöllä tuli vettä ja nyt näyttäis koivut olevan hiirenkorvalla... Lumet on saanu kyytiä, mut vielä on kasoja jäljellä..

Niksu käyny sirkuksessa... En kyllä muista milloin viimeksi itse oon käyny... Mukavaa hierontareissua...

Useampiakin 3-vuotisneuvoiloita tulossa... Tsempit neuvolareisuille..Pistäkäähän mittoja tulemaan...
 
senora
ainii... sormisäryt ei jääneet laitokselle... Eilenkin särki... Sitä sanoi saikkulassa gyne, että voi olla että on rannekanavan ahtaumaa... ja sormisäryistä pääsee vaan leikkauksella... ja hiirenkäyttö vaan pahentaa ranteen tilaa...
 
Katzu
Huomenta

Ei olekaan kauaa aikaa roikkua koneella, kun kummipoika tulee äitinsä ja isosiskonsa kanssa kylään tuossa heti klo 9 jälkeen.

Viime yö oli taas jotenkin levoton, heräilin tosi monta kertaa.

Vai meinaa Gia mennä synnyttyämään etukäteen. Saas nähdä mitä mulle sanotaan neuvolassa ensi keskiviikkona. Ihan mielenkiinnolla odotan, mikä on kohdunsuun tilanne.

Eikö Senora ollutkin puhetta tuosta rannekanava oireyhtymästä silloin yhdessä vaiheessa. Muistaakseni mainitsin kaveristani, jonka käsi opreoiroitiin synnytyksen jälkeen.

Niksun sirkusreissu pääättyi puoliajalla :) Onhan ne suht pitkiä aikoja istua paikallaan pienelle lapselle. Ja ihana kun toinen pelästyi, että pikkuveikka on lähtenyt pois.

Tehiksen perheessä palaillaan vähitellen normaaliin arkeen :)

Nyt on pakko mennä.....
 
**Johanna**
Kaikkee taas paljon..

Jotain asioita jäi mieleenkin, kun luin näitä uusia juttuja.

Nukahtamis-/nukuttamiskeskusteluun: Meilläkin luetaan iltasadut ja vietetään ns. rauhoittamistunti ennen nukkumaanmenoa, mutta ei jäädä sängyn viereen silittelemään tai laulelemaan. Tytöt on molemmat nukahtaneet ihan itsekseen vauvaiän jälkeen. Vauvana tietysti on taputeltu ja sylitelty sun muuta. Tämä järjestely toimii hyvin, eikä mielestäni lapsilta puutu läheisyyttä, vaikka ei nukutetakaan kädestä pitäen. Mielestäni jokaisella äidillä on oikeus valita oma tapansa.
Mutta siis Senora, ei kaksiviikkoinen huuda huvikseen. Ohitat terkan kommentit olankohautuksella ja nukutat edelleen syliin, jos siltä tuntuu. Tirpallehan tulee ahdistus, jos ei saa olla äidin lähellä niin paljon kuin tahtoo. Ihan pölö terkka.

Niksu on ollut sirkuksessa. Mä olen vähän sirkusvastainen. Ainakin ulkomaisia eläimiä esityksissään käyttäviä sirkuksia kohtaan. Mutta siis ihanaa, että ootte viettänyt laatuaikaa kahdestaan. Mun ja E:n laatuaika tuppaa olemaan sitä kun käydään kaupassa yhdessä. Tai ostetaan iso pehmis kun ollaan ostoksilla.

Tuuli huomas, että Pikku2 ja Antzi on ollut hissukseen hetken. Antzilla on varmasti ihan vaan vauvakiireitä, mutta Pikku2:llahan oli se kriisinpoikanen? Nyt pitäis kyllä kuulla jotain kuulumisia molemmista...

Tehis on päässyt eroon appivanhemmista.. =) Mä olen myös elämässäni törmännyt ihmisiin, joiden kanssa ei vain ystävysty, koska olen heidän mielestään liian vahvatahtoinen ja omapäinen. Miehellä on ystäväpariskunta, jotka eivät pidä minusta vähääkään juuri siitä syystä. Miksi muuttuisin heidän vuokseen, en kuitenkaan ole julma, enkä ilkeä. Nöyristely on kaameaa.

Mä olen kirjoittanut tätä viestiä jo varmaan puoli tuntia.. Gialle vielä jännitysvilkutukset, se iloinen päivä saattaa olla lähempänä kuin uskommekaan... =0)
Hihi.

Johanna, jonka rv:t neuvolantäti pisti eilen uusiksi,
nyt 16+5
 
Tehotyttö.
Rauhaisa huomen!
Tehtiin jo pieni kauppareissukin tuossa...
Sen verran korjailen, että ei ollu appivanhempien perävalot, jotka vilahti :-D Isäntä siis vei heidät yöjunalle.. Pappa kun on jo 79-vuotias, niin eipä enää ajele tuota lähes 800 km:n matkaa.
Sattui tähän kohtaan vielä sellainen ihanuus, että isäntäkin pitkästä aikaa työreissulla eli mulla ihan yksinäinen ilta luvassa.. Tai siis sitten joskus myöhäisillalla :) Tosin tämä ilta on aika haasteellinen, koska sovittiin bändiharkat. Mun on pakko yrittää olla mukana, koska bändiläisillä vielä ohjelmisto vähän avoin ja kesäkuun lopulla on se julkinen keikka aika isossa tapahtumassa. Olen siis joutunut bändiohjaajaksi hieman vahingossa..

Vai meinaa se Gia toukovauvan pyöräyttää :) Olen nyt ikävä ja tipautan sut maan pinnalle... Aika usein saa lukea noista terkkareiden ennustuksista, joissa sitten lopulta mennäänkin pari viikkoa yli. Eli kannattaa kuitenkin henkisesti valmistautua myös siihen, ettei sieltä etuajassa tulekaan. Muuten ne loppumetrit on todella pitkät. Toivotaan nyt kuitenkin, että sieltä viimeistään laskettuna aikana tulisi ja miksei vähän ennenkin.. ;-)

Mutta tosiaan tässä saa kohta alkaa ihan kunnolla jännäilemään! Voi ihanaa, te Gia ja Katzu saatte alkukesän vauvat, sniif :') Määki haluun...

Onpa ikävä, että nuo Senoran sormisäryt eivät sitten jääneetkään laitokselle :-(

Niksulassa heti hienosti uusi käytäntö nukutuspuuhissa :) Vai ei sirkus oikein iskenyt.. Meillä muuten käydään sirkuksessa todella vähän. Oiskohan muksut kerran käyneet, siis nuo isommat.. Ei jotenkin nappaa se huvi. Tai siis jotenkin törkeetä rahastusta, ei saa rahoille vastinetta. Ei ainakaan näistä pienemmistä sirkuksista. Täällä kyllä käy tuo Finlandiakin joskus, mutta sinne ei olla syystä tai toisesta vielä päästy kertaakaan. Mä vien mukelot mieluummin rankametsälle kuin noihin :)

Huoh, jääny tässä monia juttuja taas kommentoimatta, kun ei ole oikein ehtiny keskittyä. Mitähän tässä yhtäkkiä muistais..
Niin, ainakin tuo Jazzin lapsenvahtikeikan peruuttaminen oli tosi hyvä juttu! Hiukan kyllä ajattelematonta pyytää pienen vauvan äitiä vahdiksi..

Kuinkas paljon muuten nämä muut reilu puolivuosikkaat nykyisin syö?

Puhelin soi...
 
safiiri,
Fysioterapiassa käyty. Terapeutin mukaan kivasti kädessä on liikettä. Toinenkin (kokeneempi) terapeutti kävi kurkkaamassa tilannetta ja hänki meinasi että hyvin on asia. Nelkku sillon tällön koukistaa kättä selälläänki maatessa - taistelee siis painovoimaa vastaan :) Ja eilen kun hän heräsi päikkäreiltä, hieroi silmiään molemmilla käsillä. Nyt saatiin uusia jumppaohjeita. Pitää kättä kovasti viedä suuhun ja ihan pitää siellä suussa, jotta nelkku hoksaa käden olemassa olon. Hauskan näköstä oli vieressä seurata ku nelkku porisi ja hymyili ja selosti jumppatädille ja täti aina vastas :)

Nyt ei muuta. Pahoittelut suuret ku en oo viime aikana kerenny juurikaan kommentoimaan. Luen kyllä aina kirjotukset, mutta sitte ei ehdi raapustaa ku just ja just omat kuulumiset..... Terveisiä siis kaikille tasapuolisesti!
 
Tehotyttö.
Oli pitkä maailmanparannuspuhelu.. :)

Hienosti parantuu siellä Nelkun käsi <3 Hyvä hyvä!

Enpä taida nyt keritä muuta. Olen laiska ja jäädään tähän sisälle vähän siivoskelemaan Hoon kanssa. Hoo onkin saanut pitkiä ulkoiluja mummun kanssa, niin yksi päivä vähän vähemmällä ei ole vaarallista :)


 
Tuuli!
Aurinkoista keskiviikkoa! Siis joko se taas on viikko puolivälissä...väsättiin tuossa äsken Ämmän kanssa äitienpäiväkortit mummuille ja yhdelle isomummulle. Nyt meillä oli ohjelmassa se jalkapohjan maalaaminen sormiväreillä ja sitten painoin jalan valmiille korttipohjalle. Yllättävän sotkuista puuhaa oli, vaikka vaan kolme korttia tehtiin...

Harmi Niksu, että oli vähän kökkö esitys, mutta pääasia, että oli muuten mukavaa ihan kahdestaan. Tosi liikuttavaa, että toinen oli niin huolissaan siitä, mihin pikkuveikka joutui. Juu olen mä joskus noinkin myöhään hereillä ;) Tykkään katella tiistaisin sitä yhtä sarjaa, joka tulee kolmoselta yhdeksästä kymmeneen ja eilen ei se sarjan jälkeen nukuttanut vielä yhtään.

Todella harmillista, että sormisäryt vaan jatkuu Senoralla. Mitäs nyt sitten? Katotaanko sitä vielä uudestaan myöhemmin, josko tarvitsee sen leikkauksen?

Hm eipä tässä kai muuta. Täytyy ryhdistäytyä ja alkaa silittämään + laittamaan noi loput talvivaatteet pois tuosta jaloista pyörimästä. Mukavaa päivää kaikille!

Tuuli

 
Tehotyttö.
Vilkutukset siivoilukaverille!! Jokos sä kohta lähdet Tuuli reissun päälle, mites se taas olikaan?
Ei niin ihmeitä ole täällä vielä saatu aikaan tän siivouksen suhteen. Yläkerta melkein kokonaan imuroitu ja vähän järjestelty. Hiljaa hyvä tulee! Nyt päivystän tuon Hoon nukahtamista. Aikaiset päikkärit, kun oli pikkuruisen väsy hänkin vissiin tuosta vierailuviikosta :) Neiti leikkii tuossa vieressä..
En olekaan muistanut mainita, että täällä jo kaksi hammasta. Ihan komeasti jo näkyy. Ylähampaitakin vissiin vähitellen puskee, on niin pulleat nuo ikenet.

Mikäs se Ompun reissuunlähtöpäivä olikaan?
Ai niin, mullakin on ensi viikon perjantaina vapaailta. Oikeastaan on kaksi juttua päällekkäin. Toisessa ensin käväsen pikaisesti ja toisessa varmaan menee aamutunneille ;-)

Tuuli on jo ahkeroimassa äitienpäiväkortteja. Täällä vielä hommat edessä. Ei ole oikein vielä idistäkään. Anopille kyllä hain just valmiskortin, kun täytyy laittaa jo tänään postiin, eikä tässä ole kerenny tehdä. E kyllä jo antoi jonkun itse tekemänsä.

Sain muuten luvan ostaa uuden kameran jo tällä viikolla ;-) Heheh, muuten jää ikuistamatta äitienpäivä ja sehän on kaamee juttu isännän mielestä. Sain siis määräyksen lähteä kameraostoksille, jipppiiii. No, olisin sen kyllä tehnyt ilman tätä määräystäkin. Ei voi olla ilman kameraa! Kännykän kamera taas ei mun mielestä ole mitään.

Mites Jazzilan potilas voi? Toivottavasti oli nyt joku pikkuflunssa vain.
Täälläkin muuten tuo tauti kävi melkein kaikki ihan kevyenä läpi. Pikkuneidilläkin päivän vuosi ihan pikkusen nenä. Anoppi sai taudin läksiäislahjaksi, kivakiva.
Toivottavasti ois ny täällä ja kaikkialla muuallakin tauteiltu pitkäksi aikaa varastoonkin! Joo, en tiedä, onko joku vatsapöpö seuraavaksi. Vatsa oli vähän sekaisin tänä aamuna.. Yes, ei enempää yksityiskohtia!

Pitää mennä taas. Palaan kaffen kans.
 
Tehotyttö.
Jatkan monologiani siis...

Nyt tämä täällä vasta keuliikin, ei pysy kohta käsissä enää lainkaan..
VIIMEIN tämä oma hetki. Lapset nukkuu, vain kahvi&jäde seurana. Ja tämän olen kyllä ansainnut; viikon raatanu aamusta ilmaan niska limassa! Jos nyt puhelin soi ja anoppi soittaa, niin en varppina vastaa ;-)

Kiteytän vielä ajatukset muutamalla sanalla tuohon iltahässäkkäkommervenkkirumbaasambaahimbaahambaahommeliin...
Avainsanat näissä asioissa on lapsen ikä ja yksilöllisyys sekä PERHEEN konaisvaltainen hyvinvointi ja jaksaminen. Kirjan opit ja vierestä neuvonnat ei välttämättä joka perheessä toimi, hyviä vinkkejä voi saada... Mutta äidinvaisto ja maalaisjärkikin sen sanoo, että VASTASYNTYNEELLE ei olla mitään kommervenkkeja opettamassa, jos tarjotaan syliä ja läheisyyttä, hyvänen aika!!! Mulla ihan oikeesti niskavillat nousi pystyyn, kun luin eilen tuon Senoran th:n mielipiteet.

Ja Gialle piti vielä todeta, että tuo mitä aiemmin kirjoitin ei siis tarkoittanut sitä, että turhia odotat.. :) Lähinnä halusin suojella sinua liialta odotukselta. Eli sitä, että th:n sanomisia ei kannata pitää lupauksena, koska pettymys voi sitten olla suuri. Tosi usein on käynyt niin, että nuo lupaukset menevät ihan metsään.. Varsinkin ensisynnyttäjällä kun se kiinnittyminen voi tapahtua paljonkin ennen. Mutta peukkuja pidetään, että vauveli sieltä pian syntyisi. Sitten kun itsekin olet valmis ;- )

Jokohan nämä mun monilogit taas riittäisi.. Vai joko on Omppu kaffettelukaveriksi saapunut???
 
safiiri,
Pitäisköhän meikäläisen toveksi istahtaa Tehikselle kaffeseuraksi...

Nyt on se ykkösen venttiilasia selvitetty. Poika kävi äsken koulusta tultuaan pyytämässä siltä kerhopojalta anteeksi. Olivat ihan kätelleet ja sopineet. Hyvä näin. Toivottavasti meiän perheessä tästä opittiin jotain! Ykkönen siis.

Mää kävin iskemässä neljä äitienpäiväkorttia äsken postiin: äidilleni, anopille, mummilleni ja miehen mummulle. Muita meillä ei oo. Ja kaikki tosiaan asuu sen verran kaukana että "kusti polkee ja posti kulkee". Täällä meiän kylän kahessa kaupassa ei ollu ku tasan kaks korttia joissa lukee mummi. Tyhjensin siis kylän mummi-korteista. Mummuja löyty sitte useampiki kappale.

Tässä kohta alkan rustata asialistaa perjantaille. Kiirus päivä sillon tiedossa - käyään kattoon heti aamusta sitä uutta asuntoa ja allekirjotetaan vuokrasopimus. Sitte pitäis keretä jossain vaiheessa käyä punkkibussissa ottamassa kaikille rokotukset. Sitte eri kaupoissa pitäis säntäillä hankintoja tekemässä. Ja miehen pitää käyä työnantajaa puhuttamassa.

Ai niin, mies ja pojat menee perjantai-iltana paikallisen 4H:n järkkäämälle äitienpäiväkakuntekokurssille :) Siellä tekevät myös kortin. Tunnustan että mää bongasin ilmotuksen kuntatiedotteesta ja vihjasin asiasta siipalle. Hän sitte muka salaa sopi poikien kanssa menosta. Mää en oo tietävinäänkään...

Mutta nyt loppu kupista kahvi. Joten tsau taas!
 
Ninni..
Onpas ikävä, että Jazzin J:llä taas kuumetta. Meidän tyttö on terve taas..

Mun äiti kävi eilen meillä ja tytön käytös kävi taas ihan älyttömäksi. Riehuu eikä sille saa mitää tolkkua. Kun komentaa lopettamaan, alkaa potkiminen ja jos itse ottaa jalasta kiinni, ettei saa potkittua, niin tyttö huutaa, että mummo auta äiti satuttaa.. Tällästä on aina! Ja tunnen itseni todella huonoksi kasvattajaksi. Aresti meillä on käytössä, mutta eipä tuo tehoa. Pitäisköhän ottaa yhteyttä johonkin kasvatusneuvolaan? Lyömisestä yms. ollaan tiukkoja ja tyttö tietää, ettei toisia saa satuttaa.
Ai niin Jazzille..teit ihan oikein, kun peruit keikan!
Alan kyllä kypsyä ajatukseen imetyksen lopetuksesta..tai ainakin on kokeiltava sitä korviketta. Yöt on ihan kamalia! Aamulla tuntuu, ettei olis yhtään levännyt koko yönä. Osaksi kyllä levottomat yöt voi varmaan pistää kehitysvaiheen piikkiin..mut kauan mun pitää selvitä ilman kunnon yöunia?
Pehmeänokkaisesta mukista koo juo tosi mielellään vettä.. Ja syö tisuttelujen lisäksi aamulla vähän riisipuuroa, lounaalla purkillise kasvissosetta, välipalaksi puolikas hedelmäpurkki, sit vielä kasvissosetta päivälliseksi ja iltapalaksi pieni annos puuroa. Määrät vaihtelee kyllä tosi paljon. Yleensä annan ensin tisuhuikat.

Taidan minäkin mennä kahvin keittoon..
 
Tehotyttö.
Jipii, sain kaffeseuraa.. :)
Täällä taas oli mummikortteja vaikka kuinka paljon ja mummukortteja yksi vaihtoehto:-D Ois pitäny tehdä Safiirin kaa vaihtarit...
Tsemppiä Safiiri sinne rumbasambaan!
 
Tehotyttö.
Ai, oli kerinny väliin toinenkin seuralainen..

Jeps, unohdinkin sitten tuosta ruoka-aiheesta rupatella, kun katkes aamulla ajatus.
Vielä kaffetta (toinen kuppi menossa) mukin pohjalla joten jatkuu..

Täällä siis hoo syö kyllä hyvin vähän vasta. Imetystä on vielä paljon. Koska en halua antaa mitään maitopohjaista vielä, niin pakkokin. Imetän aina ensin.
Aamulla syö ehkä puolisen desiä puuroa marjasoseen kera.
Lounaaksi kasvissosetta puoli purkkia (tänään ekaa kertaa broiskua).
Päivällisaikaan puoli purkkia marjasosetta.
Illalla puuroa taas saman verran kuin aamulla, joskus vähän enempi.
Eli täällä ollaan kyllä vielä enempi opetteluasteella tuon syömisen kanssa. Kait tästä vähitellen pitäisi ruveta lisäilemään..
Puurot on kaikki keitettävä itse, koska tasan yksi valmispuuro löytyy, joka on maidoton. Kaikki ne jauheetkin on maitopohjaisia. Tuota yhtä vaihtoehtoa olen sillontällön antanu, jos ei ole kerinny puuroja keittelemään...
 

Yhteistyössä